Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

 Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011 μια ωραία χρονική στιγμή στο Ιουλιανό ημερολόγιο.Ένα εκπληκτικό συνταίριασμα της ημερομηνίας με τη χρονολογία που φέρνει ψυχική αναστάτωση στους απανταχού εραστές των αριθμών και της ισότητας, κατ επέκτασιν της τελειότητας.
11/11/2011.Η εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη του αγίου Μηνά,αξιωματικού του Ρωμαϊκού στρατού και αργότερα πιστού οπαδού του Χριστού και της χριστιανικής πίστης.Ο Διοκλητιανός είχε ήδη αρχίσει τους διωγμούς εναντίον των χριστιανών που ο Άγιος Μηνάς,ο μετέπειτα,γνώρισε από κοντά με αποτέλεσμα να πονέσει η ψυχή του,να αποδυθεί τη στρατιωτική στολή του και να φύγει  στα βουνά.Προτίμησε να ζήσει εκεί μια ζωή γεμάτη νηστεία και προσευχή παρά να ζει στην πόλη συμμετέχοντας στις καταδιώξεις των χριστιανών και στα φοβερά εγκλήματα των ειδωλολατρών που και ο ίδιος δεν άργησε να γνωρίσει την αγριότητα τους πάνω στο ίδιο του το κορμί.Απεφάσισε να κατεβεί στην πόλη και να συμμετάσχει στις ειδωλολατρικές,εορταστικές εκδηλώσεις της ημέρας αυτής, κατά την οποίαν ξεχώρισε από το πλήθος των ειδωλολατρών και με την ανδρεία που τον διέκρινε δήλωσε ότι είναι χριστιανός και πιστεύει στον Ένα και μοναδικό Θεό και όχι στα είδωλα.Ήταν η στιγμή που ένας ειδωλολάτρης υπηρέτης έφερε στον μετέπειτα Άγιο Μηνά να δοκιμάσει ένα ειδωλολατρικό φαγητό.Ο μετέπειτα άγιος αρνήθηκε με αποτέλεσμα να αρχίσει ο βασανισμός του.
Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου  επιστρέφοντας  από το κτήμα του θείου με το κουτί με τα γλυκά ανά χείρας μπήκα στο αμάξι μου "και εντάξει μου"που λέει και το γνωστό άσμα.Όχι!καλέ μου!πλάκα κάνω!γιορτή είναι και στον συγκεκριμένο άγιο αρέσουν τα τραγούδια.Προστάτης άγιος και πολιούχος της γενέτειρας μου.Ξεκίνησα εν μέσω νεροποντής να συναντήσω σε ένα παραθαλάσσιο χωριό, που έχει το όνομα του,ένα ζευγάρι αγαπημένων και καλών μου φίλων που γιορτάζουν μαζί.Η Βικτωρία και ο Μηνάς χαρούμενοι από την έκπληξη της παρουσίας μου στο σπίτι τους με υποδέχτηκαν αν και η ώρα ήταν αρκετά προχωρημένη.Έφθασα στο σπίτι τους στις ένδεκα το βράδυ αφού επί ώρες περιπλανήθηκα στην περιοχή που ήταν άγνωστη για μένα.
Στα 20 χρόνια που είχα να επισκεφθώ το εξοχικό τους,στο όμορφο αυτό χωριό, είχε μεσολαβήσει μια αναμόρφωση  περιβάλλοντική τέλεια.Πανύψηλα εξωτικά δένδρα κάλυπταν τα ωραία ξενοδοχεία και τα ωραία σπίτια της περιοχής.Ένα ωραίο ρυμοτομικό σχέδιο είχε διαμορφώσει την περιοχή και οι νέοι  δρόμοι που είχαν σχεδιασθεί είχαν αλλάξει τελείως την τοποθεσία.Γυρνούσα από εδώ,πήγαινα από εκεί πουθενά δεν έβρισκα το σπίτι που είχα πρωτογνωρίσει πριν από δύο δεκαετίες.Σαν να ήταν άλλο χωριό.Έπαιρνα τηλέφωνο,μιλούσε συνέχεια.Οι συγγενείς και οι φίλοι τους τηλεφωνούσαν για να τους ευχηθούν.Δεν έκανα το ίδιο κι εγώ σκέφτηκα,όμως η επιμονή μου να τους συναντήσω,γαϊδουρινό πείσμα, με έκαναν να συνεχίσω την προσπάθεια αναζήτησης του σπιτιού τους.Τελικά βρήκα το σπίτι ανάμεσα στα διακοσμητικά δέντρα που το κάλυπταν.Μη με ρωτήσετε πώς το βρήκα.Δεν ξέρω.Ξαφνικά έπεσα πάνω του,πέρασα από το δρόμο που βρίσκεται, όλως τυχαίως.Ο δρόμος  ήταν τελείως άγνωστος,θυμήθηκα όμως το σχέδιο του σπιτιού με τις καμάρες και τα ωραία κάγκελα.Ο Άγιος Μηνάς βοήθησε που τον θερμοπαρακαλούσα από την στιγμή που έφτασα και είδα ότι το χωριό είχε γίνει αγνώριστο.Ο δήμαρχος, είπα, μόλις μου άνοιξαν την πόρτα έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.Αγκαλιές,φιλιά,ευχές,Χρόνια Πολλά και την απάντηση μου έδωσε η Βικτωρία.
Ο πρόεδρος της κοινότητας θέλεις να πείς μου λέει,αυτή η εξέλιξη στην περιοχή ξεκίνησε όταν βρισκόμασταν στο καποδιστριακό προεδρείο.Καποδίστριας ή Καλλικράτης το ίδιο είναι είπα.Όχι λέει η Βικτωρία δεν είναι το ίδιο.Ο Καποδίστριας ήταν πιο νορμάλ.
Με τον Καλλικράτη έχουμε μπερδέψει.Τα μπούτια μας λέει ο Μηνάς.Πάψε αισχρέ λέει η Βικτωρία.Καλά αφού δεν αρέσει αυτό το αστείο μου να το αλλάξω και να σας πω,ότι ο Καποδίστριας έζησε στη νεότερη Ελλάδα,ενώ ο Καλλικράτης έζησε στην αρχαία εποχή του 4ου αιώνα.Του 5ου αιώνα αντικρούει η Βικτωρία.Τι θέλεις να πεις με αυτό Μηνά ρώτησα κι εγώ ταραγμένη από την τροπή που πήρε η νυχτερινή επίσκεψη μου στους δύο εορτάζοντες φίλους μου.Θέλω να πω είπε ο Μηνάς ότι ο Καλλικράτης μας τα μπέρδεψε γιατί είναι αρχαίος και δεν μπορεί να προσαρμοστεί στις νέες καταστάσεις.Ενώ εμείς,είπε η Βικτωρία.Μα τι πάθατε είπα κι εγώ.
Η σχέση σας έχει αλλάξει.Εσείς,ένα ευτυχισμένο ζευγάρι.Τώρα βλέπω το αντίθετο.Τι πάθατε.Τι να πάθουμε μου απαντούν και οι δύο με μια φωνή.Αλλάξαμε κι εμείς όπως όλος ο κόσμος.Να πηγαίνω τώρα κι εγώ.Σας είδα, χάρηκα πολύ.Χρόνια Πολλά και του χρόνου με υγεία.Ευχαριστούμε πολύ αγαπημένη μας φίλη,μα δε σε κεράσαμε ούτε ένα ποτό.Ποτό;θα προτιμούσα ένα καφέ είπα και να φεύγω να σας αφήσω να ησυχάσετε.Βλέπω εδώ την τραπεζαρία βομβαρδισμένο τοπίο.Ναι!ήρθαν πολλοί φίλοι.Έφαγαν και ήπιαν καλά.Δεν έμεινε μπουκιά.Έχω όμως ένα λαγουδάκι,ένα μεζεδάκι που ξέρω πως σου αρέσει πολύ.Να το πάρω από τον καταψύκτη.Όχι Μηνά δε θέλω να καθίσω όλη νύχτα εδώ.Μέχρι να ξεπαγώσει θα πάρει πολύ ώρα.Μην ανησυχείς  μου λέει.Στο φούρνο μικροκυμάτων ξεπαγώνει σε πέντε λεπτά.Και μετά θα το ψήσουμε στη γκριλλιέρα και θα το τσούξουμε μέχρι το πρωϊ.
Τι λες και συ γυναίκα μου,είπε γλυκά στη Βικτωρία.Ναι! Μηνά μου ότι θέλεις εσύ.Να ξενυχτήσουμε,να παίξουμε και χαρτάκι,αγάπη μου.Ναι!κορίτσι μου.ότι θες.Η ξαφνική αυτή αλλαγή στον τρόπο της συμπεριφοράς τους με ανησύχησε.Έψαξα με το μάτι μου να βρω τον καθρέπτη.Πετάχτηκα πάνω,πήγα προς τα εκεί,κοίταξα, είδα το πρόσωπο μου να είναι σαν χαρτί,άσπρο. Πήγα να τους ευχηθώ χρόνια πολλά για τη γιορτή τους και με το που μπήκα στη πόρτα και με το που είπα αυτή τη κουβέντα την καλή για την αλλαγή του χωριού,μου "μπήκε" η Βικτωρία.
Βρέθηκα αντιμέτωπη με τη Βικτωρία που κουρασμένη καθώς ήταν μου φέρθηκε σαν να βρισκόμασταν σε δύο αντίπαλα στρατεύματα.Δεν έπαιρνα κι εγώ τηλέφωνο,όπως και οι άλλοι.
Με φιλοξένησαν το βράδυ αυτό.
Στις προσευχές μου, που έλεγα κρυφά,παρακαλούσα τον Άγιο Μηνά να με βοηθήσει στην επιστροφή.Την άλλη ημέρα αποχαιρέτησα τους φίλους μου και έφυγα τρέχοντας.Οι απότομες αλλαγές δε μου αρέσουν, ούτε στον καιρό.

Χρόνια Πολλά αγαπητοί μου φίλοι και Χρόνια Πολλά με υγεία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου