Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

To Kυριακάτικο  Μυθιστόρημα.
 - Καλημέρα
-Καλημέρα καθίστε.
-Έλα Δημήτρη κάθισε.
- Περπατήσαμε αρκετά.
-Πρωϊνή πεζοπορία?
-Ναι! ακριβώς.
 Ανοίγει το συρτάρι του γραφείου της η  γραμματέας του Διαιτολογικού παίρνει ένα διαφανή πλαστικό φάκελο με ένα μεγάλο φύλλο  από λευκό ντοσιέ μέσα και τον δίδει στον Δημήτρη, Ο Δημήτρης τον δίδει στην Άννα,που ρώτησε αν είναι το διαιτολόγιο.
-Όχι ακριβώς δεσποινίς. Το όνομα σας?
Άννα,είπε η Άννα.
-Δεν είναι ακριβώς διαιτολόγιο,δεσποινίς Άννα.
-Τότε τι είναι,είπε ο Δημήτρης.
-Είναι ένας κατάλογος με οδηγίες.Ποιές τροφές είναι απαγορευμένες και ποιές τροφές είναι ενδεδειγμένες για την περίπτωση της ηλικιωμένης κυρίας.
-Της κυρίας Χίλντα.
-Ακριβώς της κυρίας Χίλντα.Μου είπατε ότι είναι 80 ετών. Σε αυτές τις ηλικίες των 80 ετών και άνω δεν δίδουμε διαιτολόγιο με συγκεκριμένες τροφές.
-Γιατί,ρώτησε ο Δημήτρης
-Γιατί απλούστατα κύριε οι ηλικιωμένοι άνθρωποι μετά από μια υπερτασική κρίση  απέχουν από κάθε  δραστηριότητα και  παραμένουν κλινήρεις κάνοντας αυστηροτάτη δίαιτα.
-Δεν τρώνε,θέλετε να πείτε τίποτα?
-Ακριβώς,παίρνουν μόνο τα  ενδεδειγμένα από τον γιατρό τους φάρμακα με αρκετό νερό και τίποτε άλλο.
-Πόσες ημέρες μπορεί να κρατήσει αυτή  η αυστηρή δίαιτα?
-Η πρώτη και η δεύτερη ημέρα μετά την κρίση περνάει μόνο με νερό και τα φάρμακα για την υπέρταση.Τις επόμενες ημέρες προστίθενται η χορτοφαγία,στις επόμενες το αυγό και στις μεθεπόμενες το γάλα, τα φρούτα και τα λοιπά και τα λοιπά. Όλες οι επιτρεπόμενες τροφές υπάρχουν στο φυλλάδιο,που σας έδωσα, με τις οδηγίες.
Η Άννα και ο Δημήτρης ευχαρίστησαν την γραμματέα και της πρόσφεραν σε ένα φακελάκι  το κατιτίς της,που δεν ήθελε να πάρει και ο Δημήτρης το ακούμπησε πάνω στο γραφείο της.Χαιρέτησαν και βγήκαν στον δρόμο.Πήγαν στην στάση τώρα να πάρουν το λεωφορείο.
-Αρκετή η πεζοπορία Δημήτρη μου.
-Όπως θέλεις,αγάπη μου,εσύ ξέρεις.
Έφθασαν στο σπίτι χαρούμενοι.Βρήκαν τον Ερρίκο και την Helga να κάθονται ακόμα στο τραπέζι του πρωϊνού και να πίνουν καφέ.
-Σας περιμέναμε,είπε η Helga.
-Πώς είσαι Helga μου,ρώτησε η Άννα.
-Είμαι καλύτερα, Άννα μου,πέρασε ο πονοκέφαλος και τώρα είμαι καλά.
-Το διαιτολόγιο για την μαμά?
-Εδώ είναι,Helga μου,είπε η Άννα και  έδωσε στην Helga,που  περίμενε ανυπόμονη, τον φάκελλο,που περιείχε  το φυλλάδιο  με τις οδηγίες για την διατροφή της μητέρας της.
-Η Helga κοίταξε το φυλλάδιο από πάνω μέχρι κάτω το γύρισε  από το πίσω μέρος και είπε ότι δεν περιέχει κάποιο συγκεκριμένο διαιτολόγιο.
-Στα  άτομα τα ηλικιωμένα δεν δίδουν διαιτολόγιο μόνο οδηγίες με τις επιτρεπόμενες τροφές,είπε η Άννα και ο Δημήτρης συμπλήρωσε πως τις πρώτες ημέρες της υπερτασικής κρίσης, που βρίσκεται στο κρεβάτι,μόνο νερό και τα φάρμακα της.
-Εδώ γράφει για ημέρα χορτοφαγίας,ημέρα αυγών,ημέρα γάλατος,ημέρα φρούτων και ημέρα ψαριών.
-Ναι! Helga μου,είπε η Άννα,τις επόμενες ημέρες.
-Γράφει,είπε η Helga,  ότι η ημερήσια διατροφή  αυστηρά να παραμένει στις 700 θερμίδες την πρώτη εβδομάδα με 1 κιλό γάλα την ημέρα ή φρούτα και νερό.
Τις επόμενες εβδομάδες,γράφει,επειδή  αυτά τα άτομα είναι βουλιμικά και για να χορτάσουν χρειάζονται μεγάλες ποσότητες τροφής,ενδείκνυται να ακολουθήσουν για μία εβδομάδα μία μονομερή δίαιτα.Η Δευτέρα  είναι  η ημέρα των αυγών,η Τρίτη είναι η  ημέρα του γάλατος,η Τετάρτη είναι η  ημέρα των  χορταρικών,η Πέμπτη είναι η  ημέρα του  κρέατος,η Παρασκευή είναι η  ημέρα ψαροφαγίας, το Σάββατο είναι η  ημέρα φρούτων και η Κυριακή? δεν γράφει την δίαιτα της Κυριακής,έχει μια ευθεία γραμμή. Α! να εδώ πιο κάτω γράφει μία υποσημείωση με αστερίσκο.Την Κυριακή ελεύθερη τροφή.Καλό το βλέπω,δεν θα πεινάσει η μαμά,μόνο νομίζω θα κουράσει τον οργανισμό της αυτή η δίαιτα η μονομερής.
-Μην ανησυχείς,αγάπη μου,είπε ο Ερρίκος, αυτή η δίαιτα δεν είναι διαρκείας.
-Ναι! αγάπη μου,έχεις δίκιο.Παρακάτω γράφει ότι αυτή η δίαιτα  μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 20 ημέρες και μπορεί να χάσει μέχρι και 6 κιλά.
Μετά τις 20 ημέρες της μονομερούς δίαιτας μπαίνει στην συνηθισμένη της διατροφή μόνο που απαγορεύονται οι μπύρες,τα λιπαρά κρέατα, τα μπέϊκον, τα λιπαρά γλυκά με κρέμες παχυντικές,τα αυγά με βούτυρο και μπέϊκον.
Επιτρέπονται για το πρωϊνό ένα αυγό βραστό  και τσάϊ.
-Ω! της αηδίας.
-Τι είπες Αννούλα?
-Δεν είπα τίποτα κύριε Ερρίκο είπα ότι είναι το πρέπον για να κόψει το πρωϊνό.
-Το μεσημέρι ελαφρές σούπες με κρέας ή με ζωμό λαχανικών και μπισκότα θριμματισμένα ή με όσπρια σούπα, τυρί και φρούτο.Το κρέας  200 γραμμάρια και το τυρί μόνο 30 γραμμάρια.Το είπα εγώ,η μαμά τώρα θα διατρέφεται σαν το πουλάκι. -
-Γιατί το λες αυτό,αγάπη μου,είπε ο Ερρίκος.Δες πιο κάτω.Το απόγευμα επιτρέπεται ένας χυμός φρούτου  ή ζελέ φρούτων ή  μία φέτα από Stolen.
 -Ω! χαίρομαι,που η μαμά δεν θα στερηθεί το αγαπημένο της τσουρέκι.
 Αγάπη μου,όχι ζελέ,είναι στις απαγορευμένες τροφές. Γιατί όμως.
-Περιέχει πολλή ζάχαρη,είπε η Άννα.
-Μα τι σούπα είναι αυτή με σπασμένα μπισκότα,είπε ο Δημήτρης.
-Είναι  παραδοσιακή  σούπα,Δημήτρη μου,είπε η Άννα.
-Αυτή η σούπα με τα μπισκότα  είναι η αγαπημένη της μαμάς,την κατανάλωνε σε μεγάλες ποσότητες,από μικρή μου έλεγε. Η σούπα με βουτυρένια μπισκότα θα  φταίει. Κρυολόγησε και γι αυτό έκανε μεγάλη κατανάλωση από αυτή τη σούπα.Την ευχαριστήθηκε μου είπε.
-Α! γι αυτό πεθερούλα μου,την έπαθες.Θυμήθηκες την παιδική σου ηλικία,είπε ο Ερρίκος.
Κοίτα,αγάπη μου,τις άλλες απαγορεύσεις.Απαγορεύονται τα αλλαντικά,τα εντόσθια,τα κυνήγια,τα αλίπαστα.Ποιά είναι τα αλίπαστα.
-Είναι τα παστά,είπε η Άννα.
-Ο παστός μπακαλιάρος,είπε ο Δημήτρης.
-Νομίζω υπάρχει και κρέας παστό.
-Όχι,Άννα μου, κρέας παστό δεν υπάρχει μόνο διατηρημένο σε άλμη.Τα κονσερβοειδή.
-Α! ναι καλά λες,Helga μου,είπε η Άννα.
-Ποιά εντόσθια,ρώτησε  η Helga
-Συνέχισε τι άλλο επιτρέπεται,είπε ο Ερρίκος.
-Ποιά εντόσθια επιμένω,είπε η Helga.
-Aγάπη μου,με κάνεις να τρέχουν τα σάλια μου.
-Κι εγώ λιγουρεύομαι,είπε ο Δημήτρης.
 -Κι εγώ το ίδιο,είπε η Άννα
-Θα μου πείτε επιτέλους? ρώτησε ανυπόμονα η Helga.
-Oι συκωταριές,αγάπη μου, τα κοκορέτσια! ξέχασες? στο γάμο μας,στην Ελλάδα, τους νόστιμους μεζέδες.
-Ναι! αγάπη μου,θυμάμαι που έτρωγες με τόση λαιμαργία.
-Μου είχαν λείψει,αγάπη μου,
-Να είχαμε τώρα ένα κοκορετσάκι,είπε ο Δημήτρης.
-Μια στιγμή περιμένετε,είπε η Άννα.
-Πού πήγες Αννούλα,ρώτησε ο Δημήτρης.
-Τηλεφώνησα,Δημήτρη μου,στην κυρία Βάκου.
-Γιατί τι συνέβη.
-Δημήτρη μου,τι θέλεις να συμβαίνει.Απλούστατα ζήτησα από την κυρία Ελένη αν είναι εύκολο να μου στείλει ένα κοκορέτσι.
-Τι λες Άννα μου?και τι σου είπε.
-Μου είπε πως θα φροντίσει γι αυτό αν όχι τώρα μέχρι τα Χριστούγεννα.
-Τι λες γλυκιά μου θα γευτούμε κοκορέτσι,είπε ο Ερρίκος, Να σε φιλήσω εγώ της είπε και της έδωσε ένα ζεστό φιλί στο μάγουλο γεμάτο σάλια.
-Με σαλιώσατε,κύριε Ερρίκο,είπε η Άννα και σκούπισε το μάγουλο της με την παλάμη της.
-Με συγχωρείς,κορίτσι μου, ο κατάλογος με τις τροφές είναι η αιτία και το κοκορέτσι που θυμηθήκαμε.Νίναα, έχουμε συκωταριά στο ψυγείο,φώναξε την Νίνα.
-Όχι! κύριε,απάντησε η Νίνα.Αύριο από το κρεοπωλείο,κύριε.
-Να σε μάθω να ετοιμάζεις κοκορέτσι.
Εγώ,κύριε? Ο άνδρας  μου.Αυτές είναι ανδρικές δουλειέςκύριε,
-Νίνα μου, η μητέρα μου ετοίμαζε  το καλύτερο κοκορέτσι τώρα δεν γνωρίζω αν ακόμα καταπιάνεται με αυτή την τέχνη.
-Τώρα που δεν είμαι εγώ εκεί να φέρνω νερό δεν νομίζω,είπε ο Δημήτρης.
-Η νοστιμιά του,Δημήτρη μου,οφείλεται στο νερό?
-Βεβαιότατα,Αννούλα μου, στο καλό και πολύ πλύσιμο.
-Ναι! Αννούλα μου, τα εντόσθια του ζώου,που συνήθως είναι  από αρνί ή από  κατσίκι,έντερα και συκωταριές. τα πλένουμε με άφθονο νερό.
-Αννούλα,ο πατέρας σου ασχολείται με τα κρέατα !
-Τι θέλετε να πείτε,κύριε Ερρίκο,θα με πιστέψετε? δεν έχω δοκιμάσει κοκορέτσι.Στο σπίτι δεν μαγειρεύαμε ποτέ αυτό το έδεσμα.
-Δεν το μαγειρεύουν Αννούλα,είπε ο Δημήτρης με πειρακτική διάθεση.Το ψήνουν στην σούβλα.
-Αννούλα,έχει κήπο τα σπίτι σας?
- Και βέβαια έχει,κύριε Ερρίκο.
-Έχει Ερρίκο,έναν πολύ όμορφο κήπο. Η μητέρα της, Ερρίκο,βρίσκεται συνεχώς σε δίαιτα.
-Είναι παχουλή,μου είπατε.
-Ερρίκο,μόνο παχουλή? είναι υπέρβαρη
 .Ήταν υπέρβαρη,Δημήτρη μου,τώρα έχει επανέλθει στα κανονικά κιλά της.
-Ναι! είναι αλήθεια.Ήταν υπέρβαρη,έτσι την γνώρισα κι εγώ,είπε ο Δημήτρης.
-Με  αυτή τη δουλειά του άνδρα της και να ήθελε δεν θα μπορούσε να ήταν λεπτή.
-Πάχυνε με τα κοκορέτσια? ρώτησε η Helga, φοβισμένη. Τότε η Νίνα να μην φέρει συκωταριά και συ αγάπη μου, να μην ετοιμάζεσαι να την διδάξεις να ετοιμάζει κοκορέτσι.
Καλά,αγάπη μου,μη φοβάσαι.Νίναα αναβάλεται η αγορά της συκωταριάς.
-Όπως θέλετε,κύριε,φώναξε η Νίνα από την κουζίνα.
-Κι εσύ,Άννα μου, καλό είναι να ειδοποιήσεις την φίλη της μητέρας σου να μην στείλει το κοκορέτσι.
-Τόσο πολύ φοβήθηκες,Helga μου?Αν η κυρία Ελένη  κατορθώσει και το στείλει  θα το φάμε κρυφά την ώρα που εσύ θα κοιμάσαι.
-Καλά,αγάπη μου, με μια μπουκίτσα δεν θα παχύνεις,και με μια μπυρίτσα,τι λες?
Καλά,αγάπη μου,να έρθει πρώτα το κοκορέτσι και βλέπουμε.
- Έλα,αγάπη μου,να διαβάσουμε τι γράφει πιο κάτω.
-Στα επιτρεπόμενα εκτός από το γάλα έχει και γιαούρτι.
-Αναφέρει αποβουτυρωμένο? ρώτησε ο Ερρίκος.
-Όχι! αγάπη μου.
-Το κανονικό,κύριε Ερρίκο.Τα αποβουτυρωμένα γάλατα  και γιαούρτια  περιέχουν τις ίδιες ποσότητες ασβεστίου,που χρειάζεται  ο υπερτασικός, αλλά όμως περιέχουν πολύ περισσότερη λακτόζη,είπε η Άννα.
-Τι ουσία είναι αυτή,Άννα μου? ρώτησε η Helga..
-Eίναι το γαλακτοζάκχαρο,Helga μου.
-Α! ώστε έτσι,είπαν  ο Ερρίκος και η Helga ταυτοχρόνως.
-Πιάστε κόκκινο,είπε η Άννα.
-Τι σημαίνει αυτό,Άννα μου,ρώτησε η Helga.
-Aυτό που λέμε "το πήρες από το στόμα μου".Καναμε την ίδια σκέψη ταυτοχρόνως και είπαμε την ίδια κουβέντα,είπε η Άννα,όπως εσείς τώρα.
-Ξέρετε από πού προέρχεται αυτή η έκφραση?
-Όχι! είπαν ο Ερρίκος και η Helga.
-Eίδατε το ξαναείπατε μαζί.
-Εσύ Δημήτρη μου?
-Ούτε κι εγώ,Αννούλα μου.
 Θέλετε να σας διηγηθώ την ιστορία αυτής της έκφραση?
Θέλουμε,θέλουμε,είπαν όλοι ταυτοχρόνως.
-Ακούστε την λοιπόν. Κάποτε δύο κοριτσάκια,που ήταν πολύ καλές φίλες είπαν από μέσα τους μια ευχή  να μην χαλάσει ποτέ η φιλία τους.Φωναχτά είπαν ταυτοχρόνως την λέξη "φλοκ" .Η μία φίλη είπε "πιάσε κόκκινο". Το ένα κοριτσάκι έπιασε  την κασετίνα με τα σχολικά της είδη που ήταν κόκκινη και το άλλο κοριτσάκι έπιασε  το κοκκαλάκι που είχε στα μαλλιά της με τις κόκκινες φραουλίτσες.Έμπλεξαν τα δακτυλάκια τους και είπαν ταυτοχρόνως "φλοκ" έτσι η ευχή έπιασε και η φιλία τους ποτέ δεν θα χαλούσε.
-Πότε,Άννα μου, η φιλία τους θα χαλούσε?είπε η Helga.
-Αν το ένα κοριτσάκι έλεγε "φλικ" και το άλλο κοριτσάκι έλεγε "φλοκ" τότε η ευχή δεν θα έπιανε και η φιλία τους δεν θα διαρκούσε για πάντα.
-Ωραία ιστορία! κι εμείς Helga μου,αγάπη αιώνια.
-Βεβαιότατα,είπε η Άννα. Έχετε "πιάσει κόκκινο"πολλές φορές.
-Τι γουστόζικοι που είναι οι ελληνικοί ιδιωματισμοί,είπε η Helga.
-Ευχαριστώ,Άννα,με κατατόπισες αρκετά.
-Παρακαλώ,κύριε Ερρίκο,υποχρέωση μου.
-Συνέχισε,αγάπη μου, τι άλλες οδηγίες γράφει το φυλλάδιο.
-Ναι! αγάπη μου,γράφει ότι είναι καλύτερα τα πολλά και μικρά γεύματα από ένα ή δύο μεγάλα γεύματα μόνο.Γράφει ακόμα ότι παίζει σημαντικό ρόλο η μάσηση της τροφής.
-Τι θέλει να πει,ρώτησε ο Δημήτρης.
-Θέλει Δημήτρη μου,να πει,ότι όσο περισσότερο μασάς την τροφή σου τόσο περισσότερο  χορταίνεις.
-Σου κόβεται η όρεξη για φαγητό,είπε ο Ερρίκος
-Ναι ακριβώς,είπε η Άννα.
-Συνέχισε,Helga,τι άλλο γράφει.
-Αναφέρει μια λίστα με μικρές ποσότητες τροφών,που αποδεικνύει αυτό που σας είπα χθες,ότι η μαμά τώρα θα γευματίζει σαν πουλάκι.
-Τι σχετικό αναφέρει,αγάπη μου,
-Αναφέρει  30 γραμμάρια αλεύρι.
-Τι να το κάνει τόση μικρή ποσότητα αλεύρι,ρώτησε ο Δημήτρης.
-Προφανώς την ποσότητα αυτή την χρησιμοποιεί στην βελουτέ  σούπα.
-Ευχαριστώ,δεν ήξερα ότι στην σούπα χρησιμοποιούν αλεύρι.
-Βέβαια,Δημήτρη,το αλεύρι κάνει την σούπα πιο απαλή και εύπεπτη.
-Ό,τι χρειάζεται η μητέρα σου.
-Συνέχισε,αγάπη μου.
-Αναφέρει 40 γραμμάρια γλυκό,190 γραμμάρια μήλα,40 γραμμάρια  ζαμπόν,κακάο 30 γραμμάρια,γάλα 150 γραμμάρια,ψωμί 40 γραμμάρια, επιτρέπει σαρδέλες κονσέρβας 40 γραμμάρια,τυρί 28 γραμμάρια,ρύζι 28 γραμμάρια,ζάχαρη 25 γραμμάρια,ζυμαρικά 28 γραμμάρια και αν θέλει λαρδί μόνο
17 γραμμάρια και όχι τώρα φυσικά,που ακολουθεί αυστηρή δίαιτα.
-Καλύτερα ,Helga,να το σβήσεις  και να το πεις στον Όττο προφορικά,να μην μπερδευτούν όταν στείλεις τις οδηγίες  ταχυδρομικώς.
-Ναι! καλά λες Άννα μου,
-Τι άλλο γράφει?
-Γράφει  και βούτυρο 13 γραμμάρια.
-Πατάτες,σαλατικά δεν γράφει? ρώτησε ο Ερρίκος.
-Ψάρια?
-Ναι! γράφει 140 γραμμάρια.
-Μπορεί να γεύεται κάθε μέρα ψάρι τώρα που ο Όττο εκτρέφει πέστροφες.
-Δεν γνωρίζουμε αν εννοεί ψάρια του γλυκού νερού.
-Δεν   γίνεται διάκριση,νομίζω,είπε η Άννα.
-Γράφει πατάτες?
-Ναι! αγάπη μου,γράφει πατάτες 110 γραμμάρια, λάχανο 290 γραμμάρια
-Αν είναι 300 γραμμάρια  πειράζει? είπε ο Δημήτρης.
-Πειράζει,ακολουθούμε επακριβώς τις ποσότητες,Δημήτρη μου,είπε η Άννα.
-Συνέχισε Helga,καρότα τι λέει.
-Καρότα,αγάπη μου,λέει 280 γραμμάρια.
-Πορτοκάλια?
-Πορτοκάλια 270 γραμμάρια. και φασόλια μόνο 30 γραμμάρια.
Μόνο 30 γραμμάρια?
-Γιατί ρωτάς,Άννα μου.
-Γνωρίζω από την μαμά μου ότι η ατομική ποσότητα είναι 80 γραμμάρια.Στην μαμά μου αρέσει πολύ η σούπα φασόλια και προσάρμοσαν αναλόγως την δίαιτα της.Προσθεσαν φασόλια πιθανόν και αφαίρεσαν από άλλο είδος τροφής που δεν της αρέσει και τόσο.
-Α! ωραία,είπε η Helga,ανταλλαγές.
-Ώστε είναι παχιά η μαμά σου Άννα?ρώτησε ο Ερρίκος.
-Ναι! κύριε Ερρίκο,αρκετά παχιά,τώρα όχι! έχει έρθει στα κιλά της.
-Αγάπη μου, μην καθυστερούμε,αμέσως κάλεσε στο τηλέφωνο τον Όττο.
-Ναι! αγάπη μου,μην καθυστερούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου