Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
Ω!τι ωραίο σπίτι. Σωστό παλάτι,είπε η Άννα,όταν πέρασαν στη μεγάλη αίθουσα,όπου τους περίμενε η Σούζαν μία λεπτοκαμωμένη κυρία,η γυναίκα του Δόκτορα Αρμπέϊτερ.
-Ναι,αγαπητή μου,είναι παλάτι.Ήταν παλάτι,Είναι το σπίτι,του προπάππου του πεθερού του πεθερού μου,του πατέρα  της γυναίκας μου.Γύρισε και κοίταξε γλυκά την γυναίκα του,που του χαμογελούσε ευτυχισμένη
-Σε ποιά χρονολογία αναφέρεστε κύριε καθηγητά.
-Στα 1750,αγαπητή μου.Ε!Δημήτρη?τόσο δε νομίζεις κι εσύ,που γνωρίζεις καλά ιστορία? Στη Μαρία Θηρεσία αναφέρομαι,την Αυτοκράτειρα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
-Δεν ήταν μόνο Αυτοκράτειρα,αγάπη μου.είπε η Σούζαν.Η Μαρία Θηρεσία ήταν  μία  δυναμική γυναίκα με πολλές δικαιοδοσίες,κόρη αντάξια του πατέρα  της,του Αυτοκράτορα Καρόλου ΣΤ της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
-Λόϊς,αγάπη μου,δε θα μου γνωρίσεις τους φίλους σου?
-Συγγνώμη,Σούζαν ,με την κουβέντα ξέχασα,αγάπη μου.
-Δημήτρη,να σου γνωρίσω τη γυναίκα μου,είναι η Σούζαν.
-Χαίρομαι,που σας γνωρίζω και προσωπικά,αγαπητή μου κυρία. Ο σύζυγος σας μου μιλά συνεχώς για σας.
-Ο αγαπημένος μου Αλοϊσιος.είπε η Σούζαν και κοίταξε τρυφερά τον άνδρα της.
-Αγαπητή μου,ελάτε,είπε  ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ,στην Άννα,που στεκόταν έκπληκτη στην είσοδο.
-Σούζαν,η Άννα είναι η σύντροφος και συγκάτοικος του Δημήτρη.
-Με τι ασχολείστε,Άννα.
-Φοιτώ στην ιατρική σχολή στο Πανεπιστήμιο του Λουδοβίκου.
Η Σούζαν άρχισε να βήχει. Την έπιασε ένας σπασμωδικός βήχας.
Ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ ,αμήχανος,έτρεξε να φέρει ένα ποτήρι νερό. Τη γυναίκα μου την πιάνει βήχας κάθε φορά,που ακούει κάτι σχετικό με την ιατρική.Το ίδιο παθαίνει κάθε φορά,που της παίρνω την πίεση.
-Αλλεργία είναι,κύριε καθηγητά,ο βήχας της είναι ξηρός και σπασμωδικός.Την πιάνει αλλεργία.Με το νερό ανακουφίζεστε,κυρία Σούζαν?
-Ναι,Άννα,αρκετά.
Προχώρησαν προς το εσωρετικό της μεγάλης  αίθουσας.
-Ποιά είναι η όμορφη ευτραφής κυρία στο πορτραίτο?ρώτησε η Άννα.
-Άννα,είπε ο Δημήτρης,είναι η Αυτοκράτειρα,η Μαρία Θηρεσία.
-Ναι,αγαπητή μου αυτό το σπίτι,που μοιάζει με ανάκτορο,ήταν ανάκτορο,η θερινή κατοικία  της  Αυτοκράτειρας.
Η Άννα πλησίασε στο χρυσοποίκιλτο κομό,που βρισκόταν στον μεγάλο τοίχο της μεγάλης αίθουσας.Πάνω από το κομό,στόλιζε τον τοίχο  και όλη την αίθουσα ένα μεγάλο πορτραίτο με την Αυτοκράτειρα καθιστή,με το προφίλ της να κοιτά  δεξιά.Τα άκρα της στα χέρια,στα μπράτσα της, παρεπιπτόντως ήταν αδύνατα. Τα λεπτά δάκτυλα να ακουμπούν πάνω στους παχείς μηρούς της.Η Άννα,τεντώθηκε,πατώντας στις μύτες των ποδιών της ,να δει 
Αγαπητή μου,είπε ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ,δε χρειάζεται να κουράζεσαι.Περίμενε.Θα το κατεβάσω να το δεις καλύτερα.
-Θέλω,κύριε καθηγητά,να διαβάσω τους τίτλους που έχει στο κάτω μέρος ο πίνακας.
Ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ,ξεκλείδωσε τον  ειδικό γάντζο που πάνω του  στηριζόταν το πορτραίτο,το πήρε και το ακούμπησε στην πολυθρόνα δίπλα από το κομό. Είπε στην Άννα να καθίσει στην πολυθρόνα,που μετακίνησε από την άλλη μεριά του κομό,όπου βρισκόταν.-Έλα Δημήτρη βοήθησε με να μετακινήσουμε την πολυθρόνα.
-Ευχαριστώ,κύριε καθηγητά,είναι πιο εύκολο να διαβάσω τι γράφει ο  πίνακας.
-Άννα,τι γράφει?ρώτησε ο Δημήτρης.
-Δημήτρη μου,γράφει το όνομα του καλλιτέχνη,που φιλοτέχνησε το πορτραίτο και τη χρονολογία.Ο καλλιτέχνης είναι...Δημήτρη μου, τα γράμματα είναι πολύ μικροσκοπικά και δεν μπορώ να διακρίνω το  όνομα καθαρά.Γράφει κάτι σαν Λιοτάρ,να δω καλύτερα,ναι Λιοτάρ γράφει.Γιατί επιμένεις,Δημήτρη μου, τι  εντύπωση σου έκανε?
-Μοιάζει,Άννα μου,σαν να είναι φωτογραφία, τόσο φυσικά  είναι δοσμένη η εικόνα από τον  καλλιτέχνη .
-Υπήρχαν φωτογράφοι εκείνα τα χρόνια?
-Όχι,αγαπητή μου,η φωτογραφία εφευρέθηκε πολύ  αργότερα στα  1826 από κάποιον,κάποιον, δε θυμάμαι το όνομα του.Μήπως θυμάσαι,Δημήτρη?
-Κάτι προσπαθώ να θυμηθώ,κύριε καθηγητά μου. Νομίζω είναι κάποιος Νιέπκεν,που ζωγράφιζε από το παράθυρο του εργαστηρίου του,τις στέγες στα παράθυρα του χωριού του.Αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες.Συνεργαζόταν και με κάποιον Νταγκουϊρι,που ήταν και ζωγράφος.
-Η εποχή,Δημήτρη,δεν συμπίπτει.
-Οπωσδηποτε,κύριε καθηγητά μου,εδώ πρόκειται...ποιά χρονολογία αναφέρει,Άννα?
Δημήτρη μου,η χρονολογία που αναφέρει είναι
το 1760,όχι συγγνώμη, 1762 αναφέρει.
-Άννα,ποιό κάτω τι γράφει?
-Δημήτρη αναφέρει τις χρονολογίες γεννήσεως και θανάτου. Είναι 1717 μέχρι το 1780,σε ενδιαφέρει?
-Αγαπητή μου,ο καλλιτέχνης πότε φιλοτέχνησε το πορτραίτο της Αυτοκράτειρας.
-Το έτος 1762,κύριε καθηγητά.
-Δημήτρη μου,αν σε ενδιαφέρει ήταν  σαρανταπέντε ετών.
-Καταλαβαίνω,γιατί σας ενδιαφέρει αυτή η λεπτομέρεια.Αναρρωτιέστε,όπως αναρρωτιέμαι κι εγώ,πώς μπορούσε να κάθεται τόσε ώρες ,είπε η Σούζαν.
-Κυρία Σούζαν,θα ήταν τόσο κουρασμένη,κατάκοπη θα ήταν,που με μεγάλη  ευχαρίστηση  πόζαρε στον καλλιτέχνη  τόσες ώρες.
-Είναι δυνατόν,να  εργαζόταν ο καλλιτέχνης συνέχεια.Να μη διέκοπτε την εργασία του και να συνέχιζε την επόμενη ημέρα?
-Ναι,είναι δυνατόν,αγαπητή μου,αν συνέτρεχε κάποιος ιδιαίτερος λόγος,που ήταν ανάγκη να τελειώσει γρήγορα το πορτραίτο  ο καλλιτέχνης.
-Όπως,κύριε καθηγητά;
-Αγαπητή μου, η Αυτοκράτειρα ήταν ήδη σαρανταπέντε ετών,όπως βλέπουμε στο  πορτραίτο είναι αρκετά ανθηρή παρά το ότι η ηλικία αυτή για την εποχή της ήταν αρκετά κρίσιμη,άρχιζαν τα γηρατειά.Η Αυτοκράτειρα παρά το ότι είχε γεννήσει είκοσι παιδιά,όπως βλέπουμε είναι πολύ  όμορφη.
-Είκοσι παιδιά? τι μου λέτε,κύριε καθηγητά.
Έστω,αγαπητή μου,περίπου είκοσι.Από τα είκοσι  αυτά παιδιά δεν έφτασαν όλα στην ενήλικη ηλικία.Απεβίωσαν από τις επιδημίες της εποχήςΑπό τον τύφο.
-Ρικέτσια Προβατζέκι,είπε η Άννα.
-Τι είναι αυτό,Άννα μου?
-Είναι,Δημήτρη μου,το βακτήριο του εξανθηματικού τύπου.
-Μάλλον,αγαπητή μου,από κοιλιακό τύφο ασθένησαν.
-Ρικέτσια τυφιμόριουμ,είπε η Άννα.
-Τι είναι αυτό,Άννα μου?
-Είναι,Δημήτρη μου,το βακτηρίδιο του κοιλιακού τύφου.
-Από τι προέρχεται,Άννα μου?
-Από τις ακαθαρσίες,Δημήτρη μου,από τα τρωκτικά,τα ποντίκια και τους αρουραίους μεταδίδεται στον άνθρωπο.
Αυτά τα παιδιά θα ήταν ζωηρά και  ανήσυχα θα έπαιζαν στους σταύλους και δεν θα έπλεναν τα χέρια τους πριν το φαγητό.  Τόσα πολλά παιδιά,ποιό να  προσέξει και νταντάδες να είχαν θα ήταν αδύνατον.Ποιό να πρωτοπροσέξουν.
-Υπονοείς,Άννα,ότι έτρωγαν με άπλυτα χέρια το ψωμί.
Ναι,Δημήτρη,το ψωμί που τρώγεται  με τα χέρια.
Η Μαρία Αντουανέττα ήταν το δέκατο πέμπτο παιδί της,είπε η Σούζαν.
Τι μου λέτε,αλήθεια?
-Ναι,Άννα,γιατί με κοιτάς τόσο έκπληκτη? γιατί έμεινες άφωνη,Άννα.
Τώρα εξηγείται.Την καυμένη την Αντουανέτα είναι η πιο παρεξηγημένη γυναίκα.Τα σχόλια εις βάρος της λένε,ότι δεν έτρωγε ψωμί,έτρωγε παντεσπάνι.Το παντεσπάνι τρώγεται με κουτάλι και όχι με τα χέρια.Από  το φόβο της,η καυμενούλα.
-Μπήκαμε,κύριε καθηγητά μου,σε πολλές λεπτομέρειες και δεν ξέρω πώς θα βγούμε.
-Τι εννοείς,αγαπητέ μου Δημήτρη.
-Ότι η ώρα περνά,κύριε καθηγητά μου.
-Μην ανησυχείς,Δημήτρη,έχουμε αρκετή ώρα μπροστά μας ,δεν πέρασε η μία ώρα,που έχουμε στη διάθεση μας.
-Έλα Σούζαν,πάμε στην κρεβατοκάμαρα να σου πάρω την πίεση.Εσείς παιδιά,προχωρείστε στην τραπεζαρία,έχει και άλλα πορτραίτα σε όλα τα δωμάτια.
- Να  παραμείνουμε εδώ,κύριε καθηγητά μου,να μελετήσουμε το πορτραίτο.Εσείς πηγαίνετε να πάρετε την πίεση στη γυναίκα σας.
-Ποιό κάτω τι αναφέρει,Άννα μου?
-Ποιό κάτω,Δημήτρη μου,αναφέρει τους τίτλους της εξουσίας,που ασκούσε.Γράφει:βασίλισσα της Γερμανίας,βασίλισσα της Βοημίας,βασίλισσα της Ουγγαρίας και της Κροατίας,βασίλισσα του Μιλάνου κα ιης Πάρμας.Πολύ δυναμική γυναίκα να εξουσιάζει σε τόσα  βασίλεια.-Όχι συγχρόνως,Δημήτρη μου, σε όλα.Εδώ αναφέρει τις χρονολογίες που βασίλευσε σε κάθε χώρα.
-Ήταν αγαπητή μου,η δυναμικότερη βασίλισσα της Ευρώπης.που  θαρραλέα προέβη σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις και ενίσχυσε δυναμικά την Αυστριακή μοναρχία.Υποστήριζε ιδιαίτερα τους Έλληνες εμπόρους και το περίεργο είναι ότι τους προστάτευε από τον ανταγωνισμό των Γερμανών εμπόρων.
-Επιστρέψατε,κύριε καθηγητά?πώς είναι η πίεση της γυναίκα σας?
-Στα φυσιολογικά  της όρια.
-Πολύ ευχάριστο.
-Ευχαριστώ,αγαπητή μου.
Ήταν σπουδαία  βασίλισσα με τα φιλικά της αισθήματα πλούσια προς τους Έλληνες εμπόρους με τους οποίους συνεργαζόταν. Ένας από αυτούς τους Έλληνες εμπόρους,ο αντιπρόσωπος τους,που ερχόταν σε συχνές εμπορικές συμφωνίες μαζί της,είναι ο προπάππους του προπάππου του πεθερού μου,του πατέρα της γυναίκας μου,στον οποίον αργότερα έδωσε τον τίτλο του Κόμη και τον εγκατέστησε σε ένα από τα Ανάκτορα της.
Άννα,η γυναίκα αυτή,η βασίλισσα Μαρία Θηρεσία παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία τον εξάδελφο της,τον βασιλιά Φραγκίσκο της Σαρδηνίας και μαζί απέκτησαν περίπου είκοσι παιδιά,τα περισσότερα ήταν κορίτσια.
-Ναι,κυρία Σούζαν,μας το είπε ο σύζυγος σας,είπε ο Δημήτρης.
Η Άννα έπιασε την κοιλιά της.Ω!είπε
-Τι έπαθες Αννούλα?
-Δημήτρη μου,πόνεσε η κοιλιά μου.Σαν  να τα γέννησα εγώ
-Μερικά από τα παιδιά της στη νηπιακή ηλικία τους αρρώστησαν από τύφο και δυστυχώς πέθαναν,είπε η Σούζαν,ξεροβήχοντας.
-Να είστε καλά,κυρία Σούζαν,μία άλλη φορά θα τα πούμε ξανά
-Να πηγαίνουμε,κύριε καθηγητά μου,είπε ο Δημήτρης.
-Σούζαν,αγάπη μου, σε χαιρετούμε.Οι φοιτητές μου και συμφοιτητές του Δημήτρη μας περιμένουν στην αίθουσα.
Εγώ,κυρία Σούζαν έχασα την πρώτη ώρα  από ένα  σπουδαίο μάθημα της Ουρολογίας.Τους λοιμωξιογόνους παράγοντες ,που προσβάλλουν τα νεφρά.
-Εύχομαι,'Αννα, να προλάβεις την δεύτερη ώρα της παράδοσης στο  μάθημα,που  σε ενδιαφέρει,είπε η Σούζαν ξεροβήχοντας.
-Πιές νερό,Σούζαν,είπε ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ.
Τη χαιρέτησαν.
-Αουφιντερζέν,είπε η Σούζαν, κουνώντας το  χέρι της.
 Με το άλλο χέρι κρατούσε το ποτήρι με το νερό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου