Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

-Παντού,σε όλον τον κόσμο, υπάρχουν περίτεχνα τεχνουργήματα σε υπερφυσικό μέγεθος.
-Τι έχεις υπόψη σου,Helga μου?
 -Μα τι άλλο,Άννα μου, το περίφημο Άγαλμα της Ελευθερίας,που δεσπόζει στην είσοδο του λιμανιού της Νέας Υόρκης.
 Ω!ναι,πώς μου διέφυγε.Έχεις δίκιο,Helga μου,είναι ένα άγαλμα σε υπερφυσικό μέγεθος.
-Ναι,Άννα μου,το άγαλμα ζυγίζει 225 τόνους και το ύψος του είναι 46,5 μέτρα.
-Από τι υλικό άραγε είναι κατασκευασμένο.
-Το άγαλμα,Άννα μου,καλύπτεται από περίβλημα χαλκού.
-Έχει το ίδιο ύψος,ναμίζω,με τον Κολοσσό της Ρόδου.
-Ποιός είναι,αγάπη μου, ο Κολοσσός της Ρόδου.
-Ο Κολοσσός της Ρόδου,αγάπη μου,ήταν ένα άγαλμα από μπρούντζο.Ένα μπρούτζινο άγαλμα,που δέσποζε στο λιμάνι της Ρόδου που κατασκεύασε ο γλύπτης Χάρης.Από πού είναι κύριε Ερρίκο,ο γλύπτης Χάρης? μήπως έχουμε κάποια συγγένεια?
 -Ναι, Άννα μου έχουμε συγγένεια με τον γλύπτη Χάρη του 280 προ Χριστού αιώνα.-
-Γιατί,Δημήτρη μου, οι συγγένειες δεν κρατάνε τόσους αιώνες?
-Τι είναι αυτά,Άννα,που λες,οι συγγένειες δεν κρατάνε πάνω από 13γενιές.
-Τι εννοείτε γενιές,κύριε Ερρίκο.
-Ε! Άννα,όταν λέμε γενιά εννοούμε μια χρονική περίοδο,που περιλαμβάνει τριάντα έτη από την μια γενιά στην άλλη.
-Οπότε,κύριε Ερρίκο,οι 13 γενιές είναι περίπου 390 χρόνια.
-Όχι,περίπου Άννα,ακριβώς 390 χρόνια,περίπου 4 αιώνες.
-Ω!ευχαριστώ,κύριε Ερρίκο.
-Παρακαλώ,παιδί μου.
 Τι λέγαμε.
-Μιλούσατε,Ερρίκο,για τον αρχαίο γλύπτη τον Χάρη.Η Άννα είχε ρωτήσει για την καταγωγή του.
-Άννα ήταν Ρόδιος.Ναι! ήταν Λίνδιος,από μια γειτονική πόλη της Ρόδου.Πόλη-Κράτος καλύτερα να πω γιατί εκείνη την αρχαία εποχή,έτσι ήταν.Ήταν ένας άνθρωπος πολύ έξυπνος και πολύ ικανός.
-Και πολύ ευαίσθητος,είπε ο Δημήτρης.
- Πώς το γνωρίζεις,Δημήτρη μου?
-Λένε,Άννα μου,ότι κάποιος του έκανε παρατήρηση για μια μικρή λεπτομέρεια στην οποία είχε κάνει ένα μικρό λάθος και ντράπηκε τόσο πολύ,που έθεσε τέρμα στη ζωή του.
-Εγώ,Δημήτρη,για την αιτία του θανάτου του γνωρίζω κάτι άλλο.
-Να το ακούσουμε Ερρίκο.
- Εγώ ξέρω ότι έβαλε τέρμα στη ζωή του γιατί χρεοκόπησε.
-Χρεοκόπησε?
-Ναι! αγάπη μου,χρεοκόπησε.
-Χρεοκοπούσαν και αυτή την Αρχαία Εποχή,που τα υλικά τα εύρισκαν τόσο εύκολα?
-.Όχι,αγάπη μου,λάθος κάνεις και αυτή την εποχή τα υλικά τα έπαιρναν επί πληρωμή.Ρώτησαν οι Ρόδιοι τον γλύπτη πόσα χρήματα κοστίζει ένα άγαλμα 50 μέτρων και απάντησε τόσο.Όταν τον ρώτησαν πόσο κοστίζει ένα άγαλμα διπλασίου μεγέθους,απάντησε την διπλάσια τιμή.Όταν όμως ξεκίνησε την κατασκευή του Κολοσσού και μέχρι να τελειώσει οι τιμές των υλικών είχαν αυξηθεί τόσο που δεν μπόρεσε και χρεοκόπησε με αποτέλεσμα να βάλει τέρμα στη ζωή του.
-Ήταν πολύ κουρασμένος,αγάπη μου,τόσο κουρασμένος, για να προβαίνει σε τέτοιου είδους ενέργειες εναντίον της ζωής του. Μετά το τέλος των εργασιών του και για ένα διάστημα έπρεπε να είναι κρυμένος και να μην έρχεται σε επαφή με κακόβουλους ανθρώπους
Ενα τέτοιο κολοσσιαίο έργο,την ζήλεια προκαλούσε.
-Μόνο ζήλεια,αγάπη μου,και φθόνο,τόσο ώστε να του στοιχίσει τη ζωή του.
-Όλα αυτά,που μας είπατε,κύριε Ερρίκο,αποδεικνύουν την ευαισθησία αυτού του αρχαίου ανθρώπου.
-Ο Φίλων ο Βυζάντιος,ένας από τους σπουδαιότερους μαθηματικούς και τεχνικούς,μαθητής του κορυφαίου μηχανικού Κτησιβίτου,είπε,όταν αντίκρυσε το άγαλμα,που σημειωτέον, ο ίδιος ο γλύπτης Χάρης δεν πρόλαβε να το δει ανυψωμένο μετά το ανόητο διάβημα κατά της ζωής του.Είπε, ότι ο Χάρης δημιούργησε ένα δεύτερο Ήλιο,που αντικρίζει τον πρώτο.
Ο Θεός Ήλιος τον 4ο αιώνα έσωσε την πόλη της Ρόδου από την μαχητική μανία του Μακεδόνα Δημητρίου του Πολιορκητή .
-Για να ευχαριστήσουν τον Θεό Ήλιο,κύριε Ερρίκο.
-Ακριβώς,Άννα,ως έκφραση ευγνωμοσύνης,οι Ρόδιοι,ανάγειραν αυτό το γιγαντιαίο άγαλμα,που όντως έχει το ίδιο  ύψος με το άγαλμα της Ελευθερίας.
-Πόσο ύψος έχει,Helga μου,το άγαλμα της Ελευθερίας
-Τό ύψος του,Άννα μου, είναι 46,5 μέτρα.
-Απο τη βάση του?
- Όχι,Άννα μου,χωρίς τη βάση του.Με τη βάση του διπλασιάζεται.Στο εσωτερικό του  168 σκαλιά σε ανεβάζουν μέχρι το κεφάλι του αγάλματος και με άλλα 58 ανεβαίνεις στο χέρι του,που κρατάει τον πυρσό,μου είπε ο αδελφός μου ο Γιόζεφ.
-Έχει ανεβεί όλα αυτά τα σκαλοπάτια,ο αδελφός σου,Helga μου.
-Δε γνωρίζω,Άννα μου,για να μου το πει,μπορεί να τα έχει ανεβεί.
- Μπορεί όμως και να τα διάβασε στην εγκυκλοπαίδεια.Ανατριχιάζω να τον φαντάζομαι να ανεβαίνει εκεί μέσα τόσα σκαλοπάτια.
-Γιατί,Άννα μου,είσαι κλειστοφοβική?
-Μπα,είπε ο Δημήτρης,η Άννα μια χαρά τα καταφέρνει μέσα στο αεροπλάνο.Μέσα στο άγαλμα,δεν ξέρω.

 

 

-κ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου