Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
- Ερρίκο  άλλα νέα από την πατρίδα,καλά νέα όμως.
-Να κοιτάξω,Δημήτρη μου. Από αυτή την ημέρα 24 Φεβρουαρίου 1956 δε βλέπω άλλη είδηση από την πατρίδα,που να  έχει ενδιαφέρον.
-Δες πιο κάτω,αγάπη μου,κοίταξε τις εφημερίδες των πρώτων ημερών του Φεβρουαρίου κάτι γουστόζικο έχει,νομίζω είναι στο φύλλο της 6 Φεβρουαρίου,βέβαια δεν αφορά την Ελλάδα έχει όμως γενικό ενδιαφέρον.
Έβγαλε ο Ερρίκος τις πρώτες εφημερίδες από το επάνω μέρος και γρήγορα ανασηκώνοντας μία μία εφημερίδα έφτασε στην ημερομηνία που είπε η Helga.
-Για να δούμε τι λέει αυτή η είδηση που σου έκανε εντύπωση,από τότε τη θυμάσαι?
-Ναι,αγάπη μου!
-Ο  Ερρίκος άρχισε να διαβάζει το φύλλο της εφημερίδας.
6 Φεβρουαρίου 1956."Μετά από την υποδοχή,που έγινε σήμερα στο Αλγέρι,στον Γκυ Μολλέ,ο στρατηγός Κατρού παραιτήθηκε".Σήμερα το βράδυ στις .
-Η είδηση είναι αναμετάδωση από την "Ηχώ του Αλγερίου",της οποίας η έκτακτη είδηση  αυτό το βράδυ έγινε ανάρπαστη.
-Σε τι αναφέρεται αυτή η είδηση.
-Είναι,Δημήτρη,σχετική με την υποδοχή που επεφύλαξαν στον Γκυ Μολλέ,στο αεροδρόμιο.
- Επεισοδιακή υποδοχή,είπε η Helga και πολύ διασκεδαστική η είδηση
-Για να την ακούσουμε,αγάπη μου.
-Η είδηση ήταν ευχάριστη για μένα εκείνο  το βράδυ που την διάβασα,όταν επέστρεψα στο σπίτι μετά από μια κουραστική ημέρα στο Σαλόνι Μόδας.
-Αγάπη μου,να τη δούμε,λοιπόν.
-Λέει παρακάτω.Όλα ξεκίνησαν το πρωϊ στις 9,στο αεροδρόμιο της Μαιζόν-Μπλάνς,όπου προσγειώθηκε το αεροπλάνο του Γκυ Μολλέ. Οι δρόμοι από το αεροδρόμιο στην πόλη ήταν έρημοι,αλλά το κέντρο της πόλης ήταν γεμάτο από κόσμο.Τη στιγμή δε που ο Γκυ Μολλέ και οι επίσημοι πήγαιναν να καταθέσουν στεφάνι στο μνημείο των νεκρών,μια βροχή από γλάστρες και ντομάτες έπεσε πάνω στην ακολουθία του,ενώ αντηχούσαν συνθήματα,όπως: "Molle στο Παρίσι"
Αυτή είναι η είδηση παιδιά,που έκανε εντύπωση στη γυναίκα μου.
-Άννα μου,δεν είναι γουστόζικη?
Ναι! Helga μου,αρκετά.
-Ερρίκο μου,ποιός είναι ο Γκυ Μολλέ.
-Ο Γκυ Μολλέ,αγάπη μου,είναι ένας σπουδαίος πολιτικός,Πρωθυπουργός της Γαλλίας αυτό το χρόνο,το 1956 μέχρι και τον επόμενο το 1957.Είναι μια επιφανής μορφή του σοσιαλιστικού κινήματος.Είναι από εργατική οικογένεια,ήταν δάσκαλος και ασκούσε αυτό το λειτούργημα από νεαρά ηλικία.Από έφηβος ακόμη εντάχθηκε στους σοσιαλιστικούς κύκλους.
-Τόσο σπουδαίος άνθρωπος και προέβησαν οι Γάλλοι του Αλγερίου σε αυτού του είδους τις ενέργειες? Απαράδεκτον,είπε ο Δημήτρης.
-Η είδηση,Δημήτρη μου,λέει,ότι οι Γάλλοι της Αλγερίας,είναι γνωστό,ότι ήταν αγανακτισμένοι  εξαιτίας του διορισμού του Κατρού στη θέση του Γενικού Κυβερνήτη  και της στάσης του Πρωθυπουργού υπέρ ενός ενιαίου εκλογικού σώματος στην Αλγερία.
-Πού είναι,αγάπη μου,η Αλγερία.
-Είναι,αγάπη μου,στη Βόρειο Αφρική.Η ύπαρξη της  ανάγεται στα 10.000 χρόνια πριν από την γέννηση του Χριστού.Στα επόμενα χρόνια ήρθαν οι Καρχηδόνιοι,οι οποίοι άσκησαν επάνω της σημαντική επιρροή με αποτέλεσμα την ίδρυση αποικιών κατά μήκος των ακτών της.
-Φαντάζομαι πόσο ωραίος τόπος είναι,είπε η Helga.
-Nαι!πολύ ωραίος για να τον εποφθαλμιούν,αγάπη μου.
-Όπως και την δική μας χώρα,είπε η Άννα.
-Ναι!πράγματι,Άννα μου,τόσοι κατακτητές.
Ο Ερρίκος βρισκόταν στο στοιχείο του τώρα,των ιστορικών διηγήσεων και βιαζόταν.
-Με αφήνετε να συνεχίσω και τα σχόλια μετά?
-Αυτή η χώρα μπλέχτηκε στους Καρχηδονιακούς πολέμους και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη.
-Σε τι ενέργειες προέβησαν,αγάπη μου?
-Έγιναν ανεξάρτητη,αγάπη μου.
-Θέλετε να πείτε κύριε Ερρίκο,ότι νίκησαν?
-Ακριβώς,κορίτσι μου,νίκησαν και άρχισαν την ίδρυση κατά μήκος των ακτών
-Τι αγάπη μου,πολυκατοικίες?
- Όχι! αγάπη μου,βασίλεια.Ξεφύτρωσαν κατά μήκος των ακτών.
-Βασίλεια των Βερβέρων,είπε ο Δημήτρης.
-Σωστά πολύ σωστά,είπε ο Ερρίκος.Με το βασίλειο,που ξεχώριζε, της Νουμιδίας.
-Άννα,τους έχεις υπόψιν σου?
-Είναι οι ιθαγενείς κάτοικοι στη βόρεια Αφρική,είπε ο Ερρίκος.

-Όχι! κύριε Ερρίκο,δεν έχω παρά πάνω γνώσεις  της Αλγερίας και των Αλγερινών,από τις γνώσεις του σχολείου. και από το τραγούδι που άκουγα στο πικ απ,όταν η μαμά και ο μπαμπάς είχαν καλεσμένους.
Η Άννα άρχισε να τραγουδά με την ωραία μελωδική φωνή της.
- "Ένα τραγούδι απ τΑλγέρι/ τραγούδι του καμηλιέρι/ σένα γλυκό αφρικάνικο σκοπό..
-Άννα μου,είπε η Helga,εχεις πολύ ωραία φωνή.
-Άννα,τραγουδάς υπέροχα,είπε ο Ερρίκος. Συγχαρητήρια,Δημήτρη,άλλη μία φορά επικροτώ και τώρα χειροκροτώ.
-Ευχαριστώ,Ερρίκο,έτσι περνούσαμε ευχάριστα στο σπίτι της Άννας.
-Για τον Κατριού τι έχεις να μας πεις,Ερρίκο.
-Δημήτρη ο Κατριού είναι ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος και στρατηγός.Είναι εκείνος,που εκ μέρους της ελεύθερης Γαλλίας,το 1941,διακήρυξε την ανεξαρτησία της Συρίας.
-Ω! τι καλή πράξη.Ο Θεός να τον έχει καλά,είπε η Helga.
-Για την Συρία πρόκειται,αγάπη μου,είπε ο Ερρίκος.
-Ναι!αγάπη μου, οι νέοι,τα παιδιά.
-Η γυναίκα μου,είπε ο Ερρίκος,πάντοτε ευαίσθητη και συναισθηματική προς τους νέους  και τα παιδιά.
-Τώρα και προς τους γηραιούς ανθρώπους,αγάπη μου.
-Helga μου,εξαιτίας της μητέρας σου υποθέτω.είπε η Άννα.
-Είναι αυτονόητο,Άννα,είπε ο Ερρίκος.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου