Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

-Νίνα, με τι φαγητό θα δειπνήσουμε? -Κύριε,ετοιμάζω ήδη μία σούπα με Hachce και λαχανικά.-Ωραία,γλυκιά μου και είμαι τόσο πεινασμένος.-Κι εγώ το ίδιο,αγάπη μου, θα πιούμε και μπύρες.-Να πιούμε,αγάπη μου,να γιορτάσουμε τον ερχομό της Κάθυ και τον δικό σου,άλλωστε το Hachce σηκώνει αρκετή μπύρα.-Θα μας μεθύσεις απόψε Ερρίκο?- Μη φοβάσαι,Κάθυ μου,αφού δεν θα πας πουθενά.Θα κοιμηθείς ευχάριστα,θα κάνεις έναν ωραίο ύπνο.-Ερρίκο,τι θα πει Hachce? -Eίναι το "κότσι",καλή μου.-Α! κατάλαβα,είπε η Άννα,περί χοιρινού γίνεται λόγος.- Άννα μου,είπε η Νίνα,είναι πολύ νόστιμο.-Περισσότερο από τα μεζεδάκια τα χοιρινά,που στέλνει ο αδελφός μου στον Ερρίκο.-Δημήτρη,δε θα μας κάνετε συντροφιά στο δείπνο? Ερρίκο,χορτάσαμε,οι γνώσεις που αποκτήσαμε σήμερα ήταν τόσες πολλές που...χορτάσαμε.-Καλά,όπως θέλετε,παιδιά.Το πρωί Νίνα,έφερα από την αγορά Brezel και θα ήθελα να φέρεις στο δείπνο και από αυτά.Τα κάνω "παπάρα' στη σούπα μου,όπως όταν ήμουν μικρός.-Ευχαρίστως,κύριε.-Τι είναι,Ερρίκο το Brezel? -Είναι,Κάθυ,ψωμάκια.-Α!πολύ ωραία Ερρίκο.-Παιδιά,αν δεν θέλετε σούπα και χοιρινό Κότσι έχω έτοιμη πατατοσαλάτα και Sauerckraut.-Ω! Νίνα,σε ευχαριστούμε πολύ.-Ε! τότε να τσιμπήσουμε κάτι λίγο,είπε ο Δημήτρης, ναι,Άννα μου?-Ναι! Δημήτρη μου,η πατατοσαλάτα μου αρέσει πολύ.-Ερρίκο,τι θα πει Sauerckraut? -Κάθυ,είναι το ξινολάχανο.- Δεν το γνωρίζω.Ερρίκο.-Δεν έχεις φάει λάχανο,Κάθυ?-Όχι,Ερρίκο,δεν το συνηθίζω.-Είναι,Κάθυ,μια πολύ ωραία σαλάτα με λάχανο λίγο βρασμένο και διατηρημένο σε ξύδι.-Γιατί σε ξύδι?-Γιατί κυρία Κάθυ το λάχανο διατηρείται μέσα σε ξύδι περισσότερο καιρό,είπε η Νίνα.-Το ξύδι είναι συντηρητικό στα λαχανικά που θέλουμε να διατηρήσουμε για τους  χειμωνιάτικους μήνες,που το κρύο δεν αφήνει να βγούμε στην αγορά.-Εσύ το ετοίμασες Νίνα?-Όχι,κυρία Κάθυ,το αγοράσαμε από τον παντοπώλη.-Το ξύδι έχει και ιδιότητες που κάνει τους θυμωμένους να ξεθυμώσουν,λέει ο λαός.-Ακριβώς,Άννα,είπε ο Ερρίκος,το γνωρίζω από τη μάνα μου.-Κι εγώ το ίδιο,είπε ο Δημήτρης,το γνωρίζω,μου το είπε η μητέρα μου.-Επομένως είναι μια σωστή σαλάτα για την αποψινή βραδιά.-Παιδιά,Δημήτρη και Άννα, σε σας έχω μια ωραία έκπληξη.-Περί τίνος πρόκειται,Ερρίκο?-Δημήτρη, το πρωϊ, που βγήκα για ψώνια,πέρασα από του Ζάχερ.-Ω! τι ωραία έκπληξη.-Πολύ ωραία,Άννα μου,θα γλυκαθούμε.-Τι γλυκό έφερες,Ερρίκο.- Δημήτρη,έφερα μία Schwarzwolder Kirschtorte.-Tι γλυκό είναι αυτό το SchwarzwolderKirschtorte,Eρρίκο,με τόση μεγάλη ονομασία,πιάστηκε η γλώσσα μου,να πω τη λέξη.-Κάθυ μου,είναι η τούρτα που λέτε στην Αμερική Black Forest.-Ω! τι ωραία,έχω πολύ καιρό να τη γευτώ.- Θέλετε να την απολαύσουμε τώρα αμέσως έως ότου ετοιμαστεί το φαγητό?-Όχι,αγάπη μου,πρώτα να δειπνήσουμε,να πιούμε τις μπύρες μας,και έπειτα να απολαύσουμε την torte.-Καλά,αγάπη μου,όπως  νομίζεις..- Να ανοίξουμε την τηλεόραση,αυτή την ώρα έχει ένα ωραίο φιλμ,ώσπου η Νίνα να ετοιμάσει το φαγητό.-Νίνα,μήπως θέλεις να σε βοηθήσω?-Ευχαρίστως,Άννα,αν δε σου κάνει κόπο.-Δημήτρη μου,να βοηθήσω τη Νίνα.-Ναι,Άννα μου,πήγαινε,να ετοιμάσεις τις σαλάτες.-Το δείπνο ήταν νοστιμότατο και πολύ γλυκερό με την τούρτα που γεύτηκαν.Σιγοτραγούδησαν, με τις  μπύρες που ήπιαν,ήρθαν στο κέφι,έπειτα κάθισαν στο σαλόνι να απολαύσουν το φιλμ,που πρότεινε η Helga.H Nίνα έφερε την καφετιέρα και τις κούπες να πιεί έλεύθερα,όποιος ήθελε.Η βραδιά κυλούσε ήρεμα και νωχελικά,ώσπου οι βραδινές ειδήσεις παρουσίασαν τα γεγονότα της εβδομάδας.-Η Νίνα,που διασκέδασε το απόγευμα,όταν είδε να διαπληκτίζονται δύο ηλικιωμένοι,περίμενε με ανυπομονησία τις ειδήσεις να δει ξανά το γεγονός,που τη διασκέδαζε. Τώρα όμως γνώριζε ποιοί ήταν  οι ηλικιωμένοι και περίμενε με ένα αίσθημα τρόμου,γιατί δε γνώριζε ποιά θα ήταν η αντίδραση της Helga.H Kάθυ  στις  απογευματινές  ειδήσεις γεύτηκε  την "κρυάδα"μιάς ανέλπιστης απογοήτευσης.

Η Helga απολάμβανε τη τούρτα αργά-αργά,όταν η Νίνα γέλασε δυνατά με την εικόνα που έβλεπε στην οθόνη της τηλεόρασης.Η Helga σήκωσε το κεφάλι της και......η πεθερά μου,είπε,αδιάφορα.Ποιός  είναι αυτός ο άνδρας, που τον  τραβάει από τα μαλλιά.-Ο άνδρας μου είναι Helga,ο Άντριου.Ο άνδρα σου?Αυτός είναι ο Άντριου?Τι απογοήτευση,θεέ μου,είπε.Πώς βρέθηκε εκεί η πεθερά μου και γιατί όλη αυτή η αναταραχή.Η πεθερά μου βρίσκεται στην Αμερική? ή Ο άνδρας σου,Κάθυ,πήγε να τη συναντήσει στο χωριό.-Όχι! αγάπη μου,ο διαπληκτισμός έγινε στο στούντιο της εταιρείας Λάϊφ αντ Φλάϊτ,στην Αμερική.-Ω!αγάπη μου,συμβαίνει κάτι σοβαρό?-Αυτό αναρωτιέμαι κι εγώ,αγάπη μου,κάτι συμβαίνει με τη Σημέτα.-Ερρίκο,είπε η Κάθυ,σου είπα,ότι ο Άντριου αντιδρά πολύ σκληρά στο δεσμό του Bill με τη Σου.-Μα δε πρόκειται,απλά, για δεσμό.-Τα παιδιά μας αρραβωνιάστηκαν,Κάθυ,και σου είπα το λόγο,για τον οποίο προχώρησα στην ενέργεια αυτή.-Ποιός λόγος ήταν,αγάπη μου? -Ο έρωτας,αγάπη μου.Ήταν ένας κεραυνοβόλος έρωτας.-Ο Άντριου δεν τα καταλαβαίνει αυτά.Τώρα που γερνά συν το ότι έγινε ένας  σπουδαίος παράγων στις αμερικανικές επιχειρήσεις και σημαντικό στέλεχος στο προεδρείο των αμερικάνων  επιχειρηματειών. Η εταιρεία του, Ερρίκο,είναι από τις κορυφαίες,ένας  κολοσσός με  σπουδαίο όνομα, που συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των κορυφαίων.-Ναι!Κάθυ μου,το γνωρίζω αυτό,μου το είπες.-Ε!αυτός ο άνθρωπος,Helga μου,τώρα έχει αλλάξει χαρακτήρα τελείως,έχει ξεχάσει τα πάντα,τα πάντα σας λέω και περισσότερο τον εαυτόν του.Όλη η τρυφερότητα της νεανικής του ηλικίας έχει εξαφανιστεί και έχει αντικατασταθεί  με μία επιχειρηματική δεινότητα άνευ προηγουμένου.Και μένα,τη γλυκιά του γυναίκα,όπως με έλεγε,τώρα με έχει ξεχάσει,είπε η Κάθυ,κλαψουρίζοντας.Τον είδες,Ερρίκο,πόσο παθητικά φιλούσε τη μητέρα σου?-Η μητέρα μου,Κάθυ,είναι ηλικιωμένη γυναίκα,τι φοβάσαι?μη την ερωτευθεί?-Μα τι να συμβαίνει! Η κόρη μου,η Σου, μιλούσαμε στο τηλέφωνο  για τον πατέρα του Bill, πόσο προσπαθούσε να πείσει τον γιο του να απαρνηθεί τη Σου,που δεν είχε γνωρίσει έως τώρα.Μιλούσε άσχημα για την κόρη μου,ενώ δεν την γνώριζε.-Ναι,αγάπη μου,είχαμε συχνούς καυγάδες στο σπίτι.Ο Άντριου με τον γιο μου πολύ συχνά.Ο Άντριου πολλές φορές μετά τους καυγάδες  πάθαινε νευρικό κλονισμό κι έπεφτε αποκαμωμένος,μη φανταστείτε,ότι έπεφτε στην αγκαλιά μου.Στο πάτωμα έπεφτε και χτυπιότανε.-Από το κακό του,είπε η Νίνα.-Κάθυ,εσύ τι έκανες τότε.-Ερρίκο,τηλεφωνούσα στον Bill να επιστρέψει.Όταν ο Bill ξαναερχόταν,κατάφερνε να τον συνεφέρει.-Γιατί τόση αντίδραση?Η Σημέτα είναι μια χαρά κορίτσι.Είναι τρυφερό παιδί,είναι ωραίο κορίτσι,της αρέσει η Ελλάδα και η Γερμανία και η ιστορία τους.Τώρα φαντάζομαι ότι μελετά και την ιστορία της Αμερικής.-Ναι,Άννα,πολύ σωστά το λες.Αρέσει στη κόρη μας αυτή η χώρα. Από μικρή την ενθουσίαζε η Αμερική. Από τις συζητήσεις με τη θεία και το θείο της,όταν συναντιόμαστε  στις διακοπές,από τα γράμματα και τις καρτ ποστάλ,που μας έστελναν.Το κοριτσάκι μας  ήταν πολύ ενθουσιασμένο.Γιατί ο mr Άντριου δείχνει στο κοριτσάκι μας αυτόν το κακό χαρακτήρα.-Ε!δεν καταλαβαίνετε?Η κατάσταση αυτή έφερε σύγχυση στα μέχρι τώρα ορισμένα οικογενειακά του δεδομένα,ίσως οι λόγοι είναι οικονομικοί.-Ναι!Δημήτρη μου,η Κάθυ είπε πόσο φιλοχρήματος είναι.-Είναι τόσο παραδόπιστος. -Είναι τόσο κουρασμένος,Helga  μου,με όλες αυτές τις δραστηριότητες που ασχολείται,που δεν ξέρει τι κάνει σε οικογενειακό επίπεδο.-Αγάπη μου,αύριο κιόλας, πηγαίνω για θεώρηση των διαβατηρίων και  φεύγουμε για Αμερική.-Όπως θέλεις,αγάπη μου,να πάμε,να δούμε τι συμβαίνει,επιτέλους.-Εσύ,Κάθυ,μείνε μέχρι την Τετάρτη μαζί μας και επιστρέφεις στο Βερολίνο, από όπου ταξιδεύετε με τον  Bill  για το σπίτι σας.Εμείς,Κάθυ,θα συναντηθούμε εκεί.-Όπως θέλεις,Ερρίκο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου