Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

To   Κυριακάτικο  Μυθιστόρημα
-Ένα λεπτό,συγγνώμη,είπε ο Ερρίκος και σηκώθηκε από τον καναπέ.
-Ερρίκο μου,θέλεις να έρθω μαζί σου,είπε η Helga,πού πηγαίνεις?
-Ένα λεπτό,αγάπη μου,στο γραφείο μου, να φέρω την  εφημερίδα  με την είδηση για το περιστατικό με την Ρόζα Παρκς,που αρνήθηκε να παραχωρήσει την θέση της, στο λεωφορείο, σε ένα λευκό.
Ο Ερρίκος πήγε  στο γραφείο του έβγαλε μέσα από ένα ντουλάπι ένα κουτί χάρτινο, που περιείχε εφημερίδες από την Ελλάδα.
Όλα τα χρόνια που έμενε στο Μόναχο και δεν ήταν και λίγα.
Ολόκληρα 20 χρόνια είχαν περάσει από την επεισοδιακή γνωριμία του με την Helga,την αγαπημένη του γυναίκα,τον γάμο τους και την εγκατάσταση τους στο Μόναχο για τις μεταπτυχιακές σπουδές του και την έναρξη της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.
Ο Ερρίκος στο εργατικό δίκαιο,υπερασπιστής των δικαιωμάτων των εργαζομένων και η Helga στο modeling να ντύνει με όμορφα ρουχα τις ωραίες γυναίκες  όχι μόνο τις Γερμανίδες, αλλά και τις γυναίκες  από άλλες χώρες.
Ο Ερρίκος με το χαρτοκιβώτιο αγκαλιά επέστρεψε στο σαλόνι.
-Τι είναι αυτό το κουτί,αγάπη μου,ρώτησε με έκπληξη η Helga.
-Αγάπη μου,είναι  ένα κουτί θησαυρός για μένα, εκτός από τον θησαυρό  μου εσένα, έχω εδώ μέσα φυλαγμένη την πατρίδα μου και τις ειδήσεις όλων αυτών των χρόνων που βρίσκομαι μακριά της.
Ο Ερρίκος είχε τοποθετήσει κατά χρονολογική σειρά τις εφημερίδες που κρατούσαν οι συγγενείς και οι φίλοι του από την Αθήνα και το χωριό,που ερχόντουσαν για διάφορους λόγους ο καθένας,να τον επισκεφτούν στο Μόναχο, όλα αυτά τα χρόνια που έλλειπε από την Ελλάδα.
Οι ειδήσεις από τις Ελληνικές εφημερίδες βοηθούσαν τον Ερρίκο να μην χάνει την επαφή του με τα γεγονότα που συνέβαιναν στον Ελλαδικό χώρο και σε όλον τον κόσμο.
Ακούμπησε ο Ερρίκος το χαρτοκουτί στα πόδια του και άρχισε να βγάζει τις εφημερίδες.
Πάνω-πάνω ήταν οι εφημερίδες των πιο πρόσφατων χρόνων και στο κάτω μέρος οι εφημερίδες μιάς εικοσαετίας πριν,κιτρινισμένες από τον χρόνο αλλά καλά διατηρημένες,
-Να,εδώ είναι,είπε.Έτος 1956.Τον Μάρτη ήρθε ο ξάδερφος ο Μιχάλης από το χωριό με πρόβλημα στα πόδια του,τον παρέπεμψα στον ορθοπεδικό που επισκεφτήκατε,Δημήτρη,για τον πατέρα σου.
-Τον κύριο Στρωμάγερ,είπε ο Δημήτρης.
-Ναι,ακριβώς,είπε ο Ερρίκος,και από ότι μαθαίνω,ο Μιχάλης είναι πολύ καλά στην υγεία του.
-Τι είχε,αγάπη μου,ρώτησε η Helga.
-Αγάπη μου,όπως μου είπε,σηκώθηκε ένα πρωϊ από το κρεβάτι του και δεν μπορούσε να περπατήσει.
-Ω! από την υγρασία θα ήταν,είπε η Helga,έτσι δεν είναι Άννα?
-Ασφαλώς από την υγρασία ή...
-Συνέχισε Άννα,είπε ο Ερρίκος.Τι ή...
-Θέλω να πω ίσως από την υγρασία.Υπάρχει και η περίπτωση,η αδυναμία του να περπατήσει.να προερχόταν από τους θορύβους,από δυνατούς θορύβους.
-Όπως? ρώτησε ο Δημήτρης.
-Από γραμόφωνο,από πικ-απ,από το ράδιο,από πολύωρες ομιλίες στο τηλέφωνο και από τόσες άλλες αιτίες,που δεν μπορώ τώρα να σας τις εκθέσω όλες,Δημήτρη μου.
-Αννούλα,συγχαρητήρια,σε βλέπω αρκετά ενημερωμένη,είπε ο Ερρίκος,κοιτάζοντας με θαυμασμό την Άννα.
-Σας ευχαριστώ,κύριε Ερρίκο.
-Δημήτρη,συγχαρητήρια,για άλλη μία φορά επικροτώ!
-Ευχαριστώ πολύ,Ερρίκο.
Ο Ερρίκος συνέχισε να ψάχνει τις εφημερίδες ώσπου βρήκε το φύλλο που ήθελε.
Νά τη η είδηση!
εδώ είναι,είπε,και άρχισε να διαβάζει.
- 24 Φεβρουαρίου 1956.
Νίνα πάρε τον άνδρα σου στην κουζίνα και κλείστε την πόρτα.
-Όπως θέλετε,κύριε,είπε η Νίνα.
Πήρε η Νίνα τον Τόμας από το χέρι.
-Πάμε,Τόμας,είπε.
Μπήκαν στην κουζίνα και έκλεισαν την πόρτα.
 -Αγάπη μου άρχισε να διαβάζεις.Τι γράφει σχετικό,είπε η Helga.
O Eρρίκος άρχισε να διαβάζει την είδηση.
-24 Φεβρουαρίου 1956.Νέγροι μποϊκοτάρουν  λεωφορείο στην Αλαμπάμα.
Συνελήφθησαν 115 νέγροι  στο Μοντγκόμερυ της Αλαμπάμα με την κατηγορία του μποϊκοτάζ στα λεωφορεία της πόλης.Οι διαμαρτυρίες είναι εντυπωσιακές.
Δύο μήνες πριν η νέγρα  Ρόζα Πάρκς αρνήθηκε να σηκωθεί από το κάθισμα στο μπροστινό μέρος του λεωφορείου,που ήταν οι θέσεις των λευκών και να καθίσει στο πίσω μέρος,που ήταν οι θέσεις για τους νέγρους.
Η συμπεριφορά της ήταν μία έντονη διαμαρτυρία στους νόμους,που υποστήριζαν τις φυλετικές διακρίσεις  στα λεωφορεία.
Ακολούθησε η σύλληψη της και η επιβολή προστίμου,την οποίαν σκόπευε να εφεσιβάλλει
-Τι θέλει να πει,αγάπη μου,η λέξη εφεσιβάλλει,ρώτησε η Helga.
-Nα εφεσιβάλει,αγάπη μου,την απόφαση του δικαστηρίου.
-Ναι! τι θέλει να πει,είπε η Helga.
-Aγάπη μου,άσκησε έφεση στο δικαστήριο.Η έφεση είναι ένδικο μέσο, με το οποίο  προσβάλλεται η απόφαση του δικαστηρίου.
-Κατάλαβα,αγάπη μου.
-Συνεχίστε,κύριε Ερρίκο,είπε η Άννα.
Ο Ερρίκος συνέχισε.
-Από τότε χιλιάδες νέγροι έχουν μποϊκοτάροι τις γραμμές των λεωφορείων παραβιάζοντας τις νομοθετικές διατάξεις  με τα οργανωμένα μποϊκοτάζ.
Ιερείς και εκκλησιαστικοί ηγέτες του Μοντγκόμερυ κάνουν εκκλήσεις σε  λαό και κυβέρνηση για ηρεμία και συννενόηση.
Οι ομοσπονδιακοί εκπρόσωποι αντέδρασαν αργά στις φυλετικές συγκρούσεις του Νότου.
Αυτή είναι η είδηση η σχετική με την Ρόζα Πάρκς και τις μετέπειτα ενέργειες των ομοφύλων της νέγρων.
-Ναι!βέβαια,είπε η Helga,αυτό είναι σωστό.Οι ομοσπονδιακοί  εκπρόσωποι μετά από αυτή   την τολμηρή ενέργεια της Ρόζας Πάρκς,έπρεπε να είναι έτοιμοι και να υποπτευθούν όλα αυτά που συνέβησαν στην συνέχεια.
- Η Ρόζα Πάρκ με την τολμηρή ενέργεια της έγινε σύμβολο στους ομόφυλους της και ήταν ανάγκη να το έχουν υποψιαστεί   οι ομοσπονδιακοί  εκπρόσωποι,είπε η Άννα.
-Εσύ,Δημήτρη,τι λες,ρώτησε ο Ερρίκος
.-Εγώ,Ερρίκο,τι να σου πω.
Τόσο πολύ επηρεάστηκαν οι νέγροι από την ενέργεια αυτή, μιας απλοϊκής γυναίκας,ώστε να επιδοθούν  στην συνέχεια σε τόσες ανάρμοστες πράξεις?Έχω μείνει άφωνος.
-Η ανάγκη,Δημήτρη μου,η καταπίεση τόσων χρόνων βρήκε διέξοδο.
Μία ευκαιρία ζητούσαν.Την αφορμή την έδωσε η Ρόζα Πάρκερ,που φαντάζομαι σκέφτηκε "τώρα είναι η ευκαιρία",έτσι τους ξεσήκωσε όλους,είπε η Άννα.
-Τους αφύπνισε!
-Ναι,κύριε Ερρίκο,ευχαριστώ.
-Τώρα βρίσκονται οι μαύροι σε καλύτερη μοίρα.
-Νίνα,φώναξε ο Ερρίκος.Τώρα οι νέγροι της πατρίδας σου βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα?
-Ναι, κύριε,βρίσκονται σε πολύ καλύτερη θέση σήμερα,απάντησε η Νίνα από την κουζίνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου