Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα.Συνέχεια

-Άννα, μου επιτρέπεις να  σου κάνω κι εγώ μία ερώτηση?
-Ευχαρίστως,κύριε καθηγητά μου.
-Θέλω να σε ρωτήσω γιατί επιμένεις να χρησιμοποιείς τη λέξη Γαστεντερολόγος  και όχι Γαστρεντερολόγος,με έχεις επηρεάσει και μένα κοντά σου χρησιμοποιώ κι εγώ την ίδια με σένα λέξη, και όχι την λέξη που   χρησιμοποιούν όλοι,όπως είναι η κλασσική της μορφή.
-Κύριε καθηγητά μου  να μου επιτρέψετε να σας πω ότι η κλασσική της μορφή είναι η λέξη που χρησιμοποιώ "Γαστεντερολόγος" και θα σας εξηγήσω αμέσως γιατί.Στη δική μου γλώσσα,στην ελληνική γλώσσα "γαστέρα" θα πει "κοιλιά" και "γάστρα" θα πει "γλάστρα".Από σεβασμό,λοιπόν,προς την επιστήμη σας και από σεβασμό προς τους επιστήμονες που  ασκούν αυτή την ειδικότητα, ονομάζω "γαστεντερολόγος" και "γαστεντερολογία",γιατί δε θέλω να σας αποκαλώ γλάστρες,κύριε καθηγητά μου,στην πατρίδα μου αυτή η λέξη προφερόμενη σε ανθρώπους είναι προσβλητική.Δε θέλω να σας προσβάλλω εσάς και την επιστήμη σας.Οι  χειρουργοί συνήθως,κύριε καθηγητά μου στη πλειονότητα τους είναι τεχνοκράτες,είναι ψυχροί επιστήμονες,ορθολογιστές και καλά κάνουν,γιατί έτσι αποδίδουν καλύτερα στις χειρουργικές τους προσπάθειες, και  οι επιτυχίες τους είναι σίγουρες.Εσείς κύριε καθηγητά μου,είστε κάπως διαφορετικός, είστε ζεστός, προσηνής, καταδεχτηκός προς τον άρρωστο άνθρωπο.΄Σας χαρακτηρίζει μία ευγένεια στο χαρακτήρα σας.
-Ευχαριστώ,Άννα,τα συμπεράσματα σου προς το πρόσωπο μου είναι τα καλύτερα.Καταλαβαίνεις ότι αυτός είναι ο χαρακτήρας μου και έτσι θα παραμείνω.Όπως βλέπεις το γαστροσκόπιο το χειρίζεται ο Κούρτ κι εγώ πρέπει να σου ομολογήσω ότι  τις εγχειρίσεις τις αποφεύγω σε μεγάλο ποσοστό,όπως είδες στον σεβαστό Τιμόθεο.Σε ένα έλκος τόσο μικρό ένας άλλος χειρουργός,ένας ψυχρός τεχνοκράτης της επιστήμης,όπως πολύ σωστά έδωσες τον χαρακτηρισμό,θα τον εγχείριζε και θα  απαλασσόταν,θα τελείωνε και δεν θα κοπίαζε άλλο. Εγώ,Άννα, δεν εγχειρίζω με το παραμικρό.Προτιμώ να δίνω αντιβίωση,προτιμώ τα πλέον σύγχρονα φάρμακα και τη χρήση του γαστροσκοπίου,που έχει την ικανότητα να θεραπεύει με την καυτηρίαση που κάνει τις μικρές πληγές,τα μικρά έλκη.Για τον ίδιο λόγο προτιμώ και την πρόληψη,Σε μία γαστρίτιδα,αν επιμένει και τα συμπτώματα της δεν υποχωρούν για να μη γίνει η κατάσταση χρόνια και ταλαιπωρεί τον ασθενή,προτιμώ την γαστροσκόπηση,.
-Εμείς,κύριε καθηγητά μου,στην πατρίδα μου προλαμβάνουμε τις γαστρίτιδες και όλους τους στομαχόπονους με την αποφυγή των ερεθιστικών ουσιών.Ακολουθούμε τα λόγια των αρχαίων προγόνων μας "Παν μέτρον άριστον".Καταναλώνουμε   τα πάντα με μέτρο.
-Εσείς στην Ελλάδα,Άννα, χρησιμοποιείτε πολύ το ελαιόλαδο,που είναι άριστο θεραπευτικό για το στομάχι.
- Έχετε δίκιο,κύριε καθηγητά μου,αν δεν περιέχει οξέα.Το ελαιόλαδο με μηδέν έως ένα οξύ είναι το ευεργετικότερο για το στομάχι. Εμείς στην πατρίδα μου,κύριε καθηγητά μου,χρησιμοποιούμε και τα βοτάνια που υπάρχουν άφθονα και που οι παλαιότεροι,οι παππούδες μας αναγνώρισαν την αξία τους και παρέδωσαν στους  νεότερους την χρησιμότητα τους σαν κάτι το ιερό και το άξιο.
-Εμείς εδώ,στη χώρα μου,χρησιμοποιούμε το βούτυρο σε μεγάλες ποσότητες,Άννα,
-Αυτό κύριε καθηγητά μου,είναι μαλακτικό για το στομάχι,αλλά σε γεμίζει χοληστερίνη.Τώρα καταλαβαίνω γιατί πολλές φορές καταφεύγετε στην αφαίρεση της χολής.Έτσι κατευνάζεαι και το στομάχι.
-Ακριβώς,Άννα.Εδώ καταναλώνουν και πολλά καπνιστά,μπέίκον με αυγά,,λουκάνικα που περιέχουν πολλά  μπαχαρικά με αυγά και τόσα άλλα παχυντικά φαγητά που η βλάβη που προκαλούν είναι διαφορετική σε κάθε άνθρωπο.
-Κύριε καθηγητά μου,όπου ο καθένας έχει την ευαισθησία του.
-Ακριβώς,Άννα, ο ένας έχει το πρόβλημα στην υψηλή υπέρταση,ο άλλος στις αρτηρίες του,ο άλλος στο στομάχι  του,ο άλλος στη καρδιά του,ο άλλος στα νεφρά του και ούτω καθεξής.Κάνει κρύο πολύ εδώ,Άννα και τρώνε πολύ.
-Είστε λαός όμως με ανθρώπους πολύ υψηλούς και οι νέοι είναι αρκετά εύρωστοι.
-Όπως όλοι οι Ευρωπαίοι,σαν αρχαίοι Έλληνες Θεοί. Τώρα όμως και οι δικές μας γενιές αργά αργά εκφυλίζονται με την συγχρώτιση με ξένα στοιχεία.Έχουμε,Άννα,πολλούς μετανάστες Τούρκους, δεν ξέρω αν το γνωρίζεις,που είναι κοντότερη στο ανάστημα.
- Όχι δεν το γνωρίζω,κύριε καθηγητά μου.Αυτό που γνωρίζω και άκουσα είναι πως και η ελληνική κυβέρνηση ήλθε σε συνεννόηση με τη γερμανική και θα στείλουν έλληνες μετανάστες.Να μία καλή ευκαιρία οι Γερμανοί να γνωρίσουν το ελληνικό ελαιόλαδο.
-Αν δεν προσαρμοστούν οι Έλληνες μετανάστες στις διατροφικές συνήθειες των Γερμανών. Κάνει τόσο πολύ κρύο εδώ που πολύ φοβάμαι μη συμβεί το αντίθετο.
-Φοβάστε ότι θα έχετε σε λίγο και Έλληνες πελάτες.όπως ο σεβαστός Τιμόθεος,που είναι μία ξεχωριστή περίπτωση με τις πολλών ημερών αποχές, νηστείες του από τη συνηθισμένη διατροφή, ακόμα και από το ελαιόλαδο. Εσείς κύριε καθηγητά μου, το πρωί  με τι προγευματίζετε.
-Με τίποτε,Άννα, έχουν δει τα μάτια μου τόσα περιστατικά,έχω εγχειρίσει τόσα στομάχια, που έχω φοβηθεί.Πίνω μόνο νερό,καθαρό νερό.Γευματίζω καλά το μεσημέρι και λιγότερο ή και καθόλου το βράδυ.Το δείπνο μου συνήθως είναι σούπες παντός είδους από ψάρι ή κρέας ή κοτόπουλο ή χορτόσουπα,που μου άρεσε πολύ από μικρός.Γνωρίζεις,Άννα,ότι σε πολλούς ανθρώπους το νερό δεν αρέσει καθόλου και προτιμούν να πίνουν μπύρες.
-Όχι,κύριε καθηγητά μου δεν το γνωρίζω.Γι αυτό στη πατρίδα μου καταναλώνουν οι άνδρες μεγάλες ποσότητες ρετσίνα και άσπρο ή κόκκκινο κρασί? για τον ίδιο λόγο? δεν τους αρέσει το νερό?
Τα παιδιά πίνουν πολύ γάλα και οι γυναίκες τρώνε πολλά φρούτα.Για τον ίδιο λόγο άραγε?
-Ναι,Άννα,δεν τους αρέσει το νερό.Οι άνθρωποι είναι σε όλο τον κόσμο  όμοιοι.
Εύχομαι ομόνοια σε όλο τον κόσμο.Σας χαιρετώ,κύριε καθηγητά μου και σας ευχαριστώ.Μου μάθατε τόσα πολλά.
-Άννα,σας περιμένω την ερχόμενη Δευτέρα,την ίδια ώρα για την δεύτερη εξέταση του σεβαστού μας ασθενή Τιμόθεου.Σε παρακαλώ,Άννα,να τον παρακινήσεις.
-Μην ανησυχείτε,κύριε καθηγητά,θα ειδοποιήσω και τον πατέρα Ιωακείμ. Σας χαιρετώ.
-Αουφίντερζεν,Άννα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου