Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

To  Kυριακάτικο  Μυθιστόρημα

-Τις εντυπώσεις σου Άννα,από το πανεπιστήμιο.
- Κύριε Ερρίκο, έχω τις  καλύτερες εντυπώσεις από το πανεπιστήμιο  του Λουδοβίκου.Είναι  κέντρο παγκοσμίου νεανικού ενδιαφέροντος.Συνάντησα εκεί παιδιά από την Ιαπωνία και από την Αφρική.
-Ναι!κορίτσι μου,στο πανεπιστήμιο γίνεται ένα είδος,πώς να το πούμε.
-Face control,Ερρίκο.
-Ναι!Δημήτρη,ακριβώς. Ευχαριστώ. Τα παιδιά είναι από τις καλύτερες οικογένειες και ο ερχομός τους εδώ δίνει εγγύηση για την ισορροπία όχι μόνο στην ευρώπη,αλλά σε όλο τον κόσμο.Είναι κάτι  σαν άγγελοι καλής θελήσεως,που αντιπροσωπεύουν τη χώρα τους,είναι κάτι σαν "ειρηνευτικές δυνάμεις",να πούμε.
-Κύριε Ερρίκο,πολύ μου αρέσει να κάνω παρέα με όλα τα παιδιά του κόσμου.
-Χαίρομαι που το ακούω,Άννα μου,είπε ο Δημήτρης.
-Αντιλαμβάνομαι,Άννα,ότι θέλεις να με ρωτήσεις   κάτι άλλο,είναι έτσι?
-Ναι! κύριε Ερρίκο,σωστά αντιληφθήκατε.Το σπίτι σας είναι παλαιό και έχει ανακαινιστεί?
-Ναι,Άννα,ακριβώς.Το κτίριο αυτό,πριν τον πόλεμο,αποτελούσε τμήμα της κτηνιατρικής σχολής.
-Ήταν κάτι σαν ιπποφορβείο?
-Ναι,κορίτσι μου,υπήρχαν άλογα,όχι όμως για ιπποδρομίες  μονάχα για την εξάσκηση των φοιτητών.Στο υπόγειο ήταν οι σταύλοι,στον πρώτο όροφο ήταν  τα γραφεία,στον δεύτερο όροφο ήταν   τα ιατρεία,στον τρίτο όροφο ήταν τα χειρουργεία και στον τέταρτο όροφο ήταν τα μαγειρεία, οι τραπεζαρίες,οι κοιτώνες και οι λοιποί κοινόχρηστοι χώροι.Στη διάρκεια του πολέμου το κτίριο υπέστη σοβαρές ζημιές και η σχολή άδειασε.
-Τα ζώα τι έγιναν.
-Τα ζώα όσα ήταν γερά τα επίταξαν για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Εμείς το αγοράσαμε λίγα χρόνια αργότερα.
- Από ποιούς έγινε η πώληση.
-Από το πανεπιστήμιο,από το υπουργείο παιδείας.
-Από το κράτος,
-Ακριβώς,αγάπη μου,από το κράτος,πολύ σωστά.Έγινε πληστηριασμός.Εμείς ανακαινίσαμε το υπόγειο και τον πρώτο όροφο.Το κτιριακό συγκρότημα αποτελείται από δύο ημικύκλια και η πίσω πλευρά του βλέπει σε ακάλυπτο χώρο.Είναι ο χώρος όπου έβγαιναν τα άλογα στον ζωογόνο  ήλιο να λιαστούν και συγχρόνως να χορτάσουν με τα ειδικά για τα άλογα χορτάρια,που ήταν φυτευμένα εκεί.
Κάθε συγκρότημα διαμορφώθηκε σε κατοικίες με όλα τα κομφόρ. Η κάθε κατοικία αποτελείται από το πρώτο και δεύτερο υπόγειο,που είναι σαν ημιόροφος και έναν τρίτο όροφο.Ο τέταρτος όροφος προς το παρόν είναι κλειστός. Η χρήση του είναι κοινή. Όλοι οι κάτοικοι και από τα δύο κτιριακά συγκροτήματα χρησιμοποιούμε τον όροφο κάθε φορά που φιλοξενούμε.
-Πώς γίνεται αυτό,κύριε Ερρίκο,βέβαια είπατε ότι εκεί βρίσκονται οι κοιτώνες τα μαγειρεία,οι τραπεζαρίες και οι λοιποί κοινόχρηστη χώροι.
-Ναι! κορίτσι μου,τι σου κάνει εντύπωση.
- Πώς δεν συμπίπτουν οι φιλοξενούμενοι.
-  Η σωστή οργάνωση ,Άννα μου,είπε ο Δημήτρης.
-Δημήτρη,πολλές φορές συμπίπτουν οι φιλοξενούμενοι μας,αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα,ο χώρος είναι μεγάλος και εκτός αυτού τα κανονίζουν αναμεταξύ τους.Διασκεδάζουν πολύ,αν τύχει και  βρεθούν μαζί οι φιλοξενούμενοι γείτονες  όλων των οικογενειών.
- Πολύ χαίρομαι,Ερρίκο.
- Ευχαριστώ,Δημήτρη. Να συνεχίσω,αγάπη μου?
-Τι θέλεις να πείς,αγάπη μου?
-Θέλω να πω στα παιδιά τι έχει  στο υπόγειο.
-Συνέχισε,αγάπη μου,αν θέλεις και αν θέλουν και τα παιδιά να ακούσουν.
- Θέλουμε γιατί να μη θέλουμε.
-Ευχαρίστως να σας ακούσουμε.
-Στο πρώτο υπόγειο υπάρχουν οι υδραυλικές εγκαταστάσεις και οι εγκαταστάσεις μαζούτ για την θέρμανση.Στο δεύτερο υπόγειο βρίσκονται οι εγκαταστάσεις φωτισμού και οι ηλεκτρικές συσκευές για το πλύσιμο των ρούχων.  Προσώρας  έχουμε τρία  πλυντήρια,ένα το δικό μας με την Helga,ένα της Σημέτας,ένα του Τόμας και της Νίνας και ένα για τους φίλους ή τους συγγενείς,που φιλοξενούμε.
Γιατί λέτε προσώρας.
-Γιατί,κορίτσι μου,αργότερα που η κόρη μας θα επιστρέψει με την οικογένεια της θα χρειαστούμε άλλο ένα πλυντήριο για τα ρουχάκια του παιδιού ή των παιδιών της.
-Αν επιστρέψουν θα εγκατασταθούν εδώ μαζί σας? Ο Bill θα δεχτεί τη συγκατοίκηση?
-Δημήτρη,ελπίζω,ίσως.
- Κύριε Ερρίκο,συγγνώμη,αλλά κάνετε λάθος.Τα πλυντήρια έτσι όπως τα απαριθμήσατε είναι τέσσερα.
-Ναι!συγγνώμη έκανα λάθος.
-Αγάπη μου γιατί τι έπαθες?με τρομάζεις.
-Αγάπη μου,δεν έχω τίποτα,μπερδεύτηκα.
Ανοίξτε ένα παράθυρο να μπει καθαρός αέρας και να φέρετε νερό.Η Νίνα πάλι έβαλε πολύ αλάτι στο φαγητό.
-Ορίστε κύριε το νερό γέμισα τη φιάλη.Συγγνώμη για το αλάτι,αλλά δε φταίω εγώ.Το έρριχνα από το πλαστικό σακκουλάκι και μου έπεσε πολύ.Πάρτε σας παρακαλώ κύριε μία αλατιέρα για να μπορώ να βάζω στο φαγητό την κανονική ποσότητα.
-Νίνα,δεν χρειάζεται να κάνουμε περιττά έξοδα.Μπορείς να αλατίζεις το φαγητό με έναν πιο απλό τρόπο.
-Τι να κάνω κύριε?
-Να βάζεις στη χούφτα σου μια ποσότητα αλάτι και από εκεί μέσα να παίρνεις όσο χρειάζεται.
-Ευχαριστώ κύριε δεν το σκέφτηκα να κάνω τη χούφτα μου αλατιέρα.Ευχαριστώ σας είμαι υποχρεωμένη.
-Παρακαλώ παιδί μου και άλλη φορά να προσέχεις.
-Κύριε Ερρίκο,τι άλλο υπάρχει στο δεύτερο υπόγειο.
-Θα  κατεβούμε μαζί να τα δείτε.Υπάρχει μία βοηθητική  κουζίνα υγραερίου,που η χρήση της δεν είναι καθημερινή, μόνο στη διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος και όταν έχουμε συγκέντρωση φίλων στο σπίτι.Εκεί βρίσκονται και τα πλυντήρια πιάτων.Εκεί βρίσκεται και η εγκατάσταση ενδοεπικοινωνίας,που τώρα  βρίσκεται εν αχρηστεία,έχει χαλάσει. Στο δικό μας ημικύκλιο,δίπλα από το δικό μας διαμέρισμα μένει μία οικογένεια εκπαιδευτικών με τα δύο παιδιά τους,τον γιο τους,που είναι ιατρός παθολόγος  και την κόρη τους που φοιτά στο πανεπιστήμιο στη Γερμανική φιλολογία  .Η καταγωγή τους είναι από ένα χωριό εδώ κοντά.
-Είναι πολύ καλοί άνθρωποι και πολύ εξυπηρετικοί.
-Ναι!αγάπη μου, χρέος έχουν εξ αιτίας του γιού τους που είναι ιατρός.
Παραδίπλα μένει ένας εκπαιδευτικός,είναι δάσκαλος με την νοικοκυρά σύζυγο του και τα δύο παιδιά τους που φοιτούν στο πανεπιστήμιο.Έχουμε δίπλα μας πολλούς καλούς ανθρώπους γείτονες.Στο απεναντινό ημικύκλιο μένουν εξίσου καλές οικογένειες.Ο ακάλυπτος χώρος,που άλλοτε χρησίμευε για τον περίπατο των αλόγων της κτηνιατρικής σχολής τώρα έγινε ένας ωραίος κήπος,όπως βλέπετε,με ωραία δένδρα και με μυρωδάτα λουλούδια.
-"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"
-Εσύ το λες αυτό, λαλέ μου?
-Άννα,πώς  είπες τον Δημήτρη,λαλέ μου? έκανες λάθος? ήθελες να πεις καλέ μου?
- Κύριε Ερρίκο δεν έκανα λάθος. Η γιαγιά μου λέει "λαλέ και κατηφέ μου',ναι είναι όμοιο με το "καλέ μου'.
Ερρίκο,η γιαγιά της Άννας έχει τις ρίζες της στην Κρήτη και πιθανόν γι αυτό.
-Άννα,η γιαγιά σου είναι κρητικιά?
-Ναι! κύριε Ερρίκο,δεύτερη γενιά.
-Δημήτρη,τι είπες δεν κατάλαβα γιατί η Άννα σε είπε "λαλέ".
- Είπα,Ερρίκο,"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"
-Τι θα πει αυτό,Δημήτρη.
 -Helga, η φράση αυτή είναι αρχαία και θα πει,ότι κάθε τι το κακό περιέχει  και το  καλό. Η Άννα γνωρίζει  ότι δεν συμφωνούσα ποτέ με αυτή τη φράση και ότι είμαι αντίθετος προς κάθε τι πολεμικό.
-Φάνηκε,Δημήτρη,από τα λόγια σου στις συζητήσεις  μας.
-Και τώρα, τι λες,Δημήτρη μου?
-Άννα μου, θέλω να πω, το καλό αποτέλεσμα να μην  έρχεται μετά από καταστροφές.
-Εδώ  να πω ότι ισχύει το "ανεβαίνω επί πτωμάτων"? ψιθύρισε η Άννα στο Δημήτρη.
-Ναι! αλλά με μία διαφορά,Άννα μου,ότι τα πτώματα είναι ζώα.
-Τι σημασία έχει,Δημήτρη μου.
-Μα τι λέτε εσείς τόσο σιγά.
 Είπε ο Ερρίκος που πετάχτηκε μέχρι το γραφείο του
-Τι άλλο υπάρχει στο υπόγειο, Ερρίκο.
-Υπάρχουν εγκαταστάσεις πυροσβεστικής. Από απροσεξία καμια φορά ή από φθορά μη ξεσπάσει     πυρκαγιά.
-Ποιός  τα προσέχει όλα αυτά.
-Ποιός άλλος?  Ο Τόμας και η Νίνα είναι οι μόνοι κατάλληλοι γι αυτές τις δουλειές.Ψύχραιμοι,υπομονετικοί,προσεκτικοί,εργατικοί και προπαντός αγαπιούνται πάρα πολύ και  μας  αγαπούν πολύ  κι εμάς .Μας φροντίζουν σαν να είμαστε δικοί τους άνθρωποι. Είμαστε δικοί τους άνθρωποι, Την Σημέτα την αγαπούν και την φροντίζουν σαν δικό τους παιδί.Οι γονείς τους δεν ζουν, δεν έχουν ούτε αδέλφια,έτσι  κοντά σε μας βρήκαν μία  νέα οικογένεια.
- Ναι! πράγματι, είναι πολύ καλοί άνθρωποι,δείχνουν την αγάπη τους και σε μας.Είναι πολύ πρόθυμοι και εξυπηρετικοί.Κάθε πρωϊ μας ρωτούν αν θέλουμε να πάρουμε πρωϊνό και η Νίνα μας πληροφορεί τι φαγητό ετοιμάζει το μεσημέρι.και τι  το βράδυ.
-Είναι αξιαγάπητοι.Κι εμείς τους αγαπάμε πολύ.
Είσαστε πολύ τυχεροί που έχετε τόσο καλούς βοηθούς.
-Ναι! πράγματι.Δημήτρη,είπε η Helga.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου