Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Αγαπητοί μου αναγνώστες σήμερα απεφάσισα να ξοδέψουμε την ώρα μας μιλώντας για το αυτοκίνητο και την τοποθέτηση του μέσα στο χρόνο. Απευθύνομαι κυρίως στα νέα παιδιά αγόρια και κορίτσια,που από τη νεαρή ηλικία των 18 ετών μπορούν να οδηγήσουν αυτοκίνητο.Δίπλωμα ικανότητας οδήγησης τροχοφόρου οχήματος,αμαξιού ή αν θέλετε αυτοκινήτου μπορούμε  να αποκτήσουμε όλοι. Αγόρια και κορίτσια,άνδρες και γυναίκες από την ηλικία των 18 έως και των 65 ετών. Άλλοι σε νεαρότερη ηλικία, αν αντέχει το πορτοφόλι τους και άλλοι σε ωριμότερη ηλικία, αν αντέχουν οι ίδιοι να περιμένουν. Στις νεαρότερες ηλικίες επιτρέπεται  η οδήγηση, αν τα νεαρά άτομα έχουν ήδη αποκτήσει ωριμότητα για να μπορούν να οδηγήσουν χωρίς να διακινδυνεύσουν τη ζωή τους και τη ζωή των συνανθρώπων τους. Η σύνεση και η σωφροσύνη,η λογική και η φρονιμάδα, είναι τα χαρακτηριστικά που οφείλουν να έχουν οι οδηγοί Ι.Χ αυτοκινήτου που βρίσκονται σε νεαρή ηλικία περισσότερο.Όλοι χρειάζεται να προσέχουμε όταν οδηγούμε σε όποια ηλικία και αν ευρισκόμαστε. Μεγάλοι και μικροί τους ίδιους κινδύνους διατρέχουμε, όταν τρέχουμε με το αυτοκίνητο μας στους αυτοκινητόδρομους.
Η ιδέα περί του αυτοκινήτου χρονολογείται από την εποχή του αναγεννησιακού καλλιτέχνη, εφευρέτη και μηχανικού, Λεονάρντο ντα Βίντσι,ο οποίος αναφέρεται στη δυνατότητα κατασκευής του.
Ο Άγγλος φυσικός Ισαάκ Νεύτων  είναι εκείνος που  σκέφθηκε να χρησιμοποιήσει τον ατμό για την κίνηση του αυτοκινήτου,κατασκευάζοντας ένα ιδιότυπο σύστημα το οποίο αποτελούνταν από ένα ατμολέβητα και μια προβολή ατμού.
Το πρώτο όμως αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε πειραματικά κατασκευάσθηκε από ένα Γάλλο μηχανικό το Νικολά Ζοζέφ Κυνιώ,ο οποίος από το έτος 1763 μέχρι και το έτος 1769 κατασκεύασε δύο ατμοκίνητα οχήματα για την ρυμούλκηση των πυροβόλων.
Τον Κυνιώ τον μιμήθηκαν πολλοί και έτσι σύντομα εμφανίστηκαν αυτοκίνητα εξελιγμένου τύπου.Το πρώτο όμως πλήρες όχημα κατασκευάσθηκε στην Αγγλία το έτος 1801 από τον Ρίτσαρντ Τρέβιθινκ.
Ο Κυνιώ είναι επίσης ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου με τον πρώτο λέβητα ταχυτήτων.Ο Ουόλτερ Χάνκοκ κατασκεύασε το πρώτο χειρόφρενο.Ατμοκίνητο αυτοκίνητο κατασκεύασε και ο Γκολτσγουέρθυ Γκέρνευ.
Αυτοί οι εφευρέτες εργάσθηκαν από το έτος 1825 μέχρι και το 1836.
Το έτος 1827 ο Γάλλος Ονεσιφόρ  Πεκέ πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την επινόηση του διαφορικού,το οποίο σε ανεξάρτητο χρόνο  κατασκευάσθηκε και στην Αγγλία μερικά έτη αργότερα από τον Ρίτσαρντ Ρόμπερτς.
Αλλά και στις ΗΠΑ άρχισαν ενωρίς οι έρευνες των οχημάτων των κινουμένων με τον ατμό.
Ο Όλιβερ Ήβανς πήρε το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική το έτος 1789 για την επινόηση οχήματος που εκινείτο με ατμό.
Το έτος 1805 ο Ήβανς έκαμε επίδειξη του πρώτου αμφιβίου οχήματος ,το οποίο ήταν ένας συνδυασμός ατμοκίνητης σχεδίας και αμάξης.
Το πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα δύο άλλες εφευρέσεις  απεδείχθησαν πολύ σπουδαίες για το αυτοκίνητο.Ήταν ο βουλκανισμός του ελαστικού από τον Τσαρλς Γκουντγήαρ το έτος 1839 και ο αεροθάλαμος,ο οποίος εφευρέθηκε το έτος 1645-1646 από τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς Τόμσον.Τον αεροθάλαμο βελτίωσε ο Τζον Μπόϋντ Ντάνλοπ το έτος 1888,οπότε και χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα μετά τις βελτιώσεις που έκανε.Ο Γάλλος από το Παρίσι ο Ετιέν Λενουάρ εγκατέλειψε τους πειραματισμούς με τον ατμό και το έτος 1860 κατασκεύασε μηχανή εσωτερικής καύσεως η οποία λειτουργούσε με φωταέριο,την οποίαν μετά από δύο χρόνια τοποθέτησε επί οχήματος,με επιτυχία.
Η μηχανή αυτή χρησιμοποιούσε φωταέριο,όμως ο Γκότλημπ Ντάϊμπλερ  αντικατέστησε το φωταέριο με πετρέλαιο, βελτιώνοντας την.
Αυτά τα χρόνια, στο ήμισυ του 19ου αιώνα, ανάμεσα στους πρωτοπόρους εφευρέτες του αυτοκινήτου προέκυψαν διαφωνίες  σχετικές με το: Ποιά  κινητήριος δύναμη ήταν η πιο κατάλληλη αυτά τα χρόνια.Τα ατμοκίνητα οχήματα παρουσίαζαν μειονέκτημα ως προς την βραδεία εκκίνηση τους και την περιορισμένη αποθήκευση καυσίμων.Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν πολύ βαριά και είχαν μικρή ακτίνα δράσεως από φόρτιση σε φόρτιση του συσσωρευτή. Τελικά παραδέχτηκαν όλοι οι εφευρέτες ότι η βενζίνη παρουσίαζε τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Το έτος 1905 ιδρύθηκε η Εταιρία Αδειούχων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με σκοπό την εκμετάλλευση των προνομίων που παρουσίαζε ο Σέλντεν.
Ο Σέλντεν ήταν ένας δικηγόρος από το Ρόντσεστερ,ο οποίος προβλέποντας τη μελλοντική εξέλιξη της βενζινομηχανής έλαβε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το έτος 1895 για το  αυτοκίνητο που κατασκεύασε, χρησιμοποιώντας  μηχανή εσωτερικής καύσεως.
Η Εταιρία Αδειούχων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων την εποχή της ακμής της κατασκεύασε το 90% από τα  αμερικάνικα  αυτοκίνητα. Αυτό διήρκεσε μέχρι το 1911,οπότε η εταιρία Φόρντ η οποία δεν συμμετείχε στην εταιρία αδειούχων κατασκευαστών αυτοκινήτου  πέτυχε απόφαση η οποία αναγνώριζε το δικαίωμα ευρεσιτεχνίας στην εταιρία των αδειούχων κατασκευαστών αλλά επέτρεπε την κατασκευή αυτοκινήτων και από άλλες εταιρίες.Με αυτή την απόφαση επήλθε η διάλυση της εταιρίας,η οποία άφησε σε όλους ανοιχτές τις δραστηριότητες της.
Κατά τα πρώτα έτη της μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων παρουσιάστηκαν δυσκολίες ως προς την κατασκευή των ανταλλακτικών.Μόνο το 1903 επιτεύχθηκε η δημιουργία σταθερού τύπου ανταλλακτικών που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πρακτικά. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα της επιτυχίας αποτελεί η επίδειξη του Χένρυ Λέλαντ στο Μπρόϋκλαντ της  Αγγλίας.Ο Λέλαντ μετέφερε
εκεί τρία αυτοκίνητα Κάντιλλακ,τα οποία διέλυσε,ανέμιξε τα κομμάτια τους,τα οποία  ξανά συναρμολόγησε παίρνοντας κομμάτια απο τα συγκεντρωμένα,αδιακρίτως μεγέθους και σχήματος.Στη συνέχεια έθεσε σε κίνηση τα εκ νέου  συναρμολογημένα αυτοκίνητα τα οποία διήνυσαν απόσταση 800 χιλιομέτρων.
Η εφαρμογή του σταθερού τύπου ανταλλακτικών άνοιξε την οδόν για την παραγωγή  πλήθους αυτοκινήτων.
Η ιστορία του αυτοκινήτου είναι μια συνεχής προσπάθεια ανακαινίσεων και τεχνικών βελτιώσεων.
Από τα σημαντικότερα οικονομικά χαρακτηριστικά στη βιομηχανία αυτοκινήτων είναι η εξαφάνιση του μεμονωμένου και μικρού επιχειρηματία και η αντικατάσταση του από μεγάλες εταιρίες και οργανισμούς.
Οι εταιρίες Τζένεραλ Μότορς,η Κράϋσλερ και η Φόρντ κατασκεύαζαν από το 1949 το 85% των αυτοκινήτων των ΗΠΑ.Μετά τον β' Παγκόσμιο Πόλεμο παρουσιάστηκε  μεγάλη  ζήτηση   στην αγορά αυτοκινήτων και δημιουργήθηκε το ενδιαφέρον σε άλλους πολλούς επιχειρηματίες,οι οποίοι προσπάθησαν να εισβάλλουν στο χώρο των μεγάλων αυτών εταιριών.Από αυτούς μόνο ένας επιχειρηματίας μπόρεσε να επιβιώσει από τον ανταγωνισμό με τις παλαιές εταιρίες.
Ο μηχανισμός των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά πολύπλοκος.Είναι το αποτέλεσμα της  προσπάθειας εκατομμυρίων εργατικών χεριών και συντονισμένης εντατικής  συνεργασίας επιστημόνων και μηχανικών που ανέπτυξαν δραστηριότητα ομαδικού χαρακτήρα  στην εργασία αυτή της κατασκευής σύγχρονων αυτοκινήτων,τα οποία με την πρόοδο της τεχνικής και με την εφαρμογή της στις βιομηχανίες κατέστησαν το αυτοκίνητο, απαραίτητο, βολικό, ξεκούραστο, τελειότερο, υπέροχο, μεταφορικό μέσο για την μετακίνηση από το ένα μέρος στο άλλο.

Ελπίζω να πλουτίσατε τις γνώσεις σας. Σας εύχομαι Καλό Σαββατοκύριακο με υγεία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου