Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
Μετά το τέλος του μαθήματος η Άννα πλησίασε τον καθηγητή της τον Δόκτορα Ράμπλιν.
-Καλησπέρα κύριε καθηγητά.
-Άννα,εδώ είσαι??Παρατηρούσα με το βλέμμα μου,αλλά δεν σε είδα στη συνηθισμένη θέση σου,ανάμεσα στους συμφοιτητές σου.Πού βρισκόσουν?
-Κύριε καθηγητά μου.Ζητώ συγγνώμη που αργοπόρησα.Έφθασα λίγο αργότερα από την έναρξη του μαθήματος και κάθισα στο τελευταίο έδρανο.
-Προφανώς για να μην ανησυχήσεις,αλλά, αγαπητή μου Άννα, μας ανησύχησες και σε παρακαλώ να μην επαναλειφθεί αυτό.
-Ναι,ακριβώς,κύριε καθηγητά μου,δεν ήθελα να ανησυχήσω τους συμφοιτητές μου και εσάς. Δεν ήθελα να χάσετε τη ροή της παράδοσης του μαθήματος.
-Όμως συνέβη ακριβώς αυτό που φοβόσουν.Το άνοιγμα και το κλείσιμο της πόρτας και κάποιος θόρυβος που αυτό συνεπάγεται,το τρίξιμο και ο συριγμός μας ανησύχησαν.Μας απέσπασαν την προσοχή και επιπλέον δεν άκουσες την αρχή της παράδοσης και δεν γνωρίζω αν κατανόησες περί ποίου αντικειμένου της γαστρεντερολογίας μιλούσαμε.
-Μην ανησυχείτε κύριε καθηγητά μου.Εννόησα περί ποίου πράγματος ομιλούσατε,αν δε κάνω λάθος,ομιλούσατε για την διάγνωση της νοσηρότητας του παχέως εντέρου και αντιλήφθηκα περί τίνος επρόκειτο.Πώς την είπατε τη λέξη? Α,ναι,μιλήσατε για την κουλονοσκόπηση,αν δεν κάνω λάθος,κύριε καθηγητά μου.
-Άννα,μίλησα για την Κο-λο-νο-σκό-πη-ση.Είναι μία νέα διαγνωστική μέθοδος και πρέπει να γνωρίζεις,ότι στην  αρχή της παράδοσης βρίσκεται όλη η ουσία του θέματος που εξετάζουμε και γι αυτό είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι στην αίθουσα από την αρχή της ώρας.
-Σας υπόσχομαι,κύριε καθηγητά μου και σας ευχαριστώ για τις συμβουλές σας.
-Κάνω το καθήκον μου,Άννα,σαν καθηγητής σου και σαν άνθρωπος μεγαλύτερος από εσένα.
-Σας ευχαριστώ και πάλι,κύριε καθηγητά μου. Ελάτε τώρα,αν θέλετε να με βοηθήσετε αληθινά να μου πείτε τι λέγατε  κατά την ολιγόλεπτη απουσία μου.
-Το θέμα της παράδοσης μου σήμερα,Άννα,ήταν "Η διαγνωστική εξέταση του παχέος εντέρου".Άρχισα την παράδοση του μαθήματος με την Κολονοσκόπηση,όπως σου είπα.
Η κολονοσκόπηση,Άννα,είναι η ενδοσκόπηση του παχέος εντέρου.Προχωρούμε στην μέθοδο αυτή,όταν θέλουμε να ερευνήσουμε τα αίτια με αφορμή τη συμπτωματολογία του ασθενή μας.
-Πού  γίνεται η έρευνα αυτή,κύριε καθηγητά μου?
-Γίνεται,Άννα,στο ενδοσκοπικό εργαστήριο από  γιατρούς ή από αδελφές νσοκόμους ή από αδελφούς νοσοκόμους  ειδικευμένους στην εξεταση αυτή .Αυτο είναι μάθηση πληροφόρησης,Άννα,και δεν περιλαμβάνεται στο μάθημα "Η νόσηση του παχέος εντέρου",που  γίνεται η αφορμή για την μέθοδο της διαγνωστικής εξέτασης.
- Συμφωνώ απολύτως,κύριε καθηγητά μου,αυτή η πληροφορία γίνεται για την ενημέρωση του ασθενούς.
Ακριβώς,Άννα.
-Ευχαριστώ,κύριε καθηγητά μου.
-Τι ευχαριστείς,Άννα?
-Κύριε καθηγητά μου,ευχαριστώ,που συμφωνείτε μαζί μου.
-Α! καλά λες.
Άννα,η κολονοσκόπηση δίνει τη δυνατότητα στο γιατρό να παρατηρήσει απευθείας  το εσωτερικό του παχέος εντέρου και του τελικού ειλεού,δηλαδή του τελευταίου τμήματος του λεπτού εντέρου.
-Πώς γίνεται αυτό,κύριε καθηγητά μου? Το είπατε?
-Βεβαίως,Άννα.Είπα ότι για να γίνει η εξέταση αυτή ένα ενδοσκόπιο θα περάσει από τον πρωκτό στο παχύ έντερο.
-Με ανατριχιάζετε,κύριε καθηγητά μου.
-Άννα,κόλλησες από τον συνάδελφο σου?
-Τον Πώλ? Λέτε,κύριε καθηγητά μου?
-Πολύ φοβάμαι,πως ναι και δεν φανταζόμουν Άννα ότι  κατάλαβες αυτή την επιρροή και άργησες για να αποφύγεις.Είσαι πολύ έξυπνη,Άννα.
-Σας ευχαριστώ,κύριε καθηγητά μου. Ο κοινός  νους. Σας ακούω.
-Το κολονοσκόπιο,Άννα, είναι  ένας μακρύς σωλήνας εύκαμπτος με ένα δυνατό φως στην άκρη του και το πάχος του.
-Συγγνώμη,κύριε καθηγητά μου,πόσο είναι το πάχος του.
-Δείξε μου,Άννα,ποιός είναι ο δείκτης στα δάκτυλα σου.
-Αυτός είναι,κύριε καθηγητά μου.
Η Άννα έδειξε το μέσο δάκτυλο. Ο καθηγητής φανερά συγχισμένος,είπε.
-Όχι,Άννα,αυτό το δάκτυλο είναι ο μέσος.Ο δείκτης είναι το πρώτο δάκτυλο μετά το μεγάλο  δάκτυλο.Δεν το περίμενα,Άννα,να μην γνωρίζεις.
-Συγγνώμη,κύριε καθηγητά μου,αυτό το δάκτυλο,ο μέσος, είναι μεγαλύτερο  γι αυτό νόμιζα ότι είναι ο δείκτης.
-Ονόμασε μου,Άννα, όλα τα  δάκτυλα.
-Κύριε καθηγητά μου,είναι ο μεγάλος, ο δείκτης, ο μέσος, ο παράμεσος και ο μικρός.
Ωραία,Άννα,με τρόμαξες.
-Συγγνώμη,κύριε καθηγητά μου.
-Γιατί πράγμα μου ζητάς συγγνώμη,Άννα?
-Κύριε καθηγητά μου, σας αναγκάζω να κάνετε χρέη νηπιαγωγού.
-Ναι,καλά λες.
- Συνεχίζετε?
-Ευχαριστώ.Βλέπουμε,λοιπόν,με το κολονοσκόπιο ή με το ενδοσκόπιο,αν θέλεις,πολύ καθαρά την εικόνα του παχέος εντέρου και έτσι βρισκόμαστε σε καλή θέση να διαπιστώσουμε αν υπάρχει νοσηρότητα στο παχύ έντερο του ασθενούς.
-Κύριε καθηγητά μου υπάρχει  σε  αυτό το όργανο δέκτης τηλεόρασης που να εκπέμπει την εικόνα?
-Βεβαίως,Άννα,υπάρχει,όπως στο γαστροσκόπιο.
-Είναι αποτελεσματικό,κύριε καθηγητά μου?
-Βεβαίως,Άννα, γιατί με τον τρόπο αυτό ο εξεταστής γιατρός και η ομάδα του παρακολουθούν και σχολιάζουν τα ευρήματα από την κολονοσκόπηση.
- Μέχρις εδώ,κύριε καθηγητά μου,στα συνεχόμενα ήμουν εδώ.
-Ήσουν εδώ,Άννα,όταν μίλησα για το κόλον?
-Ναι,κύριε καθηγητά,είπατε ότι το κόλον είναι το τμήμα του εντέρου από το τυφλό έντερο μέχρι  το απευθυσμένο και ότι απευθυσμένο είναι το τελευταίο τμήμα του παχέος εντέρου.
-Ευχαριστώ,Άννα,θα μου πεις τώρα,πού οφείλεται  η αργοπορία σου? Ήσουν στον φίλο σου που παρέχεις την ηθική σου υποστήριξη? Τι κάνει?
  -Καλά είναι.Τον είδα προχθές στην ελεύθερη ώρα του δόκτορα Μπράουν πήγα στο σπίτι τους. Ο γέρο Ερνέστος,ο πατέρας του,ακολουθεί τις συμβουλές μου.Ο Φρίντριχ είναι πολύ καλά.
- Τι είδους συμβουλές,Άννα?
-Να δίνει εξωτερικές εργασίες στο γιο του και αυτό κάνει.Αναθέτει στο γιο του να μεταφέρει τα αντικείμενα που φρεσκάρει στις οικίες των ιδιοκτητών τους.
-Παλαιοπώλης είναι?
-Ναι,κύριε καθηγητά μου,ήταν αντικέρ στα νιάτα του.Τώρα περιορίζεται  στην ανανέωση των αντικεμένων των παλιών πελατών του.
-Θυμήθηκα,γνωρίζω ποιός είναι,όταν ήμουν μικρός με έστελνε και η δική μου μητέρα στον κύριο Ερνέστο,με τα ασημικά της,όταν είχαμε γιορτή στο σπίτι.
-Ναι,ήταν αντικέρ.
-Από αυτόν θα τα είχε αγοράσει ο πατέρας. Τι ηλικία έχει?
-Θα είναι περίπου ενενήντα.
-Τότε ήμουν εγώ δέκα χρόνων και θα ήταν εξήντα.Είναι ένας αδύνατος σκαιός γεροντάκος?
-Όχι,το αντίθετο.Είναι ένας προσηνής ανθρωπάκος,ναι αδύνατος,αλλά δυνατός και με ψυχική δύναμη λέει ότι έχει ελληνική καταγωγή από προ παλαιές γενεές. Προσπαθεί να βρει τους προγόνους του.Μου εξιστόρησε προχθές τη ζωή του. Μου μιλούσε για τον Όθωνα ως συγγενή του από τον παππού του.Μου μιλούσε για τους σημαντικούς προγόνους του .Μου διηγήθηκε  ιστορίες που δεν γνωρίζει ούτε ο γιος του,ο Φρίντριχ. Σήμερα αργοπόρησα,κύριε καθηγητά μου,γιατί πέρασα από το σπίτι του πατέρα Ιωακείμ,η πρεσβυτέρα του ετοιμάζει νοστιμότατα μικρά γλυκά,τα μελομακάρουνα.Μου είπε όποτε θέλω να περνώ να με εφοδιάζει. Σήμερα πολύ πρωϊ ένοιωσα την επιθυμία να γευτώ τα νόστιμα αυτά γλυκάκια της και πήγα να την επισκεφτώ,γι αυτό αργοπόρησα,κύριε καθηγητά μου και σας ζητώ συγγνώμη.
-Είσαι πολύ αδύνατη Άννα,έπαθες υπογλυκαιμία,έπεσε  χαμηλά το ζάχαρο σου. Να προσέχεις,Άννα.Στο σπίτι να έχεις σοκολάτες.
-Έχουμε τη Νίνα,κύριε καθηγητά μου,που μας ετοιμάζει πολύ νόστιμα κέϊκ.Τώρα όμως η γεύση μου ήθελε κάτι διαφορετικό,γι αυτό.
-Η Νίνα,ποιά είναι?
-Η Νίνα ανήκει  στο βοηθητικό προσωπικό του κυρίου Ερρίκου. Είναι αραπίνα και πολύ εξυπηρετική. Μαζί με τον άνδρα της μας φροντίζουν σαν παιδιά τους.
-Πολύ χαίρομαι,Άννα και ευχαριστώ για τις καλές ειδήσεις σου.
Κι εγώ σας ευχαριστώ,κύριε καθηγητά μου.
-Αουφίντερζεν,Άννα.Σε περιμένω στο επόμενο μάθημα.Μην απουσιάζεις.
-Σας υπόσχομαι,κύριε καθηγητά μου. Αουφίντερζεν.
-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου