Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018

To Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
Η ώρα περνούσε και ο Δόκτορ Μπράουν δεν έκανε την εμφάνιση του στην αίθουσα.Τα παιδιά ήταν ανήσυχα και ανυπόμονα.Η Άννα πήγε προς την είσοδο έριξε μία ματιά στο διάδρομο  δεν είδε κανέναν.Σε λίγο φάνηκε από το βάθος του διαδρόμου η σιλουέτα του Πωλ,που ερχόταν βιαστικός.Μη βιάζεσαι,Πωλ,του είπε,όταν πλησίασε.Ο Καθηγητής δεν έχει έρθει.
-Ναι,Άννα? απόρησα κι εγώ,δεν είδα στο parking το αμάξι του.Τι συμβαίνει?
-Δεν γνωρίζω Πωλ.
Σε λίγο ήρθε στην αίθουσα η γραμματέας του Δόκτορα Μπράουν,η Μαργκερίτ.Ησυχάστε,παιδιά,τους είπε,η ώρα του Δόκτορα Μπράουν σήμερα είναι κενή.
-Τι συμβαίνει,γιατί απουσιάζει ο καθηγητής μας,frau Μαργκερίτ?
-Παιδιά,πήρε άδεια μία εβδομάδα.
-Τι έπαθε ο καθηγητής μας.
-Έπαθε κάτι σαν υπερκόπωση,είπε.Ένοιωθε πολύ κουρασμένος.
-Αμ! καλά το κατάλαβα εγώ.
-Τι κατάλαβες,συνάδελφε?
-Αυτές οι εκφράσεις του δεν ήταν αρεστές.
-Τι  εκφράσεις του συνάδελφε?
-Ε! να,αυτό,που είπε,περί του ανθρώπινου οργανισμού,ότι είναι μπετόν αρμέ.Μου έδωσε την εντύπωση,ότι βρισκόμουν
 σε γιαπί.
-Παιδιά,ησυχάστε.Πηγαίνετε στη βιβλιοθήκη να μελετήσετε.Είναι πολύ ήσυχα εκεί.
-Σας ευχαριστούμε πολύ,frau Μαργκερίτ,είπε η Άννα,για την όμορφη και εποικοδομητική ιδέα σας.Αυτό θα κάνουμε,ευθύς αμέσως.Πάμε παιδιά.
Στη βιβλιοθήκη επικρατούσε τέλεια ησυχία.Μπήκαν ακροπατώντας για να μην κάνουν θόρυβο.Βρήκαν ένα άδειο τραπέζι και κάθισαν.Η Άννα σηκώθηκε πήγε προς τη βιβλιοθηκάριο.Ζήτησε να της υποδείξει το ράφι με τα βιβλία των Αμερικανών συγγραφέων γιατρών.Διάλεξε τους τέσσερις τόμους της " Constitutional  Medicine,Endocrinology and Allergy"του Άγγλου Ervin Pulay,σε Γερμανική μετάφραση,φώναξε τον Πωλ να την βοηθήσει και τους έφεραν στο τραπέζι.Η Άννα άρχισε να διαβάζει  σε χαμηλό τόνο  και οι συμφοιτητές της  να σιγοψιθυρίζουν, να ζητάνε λεπτομέρειες,
να σχολιάζουν και να αναλύουν. Από τα διπλανά τραπέζια άρχισαν να διαμαρτύρονται και να παρακαλούν για ησυχία.Η Άννα πρότεινε να δανειστούν τα βιβλία και να επιστρέψουν στην αίθουσα.Η Άννα ανέβηκε στην έδρα άνοιξε τον ένα τόμο και άρχισε να διαβάζει.  Οι περαστικοί από το διάδρομο φοιτητές άκουσαν αυτή την όμορφη μελωδική φωνή της και μπήκαν στην αίθουσα,εκστασιασμένοι.
-" Στην περίπτωση του ινδικού χοιριδίου η αναφυλαξία εκδηλώθηκε μετά τη δεύτερη επαφή με το αντιγόνο,σε άλλες όμως περιπτώσεις  παρατηρούνται αναφυλακτικές αντιδράσεις αμέσως με την πρώτη επαφή με το αντιγόνο  ή μερικές ημέρες μετά την πρώτη επαφή χωρίς να έχει μεσολαβήσει δεύτερη επαφή. Η πρώτη περίπτωση αφορά την ευαισθητοποίηση,την αλλεργία δηλαδή που δημιουργήθηκε επίκτητα,δηλαδή μετά τη γέννηση.Στη δεύτερη περίπτωση υπήρχε  από πριν κάποια κληρονομική προδιάθεση στην αλλεργία.Βέβαια δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε κατά πόσον ο οργανισμός απέβλεπε σε κάποια μορφή άμυνας  με την αντίδραση ξένου λευκώματος-αντισώματος,στην περίπτωση του ινδικού χοιριδίου,ή έπραξε αυτό απλά,γιατί διέθετε τα κατάλληλα εφόδια,τα αντισώματα, εναντίον μίας αβλαβούς,ως φαίνεται από το αποτέλεσμα της πρώτης ένεσης με την ξένη για το ινδικό χοιρίδιο ουσίας,της οποίας το αποτέλεσμα της αμυντικής του  προσπάθειας δεν ήταν μονάχα νοσηρό αλλά προκαλούσε και το θάνατο. Εντούτοις υπάρχουν τύποι με έκδηλο τον αμυντικό χαρακτήρα,όπως παραδείγματος χάριν η αλλεργία των φυματικών.Εάν θελήσουμε να κάνουμε διάκριση μεταξύ αλλεργικών-ανοσοποιητικών  και απλών ανασοποιητικών μηχανισμών,το κάνουμε για να τονίσουμε ότι οι πρώτοι συνδυάζονται με έκδηλες κλινικές αντιδράσεις,όπως το φαινόμενο του Κωχ,ενώ οι δεύτεροι όχι,όπως η ανοσία στη διφθερίτιδα.
Είναι ενωρίς ακόμη να γίνει μία σοβαρή και απλή συζήτηση περί της φύσεως των χημικών αντιδράσεων μεταξύ αντιγόνου- αντισώματος  στις δύο αυτές περιπτώσεις  των μηχανισμών άμυνας".
-Ευχαριστούμε πολύ,Άννα,είπαν όλοι οι συμφοιτητές της και οι φοιτητές από τα άλλα τμήματα έδειξαν την παραδοχή τους με χειροκροτήματα και πολλά Ζήτω!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου