Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα.Συνέχεια.

Την επόμενη Δευτέρα η Άννα,πιστή στην υπόσχεση που έδωσε στον καθηγητή Ράμπλιν,αλλά και στον πατέρα Ιωακείμ,ξεκίνησε πρωί πρωί,σχεδόν δεν είχε ακόμα ξημερώσει, την πεζοπορία της,παρόλο το Φθινοπωρινό κρύο,προς το σπίτι του πατέρα Ιωακείμ.Χτύπησε το κουδούνι και  προς μεγάλη της έκπληξη,της άνοιξαν η πρεσβυτέρα και ο πάτερ Ιωακείμ,που φορούσαν τα καθημερινά τους ρούχα,του σπιτιού.Να βιαστούμε τους είπε,γρήγορα ντυθείτε και να περπατήσουμε μέχρι το ξενοδοχείο του σεβαστού Τιμόθεου να τον συνοδεύσουμε.Ο καθηγητής Ράμπλιν μας περιμένει.
-Πέρασε μέσα,κοπέλα μου,μη περιμένεις στο κρύο.Κάθισε. Να σου προσφέρουμε ένα καφέ.Έφυγες τόσο πρωί από το σπίτι  και δε θα έχεις πιεί.-Όχι,πρεσβυτέρα,ευχαριστώ πολύ.Προτιμώ να βιαστούμε γιατί η ώρα περνά.Ο καθηγητής Ράμπλιν μας περιμένει.- Πρεσβυτέρα  ετοίμασε  στην Άννα ένα καφέ.΄Κορίτσι μου,ρώτησε η πρεσβυτέρα πώς τον πίνεις? Καφέ σκέτο θέλεις ή με γάλα.-Δεν καταλαβαίνω,γιατί αυτή η αδιαφορία,γιατί τόσος εφησυχασμός.
-Άκουσε,κοπέλαμου,είπε ο πατέρας Ιωακείμ.Ο Τιμόθεος με την ομάδα του ανεχώρησαν για την πατρίδα  εχθές Κυριακή.-Τι μου λέτε,πατέρα Ιωακείμ,αρνήθηκε να συνεχίσει τη θεραπεία του κοντά στον καθηγητή Ράμπλιν?Πώς θα του το πω τώρα εγώ χωρίς να τον στεναχωρήσω,που επιτακτικά μου ζητούσε να μην τον αφήσουμε,αν διστάζει,να τον παρακινήσουμε για το καλό του και για το καλό των παιδιών που εκπαιδεύει,να έχουν κοντά τους έναν θεραπευμένο δάσκαλο και για  εσάς τους συγγενείς του,οπωσδήποτε.-Τι να κάνουμε,κορίτσι μου,είπε η πρεσβυτέρα.Αρνήθηκε να υποβληθεί σε μία δεύτερη γαστροσκόπηση.Ένοιωθε πολύ καλά.Το στομάχι του δεν τον ενοχλούσε και απεφάσισε να κάνει την εξέταση στην πατρίδα.Έχει και εκεί,είπε καλούς γαστρεντερολόγους,καθηγητές στο πανεπιστήμιο. Μας είπε,ότι μίλησε στο τηλέφωνο με έναν φίλο του ιερωμένο,ο οποίος του σύστησε τον καλύτερο στην Αθήνα γαστρεντερολόγο και δεν έχασε χρόνο,πήρε τους νέους ιερείς,που τον συνόδευαν και ανεχώρησε για την πατρίδα.- Τι κρίμα.Εκεί,πατέρα Ιωακείμ και αγαπητή μου πρεσβυτέρα θα αρχίσει πάλι από την αρχή.Στη πατρίδα ακολουθούν οι ιατροί την κλασσική μέθοδο εξέτασης με το βαριούχο ποτό και την ακτινογραφία στο στομάχι. -Τι να κάνουμε,κορίτσι μου, είπε ότι θα επιστρέψει σύντομα με τις εξετάσεις και στέλνει τους χαιρετισμούς του στον καθηγητή Ράμπλιν και τις ευχαριστίες του.
-Φταίει λίγο και η πρεσβυτέρα.Φταις Μαρία μου κι εσύ. -Γιατί,παπά μου,ρίχνεις το φταίξιμο σε μένα.Ίσα ίσα,που ακολούθησα την συμβουλή που μου έδωσε ο καθηγητής Ράμπλιν.-Τι σου είπε Μαρία και δεν μου το είπες? Μου είπε,παπά μου,να γευματίζει με ελαφρά γεύματα,που να περιέχουν τα ίδια υλικά που περιείχε το φαγητό,με το οποίο γευμάτισε την πρώτη ημέρα που έφθασε στο σπίτι μας και που το στομάχι του έπαψε να τον ενοχλεί.-Τι περιείχαν τα υλικά  αυτού του γεύματος,πρεσβυτέρα μου? -Αυτό κορίτσι μου,είναι το μυστικό της Ελληνικής γης.Δεν είναι καρυκεύματα,είναι βοτάνια από την πατρίδα που βρίσκονται στο ντουλάπι της κουζίνας μου και τα χρησιμοποιώ,όταν παρίσταται ανάγκη στις μαγειρικές μου.Αν ο καθηγητής Ράμπλιν θελήσει να μάθει,ποιά είναι αυτά,ευχαρίστως θα του πω.Διαφορετικά αυτό θα είναι το μυστικό μου,το οποίο βοηθά πολύ τον αδελφό μου.-Γιατί,πατέρα Ιωακείμ,αποδίδετε ευθύνες στην πρεσβυτέρα σας για την αναχώρηση στην πατρίδα του αδελφού της,του σεβαστού Τιμόθεου.-Γιατί κορίτσι μου,η πρεσβυτέρα μου έσκασε στο κλάμα.Από την στιγμή που επιστρέψαμε στο σπίτι,μετά από την εξέταση του Τιμόθεου,που έμεινε μαζί μας ξαπλωμένος σε αυτόν εδώ τον καναπέ,που μετατρέπεται σε κρεβάτι,και σε όλη τη διάρκεια της ετοιμασίας του φαγητού στη κουζίνα της,δεν σταμάτησε να κλαίει.Τα μάτια της είχαν πρηστεί από το κλάμα. Ο σεβαστός Τιμόθεος,μου εξομολογήθηκε ότι φεύγει,γιατί δε θέλει να στεναχωρήσει για άλλη μία φορά την αδελφή του. -Σας ευχαριστώ πολύ πατέρα Ιωακείμ και πρεσβυτέρα.Σας αφήνω τώρα και φεύγω βιαστική  και μόνη για το πανεπιστήμιο. Ο καθηγητής Ράμπλιν περιμένει..
-Άννα,τι συμβαίνει?γιατί τόση αργοπορία?όλα είναι έτοιμα για την εξέταση  του σεβαστού ασθενή μας.-Δυστυχώς,κύριε καθηγητά μου,ήρθα μόνη μου.Ο σεβαστός  ασθενής μας ένοιωθε πολύ καλά και ανεχώρησε για την πατρίδα.-Έφυγε? Δεν σας είπα να προσπαθήσετε να τον πείσετε ότι ήταν αναγκαίο να επαναλάβει την εξέταση? Θα βλέπαμε σήμερα την κατάσταση του πυλωρού και θα γινόταν οι νόμιμες εξετάσεις για την ύπαρξη ή μη του ελικοβακτηριδίου,που είναι μεταδοτικό.Κινδυνεύουν,αν έχει στο στομάχι του το ελικοβακτηρίδιο,όλοι οι κοντινοί του,τα παιδιά που εκπαιδεύει,το ποίμνιο του,οι συγγενείς του και όλοι με τους οποίους συναναστρέφεται. -Τι είναι το ελικοβακτηρίδιο,κύριε καθηγητά μου.-Άννα,σήμερα δεν τα κατάφερες καλά.Το ελικοβακτηρίδιο είναι βακτηρίδιο εγκατεστημένο στον έλικα του πυλωρού  στο δωδεκαδάκτυλο και αν υπάρχει είναι ανάγκη να δώσουμε στον ασθενή και άλλη ισχυρή αντιβίωση για να το εξολοθρεύσουμε,γιατί είναι μεταδοτικό.-Μεταδίδεται,κύριε καθηγητά μου,από άνθρωπο σε άνθρωπο? -Βεβαίως,Άννα,και ήταν ανάγκη να το εντοπίσουμε,να το ανιχνευσουμε με το γαστροσκόπιο.-Κύριε,καθηγητά μου,μην ανησυχείτε,δεν υποφέρει κανένας άλλος από το στομάχι του. Τόσο η  πατρίδα μας,όσο και η κουζίνα της πρεσβυτέρας έχει τα εφόδια για την εξουδετέρωση της γαστρίτιδας,ακόμα και του έλκους στην αρχική του μορφή.Μην ανησυχείτε η πρεσβυτέρα ακολούθησε τη συμβουλή σας και στο φαγητό ,με το οποίο γευμάτιζε ο σεβαστός Τιμόθεος,πρόσθεσε στα υλικά του,τα βοτάνια από την ελληνική γη που είναι εφοδιασμένη η κουζίνα της ,που κάνουν καλό σε όποιον υποφέρει και από ό,τι και αν υποφέρει.Αν είναι σοβαρή η κατάσταση του οργανισμού του σε συνδυασμό,οπωσδήποτε με τα φάρμακα της συνταγής του ιατρού του.Στη πατρίδα μου,κύριε καθηγητά μου,οι ηλικιωμένοι άνθρωποι,ανδρες και γυναίκες αποφεύγουν να πίνουν γάλα και ένα μεγάλο ποσοστό αποφεύγει και τον καφέ,πίνουν μόνο αφεψήματα από βότανα,στο πρωϊνό τους,στο δείπνο τους και πολλές φορές και στο απογευματινό τους,γι αυτό έχουν αρκετό βιώσιμο ποσοστό ηλικίας.-Η πρεσβυτέρα,τι βότανα χρησιμοποίησε στο φαγητό του σεβαστού ασθενή μας.-Τη ρώτησα,κύριε καθηγητά μου και δεν ήθελε να μου πει το μυστικό της ελληνικής γης,όπως μου είπε καθοριστικά,μόνο στον κύριο καθηγητή θα πω το μυστικό,αν με ρωτήσει και θέλει να μάθει ποιά είναι αυτά.-Αυτά,Άννα τα βότανα υπάρχουν και στη γερμανική γη και κάθε χώρα χρησιμοποιεί τα δικά της βοτάνια,αλλά δεν είναι πανάκεια,Άννα,μην ξεγελιέσαι.-Το γνωρίζω αυτό,κύριε καθηγητά μου.Αυτές οι θεραπείες είχαν την σωστή εφαρμογή τους στους αρχαίους χρόνους από τους αρχαίους προγόνους μας,όπως ο ιατρός Ιπποκράτης από την Κω,όπου συνέρρεε πλήθος κόσμου από όλον τον τότε γνωστό κόσμο για να βρει τη θεραπεία του,η οποία επιτυγχάνετο με αξιοθαύμαστο τρόπο.-Ναι,Άννα,είναι γνωστός ο Ιπποκράτης σε όλο τον αρχαίο κόσμο για τις πολύ καλές ιατρικές του γνώσεις,της εποχής του,ο οποίος έδιδε μεγάλη σημασία στους ανέμους.- Στους αέρηδες που λένε οι γεροντότεροι στην πατρίδα μου. -Ναι,Άννα,και σύμφωνα με αυτούς,από ποιό σημείο φυσούσαν,αν ηταν Βόρειοι ή Νότιοι και σύμφωνα με την εποχή,αν ήταν Άνοιξη ή Φθινόπωρο,Καλοκαίρι ήΧειμώνας,γινόταν η διάγνωση της ασθένειας και ο καθορισμός της θεραπείας  αυτής της ασθένειας.Το σπουδαίο,κύριε καθηγητά μου,είναι αυτό.Ότι γνώριζε από ποιές αρρώστιες  υποφέρουν οι άνθρωποι σε κάθε εποχή.
-Μπορείς,Άννα να μου δώσεις  ένα παράδειγμα?
-Ευχαρίστως,κύριε καθηγητά μου. Στο βιβλίο του "Περί ανέμων,υδάτων και τόπων"γράφει ότι οι κοιλίες των ανθρώπων προς τον χειμώνα και την άνοιξη είναι θερμότερες και ο ύπνος μεγαλύτερος,δια τούτο σε αυτούς τους καιρούς ο ιατρός πρέπει να διορίζει περισσότερη τροφή στους πάσχοντας και τούτο κατά την ηλικία και τον αγώνα,εννοεί το επάγγελμα.
-Ναι,Άννα,κατάλαβα.Άλλο,τι λέει
-Λέει,κύριε καθηγητά μου,στους Αφορισμούς του ο Ιπποκράτης,ότι "ο ιατρός δίδων τροφήν εις τον πάσχοντα άπαξ,ή δις της ημέρας και της νυκτός,πολλήν ή ολίγην,πρέπει να την δώση κατά την ώραν,και τόπον,και κατά την ηλικίαν,και κατά την συνήθειαν του πάσχοντος".
Λέει ακόμα ότι,εις την δίαιταν οι γέροντες υποφέρουσι περισσότερον την νηστείαν,έπειτα οι άνδρες,μετά τούτους οι νέοι,και ακολούθως τα παιδάρια,εκ τούτων  πάλιν,όσα ήθελον τύχη θερμοτέρας κράσεως,τελείως  δεν την υποφέρουσι.
Σε άλλο αφορισμό του λέει. Οι αυξάνοντες παίδες περισσότερον έχουσι το έμφυτον θερμογόνον,όθεν αυτά χρειάζονται περισσοτέραν τροφήν,και εάν δεν λάβωσιν,ταχέως φθείρονται.Οι γέροντες,έχοντες ολιγώτερον θερμογόνον,χρειάζονται ολιγωτέραν τροφήν.-Μήπως θυμάσαι,Άννα,σε ποιό αφορισμό του ο Ιπποκράτης λέει αυτό?
-Αν θυμάμαι καλά,κύριε καθηγητά μου,στον αφορισμό ιδ'.
-Ευχαριστώ πολύ Άννα για τις σωστές αναμνηστικές πληροφορίες από τον γέρο Ιπποκράτη και Ναι! πολύ σωστά αναγνωρίζουμε την προσφορά του στην ιατρική επιστήμη όλου του κόσμου.
-Βεβαίως,κύριε καθηγητά μου, η οποία έχει εξελιχθεί και εξελίσεται συνεχώς με αποτέλεσμα την ίδρυση βομηχανιών σε όλες τις χώρες του κόσμου, που παρασκευάζουν φάρμακα από τα ίδια βότανα που συλλέγουν από τη γη  τους και που παρασκευάζουν φάρμακα με χημικές πρώτες ύλες έν ελλείψει των φυσικών πρώτων υλών,που είναι τα βότανα.Σε μία άλλη συνάντηση μας θα προσπαθήσω να θυμηθώ και άλλους αφορισμούς του θείου αρχαίου Ιπποκράτη μας,κύριε καθηγητά μου.Τώρα θέλω να σας υποβάλλω μία ερώτηση και μετά να σας αφήσω να συνεχίσετε τα ραντεβού σας.
-Μην ανησυχείς,Άννα,τα περισσότερα ραντεβού μου σήμερα είναι προγραματισμένα για το μεσημέρι,Κάνει πολύ κρύο.
-Όντως,κύριε καθηγητά μου,κάνει πολύ κρύο.Πλησιάζει ο χειμώνας.
-Σε ακούω,Άννα.
-Κύριε καθηγητά μου,θέλω να σας ρωτήσω αν υποβάλατε τον σεβαστό Τιμόθεο,πριν από την γαστροσκόπηση σε εξετάσεις αίματος.
-Όχι,Άννα,γιατί  κρατούσε τις εξετάσεις αίματος του από την πατρίδα του.Ήταν λίγες ημέρες που είχε έρθει.
-Ο αιματοκρίτης του πού βρισκόταν?
-Είχε χαμηλό αιματοκρίτη και το ποσοστό των βιταμινών του ήταν επίσης χαμηλό.
-Επόμενο ήταν,αφού δε διατρεφόταν καλά.Εδώ κοντά στην αδελφή του γευμάτιζε καλά. -Στην πατρίδα του θα υποβληθεί σε νέες εξετάσεις αίματος.-Είπε ότι θα σας ενημερώνει μέχρι να επιστρέψει.Πρέπει να σας πω,κύριε καθηγητά μου,ότι η αδελφή του είχε σκάσει στο κλάμα μετά την εξέταση του δελφού της ,όταν επέστρεψαν  στο σπίτι,ο οποίος στενοχωρήθηκε πολύ,όπως μου είπε ο πατέρας Ιωακείμ.
-Ίσως γιαυτό δεν θέλησε να υποβληθεί σε δεύτερη εξέταση.Για να μη στενοχωρήσει την αδελφή του.
-Είπε μέχρι να επιστρέψει θα σας ενημερώνει με το τηλέφωνο.Επίσης είχε συνομιλία από τηλεφώνου με φίλο του ιερωμένο,ο οποίος του σύστησε  έναν καλό γαστεντερολόγο στην Αθήνα.
-Πολύ φοβάμαι,μην υποβληθεί σε βαριούχο γεύμα, με την κλασσική στην Αθήνα  εξέταση, με την ακτινογραφία στομάχου. Βιάστηκε ο σεβαστός μας Τιμόθεος.Θα έπαιρνε μαζί του το αποτέλεσμα της βιοψίας και δε θα χρειαζόταν άλλη εξέταση,αν την έδειχνε στον Έλληνα συνάδελφο.-Να τη δώσετε σε μένα να την στείλει στον σεβαστό Τιμόθεο ο πατέρας Ιωακείμ.-Το απόγευμα να είσαι εδώ,Άννα,να την πάρεις από την παθολογοανατόμο,την Dr Μπέρθα,η οποία απουσιάζει αυτή τη στιγμή,δε βρίσκεται στο εργαστήριο της.
-Ωκέυ!κύριε καθηγητά μου,ελπίζω να προλάβουμε.Σας αφήνω τώρα,τρέχω στο σπίτι του πατέρα Ιωακείμ να τηλεφωνήσει στον σεβαστό Τιμόθεο να μην προβεί σε καμία κίνηση εξέτασης πριν παραλάβει το αποτέλεσμα της βιοψίας.
-Μόνο την εξέταση αίματος μπορεί να επαναλάβει να του πείτε.
-Σας ευχαριστώ πολύ,κύριε καθηγητά μου,και σας χαιρετώ μέχρι το απόγευμα.
-Κι εγώ σε ευχαριστώ,Άννα,αουφίντερζεν μέχρι το απόγευμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου