Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

To Ποίημα του Σαββατόβραδου.Αφιέρωμα στην Μαρία Πολυδούρη.
Όταν  ζούσε ο πατέρας της σπάραζε η καρδιά του να τη  βλέπει να υποφέρει.
Όταν πέθανε,  από τον ουρανό ψηλά, ομολογούσε τον πόνο του με λόγια τρυφερά.
Το ποίημα γράφτηκε  για  συμμετοχή σε ποιητικό διαγωνισμό στην μνήμη της αλλά δεν στάλθηκε.

            
Μη μου σκοτώνεις την ψυχή σου Μαρία μου,
σε κοιτώ από ψηλά
Βλέπεις; βρέχει κρουνηδόν ο ουρανός,
τα δάκρυα μου για σένα.
Για δες πλημμύρισε ο τόπος καρδούλα μου
θα πνίξω τον κόσμο κι  εσένα μαζί.
Μπαμπά μου δεν την θέλω πια την ζωή
ο Κώστας με πληγώνει πολύ
δεν με αγαπά όπως παλιά
με διώχνει από κοντά του
μου λέει πως κόλλησε αρρώστια
βαριά...

Ο Κώστας που αναφέρει το ποίημα είναι ο ποιητής
Κώστας Καρυωτάκης.
Η Μαρία είναι η ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη από την Καλαμάτα γεννημένη στις αρχές του 20ου αιώνα και μια από τις πρώτες Ελληνίδες φεμινίστριες.Ήταν κόρη του καθηγητή φιλολογίας Ευγένιου Πολυδούρη και αρραβωνιαστικιά του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη  ή μάλλον η αγαπημένη του.Γνωρίστηκαν στην Νομαρχία Αθηνών,όπου και οι δύο εργαζόταν.Η Μαρία Πολυδούρη ερωτεύθηκε τον Κώστα Καρυωτάκη και θέλησε να τον παντρευτεί.Ο Καρυωτάκης αρνήθηκε γιατί έπασχε από αφροδίσιο νόσημα, το οποίο δεν ενδιαφέρθηκε αμέσως να θεραπεύσει με αποτέλεσμα η αρρώστια να κυριεύσει τον οργανισμό  του και να μην είναι δυνατή η θεραπεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου