Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
Ο Άλαν χτύπησε το κουδούνι της πόρτας.Η Νίνα έτρεξε να ανοίξει.Ήταν μόνη στο σπίτι.Όλοι ήταν έξω.Άνοιξε την πόρτα και
-Άλαν,εσύ είσαι,αγόρι μου.Έλα πέρασε. Πώς από δω?έχω μέρες να σε δω.
-Τα μαθήματα,το σχολείο,κυρία Νίνα,δεν μου αφίνουν ελεύθερο χρόνο, Τώρα με τράβηξε στην πόρτα σου η μυρωδιά από το κέίκ.Από την είσοδο μυρίζει η βανίλια.
-Ναι,μόλις τώρα το έβγαλα από το φούρνο.Σε δέκα λεπτά θα είναι έτοιμο να το δοκιμάσουμε.
-Η Άννα,είναι εδώ?
-Όχι,Άλαν.Η Άννα,είχε μία πολύ σοβαρή δουλειά,σήμερα   στην πανεπιστημιακή κλινική .Τι θα ήθελες?
-Θέλω να με βοηθήσει στο πιάνο.Να μου δώσει  μερικές συμβουλές σαν αρχή.Γνωρίζω πόσο καλές γνώσεις έχει αποκτήσει. Έχω ακούσει να παίζει πιάνο και μου άρεσε πολύ.Το λέει και ο κύριος Ερρίκος.
-Ο κύριος μου?Ναι,Άλαν,θαυμάζει πολύ την Άννα,όταν παίζει πιάνο.Την παρακινεί πολλές φορές να παίξει τις αγαπημένες του μελωδίες. Έλα Άλαν να σε οδηγήσω στο δωμάτιο της Σημέτας.Εκεί βρίσκεται το πιάνο.Έλα να παίξεις με τα πλήκτρα μέχρι να επιστρέψει η Άννα και μέχρι το γευστικό κέϊκ μου να ετοιμαστεί.
Ο Άλαν πέρασε στο δωμάτιο της Σημέτας.Έριξε μία ματιά θαυμασμού γύρω του και κάθισε στο σκαμπουδάκι μπροστά στο πιάνο.Τα λεπτά του δάκτυλα ακούμπησαν απαλά τα πλήκτρα,αλλά δεν άκουσε  κανένα  ήχο. Ο Άλαν πήγε στην κουζίνα.
-Το πιάνο είναι χαλασμένο,κυρία Νίνα,είπε.
-Δε γνωρίζω από αυτό το μουσικό όργανο,αγόρι μου.Να περιμένουμε να επιστρέψει ο άνδρας μου.
-Πού είναι ο κύριος Τόμας?
-Πήγε στον φούρνο για τα μπρέτσελ του κυρίου μου.
Σε λίγο ο Τόμας επέστρεψε με μία μεγάλη χάρτινη σακκούλα γεμέτη μπρέτσελ,τη νοστιμιά του Ερρίκου.
-Άλαν,εδώ είσαι?Καιρό έχω να σε δω.Τι κάνουν οι γονείς σου?
-Καλά είναι.Ο μπαμπάς είναι στη δουλειά του και η μαμά είναι στη μητέρα της.Εγώ επέστρεφα τώρα από το σχολείο και μύρισα το νόστιμο κέϊκ της κυρίας Νίνας.
-Τόμας,ο Άλαν θέλει την Άννα να του πει λίγα πράγματα για το πιάνο.Η Άννα δεν έχει επιστρέψει.
-Κύριε Τόμας το πιάνο της Σημέτας είναι χαλασμένο.
Ω! Άλαν,τι ξεχασιάρης που είμαι..Το απόγευμα ασχολήθηκα με την καθαριότητα στο δωμάτιο της Σημέτας.Έβγαλα την πρίζα από το πιάνο για να το ξεσκονίσω και φεύγοντας ξέχασα να βάλω την πρίζα στη θέση της. Πάω να βάλω την πρίζα στη θέση της 
Σε λίγο η  Άννα επέστρεψε εξουθενωμένη από τη σημερινή της προσπάθεια να καταφέρει την Τζιάννα να της αποκαλύψει το μυστικό της.
-Νίνα,ο κύριος Ερρίκος είναι εδώ?Ο Δημήτρης? επέστρεψε?
-Άννα,κανείς δεν είναι εδώ.Ο Άλαν σε περιμένει.Θέλει λίγη βοήθεια στο πιάνο.Αύριο έχουν στο σχολείο το πρώτο μάθημα μουσικής και θέλει τη βοήθεια σου.Είσαι κουρασμένη σε βλέπω.
-Δε με πειράζει Νίνα,είμαι κουρασμένη,πολύ κουρασμένη.Η μουσική με βοηθάιει πάντοτε και μου χαλαρώνει τα νεύρα. Έλα Άλαν.Έλα να κάνουμε μία πρώτη αρχή.Κάθισε,Άλαν  και κοίταξε τα δάκτυλα μου. πάνω στα πλήκτρα.Ντο,ρε,μι,φα,σολ,λα,σι,ντο και ξανά από την αρχή.Έλα,αν δεν μπορείς μόνος σου.ακούμπησε τα δάκτυλά σου πάνω στα δικά μου.Έλα μην ντρέπεσαι.Άκου τους ήχους.Κάθε νότα έχει τον δικό της ήχο.Είναι,όπως η αλφαβήτα.Κάθε γράμμα έχει την δική του φωνή.Έλα επανέλαβε μόνος σου.Ντο,ρε,μι,φα,σολ,λα,σι,ντο και πάλι από την αρχή.Κατάλαβες Άλαν?
-Ναι,Άννα και σ'ευχαριστώ πολύ
.΄-Έλα δώσε μου ένα φιλί στο μάγουλό μου.
-Πάρε δύο φιλιά,Άννα και στα δύο μάγουλα.Ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Ο Άλαν πέρασε από την κουζίνα,καληνύχτησε την Νίνα και τον άνδρα της και τους ευχαρίστησε για το πιάτο με το κέίκ,που του έδωσαν να κρατάει και στην μαμά του
-Καληνύχτα σας,τους είπε.Φεύγω,να ρίξω μία ματιά και  στα υπόλοιπα μαθήματα και να πέσω για ύπνο.Αυριο έχω σχολείο.
-Καλό ύπνο,αγόρι μου και φιλιά στη μαμά σου,είπε η Νίνα.
Σε λίγο,ένας-ένας μαζεύονταν στο σπίτι.Πρώτος επέστρεψε ο Δημήτρης,που είδε την Άννα τόσο κουρασμένη,που απόρησε.
-Πολύ δύσκολος άνθρωπος η Τζιάννα,Δημήτρη μου.
-Τα κατάφερες,Αννούλα?της απόσπασες το μυστικό της?
-Δημήτρη μου,σου φαίνεται αστείο,αλλά εγώ μόνο ξέρω τι υπέφερα.Σφίγγα η Gianna,αγάπη μου.
-Τι εννοείς,Άννα μου,σφίκα τσίμπησε τη Gianna?
-Αγάπη μου,εσύ είσαι ποιό κουρασμένος από μένα.Σφίγγα,η Gianna,αγάπη μου,σφίγγα με γυναικείο πρόσωπο και λιονταρίσια  καρδιά.Να προστατεύσει και το έμβρυο που έχασε και τον αγαπημένο της.
-Επιτέλους έμαθες περί τίνος πρόκειται?Αννα μου?
-Να έρθει και ο Ερρίκος και θα τα πούμε όλα όσα μπόρεσε να μου εκμυστηρευτεί η Gianna ή εγώ να της αποσπάσω την ομολογία.
Σε λίγο έφθασε και ο Ερρίκος.Είδε την Άννα αρκετά κουρασμένη και κατάλαβε.
-Άννα τα κατάφερες.Το καταλαβαίνω.Κατόρθωσες αυτό,που τόσες ημέρες  προσπαθούσαμε να πετύχουμε όλοι.Γρήγορα λέγε.Η γυναίκα μου περιμένει και είναι γεμάτη αγωνία.
Έλα,Άννα,σε ακούμε.Νίνα,μην στέκεσαι να ακούσεις.Θα τα μάθεις αργότερα.Ετοίμασε εσύ τα σερβίτσια για τη σούπα,φέρε και τα μπέρκερ.
-Τόμας,έλα  στην κουζίνα να πάρεις τη σουπιέρα. Είναι όλοι τόσο πεινασμένοι,που θα φάνε και μας.Έλα να τους σερβίρεις.Τα νέα θα τα ακούσουμε συγχρόνως.
-Έλα,Άννα,πες μας τι έμαθες.
-Ακούστε με.Την Gianna την προσέγγισα το πρωί και κατάφερα να συζητήσω μαζί της πολλές ώρες.Η συζήτηση το έφερνε και το έφερνε και όλο πλησιάζαμε στο επίμαχο θέμα και όλο μου απομακρυνόταν.Στη συζήτηση που είχαμε μου αράδιασε αρκετά ονόματα.Τελικά μου είπε τόσα,που και η ίδια, η Gianna, εξουθενώθηκε και έδειχνε να κάππτεται η αντίσταση της στο να κρύψει ην αλήθεια.Σε κάποια στιγμή,το κατάλαβα πολύ καλά,θέλησε να αρχίσει τις εξομολογήσεις,δεν μπορούσε να κρύβεται άλλο.Υπέφερε.
Άρχισε να μου μιλά για τον διευθυντή του ιδρύματος,για τους υπαλλήλους,που εργάζονται στο ίδρυμα,για τον Όττο.
-Για τον Όττο?γνωρίζεται με τον Όττο?
-Το ίδιο έκπληκτη έμεινα και εγώ,όταν το άκουσα.
Μου είπε τα καλύτερα λόγια για τον κύριο Όττο,όπως τον  αποκαλεί.Είναι ένας αξιοπρεπής κύριος και στοργικός πατέρας.
-Μα πώς γνωρίζει τον Όττο.Η Helga μου είπε,ότι κάτι μουρμούριζε και ο Όττο για την Gianna,όταν οι αστυνομικοί την ανέκριναν στο σπιτάκι του κήπου.
-Ο Όττο προμηθεύει το ίδρυμα με φρούτα και λαχανικά από το κτήμα . Τώρα και ψάρια του γλυκού νερού,που καλλιεργεί.Πηγαίνει τακτικά στο ίδρυμα ή μάλλον πήγαινε πριν το σοβαρό ατύχημα,που έπαθε.΄Πήγαινε από το κτήμα στο ίδρυμα με τη συντροφιά του μεγάλου παιδιού του.Η Gianna τον αποκαλεί στοργικό πατέρα γιατί δεν αφίνει τον γιο του να σηκώνει τα μεγάλα κιβώτια με τα τρόφημα,που μετέφερε από το κτήμα.
-Το παιδί του είναι μικρό.Είναι αυτό που ήταν μαζί του στο γεωργικό του όχημα,όταν έγινε το ατύχημα?
-Ναι,αυτό ήταν.Ο Θεός προστάτευσε το παιδί.
-Το έχει μαζί του πάντοτε για συντροφιά δεν θέλει να του προσφέρει εξυπηρετήσεις το παιδί.
-Δε γνώριζα,ότι ο Όττο προμηθεύει το ίδρυμα και αμφιβάλλω,αν το γνωρίζει και η Helga.
-Άννα,για ποιά άλλα πρόσωπα σου μίλησε η Gianna.
-Κύριε Ερρίκο,μου μιλησε για τον μάγειρα του ιδτύματος,για τους βοηθούς του,για τις λαντζέρες,για τις πλύντριες,για τον ιερέα του ιδρύματος.
-Υπάρχει ιερέας στο ίδρυμα?
-Ναι,κύριε Ερρίκο.Στο όδρυμα υπάρχει παρεκκλήσσι,όπου λειτουργεί στις μεγάλες εορτές και στις επετείους ένας ορθόδοξος ιερέας.ο πατέρας Ιερεμίας,ο οποίος έχει ως βοηθό  του,τον ανεψιό του διευθυντή του ιδρύματος,τον Franz,o οποίος χειρίζεται με δεξιοτεχνία το αρμόνιο στην εκκλησία......Αυτός είναι ο αγαπημένος της Giannas.
-Ω! τι ωραία έκπληξη,είπαν όλοι.Επιτέλους απομακρυνθήκαμε από κάθε άλλη υποψία.Τρέχω να το πω στη Helga.
-Κύριε  Ερρίκο,μη βιάζεσαι.Δεν τελειώσαμε.Ο νεαρός Franz τις ίδιες ημέρες που η Gianna βρήκε εργασία στη μητέρα της Helga,τις ίδιες ημέρες αναχωρούσε για την Βιέννη,όπου θα τελειοποιούσε τις σπουδές του,όπως γνωρίζεται το Ωδείο στο Μόναχο έκλεισε με το ξέσπασμα του πολέμου και μέχρι σήμερα παραμένει κλειστό.
Και η δική μου η προσπάθεια,όπως γνωρίζετε,απέτυχε,είπε η Άννα, με την αλλαγή πλεύσης μου προς τις ιατρικές σπουδές.
-Έλα,Άννα,μη μας κρατάς άλλο σε αγωνία.Τι έγινε παρακάτω.
-Τα παιδιά,ο Franz και η Gianna, λίγες ημέρες πριν τον χωρισμό τους,πριν ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους.Η Gianna στο κτήμα τηςHelga, στην Άνω Βαυαρία  και ο Franz στη Βιέννη,συνευρέθησαν σε μία ύψιστης στιγμής,κορύφωσης της αγάπης τους και συνάμα της θλίψης που ένοιωσαν για τον αποχωρισμό.Μία στιγμή ννεανικής τρέλλας και συγχρόνως μία ρομαντική στιγμή αγαπησιάρικης παρόρμησης έφερε αυτό το ερωτικό σμίξιμο,που κανένας από τους δύο δεν γνώριζε το αποτέλεσμα.Μία κυοφορία,που έμελλε να έχει την ατυχή εξέλλιξη,που όλοι γνωρίζουμε.
-Ο Φράντς γνωρίζει την περιπέτεια της υγείας της Giannas? Την επισκέφτηκε στην πανεπιστημιακή κλινική?
-Κανένας από το ίδρυμα δε γνωρίζει την περιπέτεια της Giannas,oύτε ο ιερέας,που θα ειδοποιούσε τον βοηθό του να επιστρέψει από τη Βιέννη.
-Κύριε Ερρίκο,υποχρεούσαι αύριο το πρωϊ να αφήσεις κάθε άλλη εργασία και να τρέξεις στο ίδρυμα να συναντήσεις τον ιερέα Ιερεμία θα του εξηγήσεις με απλά λόγια και τα υπόλοιπα άφισε τα  στη δική του υπευθυνότητα.Να ειδοποιήσει τον Φράντς.
-Ναι,Άννα,σ'ευχαριστώ,κορίτσι μου,Κι εγώ τώρα τρέχω να τηλεφωνήσω στη γυναίκα μου.Δε θέλω να την κρατώ σε αγωνία.Περιμένει τηλέφωνο.
-Τέλος καλό,όλα καλά.Δε θα το πείς,κύριε?
-Όχι,Νίνα,δε θα το πω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου