Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
-Ηρεμήστε παιδιά,συνεχίζω την παράδοση.Εφιστώ την προσοχή σας  και στο σημερινό  μάθημα.
-Είναι πολύ ενδιαφέρον μάθημα,κύριε.
-Ευχαριστώ,παιδί μου.
-Δεσποινίς Χαρή,ελάτε να χειριστείτε το μηχάνημα προβολής. Να το στήσουμε στα πίσω έδρανα.Η απεικόνιση των γυναικείων οργάνων θα διευκολύνει την καλύτερη κατανόηση της παράδοσης.
Ελάτε να σας δείξω τον χειρισμό.
-Συγγνώμη,κύριε καθηγητά,αλλά  δεν μπορώ.Θέλω να παρακολουθήσω την παράδοση,από εκεί πίσω δεν θα ακούω καλά.
-Πολύ ωραία,δεσποινίς. Τότε μετά την παράδοση.
-Ευχαριστώ, κύριε.
-Εφιστώ την προσοχή σας. Η Εγκυμοσύνη αυτό το θαύμα της  ανθρώπινης φύσης και βεβαίως όλων των  θηλαστικών όντων,το μάθημα μας αφορά την εγκυμοσύνη  στη γυναίκα. Η εγκυμοσύνη στα άλλα θηλαστικά όντα είναι  αρμοδιότητα άλλης επιστήμης.
Κατά τον δεύτερο μήνα της κύησης είναι δυνατή η  διάγνωση της εγκυμοσύνης με την φυσική εξέταση,η οποία  γίνεται πολύ πριν από τον φυσιολογικό προσδιορισμό των ορμονών στα ούρα.
Τα συμπτώματα που  συνοδεύον την κύηση και δηλώνουν,ότι όντως πρόκειται περί εγκυμοσύνης είναι τα ακόλουθα.Η παύση της περιόδου( έμμηνος ρύση),η ναυτία,οι μεταβολές που επέρχονται στους μαστούς,η αύξηση της χρώσεως των καθώς και η χρώση στα γεννητικά όργανα,η αύξηση του μεγέθους της μήτρας,η εύκολη συγκίνηση,η αυξημένη όρεξη και μάλιστα σε τροφές ασυνήθιστες.
-Πώς  αντιμετωπίζονται τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης,κύριε?
-Δεσποινίς Χαρή,με ψυχραιμία, μέχρι να περάσει το πρώτο τρίμηνο μετά υποχωρούν.
-Την πρωινή ναυτία,με φρυγανιές.Το γνωρίζω,μου το είπε η μαμά μου.
- Ευχαριστώ,δεσποινίς.Η διατροφή της εγκύου υπάγεται στη φροντίδα της επιστήμης της διατροφολογίας,όπου η έγκυος υποχρεούται να προστρέξει.
Τα ωάρια ή τα έμβρυα που δεν καταφέρνουν να επιζήσουν αποβάλλονται από τη μήτρα,είναι η περίπτωση της τρίδυμης εγκυμοσύνης που διαχειριστήκαμε σήμερα. με την απώλεια και του δεύτερου εμβρύου.Το συμβάν αυτό καλείται αποβολή ή αυτόματη έκτρωση.
-Από απροσεξία,κύριε?
-Από κακή διατροφή,παιδιά.
Όταν το έμβρυο είναι βιώσιμο,αλλά η εμφύτευση του στη μήτρα δεν είναι σταθερή τότε δεν διατρέφεται καλά και τότε αποβάλλεται.Οι αποβολές αυτές δεν είναι δυνατόν να αποφευχθούν επί των ημερών μας.Αργότερα που η επιστήμη θα έχει προοδεύσει θα γίνει δυνατή και η πρόβλεψη τους αν και ένας σπουδαίος παράγων και καθόλου αμελητέος είναι η καλή διατροφή της εγκύου.
-Κύριε καθηγητά, κατά πόσο οι αποβολές επιδρούν σε μία μελλοντική εγκυμοσύνη.
-Οι αποβολές επιδρούν.Μία αποβολή βεβαίως δεν επιδρά σε μελλοντικές κυήσεις.
Πολλές φορές συμβαίνει ατυχώς,το έμβρυο να εγκατασταθεί έξω από την περιοχή της μήτρας,σε άλλο όργανο.Το συνηθέστερο όργανο,στο οποίο εγκαθίσταται είναι οι σάλπιγγες και τότε αναφερόμαστε στην εξωμήτριο κύηση.Η αιτία πολλές φορές είναι οι ουλές που ευρίσκονται στην σάλπιγγα και οι οποίες επιτρέπουν στο σπερματοζωάριο να περάσει μέσα από τη σάλπιγγα,εμποδίζουν όμως το γονιμοποιημένο ωάριο να εγκατασταθεί στη μήτρα.Στην περίπτωση της εξωμήτριας  κύησης είναι απαραίτητη η χειρουργική αφαίρεση του οργάνου μαζί  με το κύημα.
-Τι ατυχία.Κρίμα!
Ναι,δεσποινίς μου είναι κρίμα να χαθεί μία καινούρια ζωή. Στη χώρα μας δεν έχουμε τα μέσα και την επιστημονική δυνατότητα να σώσουμε το έμβρυο,όπως συμβαίνει στας ΗΠΑ.
Στας ΗΠΑ η ανάπτυξη της τεχνολογίας επιτρέπει την τοποθέτηση του ζώντος εμβρύου από την εξωμήτρια κύηση,να τοποθετηθεί εντός τεχνητής μήτρας και να διασωθεί.
- Α! φώναξαν τα παιδιά με έκπληξη.
-Η Άννα έκανε το σταυρό της.Θαυμαστά τα έργα σου κύριε,είπε.
Ο  Δόκτορ Gebar συνέχισε.
-Κατά τον τέταρτο μήνα το έμβρυο λαμβάνει  περισσότερο την ανθρώπινη μορφή και στην ακρόαση είναι δυνατόν να ακούσουμε τους καρδιακούς παλμούς.Στο τέλος του τέταρτου μήνα αρχίζουν οι αυτόματες κινήσεις του εμβρύου.Η μήτρα έχει μεγαλώσει και γίνεται περισσότερο αντιληπτή  η κοιλιακή προβολή.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο η ανάπτυξη του εμβρύου ως συνόλου επιβραδύνεται. Επιταχύνεται όμως η ανάπτυξη των επί μέρους τμημάτων του.Τα διάφορα όργανα του εμβρύου αποκτούν την κυτταρική υφή τους,η οποία καθορίζει την ειδική λειτουργία στο καθένα  όργανο. Το πρόσωπο αποκτά  τα γνώριμα χαρακτηριστικά και τελειοποιούνται τα τμήματα που αποτελούν  το δέρμα. Το κεντρικό νευρικό σύστημα καθίσταται άκρως διαφοροποιημένο και γενικά, μπορούμε να πούμε,ότι συμπληρώνεται η εσωτερική διαρρύθμιση του εμβρύου.
Η ιατρική παρακολούθηση  κατά την εγκυμοσύνη και τον τοκετό έχει ελαττώσει την μητρική και την βρεφική θνησιμότητα.
Κατά τις ορισμένες επισκέψεις.
-Πόσο τακτικές κύριε?
-Μία φορά τον μήνα είναι αρκετό,αν η εγκυμοσύνη βαίνει καλώς.
-Ευχαριστώ!κύριε.
-Σε κάθε επίσκεψη ο ιατρός εξετάζει τις πιθανές  μεταβολές της αρτηριακής πίεσης και ερευνά τυχούσα τοξική κατάσταση η οποία ονομάζεται εκλαμψία και χρειάζεται άμεση ιατρική θεραπεία..
Επείγουσα  ανάγκη  θεωρείται και η αιμορραγία λόγω αποκόλλησης του πλακούντα..Με την ιατρική παρακολούθηση μπορεί να προληφθεί η υπερβολική αύξηση του βάρους της εγκύου και μετρώντας τις διαστάσεις της πυέλου μπορούν να προβλεφθούν οι δυσχέρειες στον τοκετό.Η  παρακολούθηση κατά την εγκυμοσύνη και η ιατρική βοήθεια κατά τον τοκετό ελαττώνουν τους κινδύνους και φτάνουμε αισίως στον τοκετό. Ο τοκετός περιλαμβάνει το στάδιο της εξωθήσεως μέσα στον  πυελικό  σωλήνα και  το στάδιο της αποκόλλησης  και αποβολής του πλακούντα και  των εμβρυογενών υμένων. Κατά το τέλος της κύησης η μήτρα αρχίζει μία σειρά από μυϊκές συσπάσεις,οι οποίες καλούνται ωδίνες του τοκετού.Με τις ωδίνες εξωθούνται προς τον τράχηλο της μήτρας ο υδάτινος σάκος και η κεφαλή του εμβρύου,έτσι το τοίχωμα της μήτρας βαθμιαία λεπτύνεται και το στόμιο του τραχήλου ανοίγει και επιτρέπει τη δίοδο της κεφαλής του εμβρύου.Το άνοιγμα του σωλήνα που σχηματίζεται από τα οστά της πυέλου και μέσα από τον οποίο θα περάσει  το κεφάλι του εμβρύου  είναι στενότερο από το κεφάλι του εμβρύου. Η κεφαλή του εμβρύου περνά εύκολα το σωλήνα που σχηματίζουν τα οστά της πυέλου,γιατί η κεφαλή σμικρύνεται με την εφίππευση των οστών του κρανίου και έτσι η δίοδος είναι δυνατή.
-Τι εννοείτε,κύριε, με τη λέξη εφίππευση.
Εννοώ,ότι μία ομάδα από τα οστά του κρανίου ιππεύει την άλλη ομάδα.
Α!μάλιστα,κύριε,καταλάβαμε
Έτσι στενεύει η κεφαλή και περνά από την πύελο.
-Μπράβο,παιδιά,είστε πολύ έξυπνα και δεν έχετε δει  εικόνες.
-Ευχαριστούμε,κύριε. -Αουφίντερζεν,παιδιά.
-Κύριε,τα σλάϊτς?-Στο επόμενο μάθημα,παιδιά.
-Αουφίντερζεν,κύριε.Εις το επανιδείν,παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου