Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

Ο Ερρίκος ήπιε λίγο νερό και άρχισε τη συζήτηση. -Κάθυ,τι είναι ο διάβολος.-Ο διάβολος κατ εμέ,Ερρίκο,είναι το πνεύμα του κακού.-Πολύ σωστά,Κάθυ,με αυτή την έννοια παρουσιάζει τον διάβολο η Παλαιά Διαθήκη και με την ίδια έννοια παρουσιάζεται γενικά στην Δυτική σκέψη και την φιλολογία.-Τι είναι ο διάβολος,Δημήτρη.-Ο διάβολος,Ερρίκο,είναι ο αρχηγός των πεπτωκότων αγγέλων.-΄Η των πονηρών πνευμάτων,είπε η 'Αννα.-Με πρόλαβες,Άννα,πριν σου θέσω την ερώτηση.Η απάντηση σου είναι πολύ σωστή,όπως και η δική σου,Δημήτρη.-Το όνομα του ήταν Εωσφόρος,ο φέρων το φως.Αυτό αναφέρει η Χριστιανική Θεολογία.Αργότερα έγινε γνωστός ως σατανάς. Τι θα πει σατανάς,Άννα.-Ο πονηρός,κύριε Ερρίκο.Πολύ σωστά,Άννα.Εδώ η περίπτωση αυτή ερμηνεύει τον σατανά ως ο ενάντιος.-Ερρίκο,η λέξη ενάντιος εννοεί τον σατανά ως το αντίθετο του καλού, οπότε σατανάς ίσον ο κακός,ο μοχθηρός.-Κάθυ,πολύ καλή η ερμηνεία σου.-Η Ελληνική λέξη διάβολος προήλθε από το ρήμα διαβάλλω,που θα πει,συκοφαντώ.-Επομένως,κύριε Ερρίκο,η λέξη διάβολος είναι ελληνικής προέλευσης λέξη.-Ακριβώς,Άννα,η ελληνική λέξη διάβολος πέρασε με διάφορες μορφές,μέσω της Λατινικής,στις ευρωπαϊκκές γλώσσες.Έτσι οι Αγγλοσάξωνες τον ονομάζουν Deofol,οι Γερμανοί Teufel,οι Άγγλοι devile,οι Γάλλοι Diable,οι Ιταλοί Diabolo,οι Ισπανοί diablo και στις υπόλοιπες γλώσσες.-Γιατί σταμάτησες,Ερρίκο.Στις υπόλοιπες γλώσσες?-Ανάλογα,Δημήτρη.-Ποιός έπλασε τον σατανά,Ερρίκο,ασφαλώς όχι ο Θεός,είπε η Κάθυ και συνάχισε.Δεν μπορεί,Ερρίκο,ο Θεός να έπλασε το "κακό".-Πολύ σωστή η σκέψη σου,Κάθυ.Ο Θεός έπλασε αναρίθμητα πλάσματα που έχουν μόνο την πνευματική τους φύση,που έχουν μεγάλες νοητικές δυνάμεις με βούληση και δράση.Αυτά τα πλάσματα,τα προίκισε ο Θεός με υπερφυσικά δώρα γοητείας και ομορφιάς,  με χάρη, να πούμε με μία λέξη.-Είναι οι άγγελοι?κύριε Ερρίκο.-Ναι,Νίνα,ακριβώς,είναι οι άγγελοι.Με πρόλαβες.Έλα να καθίσεις στην παρέα μας,αν θέλεις να ακούσεις.-Όχι,κύριε Ερρίκο,μιλάτε για το διάβολο και φοβάμαι.-Κι εσύ,Νίνα,φοβάσαι?Έλα τότε,έλα,κάθισε εδώ και άκου.Ο φόβος θα σου περάσει.-Τι άλλο θέλετε να μας πείτε για τον διάβολο,κύριε,και μου ζητάτε να σας ακούσω.-Θέλω,Νίνα,να πω,ότι τους αγγέλους,ο Θεός,τους έθεσε σε δοκιμασίες για να μπορέσουν να εισέλθουν στους ουρανούς.-Κι εσείς,κύριε Ερρίκο,μας θέτετε τώρα σε δοκιμασίες.Εγώ,κύριε,φοβάμαι να ακούσω για τον διάβολο.Να πω,μια στιγμή στον Τόμας,τον άνδρα μου, να έλθει να ακούσει.Το θέμα μπορεί να του αρέσει.-Όπως θέλεις,Νίνα.αν φοβάσαι,τρέξε στην κουζίνα.-Τόμας,πήγαινε στο σαλόνι κι εγώ θα τακτοποιήσω τα υπόλοιπα.Ο κύριος Ερρίκος μιλάει για τον διάβολο.-Γλυκιά μου,Νίνα,γιατί άρχισε ο κύριος Ερρίκος αυτό το θέμα?-Η mrs Κάθυ,είδε ένα όνειρο.Ναι,Νίνα μου,το γνωρίζω,είδε ένα μεγάλο όνειρο,λίγο και θα λιποθυμούσε.-Ε!ναι,τότε είπε ο κύριος Ερρίκος,ότι αυτό το όνειρο ήταν διαβολικό και έτσι άρχισε να μιλά για τον διάβολο.Πήγαινε εσύ να ακούσεις.Εγώ φοβάμαι,Τόμας.-Καλά,Νίνα μου πηγαίνω εγώ.Δε μου λες,κορίτσι μου,πότε έρχεται η Helga?Την Τετάρτη,νομίζω.-Ωχ!μέχρι τότε θα μας τρελλάνει!-Τόμας,σου αρέσει η συζήτηση που αρχίσαμε περί διαβόλου? Αν ναι,κάθισε να ακούσεις.-Είμαι περίεργος,κύριε Ερρίκο και θα καθίσω.Άκου,λοιπόν Τόμας,έλεγα ότι ο Θεός τα πλάσματα του, τους αγγέλους,τα έθεσε σε δοκιμασίες για να μπορέσουν να εισέλθουν στους ουρανούς.Μερικοί από τους αγγέλους πειθάρχησαν,ήταν υπάκουοι και εφάρμοσαν τις εντολές του.Άλλοι όμως άγγελοι,μεταξύ αυτών και ο Εωσφόρος,ο υψηλότερος και φωτεινότερος από όλους τους άλλους αγγέλους,αρνήθηκε να  υπακούσει και να υπηρετήσει τον Θεό,επαναστάτησε.-Οπότε,κύριε Ερρίκο,ο διάβολος είναι ο επαναστάτης άγγελος,είπε η Άννα.-Ακριβώς,κορίτσι μου,οι αμαρτάνοντες,επαναστάτες άγγελοι,πορεύθηκαν προς την κόλαση,όπου και ερρίφθησαν.Η αμαρτία του σατανά,όπως και η αμαρτία των οπαδών του έγινε με απόλυτη γνώση,με τέλεια ελευθερία,με πλήρη ευθύνη και ερμηνεύεται ως αμάρτημα αλαζονείας και όχι ως αμάρτημα φιληδονίας.-Γιατί,κύριε Ερρίκο?Γιατί,κορίτσι μου,ένα καθαρό πνεύμα είναι απαλλαγμένο από σαρκικά πάθη.-Κύριε Ερρίκο,θέλετε να πείτε,ότι το αμάρτημα του διαβόλου δεν ήταν σαρκικό.-Ακριβώς,Άννα.-Μα πώς συμβαίνει αυτό.-Άννα μου,υποστηρίζουν την άποψη,ότι το αμάρτημα του διαβόλου ήταν αμάρτημα,που προήρχετο από φθόνο.-Ερρίκο,εσύ τι λες.- Όχι,Δημήτρη,δεν ήταν,-Τελικά,Ερρίκο,τι ήταν?-Ο Εωσφόρος,Δημήτρη,είδε τη λαμπρότητα της ίδιας του της αγγελικής φύσης,μαζί και με τα υπερφυσικά δώρα του Θεού.-Ποιά ήταν αυτά τα δώρα,Ερρίκο?-Η έκπαγλη,η εκπληκτική ομορφιά του,Δημήτρη.-"Αργές κινήσεις έκπαγλης γυμνότητας",όπως λέγει ο ποιητής για την εκθαμβωτική ομορφιά.-Ποιός ποιητής,Άννα?-Ο Παπατσώνης,κύριε Ερρίκο.-Δεν έχει,Άννα,μικρό όνομα?Θέλω να τον βρω στον κατάλογο με τους Έλληνες ποιητές.-Κύριε Ερρίκο,αν δεν κάνω λάθος,το μικρό του όνομα είναι Γιώργος ή Γεράσιμος ή κάτι παρόμοιο.-Τι παρόμοιο όνομα μπορεί να είναι,Αννα μου?-Δημήτρη μου μπορεί να είναι Γαβριήλ ή Γρηγόρης.-Είναι Γιώργος,αν έχετε την περιέργεια,είπε ο Ερρίκος.Στο θέμα μας τώρα.Τι λέγαμε,Δημήτρη,πού είχαμε μείνει?-Στα υπερφυσικά δώρα,Ερρίκο.-Ευχαριστώ,Δημήτρη,έλεγα,λοιπόν,για τη λαμπρότητα της  αγγελικής του φύσης μαζί με τα υπερφυσικά δώρα τα προερχόμενα από τον Θεό.Με ρώτησες,Δημήτρη,ποιά είναι αυτά κι εγώ σου απάντησα, η εκπληκτική ομορφιά του.-Ερρίκο,μίλησες και για την έκπαγλη ομορφιά.-Δημήτρη μου,το ίδιο νόημα έχουν και οι δύο λέξεις.-Και οι δύο λέξεις,Ερρίκο,έχουν ευχάριστο άκουσμα,ηχούν όμορφα στα αυτιά.-Διάλλεξε,Δημήτρη και κράτησε όποια λέξη από τις δύο θέλεις.Να συνεχίσουμε?-Ναι,Ερρίκο,σε ακούμε,συνέχισε.-Λοιπόν, ο διάβολος εκτίμησε αυτά τα δώρα του Θεού όμως επιθυμούσε και δεν ήθελε να εξαρτάται από κανέναν άλλον.Ήθελε να είναι αυτεξούσιος και να εξαρτάται μόνον από τον εαυτόν του.Δεν δεχόταν αυτή την εξάρτηση από τον Θεό,ήταν αρνητικός και δεν ήθελε να παραδεχθεί ότι κοντά στο Θεό θα μπορούσε να βρει την ευδαιμονία.Η επανάσταση του έγινε από αλαζονεία,από τον απόλυτο εγωϊσμό του και από καθαρή κακία.Αγαπούσε τον εαυτόν του και κανέναν άλλον.Για την αποστασία του δεν υπάρχει δικαιολογία,ότι έγινε από άγνοια ή από πλάνη ή από πάθος και από αδυναμία βούλησης.-Ερρίκο,η αμαρτία από αλαζονεία ήταν όμοια,ταιριάζει και για τους άλλους αγγέλους?-Προφανώς,Δημήτρη,ήταν όμοια.



 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου