Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Aγαπημένα μου παιδιά μεγάλα και μικρά προπαντός εσείς τα μικρούλια παιδάκια που πηγαίνετε πρώτη φορά στο σχολείο,τα πρωτάκια στο Δημοτικό. Οι ζωή μας είναι όλο αρχές.Από την γέννηση μας,από την  πρώτη ημέρα της αρχής της εμβίου ζωής μας.Και αφού ήρθαμε στον κόσμο μια χαρά και η πρώτη έναρξη μας στέφθηκε από επιτυχία γιατί και οι επόμενες αρχές να μην είναι το ίδιο εύκολες και θαυματουργές.
Τα πρωτάκια,όπως συνήθως λένε τα παιδιά της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου.Τα τρυφερά αυτά πλασματάκια που για πρώτη φορά πηγαίνουν στο σχολείο.ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΠΑΙΔΙΑ. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΑ Σε πολλά μέρη της Ελλάδας η πρώτη Σεπτεμβρίου είναι η Εκκλησιαστική Πρωτοχρονιά,την οποίαν γιορτάζουν,όπως και την κανονική Πρωτοχρονιά την πρώτη Ιανουαρίου.Επομένως ο Σεπτέμβρης στις περιοχές αυτές θεωρείται ο πρώτος μήνας του χρόνου.
Δεν πιστεύω τώρα να κλαψουρίζετε,που θα φεύγετε πρωϊ πρωϊ από την αγκαλιά της μαμάς ή της γιαγιάς για το σχολείο.Μα τι λέω τώρα. Έχετε συνηθίσει από την περυσινή χρονιά που πηγαίνατε στο νηπιαγωγείο.Ε! βέβαια τώρα είναι λίγο διαφορετικά.Έχετε μεγαλώσει ένα χρόνο και είστε έτοιμα να δεχθείτε τις καινούργιες γνώσεις που θα σας μεταδόσουν οι δασκάλες και οι δάσκαλοι σας. Ξεκούραστα από τις καλοκαιρινές διακοπές θα τις αφομοιώνετε εύκολα,τώρα που οι κατασκευές και τα παιχνίδια είναι λιγότερα και δίδουν την θέση τους στην Ανάγνωση περισσότερο,στην Γραφή και στην Αριθμητική.Λιγοστά τα μαθήματα  στην πρώτη τάξη,στην οποίαν θα παίζετε και θα μαθαίνετε.Εγώ να σας πω την αλήθεια.Δεν ένοιωσα την έλλειψη της μαμάς μου καθόλου μα καθόλου στην πρώτη τάξη γιατί πήγα στο σχολείο όπου η μαμά μου ήταν δασκάλα.Ναι! ήμουν πολύ τυχερή από αυτό το γεγονός,όμως αργότερα δεν ήταν και τόσο καλά τα πράγματα από μέρους των παιδιών, που ένοιωθαν μια κρυφή ζήλεια,που αρκετές φορές δεν ήταν καθόλου κρυφή,ήταν ολοφάνερη και με στεναχωρούσε πολύ.
Τώρα μίλησα για την Ανάγνωση σαν το σπουδαιότερο μάθημα της πρώτης Δημοτικού γιατί θυμάμαι τα λόγια της μαμάς μου,που έλεγε ότι αν δεν μάθει το παιδί να διαβάζει καλά από την πρώτη τάξη,δεν θα μάθει ποτέ.Για την Αριθμητική έλεγε ότι αν δεν μάθει να μετράει στην πρώτη τάξη,οπωσδήποτε θα μάθει στα επόμενα χρόνια.Περιτεύει να σας πω,ότι κι εγώ διάβαζα "από την κοιλιά της μαμάς μου",όπως λέμε. Από τα τρία μου χρόνια διάβαζα την Εφημερίδα των Δασκάλων,τον Γεωγραφικό Άτλαντα.Τα βιβλία που διάβαζε και η μαμά μου στο σπίτι.Μαζί διαβάζαμε στο σπίτι και  μαζί πηγαίναμε στο σχολείο,όλα τα χρόνια.Δεν την εγλίτωσα όμως ούτε κι εγώ.Αργότερα στο Γυμνάσιο και στο Πανεπιστήμιο ένοιωσα την έλλειψη της. Ήταν το συναίσθημα αμοιβαίο,όπως μου έλεγε.
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΙΔΙΑ


* Η εφημερίδα των δασκάλων ήταν το "Διδασκαλικό Βήμα"






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου