Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Tο Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

-Ήρθες,τα κατάφερες  και ήρθες,Άννα,στην παρακολούθηση του απογευματινού μαθήματος μου.Σε ευχαριστώ.
-Κύριε καθηγητά μου,ακολούθησα τη συμβουλή σας.Κοιμήθηκα δύο ωρες και όπως βλέπετε ήρθα ξεκούραστη.Να σας πω την αλήθεια,κύριε καθηγητά μου, η κούραση που ένοιωσα σήμερα δεν περιγράφεται,Πρώτη φορά κουράστηκα τόσο πολύ.
- Αλήθεια,Άννα, ο σεβαστός ασθενής μας, με τις ιδιοτροπίες του, να μην θέλει τις αδελφές νοσοκόμες να του προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και ως εκ τούτου να τα αναθέσουμε όλα σε σένα,ήταν πραγματική κούραση και σωματική και ψυχική.
-Ναι,έτσι είναι,κύριε καθηγητά μου,όμως  δεν με πειράζει,γιατί απέκτησα μία ακόμα νέα εμπειρία,όπως είπε και ο σεβαστός ασθενής μας.Ξεπέρασα το όρια μου.
-Έσπασε η χολή σου,όπως  λέμε,Άννα,
-Ναι,κύριε καθηγητά μου,ακριβώς.
-Έλα,Άννα,αν έχεις διαθέσιμο χρόνο να σχολιάσουμε το σημερινό μάθημα,αν και διακρίνω στα μάτια σου μία ανυπομονησία  και απορία. Θέλεις να μου υποβάλεις κάποιες ερωτήσεις? Είμαι πρόθυμος να τις ακούσω και να σου απαντήσω σε ό,τι θέλεις να με ρωτήσεις,που είναι σχετικό με το μάθημα.
-Κύριε καθηγητά μου,έχετε δίκιο.Οι απορίες μου όμως αφορούν  την πρωϊνή μας ενασχόληση με τον σεβαστό ασθενή μας και εκεί παραμένει ακόμα η σκέψη μου.Θέλω,κύριε καθηγητά μου να μου  μιλήσετε για την γαστροσκόπηση.
-Ευχαρίστως,Άννα.Η γαστροσκόπηση είναι ένα από τα σπουδαιότερα και ισχυρότερα μέσα που διαθέτη ένας γαστεντερολόγος,γιατί με τη βοήθεια της έχει τη δυνατότητα ο γαστεντερολόγος να δει εκ του πλησίον,σε πρώτο πλάνο,το στομάχι του ασθενή του.αλλά και να πάρει δείγμα για βιοψία και όλα αυτά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.Μέσα σε 20 λεπτά της ώρας,όπως είδες,Άννα.
-Σε ποιές άλλες περιπτώσεις,κύριε Καθηγητά μου,είναι αναγκαία η γαστροσκόπηση,αν εξαιρέσουμε το χρόνιο πόνο στο στομάχι του σεβαστού ασθενή μας.
-Όταν κάποιος άνθρωπος, έχει περιστασιακές ενοχλήσεις στο στομάχι,επειδή μία μέρα έφαγε κάποιο βαρύ φαγητό ή κάπνισε πολύ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,ΣΕ ΓΑΣΤΡΟΣΚΟΠΗΣΗ  για να διερευνηθεί η κατάσταση στο στομάχι του.
-Η γαστροσκόπηση,κύριε καθηγητά μου,πότε είναι απαραίτητη.
- Όταν,Άννα,τα συμπτώματα,που εμφανίζει το στομάχι είναι "θορυβώδη",όπως λέμε εμείς οι γαστεντερολόγοι.
-Τοποθετείτε,κύριε καθηγητά μου,και τον εαυτόν σας με τους απλούς ιατρούς γαστεντερολόγους?
-Ναι,Άννα,γιατί σου κάνει εντύπωση.Από απλός  ιατρός γαστεντερολόγος ξεκίνησα κι εγώ. Έφτασα σε αυτήν την Πανεπιστημιακή θέση που κατέχω τώρα,ως καθηγητής της γαστεντερολογίας με τη συνεχή και απρόσκοπτη εργασία μου, το συνεχές διάβασμα και την απόλυτη συγκέντρωση μου στο αντικείμενο της ειδικότητας,που διάλεξα ,που είναι σαν αποτέλεσμα της προσπάθειας μου και της επιθυμίας μου να βοηθήσω το συνάνθρωπο μου,που θα με έχει ανάγκη,να βοηθήσω τον ασθενή συνάνθρωπο μου να ξαναβρεί την υγεία του.
-Έχετε απόλυτο δίκιο,κύριε καθηγητά μου.
-Κι εσύ,Άννα,μπορείς είσαι τόσο πρόθυμη,όπως βλέπω.
-Το αντικείμενο του ενδιαφέροντος μου,κύριε καθηγητά μου,είναι η Ψυχιατρική και επιμένω.
-Όπου επιθυμείς,Άννα, με τόση προθυμία που προβάλεις μπορείς κι εσύ.
-Σας ευχαριστώ πολύ κύριε καθηγητά μου.Τα "ΘΟΡΥΒΏΔΗ" συμπτώματα,όπως τα λέτε ποιά είναι?
-Είναι,Άννα,η ανορεξία,η οποία έχει σαν συνέπεια την απώλεια βάρους,την αναιμία και άλλα ακόμα,που θα αναφέρουμε σε ένα προσεχές μάθημα.Αυτά τα συμπτώματα βάζουν σε υποψίες τους γιατρούς,που εφαρμόζουν την μέθοδο της γαστροσκόπησης ως την πλέον ενδεδειγμένη εξέταση.
-Ο ΠΌΛΕΜΟΣ κύριε καθηγητά μου,από τη μία η απόλυτη νηστεία από την έλλειψη των απαραίτητων τροφίμων και μετά το τέλος του η υπερβολική κατανάλωση παντός είδους τροφής.Οι δύο αυτές ακραίες καταστάσεις στη διατροφή των ανθρώπων έχει αυτές τις συνέπειες.
Να πανηγυρίζουν τώρα οι γαστεντερολόγοι,μονολόγησε ελληνικά,η Άννα.
Ο κύριος καθηγητής δε ρώτησε τι λέει στη γλώσσα της,γιατί ήταν απασχολημένος με τις σημειώσεις του.
-Σε ποιές άλλες περιπτώσεις,κύριε καθηγητά μου,ενδείκνυται η γαστροσκόπηση.
-Άννα,όταν το στομάχι μας ενοχλεί κατά διαστήματα.
-Πώς χαρακτηρίζονται αυτές οι ενοχλήσεις,κύριε καθηγητά?
-Άννα,οι ενοχλήσεις αυτές χαρακτηρίζονται από δυσπεψία και καούρες.
-Κύριε καθηγητά αυτές οι ήπιες ενοχλήσεις δεν μορούν να αντιμετωπιστούν? αν αποφεύγουμε τα φαγητά που εντείνουν το πρόβλημα,με την αποφυγή του αλκοόλ,με την αποφυγή του καπνίσματος,με την αποφυγή της κατανάλωσης μεγάλης ποσότητας καφέ,που ο σεβαστός μας ασθενής κατανάλωνε σε μεγάλες ποσότητες,με την αποφυγή φαγητών πολύ καυτερών με πολλά μπαχαρικά,με την αποφυγή τηγανιτών φαγητών.Εμείς στην πατρίδα μου,κύριε καθηγητά,καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες τηγανιτών.Τόσο σε ψάρια,που προτιμούμε τηγανιτά,όσο και σε μεγάλες ποσότητες τηγανητές πατάτες,που σε πολλούς αρέσουν περισσότερο και από ένα γεύμα με κρέας.
-Άννα,σωστές οι παρατηρήσεις που έκανες. Αποφεύγουμε και τα πολύ λιπαρά φαγητά,όπως και τα πολύ πικάντικα.Αλλά θα σου πω,Άννα,ότι ενοχοποιός πολλές φορές είναι και η ψυχολογική πίεση.
-Είμαι γνώστης αυτής της περίπτωσης,κύριε καθηγητά μου,κι εδώ βρίσκεται το σημείο προσέγγισης μας.Οι πελάτες μου θα είναι και δικοί σας πελάτες.
-Σου το εύχομαι,Άννα.
-Για τα αντιόξινα,κύριε καθηγητά,τι έχετε να πείτε.
-Τα αντιόξινα,Άννα,είναι φάρμακα,που βοηθούν στην αντιμετώπιση αυτών των συμπτωμάτων αλλά δεν πρέπει να λαμβάνονται συστηματικά,αν πρώτα δεν έχουν γίνει οι ενδεδειγμένες εξετάσεις για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο η κατάσταση αυτή στο στομάχι να οφείλεται σε σοβαρότερο λόγο.
-Όπως?κύριε καθηγητά.
-Όπως,Άννα,να υπάρχει πρόβλημα με τη χολή του ασθενή,όπως καταλαβαίνεις στη περίπτωση αυτή με τα αντιόξινα αντιμετωπίζουμε τα συμπτώματα και όχι τα αίτια που προκάλεσαν το πρόβλημα.
-Κύριε καθηγητά μου,όταν ο ασθενής υποφέρει από κατάθλιψη,να επανέλθουμε στην κουβέντα μας για τους ψυχολογικούς λόγους που μπορεί να επιτείνουν το πρόβλημα στο στομάχι.
-Όταν υποφέρει ο ασθενής από κατάθλιψη είναι δυνατόν να έχει ανορεξία με συνέπεια την αναιμία.
 -Ασφαλώς,κύριε καθηγητά και σας ευχαριστώ που μου προτείνατε να παρευρίσκομαι στην εξέταση,όπως ευχαρίστησα και τον σεβαστό Τιμόθεο,που μου επέτρεψε λέγοντας  μου,ότι θα αποκτήσω άλλη μία εμπειρία καθώς είμαι μία μελλοντική ιατρός.Πότε θα βγούν τα αποτελέσματα της βιοψίας από την κυρία Μπέρθα,κύριε καθηγητά.
-Σε δύο ημέρες,Άννα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου