Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Τι να έκαναν και αυτοί.
Σε ποιούς αναφέρεσαι μαμά;
Στους καλόγερους παιδί μου που πρόδωσαν την Θεσσαλονίκη.
Πότε έγινε αυτό μαμά;
Σαν σήμερα παιδί μου 29 Μαρτίου του 1430.
Πρόδωσαν οι καλόγεροι την Θεσσαλονίκη;Είσαι σίγουρη;
Έτσι λένε οι ερευνητές,οι ιστορικοί.
Η παράδοση που  διασώθηκε μέχρι των ημερών μας λέει,ότι η Θεσσαλονίκη έπεσε στα χέρια των Τούρκων με προδοσία των μοναχών της Μονής Βλατάδων, που ζήτησαν ως αντάλλαγμα από τους Τούρκους να μην πειράξουν τα μοναστηριακά κτήματα.
Για πες μαμά ξέρεις λεπτομέρειες;Κι εγώ που τους είχα σε υπόληψη.
Στην ανάγκη βρέθηκαν παιδί μου.
Ανάγκα τε και Θεοί πείθονται ε μαμά;
Για να διαφυλάξουν την μοναστηριακή περιουσία  των απογόνων τους.
Τρεις ημέρες πολεμούσαν οι κάτοικοι σθεναρά από τις 27 Μαρτίου αλλά
Δεν άντεξαν άλλο ε μαμά;
Όχι παιδί μου προδόθηκαν σου είπα.
Οι κάτοικοι αντιστέκονταν με όλες  τις δυνάμεις τους και ο Σουλτάνος " ηθύμει και ήσχαλε μεγάλως", που δεν μπορούσε να την κυριεύσει.
Ποιός Σουλτάνος μαμά;
O Mουράτ ο Β παιδί μου.Ο πατέρας του Σουλτάνου Μωάμεθ Β που το 1453 κυρίευσε την Κωνσταντινούπολη.
Α! Ώστε έτσι,πατέρας και γιος πρώτοι στις αλώσεις των μεγάλων πόλεων.
Να ήταν μόνο αυτοί.Όλοι παιδί μου όλοι προέβαιναν σε τέτοιες αθλιότητες.
Μα πώς πήγαιναν έτσι δεν καταλαβαίνω.
Τυφλοί θες να πεις.
Αυτό που λέει ο λαός "ξυπόλητοι  στα αγκάθια",είχαν πλήρη συσκότιση του νου.
Βρέθηκαν οι μοναχοί της μονής   τρομοκρατημένοι μη τυχόν χάσουν τη μοναστηριακή περιουσία και έσπευσαν να υποδείξουν στον Σουλτάνο και το ασκέρι του πώς να προχωρήσουν για να πάρουν την Θεσσαλονίκη.
Και πώς βρέθηκαν οι μοναχοί με τον Σουλτάνο και τα είπαν με τόση ευκολία.
Η μονή βρισκόταν στο κέντρο της πόλης.
Από εκεί περνούσε ο Σουλτάνος για την καθημερινή βόλτα του 'ε μαμά;
Nαι παιδί μου,μια νύχτα που περνούσε από εκεί ο Σουλτάνος του έριξαν ένα γράμμα.
Όλο έξω από τη μονή περιφερόταν  μήπως   έχει κάποια  "επιφοίτηση".
Μη νομίζεις
Τι να μη νομίζω μαμά;
Ότι δεν πιστεύουν στο Θεό στον όποιο Θεό.Οι Σουλτάνοι είναι ανώτεροι άνθρωποι.
Το γράμμα έγραφε ότι " εμείς θα προσευχόμαστε στον Θεό να σε βοηθήσει να το πάρεις αυτό το κάστρο και πολλά άλλα και να σε δούμε και βασιλιά στην Πόλη".
Την Κωνσταντινούπολη εννοούσαν.
"Όμως σου δίνουμε το χαμπάρι,ότι αν θες να πάρεις το κάστρο της Θεσσαλονίκης να στείλεις ανθρώπους σου στο όρος  Χορτιάτη να κόψουν όλους τους υδροφόρους σωλήνας.Έτσι όλοι από την δίψα και την απελπισία πιεζόμενοι θα πέσουν " σαν τα σπουργίτια σε παγίδα και σαν ορτύκια που λείπει η μάνα τους από τη φωλιά".
Συ θα εκπορθήσεις την Πόλιν".
Την Θεσσαλονίκη εννοούσαν.
Μπράβο σου μαμά.Πώς τα ξέρεις όλα αυτά;
Tι δουλειά κάνω παιδί μου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου