Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Μάθημα Γραμματικής
Η Κλίση στο ρήμα Δροσίζομαι
Μέση Φωνή ή Διάθεση
        Οριστική
Ενεστώτας: δροσίζομαι,δροσίζεσαι,δροσίζεται,δροσιζόμαστε,δροσίζεστε,δροσίζονται.

Παρατατικός:
δροσιζόμουν,δροσιζόσουν,δροσιζόταν,δροσιζόμαστε,δροσιζόσαστε,δροσιζόταν.

Περιφραστικοί Χρόνοι
Εξακολουθητικός  Μέλλοντας:
θα δροσίζομαι,θα δροσίζεσαι,θα δροσίζεται,θα δροσιζόμαστε,θα δροσίζεστε,θα δροσίζονται.

Στιγμιαίος Μέλλοντας:
θα δροσιστώ,θα δροσιστείς,θα δροσιστεί,θα δροσιστούμε,θα δροσιστείτε,θα δροσιστούν.

Συντελεσμένος Μέλλοντας:
θα έχω δροσιστεί,θα έχεις δροσιστεί,θα
έχει  δροσιστεί, θα έχουμε δροσιστεί,θα έχετε δροσιστεί,θα έχουν  δροσιστεί ή θα είμαι δροσισμένος,θα είσαι δροσισμένος,θα είναι δροσισμένος,θα είμαστε δροσισμένοι,θα είσαστε δροσισμένοι,θα είναι δροσισμένοι.

Παρακείμενος:
έχω δροσιστεί,έχεις δροσιστεί,έχει δροσιστεί,έχουμε δροσιστεί,έχετε δροσιστεί,έχουν δροσιστεί ή είμαστε δροσισμένοι,είσαστε δροσισμένοι, είναι δροσισμένοι ή έχομε δροσιστεί,έχετε δροσιστεί,έχουν δροσιστεί ή είμαι δροσισμένος,είσαι δροσισμένος,είναι δροσισμένος,είμαστε δροσισμένοι,είσαστε δροσισμένοι,είναι δροσισμένοι.

Υπερσυντέλικος:
θα έχω δροσιστεί,θα έχεις δροσιστεί,θα έχει δροσιστεί,θα έχουμε δροσιστεί,θα έχετε δροσιστεί,θα έχουν δροσιστεί ή ήμουν δροσισμένος,ήσουν  δροσισμένος, ήταν  δροσισμένος,είμαστε  δροσισμένοι,είσαστε δροσισμένοι,είναι δροσισμένοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου