Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

To  Kυριακάτικο  Μυθιστόρημα. Συνέχεια.

-Αγάπη μου,΄εχουμε άλλο οικοδόμημα υπερμεγέθους να μιλήσουμε γι αυτό?
-Βεβαίως,αγάπη μου,έχουμε τόσα άλλα από την αρχαιότητα κατανεμημένα ανά τον κόσμο.
-Καλό είναι κύριε Ερρίκο να μιλήσουμε για τα 7 θαύματα.Η Helga δεν νομίζω να έχει ακούσει γι αυτά.
-Έχω ακούσει από τον Ερρίκο,Άννα μου,λίγα πράγματα. Ένα βράδυ μιλούσαν με την Σημέτα σχετικά με αυτά.Ήμουν τόσο κουρασμένη,που η προσοχή μου,αλήθεια δε βρισκόταν και στα καλύτερα της.
Ευχαρίστως να σας ακούσω τώρα να μιλάτε γι αυτά.
Ωραία,αγάπη μου, τώρα να εντείνεις την προσοχή σου. Ο Κολοσσός της Ρόδου που γι αυτόν  μιλούσαμε πριν είναι ένα από τα θαυμαστά δημιουργήματα από το ανθρώπινο χέρι.
-Είναι όλα,αγάπη μου,σε ύψος όμοια με τα οικοδομήματα που μιλούσαμε πριν λίγο?
-Ναι,αγάπη μου,όλα σχεδόν. Εξαιρούνται οι Κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνος,που είναι όντως κήποι με τη διαφορά ότι βρίσκονται σε υψόμετρο όχι και πολύ μεγάλο για έναν άνθρωπο να ανέβη μέχρι εκεί.Το θαυμαστό είναι για την ομορφιά του ίδιου του κήπου και για τον θαυμαστό τρόπο,που οι όμορφοι αυτοί κήποι ποτίζονταν.
- Σε τι ύψος βρίσκονται?
-Αγάπη μου, βρίσκονται σε ύψος  22 μέτρων  πάνω από το έδαφος.
-Αγάπη μου,το αξιοθαύμαστο είναι η ωραιότητα των κήπων ή  οι κατασκευές της ύδρευσης.Πώς ανέβαινε εκείνη την εποχή το νερό μέχρι εκεί επάνω για να τους ποτίσει.
-Helga μου, οι κήποι της Βαβυλώνας  είναι αξιοθαύμαστοι και για τα δύο στοιχεία,που είπες.
-Άννα μου,σ΄ευχαριστώ.
-Θέλετε να σας αποκαλύψω το μυστικό?
-Ποιό μυστικό,Δημήτρη μου.
-Για πέστο μας,Δημήτρη,έχεις κάποιο μυστικό να μας αποκαλύψεις για τον τρόπο που οι κηπουροί πότιζαν τους κήπους  της Βαβυλώνας?
-Το μυστικό είναι,Ερρίκο,ότι  οι κήποι φυτεύτηκαν στις όχθες του Ευφράτη ποταμού.
-Οπότε,Δημήτρη μου,δεν ανέβαινε το νερό.Οι κήποι ήταν στο ίδιο επίπεδο με το ποτάμι και δεν θα υπήρχε δυσκολία για το πότισμα τους.
-Ναι,Άννα μου.Το θαυμαστό ήταν οι υδραυλικές εγκαταστάσεις και η παρέκκλιση του νερού του ποταμού.
-Μα πώς το γνωρίζεις,Δημήτρη μου.
-Άννα μου,αυτά τα διάβασα στο αναγνωστικό της Στ'τάξης της γιαγιάς μου.
-Έχει,Δημήτρη,κρατήσει η μαμά σου τα βιβλία της μαμάς της?
-Ναι,ακριβώς, Helga.Η μαμά μου έλεγε τότε που ήμουν μικρός και μου επέτρεπε να τα διαβάσω,ότι τα παλιά βιβλία γράφουν πολλοί χρήσιμα πράγματα.
-Πολύ σωστά σου μιλούσε η μαμά σου,Δημήτρη, βλέπεις κι εγώ είμαι της ίδιας γνώμης.
-Το βλέπω Ερρίκο,κρατάς φυλαγμένες τις παλιές εφημερίδες από την πατρίδα.
-Ναι,Δημήτρη,όπως είδες κι εσύ.
-Και δεν αφήνει κανέναν άλλον να τις ξεσκονίσει.Μόνος του,ο άνδρας μου τις φροντίζει.
-Ναι,είναι αλήθεια,γιατί είμαι της γνώμης ότι παλιώνουν όταν τις μεταπιάνουν πολλά διαφορετικά χέρια.
-Ω!  γι αυτό αγάπη μου? θέλεις μόνο σου? Έχεις δίκιο.
-Να σας πω ακόμη,ότι η Βαβυλώνα είναι το σημερινό Ιράκ.
-Ναι! Ερρίκο,εγώ το γνωρίζω.
-Αλήθεια?εγώ δεν το γνώριζα.Ευχαριστώ,κύριε Ερρίκο.
-Παρακαλώ,κορίτσι μου.
-Άλλο θαύμα?ρώτησε η Helga.
Ένα άλλο,αγάπη μου,θαυμαστό αριστούργημα είναι ο Ναός της Θεάς Αρτέμιδας στην Έφεσο.Η κατασκευή του κράτησε 120 έτη.
-Τόσα πολλά,κύριε Ερρίκο? πάνω από έναν αιώνα.
-Ακριβώς,κορίτσι μου.
- Ποιοί ήταν οι χτίστες,αγάπη μου?
-Αγάπη μου,το έχτιζαν οι Έλληνες και οι Πέρσες.
-Μαζί,αγάπη μου?
-Δεν γνωρίζω,αγάπη μου, ίσως εκ περιτροπής.
-Τι θα πει,εκ περιτροπής.
-Θα πει,αγάπη μου,πότε ο ένας και πότε ο άλλος.
-Ω! αγάπη μου,σ'ευχαριστώ.
-Αλλη  αξιοθαύμαστη αρχαία κατασκευή είναι  το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού.
-Πού βρίσκεται αυτό,αγάπη μου?
-Βρίσκεται,αγάπη μου,στην Αλικαρνασσό της Μ.Ασίας.Είναι ο τάφος του Μαυσώλου,ο οποίος ήταν σατράπης της Καρίας.
-Κύριε Ερρίκο,πόσο ύψος είχε?
-Άννα,είχε ύψος 45 μέτρων.
-Σε σύγκριση με τα 22 μέτρα που είχε το άγαλμα του Δία είναι αρκετά ψηλό.
-Βέβαια,45 μέτρα είναι διπλάσια μέτρα,είπε η Helga.
-Nα σας μιλήσω τώρα και για τον Φάρο της Αλεξανδρείας,ο οποίος έχει ύψος  135 μέτρα και επί πολλούς αιώνες ήταν μεταξύ των  υψηλοτέρων  δομών του κόσμου.
-Μη μου πεις,αγάπη μου,είναι πανύψηλο.
-Από τα πλέον αξιοθαύμαστα δημιουργήματα πιο είναι?
-Οι πυραμίδες,κύριε Ερρίκο.
-Ακριβώς,κορίτσι μου.Η μεγάλη πυραμίδα στη Γκίζα και δίπλα της οι πυραμίδες του Μυκερίνου και του Χεφρίνου.Και η πυραμίδα του Φαραώ Χέοπα,η οποία είναι η μοναδική από όλα τα 7 θαυμάσια αριστοτεχνήματα, που έχει σωθεί μέχρι σήμερα.
- Ω! Ευχαριστώ,με κατατοπίσατε αρκετά,είπε η Helga.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου