Σάββατο 6 Μαΐου 2017

Μάθημα Γραμματικής
Κτητικές Αντωνυμίες
Οι Αντωνυμίες,που φανερώνουν σε ποιόν ανήκει κάτι, φανερώνουν δήλαδή  τον κτήτορα,λέγοναι κτητικές
Παράδειγμα
Το βιβλίο μου
Το μολύβι της
Τα γυαλιά τους
Οι κτητικές Αντωνυμίες είναι οι Αδύνατοι τύποι της  Προσωπικής Αντωνυμίας στη Γενική. χωρίς τον τόνο.  Είναι οι Αντωνυμίες  μ ο υ, σ ο υ, τ ο υ, τ η ς, τ ου, μ α ς, σ α ς,τ ο υ ς.

Τις Κτητικές Αντωνυμίες χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε  να πούμε,ότι κάτι ανήκει σε κάποιον.
Παράδειγμα
Ο πατέρας μοιυ και ο φίλος του
Η κόρη του με τη φίλη της
Το παιδί παίζει με τα παιχνίδια του
Όταν  θέλουμε να τονίσουμε,ότι κάτι ανήκει σε κάποιον ή  όταν θέλουμε να ξεχωρίσουμε καλύτερα τον κτήτορα ή όταν θέλουμε να πούμε απλά σε ποιόν ανήκει κάτι,τότε  χρησιμοποιούμε τις παρακάτω Κτητικές Αντωνυμίες

Πρώτο Πρόσωπο: Ένας κτήτορας:δικός  μου,δική μου,δικό μου.
Όταν οι κτήτορες είναι πολλοί:δικός μας,δική μας,δικό μας.

Δεύτερο Πρόσωπο.Ένας κτήτορας:δικός σου, δική σου ,δικό  σου
Σε πολλούς κτήτορε: δικός σας,δική σς,δικό σας.

Τρίτο Πρόσωπο.Σε κτήτορα:
δικός του(της),δική του(της),δικό του(της).
Σε πολλούς κτήτορε:δικός τους,δική τους,δικό τους
Παράδειγμα
Ο δικός μου πατέρας
Ο πατέρας των δικών μου φίλων
Τα βιβλία αυτά είναι δικά του,όχι δικά σου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου