Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Το  Κυριακάτικο  Μυθιστόρημα.Συνέχεια

-Να επανέλθουμε  στα δικά μας. Έλεγα στην Άννα σαν απάντηση στην έκπληξη που της προκάλεσε η ευεργεσία του Γερμανού...Του μεγάλου Δούκα της Βαϊμάρης,κύριε Ερρίκο.
-Ναι,κορίτσι μου,αυτού του σημαντικού ανθρώπου,έλεγα ότι και ο δικός μας καλλιτέχνης, ο γλύπτης  Λεωνίδας Δρόσης που έζησε στο Μόναχο έτυχε της προστασίας του Σίμωνος Σίνα.
-Για να είναι κύριε Ερρίκο  τόσο σημαντικός καλλιτέχνης και τα έργα του είναι σημαντικά.
-Ναι.Άννα,πολύ σημαντικά.Το πιο φημισμένο έργο του είναι η "Πηνελόπη" που βραβέυτηκε στην διεθνή έκθεση του Παρισιού το έτος 1867.Είναι ο "Αχιλλέας". Είναι τα σπουδαία συμπλέγματα στο αέτωμα της Ακαδημίας στην Αθήνα.Είναι ο "Αλέξανδρος".Είναι ο "Διόνυσος"Είναι η "Σαπφώ"που βραβεύτηκε στην Βιέννη πήρε και παράσημο από την Αυστριακή κυβέρνηση.Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα έγινε καθηγητής της γλυπτικής στην Πολυτεχνική σχολή.Το έτος 1872 κατασκεύασε το Βαρβάκειο Μνημείο.Έναν ανδριάντα του Βαρβάκη σε υπερφυσικό μέγεθος.
-Ποιός είναι,αγάπη μου,ο Βαρβάκης.
-Ο Βαρβάκης,αγάπη μου, είναι Εθνικός ευεργέτης.Είναι ένας από τους Έλληνες που μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης  κληροδότησαν μεγάλο μέρος της περιουσίας τους για κοινοφελείς σκοπούς στην Ελλάδα συμβάλλοντας σημαντικά στην κοινωνική ανάπτυξη και στην πνευματική πρόοδο του Ελληνικού Έθνους.
-Ερρίκο,είναι από τα Ψαρά.Το πραγματικό του επίθετο είναι Λεωνίδης.Τα συνομήλικα του παιδιά τον φώναζαν Βαρβάκι γιατί έμοιαζαν τα μεγάλα μάτια του και η ορμητικότητα του με τα γεράκια,τα Βαρβάκια, που υπήρχαν στο νησί. Έτσι πέρασε στην ιστορία με το επώνυμο  Βαρβάκης που  έγινε τίτλος ευγενείας στην Τσαρική Ρωσία.
-Αγάπη μου,το μικρό όνομα του ποιό είναι και ποιά είναι τα Ψαρά.
-Ιωάννης,είπε ο Δημήτρης.
-Τα Ψαρά,αγάπη μου,είναι νησί στο Αιγαίο κοντά στη Χίο.
-Ο Εθνικός μας ποιητής,ο Διονύσιος Σολωμός έγραψε ένα σημαντικό ποίημα.Θέλετε να σας  το απαγγείλλω?
-Ναι! Άννα,είπαν με έκπληξη όλοι.
-"Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη,/περπατώντας η δόξα μονάχη/μελετά τα λαμπρά παλικάρια/ και στην κόμη στεφάνι φορεί/ γινωμένο από λίγα χορτάρια/πού'χαν μείνει στην έρημη γη."
-Πράγματι τα Ψαρά το 1824 υπέστησαν μία μεγάλη καταστροφή στη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα για να απαλλαγούν από την υποδούλωση.
-Ω! πολύ λυπάμαι,αγάπη μου.
-Μη λυπάσαι,αγάπη μου,αλλιώς δεν θα με είχες δίπλα σου τώρα.
-Αγάπη μου,τι ωραία που τα λες,συνέχισε.
-Τι λέγαμε.
-Μιλούσατε κύριε Ερρίκο για τα έργα του γλύπτη Λεωνίδα Δρόση.
-Ναι,θέλω να σας πω ότι τα αγάλματα του "Πλάτωνα" και του "Σωκράτη" που κοσμούν τα προπύλαια της Ακαδημίας είναι δικά του έργα.
-Ω! Δεν το γνώριζα,είπε η Άννα.
-Ούτε κι εγώ,είπε ο Δημήτρης.
-Είναι όπως το γλυπτό με την Βαυαρία,είπε η Άννα.
-Άννα και ο Φειδίας έφτιαχνε υπερφυσικά αγάλματα,όπως το χρυσοελεφάντινο άγαλμα του Δία.
-Ποιός είναι ο Φειδίας,αγάπη μου.Είναι Έλληνας?
-Ο Φειδίας,αγάπη μου,είναι γλύπτης του 4ου αιώνα προ Χριστού.
-Xelga,είναι Έλληνας από την Αθήνα. Ερρίκο,είναι του 5ου αιώνα.
-Ω! ναι.Ευχαριστώ,Δημήτρη,ο 5ος αιώνας είναι ο πλέον σημαντικός σε πολιτιστικά έργα.
Όχι μόνο σε πολιτιστικά και σε πολεμικά,είπε η Άννα.
-Είναι η περίοδος εκείνων των χρόνων,ανάμεσα στους Περσικούς πολέμους και στον Πελοποννησιακό πόλεμο,είπε ο Δημήτρης.
-Είναι ο Χρυσούς αιώνας του Περικλή,είπε η Άννα.
-Ποιός είναι ο Περικλής,αγάπη μου.
-Αγάπη μου,είναι ο σπουδαίος πολιτικός και στρατηγός της Αθήνας.Σε αυτόν οφείλεται η μεγάλη δόξα και η φήμη που απέκτησε η Αθήνα στα χρόνια που ήταν ο  κύριος εκπρόσωπος στην πολιτική της ζωή.Το λέει και το όνομα του.Περί και κλέος.Ο περιτριγυρισμένος από δόξα.
-Ω! Ναι,με εκπλήττεις με τη σειρά σου και εμένα,αγάπη μου,είπε η Helga.
-Αγάπη μου,μίλησε μας για το άγαλμα του Δία που φιλοτέχνησε ο Φειδίας.
-Αγάπη μου,με εκπλήττεις.Πολύ ωραία χρησιμοποίησες την λέξη "φιλοτέχνησε"
-Ευχαριστώ,αγάπη μου.
-Helga,σημειώνεις προόδους συνεχώς,είπε ο Δημήτρης.
-Εξελίσσεσαι προοδευτικά Helga μου,είπε η Άννα.
-Μπορώ να ακούσω τώρα  για το άγαλμα του Δία?
-Αγάπη μου, το βασικό υλικό στα γλυπτά του Φειδία ήταν το ξύλο.
-Το ξύλο? και πώς άντεξε τόσους αιώνες,αγάπη μου.
-Αγάπη μου,το εμπότιζαν με ένα ειδικό υγρό για να διατηρηθεί.Απέξω το επένδυσε με ελεφαντοστό και με χρυσό.Στα μάτια του Δία τοποθέτησε πολύτιμους λίθους.Ο μανδύας ήταν από χρυσό.
-Μίλησες για υπερφυσικό άγαλμα,αγάπη μου.
-Το ύψος του,αγάπη μου,ήταν 12 μέτρα.Ο Έλληνας γεωγράφος,ο Στράβωνας,που πέρασε να το επισκεφτεί  ένα  αιώνα πριν την γέννηση του  Χριστού έγραψε ότι ήταν σαν ο Δίας να ύψωνε το ανάστημα του.Το άγαλμα του Δία ήταν πολύ ξακουστό εκείνη την εποχή και επί πολλούς αιώνες ήταν ένα από τα θεάματα που κάθε ένας αρχαίος άνθρωπος από όλη την οικουμένη  ήθελε να ελθει να το δει και να το θαυμάσει.
-Έφερε πολλά χρήματα για να αποσβέσει  τα έξοδα που έκανε ο Περικλής με τη διακόσμηση των Αθηνών,είπε η Άννα.
-Ναι,Άννα,ακριβώς.Ευτυχώς που άντεξε.Το άγαλμα πέρασε πολλές περιπέτειες
-Δε γνωρίζουμε αυτές τις λεπτομέρειες με τις περιπέτειες του αγάλματος,είπε ο Δημήτρης.
-Δημήτρη,δεν είναι λεπτομέρειες. Ίσως να τις θεωρούν λεπτομέρειες ή  άνευ αξίας γι αυτό δεν  αναφέρονται στα σχολικά βιβλία.
-Στα βιβλία της τωρινής εποχής.Υπάρχουν στα βιβλία  των παππούδων μας.
-Αγάπη μου,πες μας τη συνέχεια.
-Την εποχή του Ιουλίου Καίσαρα το χτύπησε κεραυνός,ευτυχώς χωρίς πολλές ζημιές.
-Η πληροφορία γιατί αναφέρει τον Ιούλιο Καίσαρα,είπε η Άννα.
-Προφανώς,Άννα,η πληροφορία να προέρχεται από κάποιον Ρωμαίο στρατιώτη που ήταν παρών στο περιστατικό.
-Φυσικό είναι,είπε η Helga,με τόσο ύψος που είχε.
-Σωστά,πολύ σωστά,αγάπη μου. Μία άλλη περιπέτεια του γράφτηκε στην ιστορία,όταν ο Καλλιγούλας διέταξε να φέρουν το άγαλμα στη Ρώμη να αλλάξουν τη μορφή του ώστε να μοιάζει στο πρόσωπο με τον Ρωμαίο αυτοκράτορα.
-Έκαναν τον Δία να μοιάζει με τον Καλλιγούλα?Μη μου πεις,αγάπη μου.
-Όχι!αγάπη μου, δεν πρόλαβαν γιατί το πλοίο που θα μετέφερε το άγαλμα στη Ρώμη,κάηκε,όταν το χτύπησε κεραυνός.
-Τι γνωρίζεις,αγάπη μου,για τον Καλλιγούλα.
-Αγάπη μου,ήταν ο Τρίτος αυτοκράτορας στη Ρώμη και ήταν γιός του Γερμανικού.
.-Του Γερμανικού?
-Ναι! Άννα μου,του Γερμανικού.Τι σου κάνει εντύπωση.
-Βλέπω,Helga μου,πολλές συμπτώσεις.
-Με αυτό το επίθετο έγινε γνωστός.Με αυτό το όνομα έμεινε στην ιστορία μετά από τις νίκες που εξασφάλισε στην Γερμανία.
-Helga και ο πατέρας του,ο Νέρων Κλαύδιος Δρούσος ονομαζόταν Γερμανικός και το όνομα ακολούθησε  και τον γιό του,που συνόδευε  από μικρός στις επιχειρήσεις του τις στρατιωτικές  τον πατέρα του.Ο νεαρός γιός του,ο Γάϊος, ονομάστηκε Καλλιγούλας από το  caliga που σημαίνει μικρή μπότα στρατιώτη.
-Δημήτρη μου,αυτές τις λεπτομέρειες πού τις έμαθες?
-Στο βιβλίο της  Ρωμαϊκής ιστορίας,στο σχολικό βιβλίο της γιαγιάς μου εκεί τα διάβασα.
-Τι ωραία πράγματα που μαθαίνω στην Γερμανία.
-Δεν τις γνώριζες Άννα αυτές τις λεπτομέρειες?
-Κύριε Ερρίκο  να σας πω την αλήθεια,όχι.
-Άννα μου,γιατί ντρέπεσαι.Είναι λεπτομέρειες της ιστορίας δεν είναι σπουδαία γεγονότα.
-Δημήτρη μου,οι λεπτομέρειες έχουν περισσότερη σημασία.Μέσα από αυτές διακρίνεις και άλλα σημαντικά,είπε ο Ερρίκος.

.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου