Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
Το ίδιο βράδυ της ημέρας που η Άννα διδάχτηκε από τον δόκτορα  Ράμπλιν τη διαγνωστική μέθοδο διερεύνησης του παχέος εντέρου,ο Δημήτρης παρ'ελπίδα,δεν έδειξε  περισσότερο ενδιαφέρον,όπως άλλες φορές .Η Νίνα ετοίμασε το βραδινό φαγητό που η Άννα τίμησε αλλά όχι δεόντως.Τσίμπησε λίγο και κάλεσε το Δημήτρη να καθίσει δίπλα της να δειπνήσει. Ο Δημήτρης αρνήθηκε. Είπε στην Άννα ότι έφαγε στην κουζίνα λίγο από το κέϊκ που η Νίνα ετοίμασε το πρωϊ,Στο χέρι του κρατούσε την κούπα με ζεστό καφέ που έπινε γουλιά γουλιά ή μάλλον ρουφηξιά ρουφηξιά.
-Δημήτρη, πίνεις καφέ? Πώς θα μπορέσεις να κοιμηθείς,αγάπη μου.
- Άννα μου, από το πρωϊ βρίσκομαι στο γραφείο του Ερρίκου.Προσπαθώ να βρω στη βιβλιοθήκη του  ορισμένα στοιχεία που με ενδιαφέρουν και θέλω  να προσθέσω στην εργασία μου για να την ολοκληρώσω.
-Φαντάζομαι,Δημήτρη μου,πώς θα είναι το γραφείο του Ερρίκου τώρα.Καράβι να κινήσει,ναι?
Όχι,Άννα μου,μην ανησυχείς,κορίτσι μου,με βοήθησε ο Τόμας.Όλα είναι στη θέση τους.Θέλω να δω ορισμένα βιβλία που δεν πρόλαβα να δω.Θέλεις κάτι,Άννα μου?
-Όχι,Δημήτρη μου, πάω για ύπνο,είμαι πολύ κουρασμένη.
-Τι σας παρέδωσε σήμερα ο καθηγητής σου της γαστρεντερολογίας?
-Πολλά ενδιαφέροντα,Δημήτρη μου,που θα σου μιλήσω γι αυτά μία άλλη μέρα.Τώρα είμαι πολύ κουρασμένη. Καληνύχτα,αγάπη μου.
-Καληνύχτα.Αγάπη μου. Το πρωϊ τελικά δε θα την αποφύγω τη διαδρομή μέχρι τη κρατική βιβλιοθήκη,αν δε βρω αυτά που με ενδιαφέρουν στα βιβλία του Ερρίκου,αν θέλεις έλα μαζί μου να με βοηθήσεις.
-Να με ξυπνήσεις,αγάπη μου.Θα κοιτάξω το πρόγραμμα μου και θα σου πω.
-Εντάξει,αγάπη μου,καληνύχτα.
-Καληνύχτα,Δημήτρη μου. Περίμενε ένα λεπτό,Δημήτρη μου.Κάτι σκέφτηκα.
-Τι αγάπη μου?
 Δημήτρη μου,στη βιβλιοθήκη της σχολής σου πήγες?εκεί σίγουρα θα βρεις  αυτό που  θέλεις.
-Πήγα κορίτσι μου,πήγα,αλλά στάθηκε αδύνατον.Ήταν τόσοι πολλοί οι φοιτητές που μελετούσαν εκεί που δεν βρήκα θέση να καθίσω.
-Αλήθεια μου λες,Δημήτρη μου? Όλα τα παιδιά προτιμούν να διαβάζουν στη βιβλιοθήκη της σχολής?
-Ναι,Άννα μου. Αν σου πω,ότι  πολλά από τα βιβλία δε βρίσκονται στη θέση τους.
-Γιατί,Δημήτρη μου?
-Γιατί, Άννα μου,πολλά παιδιά δανείζονται τα βιβλία  τα παίρνουν και μελετούν στο σπίτι.
- Αυτό να κάνεις κι εσύ,Δημήτρη μου,να μη χάνεις ώρα.
-Καλή η συμβουλή σου,Άννα μου. Αν βρω τα σχετικά βιβλία για να τελειώσω την εργασία μου.
-Ξέρεις κάτι,αγάπη μου?
-Τι αγάπη μου.
-Το θέμα της εργασίας σου  αφορά ένα γεγονός που δεν έχει συμβεί,πρόκειται να συμβεί,οπότε χρειάζεται περισσότερο να εκθέσεις τις δικές σου απόψεις,αγάπη μου.
-Ναι,σωστά,αγάπη μου,αλλά θέλω να βρω τα σχετικά με τη μετανάστευση και ακόμα να συμπληρώσω γνώσεις από τον ερχομό των εργατών από άλλες χώρες,που μετανάστευσαν  στη Γερμανία  τα προηγούμενα χρόνια.
-Αγάπη μου,θα σου έλεγα να ρίξεις μια ματιά και στις παλιές εφημερίδες του Ερρίκου μπορεί να βρεις εκεί  στοιχεία  που σε ενδιαφέρουν.
-Βλέπεις,αγάπη μου, έχω πολύ δουλειά ακόμα και σε ευχαριστώ,αγάπη μου,για τη συμπαράσταση σου.
-Τι λες τώρα,Δημήτρη μου,δώσε μου ένα φιλί και πάμε για ύπνο.
-Καληνύχτα,αγάπη μου.
-Καληνύχτα,αγάπη μου. Δε θέλω να  αγχώνεσαι.
Η Άννα πήγε για ύπνο και ο Δημήτρης κλείστηκε στο γραφείο του Ερρίκου να ψάχνει στα βιβλία του και στις παλιές εφημερίδες. Βρήκε ορισμένα πράγματα που ήθελε και πήγε για ύπνο.Το  πρωϊ ξύπνησε πρώτος. χαρούμενος και νηφάλιος έτρεξε να ξυπνήσει και την Άννα.
-Κοιμήθηκες καλά,αγάπη μου? ρώτησε τον Δημήτρη.
-Γιατί,αγάπη μου,ρωτάς?
-Γιατί,Δημήτρη μου, φοβάμαι.
-Τι φοβάσαι,αγάπη μου?
-Φοβάμαι η αϋπνία μήπως σου σπάσει τα νεύρα.Δε θέλω να μου πάθεις κακό.
-Τι κακό,αγάπη μου?
-Να χάσεις την ηρεμία σου,τη μνήμη σου,τη καλή σου διάθεση.
-Μην πάθω κατάθλιψη φοβάσαι,αγάπη μου?
-Ναι,αγάπη μου,ακριβώς.Να μην πάθεις κατάθλιψη. Ο καλός ύπνος είναι ευεργετικός στον οργανισμό και ιδιαίτερα στη λειτουργία του εγκεφάλου.Βοηθάει να έχουμε καλή μνήμη.Σε είδα να πίνεις καφέ πριν τον ύπνο και φοβήθηκα.
-Γιατί,αγάπη μου.
-Δημήτρη μου,θέλεις να σου κάνω μάθημα τώρα?Δε φοβάσαι μην καθυστερήσεις να τελειώσεις την εργασία σου?
-Τώρα πριν λίγο μου είπες,αγάπη μου,να μην έχω άγχος.Λέγε,λοιπόν,θέλω πολύ να σε ακούσω.
-Δημήτρη μου,γνωρίζεις την ουσία που ονομάζεται Σεροτονίνη?
-Όχι,αγάπη μου,δεν την γνωρίζω.
-Άκου,λοιπόν, Δημήτρη μου.Η Σεροτονίνη είναι ένα από τα αμινοξέα που βοηθούν στη καλή λειτουργία του οργανισμού γενικά και ειδικά στη καλή λειτουργία του εγκεφάλου.
-Τα αμινοξέα τι είναι,Άννα μου?
-Τα αμινοξέα,Δημήτρη μου,είναι ουσίες που "χτίζουν",είναι τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών,κατάλαβες?
-Όχι,αγάπη μου,δεν κατάλαβα.Γνωρίζω τη λέξη δομή, δόμηση,δομημένος και τη λέξη  δομικός που έχει σχέση με τα κείμενα της εργασίας μου.
-Τώρα δεν καταλαβαίνω ούτε εγώ,Δημήτρη μου.
-Άννα μου,ο δομισμός ή στρουκτουραλισμός είναι η μέθοδος με την  οποία αναλύουμε τα λογοτεχνικά κείμενα και μας βοηθάει στην έννοια των λέξεων ή των φράσεων
-Και πάλι δεν καταλαβαίνω,Δημήτρη μου.
-Άννα μου,να σου φέρω ένα παράδειγμα π.χ. στη λογοτεχνία αναλύουμε τους χαρακτήρες των ηρώων.
-Τα αμινοξέα,Δημήτρη μου,συνθέτουν.
-Τι συνθέτουν,Άννα μου?
-Τα αμινοξέα,Δημήτρη μου,συνθέτουν.Συνθέτουν  τις πρωτεϊνες.Παλλά από τα αμινοξέα δεν υπάρχουν στον οργανισμό μας και πρέπει να τα πάρουμε από τις τροφές. Η Σεροτονίνη είναι ένα αμινοξύ,μία σημαντική ουσία που μας φέρνει τον ύπνο.Η Τρυπτοφάνη είναι μια άλλη ουσία,που προηγείται,που θεωρείται πρόδρομος της Σεροτονίνης και λογικά,όταν αυξάνουμε την κατανάλωση τροφών,που είναι πλούσιες σε Τρυπτοφάνη θα διευκολύνουμε τον ύπνο μας.
-Και ποιές είναι αυτές οι τροφές που μας φέρνουν ύπνο.
-Δημήτρη μου,είναι όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα,είναι τα κοτόπουλα,είναι από τα φρούτα οι μπανάνες.
-Μπορούμε να φάμε μπανάνα πριν τον ύπμο,Άννα μου?
-Καλύτερα,Δημήτρη μου, ένα γαλατάκι. Φέρνει καλύτερο ύπνο.
- Τι άλλο,Άννα μου,βοηθάει να μην έχουμε αϋπνία.
-Δημήτρη μου,μας βοηθά μιά ορμόνη που παράγεται  στον εγκέφαλο μας ενεργοποιείται στο σκοτάδι και γίνεται ανενεργεί στο φως.Είναι,Δημήτρη μου,το βιολογικό μας ρολόϊ.Μας υπενθυμίζει πότε πρέπει να κοιμηθούμε και πότε πρέπει να ξυπνήσουμε.Την ορμόνη αυτή μπορούμε να την πάρουμε από το αυγό,από το γάλα,από το ρύζι,από τις πατάρες.
-Όλα αυτά μας φέρνουν ύπνο?
-Ακριβώς,Δημήτρη μου. Είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Μπε και η ορμόνη είναι η Μελατονίνη.
-Μήπως, Άννα μου,και η μπύρα βοηθάει στον ύπνο.Είδες τη Helga? Καταναλώνει τόση μπύρα και μετά πηγαίνει για ύπνο.
-Δημήτρη μου,η μπύρα χαλαρώνει,αλλά δεν βοηθάει να έχεις καλό ύπνο.
-Γιατί,Άννα μου?
-Γιατί, Δημήτρη  μου αυξάνει την Αδρεναλίνη.
-Τι είναι η Αδρεναλίνη,Άννα μου?
-Δημήτρη μου,είναι η ορμόνη του στρες,η οποία μπλοκάρει τη μεταφορά της Σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Όπως σου είπα η σεροτονίνη είναι ένα αμινοξύ,που συμμετέχει ευεργετικά στη λειτουργία του εγκεφάλου,φέρνει την ηρεμία που φέρνει τον ύπνο.
-Άννα μου,ο καθηγητής σας παρέδωσε αυτές τις γνώσεις?
- Δημήτρη μου, η διαιτολόγος καθηγήτρια μας στο Γυμνάσιο.
-Τα θυμάσαι, Άννα μου,από τότε?
-Ναι,Δημήτρη μου,στην τελευταία τάξη,στην ογδόη ήταν. Όμως πέρασε όλο το πρωϊ.Πότε θα πάμε στη βιβλιοθήκη της σχολής σου.
Δεν πειράζει,Άννα μου, πάμε το απόγευμα.
-Τα βότανα της πρεσβυτέρας Μαρίας βοηθούν καλύτερα και η κοτόσουπα της Νίνας.
-Ωραία όλα αυτά που είπαμε,Άννα μου. Σ'αγαπώ πολύ.
-Κι εγώ,Δημήτρη μου.Δώσε  μου ένα φιλί.
-Πάρε και από μένα ένα.
-Τι κάνετε,παιδιά,ακόμα εδώ είστε?
Ήταν ο  Τόμας.Εκείνη τη στιγμή χτύπησε το τηλέφωνο και πήγε να σηκώσει  το ακουστικό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου