Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα. Συνέχεια.

-Κι εγώ,φροϊλάϊν Άννα,αγαπάω την Ελλάδα.Αυτή η αγάπη για την όμορφη πατρίδα σας ξεκινάει στην οικογένεια μας από πολύ παλιά.Ο παππούς του πατέρα μου ήταν λάτρης της  Ελληνικής Ιστορίας και της Μυθολογίας.Ήταν πολύ γνωστός ζωγράφος είχε διακοσμήσει με 16 τοιχογραφίες...
-Ναι!ναι γνωρίζω κύριε Ερνέστο μου μίλησε γι αυτόν τον παππού σας ο Φρίντριχ.
-Ναι! φροϊλάϊν Άννα,δεν θα σας είπε όμως,ότι γνώριζε απταίστως την Ομηρική διάλλεκτο και ότι γνώριζε απέξω  και τις 24 ραψωδίες της Οδύσσειας από το πρωτότυπο και ότι λάτρευε πολύ την πρώτη ραψωδία,την οποίαν απάγγειλε  πολύ συχνά σε συγκεντρώσεις φίλων.
-Ούτε κι εγώ γνωρίζω,πατέρα,αυτά τα γνωρίσματα αυτού του παππού μας.Πρώτη φορά τα ακούω.
-Δεν σου τα έχω διηγηθεί,παιδί μου?
-Όχι πατέρα μου,ποτέ.
-Μεγάλη παράληψη ,να με συγχωρείς,παιδί μου,η δουλειά δεν μου άφηνε ελεύθερο χρόνο.
-Δεν πειράζει πατέρα μου,μην ανησυχείς.
-Είναι μεγάλη παράλειψη,παιδί μου.Να όμως που μου δόθηκε η ευκαιρία σήμερα να μιλήσω γι αυτά τα χαρίσματα του παππού μας.Με την ευκαιρία της επίσκεψης στο σπίτι μας,της φροϊλάϊν Άννας.
.-Είδατε πατέρα μου? ποτέ δεν είναι αργά.
-Είναι έτσι,όπως το λες,παιδί μου.
-Κύριε Ερνέστο,ο παππούς σας  ήταν άνθρωπος θεοσεβής?
-Ναι! πολύ.Οι περισσότεροι άνθρωποι,που μελετούν την Οδύσσεια,κι εγώ είμαι ένας από αυτούς,συγκλονίζονται από την εισαγωγή της πρώτης ραψωδίας.Από την επίκληση που κάνει ο Όμηρος στην θεά Αθηνά,να τον βοηθήσει να συγγράψει αυτό το ποίημα του.Είναι συγκλονιστικός ποιητής ο δικός σας  Όμηρος.Κι εμείς έχουμε αρκετούς αξιόλογους  ποιητές,καλλιτέχνες,συγγραφείς,αλλά ο Όμηρος δεν συγκρίνεται με κανέναν,σε κανένα μέρος του κόσμου.
-Ναι! πράγματι είμαστε πολύ υπερήφανοι γι αυτόν τον παππού μας.
-Ο δικός μας παππούς,πολύ νεαρός,συγκλονίστηκε τόσο πολύ διαβάζοντας τον Όμηρο,ώστε πήρε την απόφαση να ταξιδέψει στην Ελλάδα,πείθοντας τους γονείς του  με την πρόφαση,ότι ...ήθελε να γνωρίσει από κοντά τα μέρη όπου είχαν διαδραματιστεί τα γεγονότα.
Η Άννα άκουγε αμίλητη και έκπληκτη.Καλά έκανε,είπε,πολύ ωραία η σκέψη του.Μόνο που τα γεγονότα δεν διαδραματίστηκαν στην Ελλάδα.Η Οδύσσεια περιγράφει τις περιπέτειες του Οδυσσέα στα 10 χρόνια που έζησε μακριά από την πατρίδα πολιορκώντας με τους συντρόφους του το Ίλιον,την Τροία και τις περιπλανήσεις του  στην επιστροφή του προς  την πατρίδα.
-Δεν το έθεσα καλά,φροϊλάϊν Άννα.έχεις απόλυτο δίκαιο.Να γνωρίσει ήθελε όλους τους τόπους από τους οποίους καταγόταν όλοι οι αρχηγοί,όλοι οι βασιλιάδες, που πήραν μέρος στην μεγάλη αυτή εκστρατεία.Μια εκστρατεία η οποία έγινε για την ομορφιά μιας ωραίας γυναίκας,της γυναίκας του Μενελάου,της ωραίας Ελένης,που την έκλεψε ο Πάρις.
-Ποιός είναι ο Πάρις πατέρα?
-Είναι το μικρότερο παιδί του βασιλιά της Τροίας Πρίαμου και της βασίλισσας Εκάβης,ο ωραίος Πάρις,που απήγαγε την ωραία Ελένη την γυναίκα του βασιλιά της Σπάρτης,είπε η Άννα.
-Με κοιτάζεις,φροϊλάϊν Άννα με κάποια δυσπιστία.Δεν έγιναν έτσι τα γεγονότα?Εγώ αυτά έχω ακούσει από τις οικογενειακές μας ιστορίες.
Ναι! κύριε Ερνέστο δεν είναι ακριβώς έτσι.Στην αρχή ο Όμηρος επικαλείται την Μούσα." Άνδρα μοι ένεπε"...Άννα,άφησε με να το απαγγείλλω εγώ και διόρθωσε με,αν κάνω λάθος.Άνδρα μοι έννεπε,μούσα,πολύτροπον,ος μάλα  πόλλα/ επλάγχθη,επεί Τροίης ιερόν πτολίεθρον έπερσεν",άρχισε ο πατέρας του Φρίντριχ,ο γέρο Ερνέστος να απαγγέλλει  με ρυθμό και το ανάλογο ύφος.
-Στα Ελληνικά πώς ερμηνεύεται αυτό,φροϊλάϊν Άννα.
-Πριν να ερμηνεύσω τον στίχο να μου επιτρέψετε να κάνω μια διόρθωση,κύριε Ερνέστο.
-Λάθος απαγγέλλω,φροϊλάϊν Άννα?
-Κύριε Ερνέστο,κάνετε λάθος.Ο στίχος  έχει ως εξής: "Άνδρα μοι έννεπε,μούσα,πολύτροπον,ος μάλα πολλά/πλάγχθη,επεί Τροίης ιερόν πτολίεθρον έπερσεν".
-"Τον άνδρα τον πολυμήχανο τραγούδησε,Μούσα/που πάρα πολύ περιπλανήθηκε,αμέσως μόλις έπεσε η  ιερή πόλη της Τροίας".
-Με συγκλονίζουν τα λόγια του Ομήρου κι εμένα φροϊλάϊν Άννα,όπως με συγκλονίζουν  και οι περιπετειες του Οδυσσέα μέχρι να γυρίσει στην πατρίδα του.
-Πράγματι,κύριε Ερνέστο,συγκλονίζουν οι περιπέτειες του Οδυσσέα.Είχαν επιστρέψει όλοι οι Αχαιοί και ο μόνος που κινδύνεψε και κουράστηκε τόσο πολύ ήταν ο Οδυσσέας.
- Γιατί,φροϊλάϊν Άννα?
-Φρίντριχ,τον Οδυσσέα  τον εχθρευόταν ο Ποσειδώνας και εξ αιτίας αυτού οι περιπέτειες του,μπορεί και τον Όμηρο,που δεν του άρεσαν τα ψάρια.
-Πόσο ωραία το είπες αυτό,φροϊλάϊν Άννα,γελάσαμε!
-Και τελικά,πώς κατόρθωσε να επιστρέψει στην πατρίδα του την Ιθάκη.
-Οι Θεοί, μια μέρα που απουσίαζε ο Θεός  Ποσειδώνας,συνεδρίασαν.Η Θεά Αθηνά ήταν εκείνη,που έπεισε τον Δία να συνενέσει στην επιστροφή του Οδυσσέα,που όπως λέει στην πρώτη ραψωδία στον στίχο 58 .Επιθυμούσε  να δει να ανεβαίνει ο  καπνός από τις καπνοδόχους της πατρίδας του και ας πεθάνει."Ιέμενος και  καπνόν αποθρώσκοντα ης γαίης,θανέειν ιμείρεται".
-Α! ώστε έτσι Φροϊλάϊν Άννα.
Ακριβώς έτσι,κύριε Ερνέστο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου