Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Συνέχεια.
Όλοι αυτοί  οι πίνακες προέρχονται από τον παππού του πατέρα μου.και από μένα.Είσαι ζωγράφος,Φρίντριχ?Ναι! είμαι ζωγράφος,φροϊλάϊν,Άννα,με ειδικότητα στις  προσωπογραφίες.Θέλω πολύ,φροϊλάϊν Άννα,να γίνεις το μοντέλο μου.Πόσο χρόνο χρειάζεται,Φρίντριχ.Οσος χρόνος χρειάζεται να ζωγραφίσω το όμορφο πρόσωπο και το κορμί σου. Η Άννα κοκκίνισε Ω! σ'ευχαριστώ πολύ Φρίντριχ,είπε.Ανάμεσα τους άρχισε να αναπτύσσεται μία παράξενη σχέση. Στο πρόσωπο της Άννας ο Φρίντριχ βρήκε την χαμένη γυναίκα του,ίσως και την κόρη του,που με την Άννα ήταν συνομίληκες. Η Άννα βρήκε στο Φρίντριχ έναν ευαίσθητο,καλό φίλο,συνομήλικο του πατέρα της,προβληματικό στην ψυχική του σφαίρα,έτοιμος να δεχτεί τις φροντίδες της αυριανής γιατρίνας.
Ανταλλάγματα τελείως ανιδιοτελή χωρίς καμία προετοιμασία,έτσι τα έφερε η τύχη.
Εδώ είναι το ατελιέ σου Φρίντριχ.Ναι! φροϊλάϊν Άννα,πάμε να σου δείξω.Δίπλα από την κουζίνα υπήρχε ένας χώρος,ο οποίος διέφερε τελείως από το υπόλοιπο σπίτι.Όση πολυτέλεια είχαν οι άλλοι χώροι,τόση απλότητα είχε αυτό το δωμάτιο,το εργαστήριο του Φρίντριχ.Ένα τελλάρο σε μια γωνιά ,με το καβαλέτο άδειο έτοιμο να αποτυπώσει με τέχνη τις γραμμές του προσώπου της Άννας.Κάτω στο πάτωμα μια παλλιέρα με λογιών χρώματα.Πάνω στο τραπέζι ένα βάζο με τριαντάφυλλα,μερικά σκόρπια φρούτα,μια καρέκλα και παραδίπλα ένα απλό κρεβάτι.Εδώ ξαπλώνω,φροϊλάϊν,Άννα,λερωμένος από τις μπογιές.Πόσο καιρό σου παίρνει,Φρίντριχ? Όσες ημέρες,φροϊλάϊν,Άννα,χρειάζεται να τελειώσω το έργο,που έχω αρχίσει να ζωγραφίζω. Πολύ ωραία,Φρίντριχ,αγαπημένε μου.Χαίρομαι πολύ που έχω φίλο ένα καλλιτέχνη.Τους πίνακες που ζωγραφίζεις τους διαθέτεις? Μα και βέβαια.Από αυτούς τους πίνακες,που πουλάω,ζω.Από την πώληση τους εξασφαλίζω το καθημερινό φαγητό μου.Οι Γερμανοί είναι άνθρωποι φιλότεχνοι.Το όνομα μου έχει παράδοση στη Γερμανία  γι αυτό και προτιμούν τα έργα μου.Οι παππούδες μου από τον πατέρα μου ήταν αξιόλογοι και ονομαστοί ζωγράφοι.Ο πρώτος παππούς.Ο προπάππους? ρώτησε η Άννα.Ναι! φροϊλάϊν Άννα,ο παππούς του παππού μου.ήταν ο Ερνέστος,Χριστιανός,Ιωάννης,Φρήντριχ Πρέλλερ.Από πού ήταν η καταγωγή  αυτού του παππού σου,Φρίντριχ?Αυτός ο παππούς γεννήθηκε στο Άιζεναχ και πέθανε στη Βαϊμάρη,στην πόλη όπου παντρεύτηκε και έζησε όλα τα χρόνια της ζωής του με την γιαγιά μου και το παιδί τους,τον παππού του πατέρα μου.Τον προπάππου μου.Αυτός ο πρώτος παππούς ήταν ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος.
Όπως είναι όλοι οι Γερμανοί,είπε η Άννα.
-Ω! ναι. Ευχαριστώ,ωραία μου Ελληνίδα,αλήθεια είναι.Αυτός ο παππούς είχε έναν ευρύ κύκλο γνωριμιών και ήταν πολύ αγαπητός για την καλοσύνη του και πολύ γνωστός για την καλλιτεχνική του μόρφωση.Επίσης ήταν γνωστός για την θρησκευτικότητα του,τον πατριωτισμό του και την ειλικρινή αγάπη του για την Ελλάδα και τους Έλληνες.Αυτός ο παππούς γνώρισε  τον Μεγάλο Δούκα της Βαϊμάρης.Ο Γκαίτε φίλος αγαπητός και των δύο,τους έφερε πιο κοντά.Τι εννοείς Φρίντριχ.Θέλω να πω,φροϊλάϊν Άννα ότι ο Μεγάλος Δούκας της Βαϊμάρης,οταν γνώρισε τον παππού και ξεχώρισε την προσωπικότητα αυτού του σημαντικού ανθρώπου,συνδέθηκε με τον παππού  με άρρικτους δεσμούς όχι φιλίας μόνο. Με δεσμούς πατρικής, αγάπης και στοργής.Ο παππούς εύρισκε προστασία και υποστήριξη πατρική από τον Μεγάλο Δούκα της Βαϊμάρης,σε νεαρά ηλικία,φυσικά. Αλήθεια,Φρίντριχ?
Η προστασία άραγε ήταν και οικονομικής φύσεως? Ασφαλώς,φροϊλάϊν Άννα ο Μεγάλος Δούκας χρηματοδοτούσε την τόσο σημαντική δουλειά αυτού του τόσο αξιόλογου παππού,όπως και τις σπουδές του στην Αμβέρσα κσι στην Ιταλία.Βρισκόταν στην Ιταλία,όταν σκέφτηκε να αποδώσει σε μια σειρά ζωγραφικών έργων τα επεισόδια της "Οδύσσειας"
Η Άννα,έκπληκτη επανέλαβε,πώς το είπες αυτό,Φρίντριχ?τα επεισόδια της Οδύσσειας?Πω! πω! πόσα χρόνια τα ζωγράφιζε? Ε! όχι και πολλά,απάντησε ο Φρίντριχ.Δεν του πήρε πάρα πολλά χρόνια.Από το 1863 έως το 1868.Τόσα χρόνια,πέντε χρόνια χρειάστηκαν για να φιλοτεχνήσει δεκάξη τοιχογραφίες.Ήταν ήδη 59 ετών.Στο δουκικό ανάκτορο βρίσκονται οι τοπιογραφίες και οι τοιχογραφίες του και ξέρεις Άννα,από πού αλλού  έχει αντλήσει τα θέματα του? Από το ποίημα του Βίλαντ "Όμπερον".Πόσο ωραία πράγματα μαθαίνω στο Μόναχο.,είπε η Άννα










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου