Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

-Ευχαριστώ το Θεό,Ερρίκο,γι αυτή την αλλαγή στο χαρακτήρα τους.Ευχαριστήθηκα πολύ που βρέθηκα προσκεκλημένος στο γάμο της μικρής εξαδέλφης μου.-Φυσικό είναι,πάτερ μου,πολλά χρόνια είχατε να συναντηθείτε.- Ναι,αγαπητή μου,κυρία.Στο γάμο της μικρής εξαδέλφης μου γνώρισα και ήλθα πιο κοντά με πολλούς συγγενείς από την οικογένεια του πατέρα που δεν είχα συναντήσει ποτέ άλλοτε.-Πού έγινε ο γάμος,πάτερ?΄-Έγινε στο χωριό,αγαπητή μου.κυρία.-Α!γι αυτό σας δόθηκε η ευκαιρία.Φαντάζομαι πόσο ωραία περάσατε.Ναι!τέκνον μου.Ήταν εξαιρετική ευκαιρία.Πέρασα ωραία κοντά τους. Ο γάμος των παιδιών έγινε με τα παραδοσιακά έθιμα.Οι νιόπαντροι ήταν νέα παιδιά και δεν έκρυβαν την αγάπη τους και τη χαρά τους,που ο Θεός τους αξίωσε να ενωθούν με την ευλογία του.-Πάτερ μου,πήρατε μέρος στο μυστήριο κι εσείς ή είσαστε απλός καλεσμένος,ρώτησε η Άννα.-Έλαβα κι εγώ μέρος στο μυστήριο,τέκνον μου.Ήμουν ένας από τους τρεις ιερείς που ευλόγησαν αυτόν τον γάμο.Οι άλλοι δύο ήταν οι ιερείς του χωριού.Έβλεπα εκ του σύννεγγυς το ζευγάρι και δεν σας κρύβω,ότι ήμουν εγώ που οδήγησα το ζευγάρι στο χορό του Ησαϊα,κρατούσα τον γαμβρό από το χέρι."Ησαϊα χόρευε η Παρθένος έσχεν εν γαστρί..."σιγοψιθύρισε ο πατέρας Ιωακείμ,δακρυσμένος. Ο γάμος της μικρής μου εξαδέλφης απάλυνε τον πόνο μου για τον θάνατο της αγαπημένης μου θείας.-Θα μπορούσαμε,πάτερ,να πούμε ότι ο γάμος της εξαδέλφη σας έσταξε κατά κάποιον τρόπο βάλσαμο στην ψυχή σας,είπε ο Ερρίκος.-Πολλή σωστή η παρομοίωση σου,Ερρίκο.-Πάτερ μου,πάντοτε είχα την απορία για το τι σημαίνει το βάλσαμο που αναφέρεται σε αυτές τις περιπτώσεις.-Ερρίκο,δεν είναι μόνο αυτό.Το "βάλσαμο"που ενσταλάζεται στις ψυχές μας για παρηγοριά είναι πράγματι βάλσαμο.Είναι βότανο,που απαλύνει την θλίψη και τον πόνο.Είναι ένα βραστάρι που πίνομε σε αυτές τις περιπτώσεις.-Ω!εμείς δεν έχουμε,κύριε πατέρα,από αυτό το βότανο,είπε η Νίνα.-Μη στενοχωριέσαι,τέκνον μου και το τσάϊ του βουνού καλό είναι.Χρησίμευσε! Με ζέστανε και μου χάρισε ευεξία,είπε ο πατέρας Ιωακείμ και άρχισε να ψέλνει "Ησαϊα χόρευε..."-Αλήθεια,πατέρα Ιωακείμ,ποιός είναι ο Ησαϊας που χορεύουν τον χορό του στον θρησκευτικό γάμο.-Κύριε Δημήτρη,ο Ησαϊας είναι ο Προφήτης Ησαϊας.-Δεν το γνώριζες,Δημήτρη?ρώτησε ο Ερρίκος.Το γνωρίζω Ερρίκο,αυτό που δεν γνωρίζω είναι γιατί αναφέρεται το όνομα του  στο γάμο.-Ο Προφήτης Ησαϊας,τέκνον μου,προφήτευσε τη γέννηση του Χριστού  πολλά χρόνια πριν συμβεί αυτό το αξιοθαύμαστο γεγονός.-Ω!δεν το σκέφτηκα,είπε ο Δημήτρης.-Γιατί κοκκίνισες?είπε ο Ερρίκος.-Φυσικό είναι,είπε ο ιερέας,η επιστήμη σου δεν έχει σχέση γι αυτό.-Ευχαριστώ,πάτερ μου.-Παρακαλώ,τέκνον μου,μη διστάζεις να με ρωτάς,αν έχεις και άλλες απορίες.-Όχι,πάτερ μου,ευχαριστώ.-Έχω κι εγώ μία απορία.Μήπως σας διέκοψα  από κάποια σοβαρή συζήτηση? Η κυρία Νίνα που άνοιξε την πόρτα μου είπε,ότι είστε στο σαλόνι και συζητάτε.Κι εγώ σας είπα όλα τα δικά μου χωρίς να σας ρωτήσω.-Δεν πειράζει,πάτερ μου,αν ξαλαφρώσατε.-Και βέβαια,Ερρίκο,ευχαριστώ.-Είδατε ένταση,πάτερ μου,γι αυτό ρωτάτε.-Ναι,τέκνον μου.-Μιλούσαμε,πάτερ μου,για τον διάβολο.Για τον διάβολο?Πώς σας ήρθε η σκέψη.Αυτές οι συζητήσεις περί διαβόλου είναι απαγορευμένες,Ερρίκο.Ούτε εμείς οι ιερείς  δεν συζητάμε αυτό το θέμα.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου