Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα.Συνέχεια

Δεσποινίς Χαρή,πρόκειται για την  περίπτωση νεαρού υπέρβαρου άνδρα,ο οποίος άμεσα χρειάζεται χειρουργείο.
Οι εννέα γαστρεντερολόγοι ιατροί που ελάμβαναν μέρος στο ιατρικό αυτό συμβούλιο,ήταν ονόματα ηχηρά στον κόσμο της γενικής χειρουργικής.Κάθονταν  σε ένα μεγάλο τραπέζι-γραφείο,που ήταν γεμάτο με βιβλία και χαρτιά με σημειώσεις.Διάβαζαν την βιβλιογραφία και άλλα χειρόγραφα και προσπαθούσαν να βρουν μια λύση που θα έσωζε τη ζωή αυτού του δυστυχισμένου ανθρώπου,του οποίου η ζωή  κρεμόταν από μια κλωστή.Υπέφερε από οξεία σκωληκοειδίτιδα,η οποία δεν ήταν δυνατόν να εγχειριστεί.Ηταν αδύνατον να αφαιρέσουν την σκωληκοειδή  απόφυση και να ανοίξουν ένα τόσο βαθύ τραύμα σε μια κοιλιά με πάχος που ξεπερνούσε τα φυσιολογικά μεγέθη.Διάβαζαν και ξαναδιάβαζαν,μελετούσαν και ξανά μελετούσαν.Προσπαθούσαν να βρουν παρόμοιες περιπτώσεις και να δουν τον τρόπο με τον οποίον διαχειρίστηκαν οι χειρουργοί τα παλιά χρόνια τις περιπτώσεις αυτές.Η προσπάθεια δεν απέδιδε καρπούς και ήταν πράγματι οι καρποί,οι καρποί από τα μικρά φρούτα,σε αυτούς οφειλόταν ο ερεθισμός  της απόφυσης του τυφλού εντέρου,η σκωληκοειδίτιδα, που ονομάζεται έτσι,γιατί ομοιάζει με σκουλήκι.Από τους μικρούς καρπούς των εσπεριδοειδών φρούτων που τα μικρά παιδιά και οι μεγάλοι πολλές φορές καταπίνουν.Η σκωληκοειδής απόφυση είναι κατά κάποιο τρόπο το φίλτρο,που κρατάει όλα τα σκουπίδια που περνούν χωρίς να μασιούνται καλά,όπως και οι αμάσητοι καρποί των φρούτων,που γλιστρούν και καταπίνονται.
Κάθισε,δεσποινίς Χαρή και προσπάθησε να μας βοηθήσεις.Το νεανικό μυαλό σου,πες μας τις ιδέες,που θα κατεβάσει για να μην χάσουμε αυτόν τον νέο άνθρωπο άδικα.
-Κύριε καθηγητά δεν γνωρίζω από χειρισμούς χειρουργικούς,αλλά το άγχος και η αγωνία μου για την ζωή αυτού του νέου ανθρώπου βάζει σε ενέργεια τους μηχανισμούς της σκέψης μου και αυτό,που έχω να σας πω είναι τούτο.Λέτε,ότι είναι αδύνατον να τραυματίσετε τον ασθενή σας με μια τόσο βαθιά τομή για την αφαίρεση της σκωληκοειδούς αποφύσεως του.-Ναι,δεσποινίς Χαρή,δεν είναι ζώο ο άνθρωπος να τον σφαγιάσουμε,έναν αξιοπρεπή τρόπο χρειαζόμαστε να εφεύρουμε, γι αυτό και ζητάμε τη νεανική προσφορά σου.Τι λες,Άννα,ότι είναι η πιο ακίνδυνη μέθοδος για να προχωρήσουμε. -Κύριε καθηγητά έχω κάτι στη σκέψη μου,που θα σας το πω τώρα αλλά δεν θέλω να με χαρακτηρίσετε.-Αυτό που μπορούμε να σου πούμε,Άννα,είναι ότι είσαι εφευρετική και πρωτοποριακή.Σε ακούμε,λοιπόν.-Αυτό,που μπορούμε να κάνουμε στη περίπτωση αυτή του υπέρβαρου ατόμου με μάζα κοιλιάς πάνω από τα επιτρεπτά όρια είναι να ανοίξουμε στο σημείο πάνω ακριβώς στην σκωληκοειδή απόφυση,αφού προβούμε σε ακτινογραφία κοιλίας,και να εντοπίσουμε το ακριβές σημείο και να φθάσουμε σε ένα ορισμένο  βάθος τραύματος και κατόπιν από το σημείο αυτό της τομής ενίουμε το φάρμακο που θα νεκρώσει την απόφυση του λεπτού εντέρου,την σκωληκοειδή απόφυση.Άλλος τρόπος δεν υπάρχει πιο σίγουρος και πιο εφικτός.-Ω! Άννα,είσαι καταπληκτική.-Είναι μια απόφαση αποφασιστική για την υπόφυση του νεαρού αυτού υπέρβαρου ατόμου,κύριε καθηγητά.-Ευχαριστώ,Άννα,Εμπρός παιδιά,μη χάνουμε χρόνο,στο χειρουργείο αμέσως.Καλέστε τον Αναισθησιολόγο και εσύ Paul που έχεις ειδικότητα σε αυτού του είδους τις  εγχειρίσεις,αμέσως στη θέση σου.Το αγαπημένο σου νυστέρι σε περιμένει.
Εμείς,Άννα,θα καθίσουμε εδώ και θα περιμένουμε το αποτέλεσμα της πρωτοποριακής αυτής μεθόδου σου.-Η πρωτοπορία,κύριε καθηγητά,απαιτεί τόλμη.-Είσαι τολμηρή,Άννα.Πες μου την περίπτωση του ασθενούς σου τώρα,περιμένω.
Κύριε καθηγητά ο ασθενής είναι ένας σεβαστός  εκκλησιαστικός άνδρας από την Ελλάδα.-Από την Ελλάδα?-Ναι,κύριε καθηγητά.-Άννα,οι Έλληνες συνάδελφοι μου είναι άριστοι ιατροί στην ειδικότητα αυτή.Στην Αθήνα βρίσκονται  εγκατεστημένοι αρκετοί συνάδελφοι,οι οποίοι υπήρξαν συμφοιτητές μου.Προς τι,λοιπόν,-Κύριε καθηγητά,ο ασθενής ιερέας,τυγχάνει να είναι ο μικρότερος αδελφός της πρεσβυτέρας του πατέρα Ιωακείμ.Τον γνωρίζετε είμαι σίγουρη.- Ασφαλώς,αγαπητή μου,έχουμε πολλές φορές συναντηθεί σε εκδηλώσεις της Ελληνικής κοινότητας.Ο πατέρας Ιωακείμ χαίρει άκρας εκτιμήσεως από όλους τους κατοίκους στο Μόναχο, για την κοινωνική προσφορά του στους ανήμπορους ανθρώπους αδιακρίτως εθνικότητας.-Ναι,είναι ένας άξιος ιερέας,κύριε καθηγητά.-Τι κάνει? Πού βρίσκεται?-Εδώ βρίσκετε.Φιλοξενεί τον αδελφό της πρεσβυτέρας του,ο οποίος είναι ο ασθενής μου,όπως λέτε. Έχει μεγάλη ανησυχία για την υγεία του σεβαστού εκκλησιαστικού άνδρα,του Τιμόθεου.-Να τον βοηθήσουμε όσο μας είναι δυνατόν.Γνωρίζουμε το ιστορικό, την εξέλλιξη  της ασθένειας του?-Ναι,κύριε καθηγητά,εν μέρει.Χθες το απόγευμα είχα μία τηλεφωνική επικοινωνία με τον σεβαστό άνδρα.Συνέλεξα πολλές θετικές  πληροφορίες,τις οποίες και  θα σας αναφέρω για να σας κατατοπίσω επαρκώς.Ο σεβαστός εκκλησιαστικός άνδρας από τα νεανικά του χρόνια υπέφερε από Ζακχαρώδη Διαβήτη.Από την παιδική του ηλικία ήταν εξαρτημένος από την ινσουλίνη.Οι ενέσεις είχαν κατατρυπήσει το παιδικό κορμάκι του.-Γιατί απορείς,Άννα.Η αρρώστια αυτή είναι κληρονομική.Η πρεσβυτέρα του πατέρα Ιωακείμ δεν έχει το πρόβλημα.Το πρόβλημα,Άννα,κληρονομείται από την Διαβητική μητέρα στον γιο της.Ο πατέρας δεν νοσούσε για να κληρονομήσει και η κόρη.-Ευχαριστώ,κύριε καθηγητά.-Συνέχισε,Άννα.-Μετά την εφηβική ηλικία και ενώ φοιτούσε στην Εκκλησιαστική Ακαδημία διέκοψε την θεραπεία με ινσουλίνη και άρχισε την θεραπεία με αυστηρή δίαιτα,την οποίαν επέβαλε η θρησκεία,την οποίαν υπηρετούσε.Η βασική διατροφή του ήταν η χορτοφαγία.-Θες να πεις,Άννα,πως διατρεφόταν αποκλειστικά με χόρτα.-Ακριβώς,κύριε καθηγητά.Αποκλειστικά με χόρτα από την Ελληνική γη. Χόρτα με αντιδιαβητικές ιδιότητες,τα γνωστά στην πατρίδα μου,Τσόχια ή Ζοχοί,τα οποία έφεραν στον νεαρό τότε άνδρα,ένα καλό αποτέλεσμα και με τη βοήθεια της σχεδόν απόλυτης νηστείας.-Ποιά είναι,Άννα?-Είναι η διατροφή,κύριε καθηγητά,αποκλειστικά, με νερό και παξιμάδια.Την εναλλακτική αυτή διατροφή ακολουθούσε,όταν διέκοπτε την χορτοφαγική δίαιτα.-Για να μην καταπονεί το στομάχι του.Το παξιμάδι με νερό είναι κατευναστικό,ε!πώς συνέβη τότε το έλκος.-Αυτό αποφαίνεστε,κύριε καθηγητά?-Κατά πάσα πιθανότητα,ναι,Άννα,αυτό.Οι συνεχείς νηστείες οδηγούν σε υπνηλία. Για να ξυπνήσει ο οργανισμός του, για να βρίσκεται πάντοτε σε νηφαλιότητα και εγρήγορση,καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καφέ.- Ναι,κύριε καθηγητά μου,πώς το καταλάβατε.-Άννα, είμαι χειρουργός γαστρεντερολόγος.Αυτό δε σημαίνει ότι προβαίνω τυφλά σε μια εγχείριση στομάχου χωρίς να εξετάσω και να πάρω το ιστορικό του ασθενούς.-Γνωρίζω,κύριε καθηγητά μου,πόσο συνεπής είστε.-Άννα,βλέπω έχεις κέφια,σήμερα.-Το πρωϊνό ξύπνημα είναι αυτό που μου δίνει κέφι,κύριε καθηγητά μου.-Συνέχισε,Άννα,μην διακόπτουμε.Το ιστορικό του ασθενούς είναι πολύ σημαντικό για τον γιατρό.-Ο ασθενής μας καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καφέ και άλλα αφεψήματα.-Τι άλλο πίνει,Άννα.-Καταναλώνει,Τσάϊ Κευλάνης,τσάϊ του βουνού,ελληνικό χαμομήλι,που είναι γνωστό για τις κατευναστικές του ιδιότητες,κάνει καλό στομάχι.-Όχι καλύτερο,Άννα,από ότι ο Πουρές Πατάτας,είναι πράγματι θαυματουργός.-Ναι,κύριε καθηγητά μου,το διαπίστωσα κι εγώ.Χθες βράδυ δείπνησα με πατατοσαλάτα και σήμερα έχω ένα πολύ ελαφρό στομάχι.-Ο δυστυχής ασθενής μας όμως απαγορεύεται να καταναλώσει αμυλούχες τροφές, όπως είναι η πατάτα,γιατί αυξάνουν το ζάκχαρο.-Τι άλλο Άννα,έχεις να πεις.-Είναι ανάγκη να σας πω,κύριε καθηγητά μου,και νομίζω πως είναι μια σπουδαία πληροφορία.-Πες την,Άννα.-Ο ασθενής μας καταναλώνει μεγάλες ποσότητες Ασπιρίνης.-Όταν λες μεγάλες,σε τι ποσότητες αναφέρεσαι.-Μου είπε ότι παίρνει τρεις Ασπιρίνες την ημέρα με ένα ποτήρι νερό κάθε φορά.Όταν του συνέστησα  να διαλύει την ασπιρίνη στο νερό κάθε φορά και να πίνει δύο ποτήρια νερό ακόμα έμεινε έκπληκτος.Μου είπε ότι δεν το γνώριζε αυτό και μου ζήτησε συγγνώμη που με κουράζει.-Εμένα,όχι,του είπα,με ευχαριστεί να βοηθώ τον άρρωστο άνθρωπο και να τον κατευθύνω.Εσείς κουράζετε τον εαυτόν σας αδίκως.-Τι σκέφτηκες Άννα.-Σκέφτηκα,κύριε καθηγητά μου,ότι ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται καθημερινά ένα κιλό νερό για να διατηρηθεί.-Παραπάνω από ένα κιλό,Άννα.-Εγώ,κύριε καθηγητά μου,την ποσότητα νερού,που χρειαζόμαστε κάθε μέρα,την μετρώ με ποτήρια.Ο οργανισμός μας χρειάζεται έξη με οκτώ ποτήρια νερό κάθε μέρα.Υπολόγισα τις τρεις ασπιρίνες διαλυμένες σε τρία ποτήρια νερό και δύο ποτήρια νερό ακόμα, κάθε φορά, γίνονται έξη και τρία μας κάνουν εννέα.-Πολύ σωστά,Άννα,μην ξεχνάς όμως τη λεπτομέρεια,όταν καθοδηγείς τον ασθενή,μην ξεχνάς να επισημαίνεις ότι οι τρεις ασπιρίνες είναι κατανεμημένες στη διάρκεια της ημέρας και όχι όλες μαζί,γιατί έτσι οδηγούμαστε στο κακό,στο έλκος,στη τρύπα στο στομάχι.-Ο ασθενής μας το γνωρίζει αυτό.Δε γνώριζε,και γι αυτό ντράπηκε,ότι πρέπει να πίνει την ασπιρίνη διαλυμένη στο νερό.-Ο ασθενής μας,Άννα,έχει πάντοτε άδειο στομάχι και γι αυτό υποφέρει.Οι Ασπιρίνες σε άδειο στομάχι,τρυπούν το στομάχι και το γεμίζουν πληγές,πράγμα,που σε ένα  διαβητικό ασθενή έχει δυσάρεστες επιπτώσεις,όπως συμβαίνει εδώ τώρα στην περίπτωση του σεβαστού ιερέα.-Συμβαίνει,τώρα,κύριε καθηγητά μου,το εξής περίεργο.Ενώ ο ασθενής μας ήλθε από την Ελλάδα με δυνατούς πόνους στο στομάχι,εδώ,κοντά στην αδελφή του οι στομαχόπονοι κατευνάστηκαν.-Εσύ,Άννα,τι αποφαίνεσαι γι αυτό.-Εγώ,κύριε καθηγητά λέω ότι τα αίτια του στομαχόπονου του,είναι ψυχοσωματικά.-Τι εννοείς,Άννα.-Εννοώ,κύριε καθηγητά,ότι είναι ψεύτικοι  πόνοι και ότι προέρχονται από την κακή ψυχική διάθεση,όπως τώρα στον ασθενή μας.Οι πόνοι στο στομάχι του κατευνάστηκαν μόλις βρέθηκε κοντά στην αδελφή του.-Μη ξεγελιέσαι,Άννα.Σε παρακαλώ,η σκέψη σου να είναι περισσότερο δεοντολογική.Ο πόνος στο στομάχι είναι αληθινός και είναι αυτός που φέρνει τον ψυχικό πόνο.Όταν πονάς,Άννα,στο σώμα,υποφέρει και η ψυχή,με την έννοια της κακής ψυχικής διάθεσης.Όταν πονάς,Άννα,η ψυχή καταθλίβεται από την κακουχία που σου φέρνει ο πόνος στο σώμα.Ο πόνος στο σώμα οδηγεί στη Κατάθλιψη,επομένως Άννα,πολύ σωστά λέμε "ο ασθενής μας".-Ευχαριστώ πολύ,γιατρέ μου.-Παρακαλώ,συνάδελφε.-Δεν σας κάνει όμως εντύπωση το γεγονός πως ηρέμησε το στομάχι του,όταν βρέθηκε κοντά στην αδελφή του?- Η αδελφή του γνωρίζει,είναι μεγαλύτερη σε ηλικία,πιθανόν να έχει περισσότερες  πρακτικές γνώσεις και ικανότητες.-Πιθανόν η τροφή να έπαιξε κάποιο σημαντικό ρόλο.-Με τι φαγητά  τον δεξιώθηκαν.-Δε γνωρίζω,κύριε καθηγητά μου,δε ρώτησα.-Καλά,Άννα,τις λεπτομέρειες θα τις ακούσουμε αύριο.-Του κλείνετε ραντεβού για αύριο?-Ναι,Άννα,αύριο στις οκτώ η ώρα πρωίνή ο σεβαστός  άνδρας να βρίσκεται εδώ,στο γραφείο μου. Θα είναι ο πρώτος στη σειρά ασθενής,που θα εξετάσω αύριο.-Σας ευχαριστώ,κύριε καθηγητά μου,είπε η Άννα.και του έδωσε ένα,δε θα λέγαμε θερμό με τόσο κρύο που έκανε αυτή την ημέρα,απλά,του έδωσε ένα φιλί.
Η ομάδα των χειρουργών άνοιξε την πόρτα και με χαρούμενες φωνές πλησίασαν τον καθηγητή Ράμπλιν.-Τι νέα,παιδιά? Πώς πήγατε?΄-Όλα είναι ο key.Ο ασθενής βρίσκεται στην μονάδα ανανήψεως παρέα με δύο αδελφές νοσοκόμες που τον προσέχουν.-Ακολουθήσατε τη μέθοδο της δεσποινίδας Άννας Χαρή?- Περίπου.Συγγνώμη,Άννα,που δεν ακολουθήσαμε επακριβώς όλα όσα μας συνέστησες.Η μέθοδος σου είναι πολύ καλή.Στον υπέρβαρο όμως ασθενή μας θα ήταν πολύ επικίνδυνο να την εφαρμόσουμε.Το βάρος του δεν επιτρέπει την χορήγηση αντιβίωσης σε συμβατές ποσότητες.Θα έπρεπε να του χορηγήσουμε πολύ  μεγάλες ποσότητες αντιβιοτικών για να αποφύγουμε την σηψαιμία που θα επέφερε η νέκρωση της σκωληκοειδούς αποφύσεως,θα τον δηλητηριάζαμε,Άννα.-Ω! ευτυχώς,είπε η Άννα,δε σκέφτηκα τη λεπτομέρεια "υπέρβαρος".-Δεν πειράζει όμως διδάσκεσαι ακόμη,έχεις καιρό μπροστά σου να εκπαιδευτείς.-Δεν εκπαιδεύομαι στη χειρουργική,ευτυχώς που δεν με ακούσατε.-Μα πώς μπορούσαμε,αν είναι δυνατόν,να σε αναγκάσουμε να αποχωρήσεις από  το χώρο της ιατρικής, με μια πιθανή αποτυχία.-Σας ευχαριστώ,παιδιά,σας ευχαριστώ πολύ,εγώ είμαι απλά,μία Ψυχίατρος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου