Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα. Συνέχεια.
- Ερρίκο,ποιές  άλλες ειδήσεις ,που έχουν ενδιαφέρον, μπορείς να μας διαβάσεις. Εγώ και η Άννα δεν διαβάζαμε εφημερίδα όλα τα προηγούμενα χρόνια.Είμασταν μικροί ακόμη για να παρακολουθούμε ειδήσεις.
-Όταν μεγαλώσατε?
-Αργότερα  με το διάβασμα και τις εξετάσεις δεν είχαμε χρόνο.
-Δεν διαβάζατε εφημερίδα?
-Όχι,Helga,μου.Ο πατέρας δεν έφερνε στο σπίτι εφημερίδες. Στην δουλειά του και στο καφφενείο εκεί διάβαζε εφημερίδα.
-Στην Ελλάδα τα καφφενεία είναι εφοδιασμένα με εφημερίδες,που διαβάζουν οι θαμώνες,όταν πίνουν τον καφέ τους,είπε ο Δημήτρης στον Ερρίκο.
-Ναι! Δημήτρη μου,το θυμάμαι πάρα πολύ καλά. Αγοράζει το καφφενείο την εφημερίδα που διαβάζουν όλοι οι θαμώνες.
-Τι λες, Ερρίκο μου,διαβάζουν όλοι την ίδια εφημερίδα? Αυτό είναι γρουσουζιά.
-Μην ανησυχείς,αγάπη μου.Τις περισσότερες φορές διαβάζει ένας και ακούν οι άλλοι,όπως καλή ώρα,εμείς τώρα,είπε ο Ερρίκος.
-Ερρίκο,αυτό συνέβαινε παλαιότερα στο χωριό,που  ο χώρος είναι μικρός και όλοι είναι σαν αδέλφια.Στις μεγάλες πόλεις και στην Αθήνα δεν συμβαίνει το ίδιο.
Το γεγονός έκανε και  σε μένα εντύπωση  γι αυτό  πρόσεξα να δω τι γίνεται.
Στην Αθήνα,Ερρίκο,πηγαίνουν στο καφφενείο με την εφημερίδα του, ο καθένας.
Εκεί πίνουν το αναψυκτικό ή τον καφέ τους και επιδίδονται στην ανάγνωση της εφημερίδας τους.
Άλλοι από τους θαμώνες την αφήνουν στο καφφενείο,πάνω στο τραπεζάκι,όπου έπιναν τον καφέ τους και άλλοι την πηγαίνουν στο σπίτι.
Μερικοί από τους επόμενους που έρχονται να πιούν καφέ,βρίσκουν την εφημερίδα πάνω στο τραπεζάκι,την παίρνουν στο σπίτι τους να την μελετήσουν με την ησυχία τους.
-Ναι!το θυμάμαι,Δημήτρη μου.Στο χωριό μερικοί έπαιρναν την εφημερίδα την χθεσινή στο σπίτι τους για να τη δουν και τα άλλα μέλη της οικογένειας.
Να μάθουν τι συμβαίνει στον κόσμο.
Το χωριό είναι μικρό μέρος,απομονωμένο από  τα συμβάντα στις μεγάλες πόλεις.
Η Εφημερίδα είναι ένα από τα πιο σπουδαία μέσα έγκυρης ενημέρωσης στα γεγονότα που συμβαίνουν στον κόσμο και έγκαιρης ενημέρωσης.
-Ναι! Ερρίκο,ενημέρωση,που γίνεται στην κατάλληλη στιγμή.
Τώρα είναι,βέβαια και το ράδιο,αλλά ακόμη δεν έχουν όλα τα σπίτια το δικό τους.
Με την εφημερίδα,η ενημέρωση,γίνεται πιο εύκολα τώρα στα χωριά και στις μικρές πόλεις μέχρι να έλθουμε ξανά στις καλές ημέρες.
-Ο Θεός να δώσει,είπε ο Ερρίκος.
-Κύριε,Ερρίκο,υπάρχει άλλη αξιόλογη είδηση να μας διαβάσετε?
-Ναι! Άννα,να σου βρω.
Ψάχνει τις εφημερίδες ο Ερρίκος.
-Άννα,βρήκα εδώ το φύλλο της 19 Φεβρουαρίου 1956.
.Η είδηση αφορά τις εκλογές.Σας ενδιαφέρει?
-Ναι!κύριε Ερρίκο,διαβάστε το.
-Ναι! Ερρίκο,τι γράφει.
-Είναι η είδηση για τις εκλογές.
19 Φεβρουαρίου 1956.Το εκλογικό σύστημα έδωσε την νίκη στον Κωνσταντίνο  Καραμανλή.Οι γενικές εκλογές,που έγιναν σήμερα ευνόησαν την ΕΡΕ.χάρη στο εκλογικό σύστημα,παρόλο που η "Δημοκρατική  Ένωση" την ξεπέρασε με μερικές χιλιάδες ψήφους.
Παιδιά! πιο κάτω γράφει τα τελικά αποτελέσματα. Θέλετε να τα διαβάσω?
-Ναι! αγάπη μου, ε! παιδιά θέλετε,ρώτησε η Helga.
-Θέλουμε!
-Θέλουμε!
-Ακούστε,λοιπόν.
Τα τελικά αποτελέσματα έχουν ως εξής.
ΕΡΕ:   1.594.112     Ποσοστό 47,38%   Έδρες  165
Δημοκρατική Ένωσις: 1.620.007   Ποσοστό  48,15%   Έδρες  132
Προοδευτικοί:  47.545  Ποσοστό  2.20%   Έδρες 6
Λαϊκό Κοινωνικό: 29.175   Ποσοστό   0,85%  Έδρες  0
Ανεξάρτητοι:  31.022  Ποσοστό  0,45%  Έδρες 0
Μεμονωμνένοι: 14,851   Ποσοστό 0,45%  Έδρες  0.
-Θέλετε να συνεχίσω την είδηση?
-Ναι! ασφαλώς είπαν όλοι.
Λέει η εφημερίδα,ότι από τα αποτελέσματα  προκλήθηκαν αντιδράσεις και ότι ο Γ. Παπανδρέου μίλησε για "αδίστακτο εκλογικό όργιο  της κυβερνήσεως των νέων παιδιών ιδίως όσον αφορά τους στρατιωτικούς".
Παρόλα αυτά η ¨Δημοκρατική Ένωση¨νίκησε",είπε ο Γ.Παπανδρέου και ο Καρτάλης
επισήμανε.πως "εάν η κυβέρνησις είχε στοιχειώδη πολιτικήν ευθιξίαν δεν θα εδέχετο την ψήφον του στρατού,την οποίαν και ο Σοφοκλής Βενιζέλος χαρακτήρισε ως "παραμορφωμένη".
-Πιός είναι ο Καρτάλης,κύριε Ερρίκο.
-Είναι της αντιπολίτευσης,κορίτσι μου.
-Δεν μου αρέσει η λέξη "παραμορφωμένη" για τις εκλογές.Προτιμώ την λέξη "παραποιημένη" ή αλλοιωμένη"
-Άννα μου,δεν σε ρώτησε ο Καρτάλης,είπε  η Helga γελώντας.
-Μα τι  έπαθες Άννα μου γιατί διαφωνείς με τον πολιτικό.
-Δημήτρη μου,δεν διαφωνώ με τον πολιτικό,διαφωνώ με την λέξη που χρησιμοποίησε για να εκφράσει την άποψη του για την ψήφο του στρατού.Για την ψήφο του στρατού δεν χρησιμοποίησε αυτή τη λέξη?
-Ναι,Άννα μου,αλλά και η λέξη που πρότεινες, η λέξη "αλλοιωμένη"δεν ταιριάζει με την περίπτωση.
Την λέξη "αλλοιωμένη" την λέμε για τις τροφές και όχι για την ψήφο.
-Έστω,Δημήτρη μου.Η χρήση όμως της λέξεως "παραποίηση" είναι συνώνυμη με την λέξη "κίβδηλος και ταιριάζει με την περίπτωση περισσότερο.
-Όχι,Αννούλα μου, η λεξη "κίβδηλος" ταιριάζει στα μέταλλα.
-Στα ευγενή μέταλλα,όπως είναι ο χρυσός,είπε ο Ερρίκος.
-Ακριβώς,Ερρίκο,ευχαριστώ.
- bastard! σιγοψυθίρισε η Helga.
-Nai! αγάπη μου,ακριβώς "νοθεία" είναι η κατάλληλη λέξη είπε ο Ερρίκος και έδωσε ένα γλυκό φιλί στην γυναίκα του.
-Δεν αφήνουμε καλύτερα τον πολιτικό ήσυχο,να χρησιμοποιεί όποια λέξη θέλει.
Αυτός ξέρει καλύτερα από όλους τι συμβαίνει.και χρησιμοποίησε αυτή την λέξη.
-Εγώ επιμένω ότι δεν είναι και η πιο κατάλληλη για την περίπτωση,λέξη και πολύ φοβάμαι ότι ήταν στο εξωτερικό και η λέξη μεταφράστηκε λάθος από τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.
-Αγκάλιασε η Helga τον άνδρα της με πολλή αγάπη τον κοίταξε τρυφερά,τον φίλησε γλυκά στο μάγουλο και είπε ότι είναι πολύ τυχερή που έχει τον Έλληνα της και δεν έχει πρόβλημα μετάφρασης.
-Helga,είπε η Άννα,πόσες μπύρες κατανάλωσες?
Καμία,Άννα μου,είναι λόγια αγάπης βγαλμένα  μέσα από την ψυχή μου.
-Ευχαριστώ,αγάπη μου,δε μιλάει το οινόπνευμα,
Ναι!αγάπη μου,αυτό θέλω να πω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου