Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

 Το  Κυριακάτικο  Μυθιστόρημα
-Τι είδηση  καλή  από την Ελλάδα έχεις να μας διαβάσεις Ερρίκο,είπε ο Δημήτρης γεμάτος  περιέργεια.
-Να κοιτάξω,Δημήτρη,τις εφημερίδες,που έχω εδώ μπροστά μου.
Όλες είναι από τον Φεβρουάριο του 1956.
Για να ρίξω μια ματιά.
Να εδώ βρήκα μια είδηση,που δυστυχώς δεν είναι καλή .
24 Φεβρουαρίου 1956.Σήμερα πέθανε ξαφνικά ο διακεκριμένος καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου  και γνωστός αγωνιστής των λαϊκών δικαίων Αλέξανδρος Σβώλος συναρχηγός του "Δημοκρατικού κόμματος του Εργαζόμενου Λαού".
-Απεβίωσε ένας υπερασπιστής των Δικαιωμάτων  του Εργαζομένου Λαού και γεννιούνται δύο άλλοι,είπε η Helga,εννοούσε τον Ερρίκο και τον νεότευκτο Δημήτρη.
Τι ηλικία είχε?ρώτησε.
-Εδώ γράφει  ότι γεννήθηκε το 1892 στο Κρούστοβο της Μακεδονίας.
-Τι ηλικία είχε?
Γεννήθηκε το 1892 το 1956  ήταν 64 ετών,είπε η Άννα.
-Νέος ήταν,είπε η Helga,είναι κρίμα.
-Είχε τόσα άγχη και ευθύνες,είπε η Άννα.
Ναι,ακριβώς,είπε ο Ερρίκος.
Η είδηση λέει ότι σπούδασε στην Νομική Σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου.
Έτσι ονομαζόταν τότε, το 1912 που ήταν 20 ετών,το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
-Αυτό το Πανεπιστήμιο τελείωσες,αγάπη μου,έτσι δεν είναι? ρώτησε τον Ερρίκο η Helga.
-Ναι,ακριβώς,αγάπη μου.είπε ο Ερρίκος.
-Κι εγώ από το ίδιο Πανεπιστήμιο απεφοίτησα,είπε ο Δημήτρης,
-Ω! ναι,χαίρομαι.
Είναι ένα πολύ καλό Πανεπιστήμιο,είπε η Helga,αν θέλω να κρίνω από τις γνώσεις που έχετε αποκτήσει και που είναι ολοφάνερες.
Τόσο οι γνώσεις του Ερρίκου όσο και οι γνώσεις του Δημήτρη.
-Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια,είπε ο Δημήτρης και ο Ερρίκος τη γέμισε φιλιά.
Να συνεχίσουμε τώρα,είπε και ρώτησε την Άννα και τον Δημήτρη,αν γνώριζαν τον καθηγητή Σβώλο.
Η Άννα,είπε όχι και ο Δημήτρης είπε,ναι και ότι  θυμάται πολύ καλά  την ημέρα της ενταφίασης του,η σχολή τους που παρέμεινε κλειστή.
Ήμουν στο δεύτερο έτος.
 Ήταν η ημέρα Αννούλα που σου πρότεινα να πάμε βόλτα στην Ακρόπολη.
Θυμάσαι?
-Θυμάμαι πολύ καλά,Δημήτρη μου,ήταν μια ηλιόλουστη ημέρα του Φεβρουαρίου και πόσο χάρηκα.είπε η Άννα με νοσταλγία.
-Μπράβο,παιδιά,απολαύσατε τον ηλιόλουστο Αττικό ουρανό,που και σε μένα λείπει πολύ,είπε ο Ερρίκος και συνέχισε.
-Εδώ λέει ότι υπηρέτησε από  διάφορες θέσεις το Δημόσιο και ότι εργάστηκε για τον εκσυχρονισμό της εργατικής κοινωνικής νομοθεσίας.
 Ότι διετέλεσε Πρόεδρος της Προσωρινής Επιτροπής Εθνικής Απελευθέρωσης  και υπουργός Οικονομικών στην κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας του Γ.Παπανδρέου.
Ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο αναδείχθηκε στον  κορυφαίο συνταγματολόγο της χώρας.
Όμως υπέστη πολλές διώξεις καθώς και εξορίες από το καθεστώς Μεταξά.
-Ποιός είναι ο Μεταξάς,αγάπη μου,ρώτησε η Helga.
-O δικτάτορας,αγάπη μου,από το 1936 έως το 1941, ανώτερος αξιωματικός.
- Έχει κάποια σχέση με το κονιάκ?
-Ίσως έχει,αγάπη μου.
-Οχι,Ερρίκο,καμια σχέση.Ο Μεταξάς του κονιάκ είναι από άλλη οικογένεια,είπε ο Δημήτρης.
Ο δικτάτορας Ιωάννης  Μεταξάς είναι από το νησί του Οδυσσέα την Ιθάκη.
Η οικογένεια  Μεταξά του κονιάκ είναι από την Χαλκίδα.
Ο Σπύρος Μεταξάς απεσχίσθη από την οικογενειακή επιχείρηση και ίδρυσε δική του στον Πειραιά,είπε ο Δημήτρης.
-Μου αρέσει πολύ η γεύση του,είπε η Helga.
-Ναι! είναι εκπληκτική,είπε η Άννα.
Έχω δοκιμάσει στο σπίτι από το κονιάκ της μαμάς και άρεσε και σε μένα πολύ.
-Πραγματικά είναι καταπληκτικό,είπε ο Δημήτρης.
Αυτό το ποτό είναι εκχύλισμα και μίγμα  από κρασί Μοσχάτο και Κορινθιακές σταφίδες.
-Ω! γι αυτό έχει τόσο νόστιμη γεύση,είπε η Helga.
-Eίναι και πολύ θερμαντικό,είπε η Άννα.
Το χειμώνα στο σπίτι κάνουμε μεγάλη κατανάλωση,είπε η Άννα.
-Κι εσύ Άννα μου,πίνεις κονιάκ? ρώτησε με έκπληξη η Helga.
-Eγώ,όχι Helga μου,είπε η Άννα.
Η μαμά,ο μπαμπάς και οι καλεσμένοι μας.
-Δεν έχουμε στο σπίτι σήμερα κονιάκ αλλιώς θα σας κερνούσα,είπε η Νίνα,που άκουγε την συζήτηση από την κουζίνα και ήταν τόσο χαρούμενη που αποκτούσε τόσες γνώσεις.
-Να συμπληρώσω κάτι ακόμα για το κονιάκ Μεταξά,είπε ο Δημήτρης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου