Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

-Δημήτρη,θέλεις καφέ?

-Όχι,Νίνα,ευχαριστώ,ήπια.

-Νίνα,σε παρακαλώ,μου φέρνεις ένα ποτήρι νερό?

-Ευχαρίστως κύριε.

-Τι σκέφτεστε,πάτερ μου?

-Ερρίκο,συγγνώμην,τέκνον μου,για ρίξε σε παρακαλώ μια ματιά στο παλιό αυτό βιβλίο και κοίταξε το όνομα του συγγραφέα,Νομίζω έκανες κάποιο λάθος.

-Έκανα λάθος? Τι λάθος έκανα,πάτερ μου. Για να κοιτάξω...έχετε δίκιο...το όνομα του είναι Πύρρος και όχι Φύρρος.

-Με συγχωρείς,τέκνον μου,τώρα που το σκέπτομαι δεν είναι και τόσο σημαντικό λάθος,αν λάβουμε υπ όψιν μας ότι και τα δύο αρχικά σύμφωνα είναι χειλικά,το Π,το Β και ακόμα ένα το Φ.Επομένως είτε Πύρρος,είτε Φύρρος είναι το ίδιο.

-Πώς σου ήρθε,τέκνον μου,να τον ονομάσεις Φύρρο.

-Δεν ξέρω,πάτερ μου,ήμουν αφηρημένος,μήπως?Είχε μια μολυβιά πάνω στο Πι και ίσως γι αυτό.

-Μη στενοχωριέσαι,τέκνον μου,το Φύρρος κατά πάσα πιθανότητα προέρχεται από τα Φυρρά,ένα χωριό στο Νησί της Παναγιάς,στην Ελλάδα,όπου στα νεανικά μου χρόνια έζησα εκεί ως διάκονος.

-Τι εννοεί η λέξη Φυρρά,πάτερ μου.

Κύριε,Δημήτρη,Φυρρά είναι ο τόπος με τα κόκκινα χώματα.

-Πάτερ μου,τα κόκκινα χώματα είναι γεμάτα από χαλκό,πολύ ωφέλιμο στον οργανισμό μας,είπε η Άννα.

-Α!τότε Φύρρος είναι ο κοκκινογένης,είπε ο Δημήτρης.

-Εδώ στη φωτογραφία είναι μαυριδερός.

-Να τη δω,Ερρίκο? Ναι,είναι πολύ μαυριδερός,πράγματι,μα η φωτογραφία,Ερρίκο,δεν είναι έγχρωμη,είναι μαυρόασπρη.

-Έχω την εντύπωση,παιδιά,πως αληθινά ήταν κοκκινογένης.Οι τρίχες στα μαλλιά και στα γένια του ήταν κόκκινες.

-Εδώ υπογράφει ως Πύρρος ο Θετταλός.

-Οι πρόγονοι του ίσως ήταν από τα Φυρρά,από όπου  μετακινήθηκαν για κάποιο άγνωστο λόγο,συνήθως για να βρουν εργασία και άλλαξαν το Φύρρος σε Πύρρος.Ο Διονύσιος,αυτό είναι το μικρό του όνομα,γεννήθηκε στη Θετταλία.

-Παρά θην αλλός

-Τι λες Άννα?

-Θέση κοντά στη θάλασσα.

- Εύγε,τέκνον μου,είσαι πολυμαθέστατη.

-Ω! η Άννα,πάτερ μου,όλο μας εκπλήσσει με τις γνώσεις της.

-Πάτερ μου,μήπως θέλετε καφέ?

-Όχι,τέκνον μου,ευχαριστώ.

-Κύριε,Ερρίκο,θέλεις καφέ?

-Όχι,Νίνα μου,ευχαριστώ.

Το κουδούνι...είπε η Νίνα κι έτρεξε να ανοίξει την πόρτα.

-Κυρία Helga,είπε έκπληκτη.

-Τι έπαθες Νίνα?

-Σε περιμέναμε,κυρία,την Τετάρτη.

-Ε! να που ήρθα,Νίνα,την Κυριακή.Ο Ερρίκος πού είναι?

-Εδώ είναι.Στο σαλόνι,έχουμε παρέα,είπε η Νίνα και έτρεξε στην κουζίνα να πει στον άνδρα της ότι  ήρθε η Helga και πόσο κουρασμένη την είδε.

-Ο Ερρίκος σηκώθηκε να την υποδεχτεί.

-Ήρθες,αγάπη μου?

-Ναι,αγάπη μου,ήλθα ενωρίτερα.

-Η μητέρα σου τι κάνει?

-Καλά είναι.

-Ελα,Helga,να σου κάνω κι εγώ μια ωραία έκπληξη.Έλα να σου γνωρίσω την μητέρα του Bill.

-H mrs Κάθυ είναι εδώ?

-Κάθυ έλα να σου γνωρίσω τη Helga.

H Kάθυ σηκώθηκε από τον καναπέ να χαιρετήσει την συμπεθέρα της και κόντεψε να λιποθυμήσει.Έμεινε άφωνη προς στιγμήν.

-Τι ομορφιές είναι αυτές,Θεέ μου,είπε και έτρεξε στην αγκαλιά της Helga.

-Κάθυ,πώς είσαι?τι ωραία έκπληξη.Πώς βρέθηκες στο Μόναχο?Τι κάνουν τα παιδιά?

-Ο Βill παρακολουθεί σεμινάριο στο Βερολίνο και με πήρε μαζί του να ξεσκάσω λίγο,μου είπε.Αλλά εγώ,αγάπη μου,έσκαγα περισσότερο  μόνη μου στο ξενοδοχείο,μέχρι να επιστρέψει ο γιος μου από τη σχολή.

-Σε ποιά σχολή γίνεται  το σεμινάριο,τέκνον μου?

-Στην Πολυτεχνική,πάτερ μου.

Έτσι είπα να πεταχτώ μέχρις εδώ να γνωριστούμε από κοντά.Βρήκα μόνο τον Ερίκο.

-Αγάπη μου,η Νίνα και ο Τόμας δεν ήταν εδώ?

-Ναι,αγάπη μου,εδώ ήταν στην κουζίνα.

-Άστα,Helga μου,ο ερχομός μου εδώ είναι περιπετειώδης.

-Γιατί τι συμβαίνει,Ερρίκο,ρώτησε η Helga.

-Αγάπη μου,θα σου πω αργότερα.Έλα να χαιρετήσεις τον πατέρα Ιωακείμ.Ήρθε πριν λίγο να μας επισκεφθεί.Βρισκόταν στην Ελλάδα και μας διηγείται πώς πέρασε αυτές τις ημέρες εκεί.

-Περάσατε καλά,πάτερ μου?

-Καλά  πέρασα τις τελευταίες ημέρες της παραμονής μου στην πατρίδα,ήμουν καλεσμένος στο γάμο της μικρής μου εξαδέλφης από την οικογένεια του πατέρα.Οι πρώτες ημέρες στην πατρίδα ήταν γεμάτες δυστυχία και θλίψη για μένα.

-Γιατί,πάτερ μου?

-Έχασα,τέκνον μου,την πολυαγαπημένη μου θεία,την αδελφή της μητέρας μου.Με είχε μεγαλώσει εμένα και τις αδελφές μου.Ο χαμός της μου στοίχισε πολύ.

-Σας αποζημίωσαν όμως,πάτερ μου,με το ευτυχές γεγονός του γάμου της ξαδέλφης σας.

-Ε!τρόπον τινά,ναι κυρία.Ξεχάστηκα λίγο με τις χαρές των παιδιών.Εύχομαι γρήγορα και στους γάμους των παιδιών σας.

-Λίγο μακρινό το βλέπω,μονολόγησε η Κάθυ,σιγανά.

-Ναι, να ευχηθούμε και στους γάμους των παιδιών μας.

-Ναι,αγάπη μου,να ευχηθούμε.

-Ναι,Ερρίκο,να ευχηθούμε.

-Πάτερ μου,τι κάνει η πρεσβυτέρα σας.

-Καλά είναι,τέκνον μου,ευχαριστώ.Την άφησα στο σπίτι,μου το ζήτησε η ίδια.Δεξιωθήκαμε σήμερα το μεσημέρι τον αδελφό της τον αρχιμανδρίτη Τιμόθεο που ήλθε από την Ελλάδα με την κουστοδία του.Τη βοήθησα να συμμαζέψουμε τα σερβίτσια.Ήθελε να τα πλύνει μόνη της.Μου ζήτησε να την αφήσω μόνη  κι εγώ να κάνω μια βόλτα.Έτσι σκέφτηκα να σας επισκεφθώ.

-Καλά κάνατε,πάτερ μου,έχει κάποια στενοχώρια?

-Ναι,τέκνον μου,ο αδελφός της Τιμόθεος υποφέρει από το στομάχι του,από πολλά χρόνια.Τώρα τελευταία η κατάσταση του επιδεινώθηκε.Γι αυτό απεφάσισε να έλθει κοντά στην αδελφή του,ίσως να βρει εδώ την θεραπεία του. 

-Πονάει πολύ?

-Ναι!κυρία,έχει δυνατούς πόνους,αλλά ως εκ θαύματος τώρα που βρίσκεται κοντά στην αδελφή του,την πρεσβυτέρα μου,οι πόνοι του κατευνάστηκαν.

-Πάτερ μου,ορίστε η Άννα μπορεί να σας εξυπηρετήσει.Είναι η μόνη κατάλληλη γι αυτή τη περίπτωση να σας συστήσει τον καλύτερο γιατρό.

-Ω!ευχαριστώ πολύ,τέκνον μου.

-Πάτερ μου,στο γαστρεντερολογικό τμήμα του Πανεπιστημίου που φοιτώ εργάζεται ένας χειρουργός,που προπορεύεται  από πολλούς άλλους στον κόσμο.Είναι ο καλύτερος.Το έλκος του στομάχου είναι η πιο συνηθισμένη πάθηση αυτό τον καιρό.Τα άδεια στομάχια είναι αυτά που υποφέρουν περισσότερο.

-Λέτε,τέκνον μου? Αληθινά ο κουνιάδος μου επιδίδεται σε αυστηρές νηστείες όλο τον χρόνο από παλιά.

-Τίποτε δεν αποκλείεται,πάτερ μου.Δυνατόν οι πόνοι να οφείλονται και σε ψυχοσωματικά αίτια,αφού λέτε,ότι κατευνάστηκαν τώρα που βρίσκεται κοντά στην αδελφή του.

-Μακάρι,τέκνον μου,γιατί είναι ο μικρότερος αδελφός της πρεσβυτέρας μου και ως εκ τούτου είναι η αδυναμία της.

-Καταλαβαίνω πάτερ μου,αύριο,οπωσδήποτε θα έλθω σε συνεννόηση μαζί του.

-Μπορείς,τέκνον μου,να τον προσεγγίσεις εύκολα?

-Ναι,πάτερ μου,είναι αρκετά συνεννοήσιμος και μπορώ να τον συναντήσω αμέσως,είναι πάντοτε ανοιχτός στους ανθρώπους και πρόθυμος να βοηθήσει όλους που υποφέρουν.

Ευχαριστώ πολύ,τέκνον μου,ο Θεός να σας έχει πάντοτε καλά.

-Ευχαριστώ!πάτερ μου,μην ανησυχείτε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου