Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Το  Κυριακάτικο  Μυθιστόρημα

-Μαμά! μαμά! τι κάνεις εκεί? είπε η Ηelga και έκανε μια κίνηση να πάρει το δίσκο που είχε μπροστά της η μητέρα της γεμάτο με τα εδέσματα, που ετοίμασε η νύφη της η Γκρέτα,η γυναίκα του γιού της Όττο,στα γενέθλια του εγγονού της.
-Όχι κοριτσάκι μου μη μου παίρνεις τα μεζεδάκια της Γκρέτας. Θέλω να φάω λίγα ακόμα.Είναι τόσο νόστιμα.Τα λιγουρεύομαι κοριτσάκι μου.Άφησε τα, μη μου τα παίρνεις Helga,σε παρακαλώ.
-Μα τι έπαθες μαμά,γιατί τόση βουλιμία?
-Αγάπη μου, δεν ξέρω,τι να σου πω.Ο οργανισμός μου μάλλον κουράστικε από το αυστηρό διαιτολόγιο που ακολουθώ.
-Μα τρως από όλα, μαμά!
-Ναι,κοριτσάκι μου, τρώγω από όλα μα οι ποσότητες είναι λιγοστές και δεν χορταίνω, ενώ με τα νόστιμα αυτά μεζεδάκια της Γκρέτας...
-Χόρτασες μαμά?
-Ναι,κόρη μου,έφαγα μέχρι κορεσμού.
-Έχεις ανάψει μαμά, είσαι κατακόκκινη,πήρες το αντιυπερτασικό φάρμακο σου?
-Ναι,κόρη μου,μην ανησυχείς,έχω πάρει αντιυπερτασικό.Πώς γινόταν να μην πάρω με τόσες λιχουδιές.Τα παιδιά δεν τις άγγιξαν.Δεν έφαγαν τίποτα.Μόνο χόρευαν,συνέχεια χόρευαν και έκλειναν και τα φώτα γιατί έβαζαν ζέστη,έλεγαν.
-Τον δίσκο με τα εδέσματα,πού τον βρήκες μαμά?
-Στο ψυγείο,κόρη μου.
Όταν πήγα στο τηλέφωνο?
-Με ποιόν μιλούσες?
-Με τον Ερρίκο,μαμά.
- Τι κάνει ο γαμπρούλης μου?
-Καλά είναι μαμά,λίγο περίεργος μου φάνηκε.Βιάστηκε να κλείσει το τηλέφωνο γιατί,όπως είπε,είχε μία σοβαρή δουλειά.
Μαμά, παίρνω το δίσκο και πηγαίνω να  πάρω τηλέφωνο τον Ερρίκο να δω τι συμβαίνει,περίεργος μου φάνηκε.
-Κύριε,το τηλέφωνο χτυπά.
-Έλα,Helga,τι συμβαίνει,αγάπη μου.
-Αγάπη μου,ανησύχησα που έκλεισες το τηλέφωνο και πιο πολύ ανησύχησα που η μαμά έφαγε...
-Αγάπη μου,τον αγλέουρα?
-Ναι,αγάπη μου,έφαγε υπερβολικά και είναι κατακόκκινη.
-Θα ήπιε μπύρες,αγάπη μου, γι αυτό. Άστην μην την πιέζεις θα έχει πάρει αντιυπερτασικό,μη φοβάσαι,αγάπη μου,δεν είναι χαζή η φράου Χίλντα.Μην τη μαλώνεις.Ξέρει εκείνη.Ο οργανισμός της κουράστηκε,όπως φαίνεται,γι αυτό.
-Ναι.αγάπη μου,το ίδιο είπε και η μαμά,ότι κουράστηκε ο οργανισμός της  από τις τροφές σε μικρές ποσότητες που παίρνει καθημερινά.
-Δεν είναι,αγάπη μου,ποσότητες  αυτές για να διατραφεί ένας ανθρώπινος οργανισμός.Ακούς εκεί 28 γραμμάρια αλεύρι.Τι να κάνει με τόση λίγη ποσότητα.Δεν είναι ούτε μία κουταλιά αλεύρι  καλά γεμάτη.Βέβαια με λίγο νεράκι μπορεί να κάνει μία πιτούλα να την ψήσει και να τη γευτεί στο πρωϊνό με το τσάϊ και το αυγό.
-Όχι,αγάπη μου,δεν είναι γι αυτό.Το λίγο αλευράκι το βάζουν στην σούπα,στον ζωμό από κρέας ή χόρτα για να πήξει και να γίνει πιο νόστιμη.
-Και το λαρδί 17 γραμμάρια τι σου λέει κι αυτό.
-Ε! αγάπη μου,είναι μία μικρή ποσότητα λίπους για νοστιμιά.
-Μα  ηντάνε τούτανά που ακούω μάνα μου.
-Ποιός είστε,κύριε.
Τηλεφωνώ από την Ελλάδα,από τη Κρήτη. Θέλω το γιό μου,πώς τονε λέτε εσείς εκειά,το Γιόργκ .Είναι ιατρός. Στο Πανεπιστήμιο κάνει το διδακτορικό του.Όλη την ημέρα πολεμώ να τονε βρω και δε μπορώ.Παίρνω αυτόν τον τηλεφωνικό αριθμό.......
- Μπλέχτηκαν οι γραμμές,κύριε, κι εσείς κάνετε λάθος ένα αριθμό. Αντί 1 να βάλλετε 7.Να αντικαταστήσετε τον αριθμό 1 με τον αριθμό 7 για να βγει ο αριθμός σωστά και να μιλήσετε με το γιό σας.
-Σας ευχαριστώ πολύ.
Μα  σασε  ακούω τόση ώρα να μιλάτε για τη δίαιτα μιας ηλικιωμένης γυναίκας και ντουχιούντισα με αυτά που  ακούω.
-Ναι,κύριε,φαίνεστε μορφωμένος και αφού ο γιός σας είναι γιατρός κάτι καλό έχετε να μας πείτε.Σας ακούμε,λοιπόν.
-Ερρίκο,τι συμβαίνει?
-Αγάπη μου,έμπλεξαν οι γραμμές.Ένας κύριος από την Ελλάδα ζητεί τον γιο του που μένει στο συγκρότημα των κατοικιών μας.
-Μήπως είναι ο πατέρας του δόκτορα Γιόργκεν?
-Ναι,καλά λες, αγάπη μου.
-Με ακούτε,κύριε,τον γνωρίζουμε τον γιό σας,είναι ο γιατρός μας,πολύ καλός επιστήμονας.
Συνεχίστε.Τι μας λέγατε.
-Είπα πως η ηλικιωμένη γυναίκα με υπέρταση δε μπορεί να μείνει και τελείως νηστική..Ο οργανισμός της για να αντέξει το κρύο του Χειμώνα, που έρχεται,χρειάζεται και λίγο λίπος  να έχει να κάψει  για να μη γίνει κοκκαλιάρα.Ο οργανισμός της δε θα έχει λίπος...... να καίει και θα γενεί πετσί και κόκαλλο,δε θα γνωρίζει τον εαυτό τζης, μόνο να τση το πείτε να το ξέρει.
-Το ξέρει,κύριε,το ξέρει,μα γι αυτό φωνάζομε,γιατί δεν παίρνει το αντιυπερτασικό φάρμακο της.
-Ετσά φωνιάζω κι εγώ στην εδική μου γυναίκα..
 και την εδική σας, αφήσετε τη να τρώει άμα παίρνει τα φάρμακά τζης.
-Τα παίρνει,κύριε,τα φάρμακα της,τα παίρνει και ευχαριστούμε για τις συμβουλές
-Κι εγώ ευχαριστώ, πάντα νά μαστε καλά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου