Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

-Επειδή δεν έχω δει τα πόδια του πατέρα σας και ως εκ τούτου δεν έχω σαφή εικόνα της κατάστασης στην οποίαν ευρίσκονται,βέβαια,μου είπε τις λεπτομέρειες ο φίλος μου ο Γιόχαν,από την Αθήνα.-Ποιός είναι ο Γιόχαν,Δημήτρη?ρώτησε η Άννα την στιγμή,που ο ορθοπεδικός εύρισκε στο συρτάρι του γραφείου του το καρτάκι με τα τηλέφωνα του γιατρού Παπαδόπουλου στην Αθήνα.-Άννα,ο ορθοπεδικός είναι, ο Παπαδόπουλος,είναι Ιωάννης Παπαδόπουλος.-Γνωρίζετε τα μέτρα?ρώτησε ο γιατρός.-Όχι δεν γνωρίζουμε,γιατρέ μου,είπε ο Δημήτρης.Τι μέτρα χρειάζεται να γνωρίζουμε.-Χρειάζεται να μάθετε την διάμετρο του ποδιού στο σημείο εκείνο,όπου θα τοποθετηθεί το νέο τεχνητό μέλος.Και το ύψος, πόσο ύψος έχει.Είπατε ότι πάνω από το γόνατο είναι.-Ναι,ακριβώς,είπε ο Δημήτρης.-Να μετρήσετε την διάμετρο και το ύψος από εκείνο το σημείο μέχρι το έδαφος. -Αυτά τα τεχνητά μέλη είναι χειροκίνητα,γιατρέ μου?-Όχι,αλλά χρειάζεται εξάσκηση για το βάδισμα από κάποιον ειδικό,από έναν κινησιολόγο και βεβαίως από την θέληση του πατέρα σας.-Αν θέλει?γιατρέ μου.Περιμένει με μεγάλη ανυπομονησία να σταθεί όρθιος.Έχει πιαστεί τόσα χρόνια να είναι ακίνητος.-Πολύ ωραία,φαντάζομαι να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα.-Μήπως, γιατρέ μου, υπάρχουν ηλεκτροκίνητα μέλη?Αν είναι περισσότερο εύχρηστα δεν θα με πείραζε να υποβληθώ σε μεγαλύτερα έξοδα προκειμένου να δώσω ευχαρίστηση και βεβαίως απέραντη χαρά στον πατέρα μου.-Ναι,κύριε Δημήτρη,κάτι ετοιμάζουν αλλά βρίσκονται ακόμη στα σχέδια.Όχι ακριβώς ηλεκτροκίνητα αλλά κινούμενα με την συσκευή που αποταμιεύει ηλεκτρική ενέργεια.-Με συσσωρευτή,είπε με έκπληξη η Άννα.-Δεν είναι λίγο δύσκολο?-Όχι καθόλου κύριε Δημήτρη,είπε ο ορθοπεδικός γιατί προυποθέτει ότι τα τεχνητά αυτά μέλη θα εφαρμοστούν σε ανθρώπους,που είναι κατά τα άλλα υγιείς και δεν έχουν υποστεί καταστροφές στον εγκέφαλο γιατί οι κινήσεις τους τότε δεν θα είναι συντονισμένες θα είναι αθετοσσικές,όπως λέμε εμείς οι γιατροί,σε αυτήν την περίπτωση.Δεν βοηθά τις ασυντόνιστες κινήσεις το τεχνητό μέλος.Θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα και θα είναι περισσότερο επιβλαβές σε αυτόν με τα τεχνητά πόδια,οπότε ασυντόνιστες κινήσεις σημαίνει αστάθεια και πτώση,πέσιμο.-Ο πατέρας σας,κατά τα άλλα,είναι γερός?-Ναι,γιατρέ μου,δεν έχει κανένα νευρολογικό πρόβλημα.Ο εγκέφαλος του λειτουργεί φυσιολογικά.Λίγα νεύρα μόνο έχει από την ακινησία,τίποτε άλλο.-Ωραία,λοιπόν,προχωρούμε στην επιχείρηση αποκαταστάσεως των χαμένων ποδιών του Κωνσταντή Κόνιαλη.-Σας ευχαριστώ πάρα πολύ γιατρέ μου,σας ευχαριστώ.Τα λόγια σας με βοήθησαν πολύ και μου έκαναν μεγάλο καλό.Με γέμισαν αισιοδοξία και ελπίδα.Τον πατέρα μου φροντίζει η μητέρα μου,που ευτυχώς,έχει συντροφιά τις δυο μικρότερες αδελφές μου,όπως καταλαβαίνετε ο εκνευρισμός του από την ακινησία τόσων χρόνων,κοντεύει να εκνευρίσει την μητέρα και τις αδελφές μου.-Κοντεύει?τόσα χρόνια,τόση σωματική και ψυχική κούραση και λέτε ότι δεν έχουν εκνευριστεί.-Όχι δεν έχουν εκνευριστεί όσο και να σας φαίνεται παράξενο,όσο και να σας φαίνεται πως δεν είναι φυσιολογικό.Είμαστε,γιατρέ μου,μια πολύ ήρεμη οικογένεια.Η μητέρα μου και οι αδελφές μου,περισσότερο η μητέρα μου ανέχεται όλες τις ιδιοτροπίες του πατέρα και κάνει όλες τις επιθυμίες του ακριβώς για να μην εκνευρίζεται.Μα και ο πατέρας δεν ζητάει παράλογα πράγματα.Να τον βοηθήσει να γυρίσει από το άλλο πλευρό,να τον βοηθήσει να καθίσει στην καρέκλα,να του σερβίρει το φαγητό του,να φωνάξει τον φίλο του να του κρατήσει συντροφιά.Τα πρώτα χρόνια οι μετακινήσεις του από το κρεβάτι προς την καρέκλα γινόταν με δυσκολία.Το φαγητό που έτρωγε και που έθρεψε το δέρμα του τόσο γρήγοα,πρόσθεσε στον πατέρα βάρος και το νερό που έπινε του αύξησε το πάχος,πρηζόταν.Τώρα το βάρος του είναι κανονικό.-Ωραία,λοιπόν,για να κλείσουμε την συζήτηση μας θέλω να σας πω ότι κυρίως χρειαζόμαστε την διάμετρο στο σημείο,όπου θα γίνει η σύνδεση του τεχνητού μέλους και το ύψος του ποδιού από το σημείο εκείνο μέχρι το έδαφος.-Σας ευχαριστώ πολύ γιατρέ μου,σήμερα κι όλας στέλνω γράμμα στους γονείς μου με όλα τα ελπιδοφόρα μηνύματα σας και με τις οδηγίες σας για τα μέτρα που χρειάζονται,όπως με καθοδηγήσατε.-Περιμένω τηλεφώνημα σας,να κλείσετε ώρα,όταν λάβετε την απάντηση από τους γονείς σας.-Σας χαιρετούμε,γιατρέ μου.-Χαίρετε κύριε Κόνιαλη.Χαίρετε δεσποινίς Χαρή.Τους χαιρετισμούς μου στον κύριο Αριστείδους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου