Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

To Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
-Σούζαν,ήρθα και σήμερα με την παρέα μου.
-Χαίρομαι Λόϊς,η μία φορά δεν είναι αρκετή.
-Δημήτρη,καλώς ήλθες
Άννα,τι κάνεις;έχασες και σήμερα την παράδοση της πρώτης ώρας;
-Ναι,κυρία Σούζαν,όπως και την προηγούμενη φορά.
-Είναι και σήμερα σπουδαίο το μάθημα?
-Αρκετά,κυρία Σούζαν.
-Περί τίνος θέματος,η σημερινή παράδοση, που διαπραγματεύεται ο καθηγητής σου?
-Το Ηλιακό πλέγμα,κυρία Σούζαν ήταν το θέμα της παράδοσης του δόκτορα Ράμπλιν,σήμερα.
-Σούζαν,έλα να σου πάρω την πίεση.Μην καθυστερούμε,η ώρα περνά.Τα παιδιά,αγάπη μου,ήρθαν   και σήμερα μαζί μου περισσότερο για να θαυμάσουν και τις υπόλοιπες προσωπογραφίες .
-Μια στιγμή Λόϊς,η Άννα έχει να μου πει κάτι ενδιαφέρον.
-Άννα, η κουβέντα σας να είναι σύντομη,η ώρα περνά.
-Δημήτρη μου,μην ανησυχείς.
-Άννα,πες μου το ενδιαφέρον της παράδοσης που έχασες την παρακολούθηση της  σήμερα.
-Μην ανησυχείτε,αγαπητή μου,θα προλάβετε τη δεύτερη ώρα,όπως και την περασμένη εβδομάδα.
-Πρόλαβες,Άννα,την παράδοση της  επόμενης ώρας,ευτυχώς.
-Ναι,κυρία Σούζαν,ο καθηγητής μου είναι πολύ προσηνής,πολύ απλός άνθρωπος. Έχουμε αναπτύξει μία πολύ καλή σχέση συναδελφικότητας,μπορώ να πω, από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες από την έναρξη των μαθημάτων.
-Δεν σε αντιμετωπίζει σαν φοιτήτρια,θες να πεις.
-Ναι, κυρία Σούζαν,ακριβώς αυτό συμβαίνει.Με αντιμετωπίζει σαν ίσο μέλος στην,πανεπιστημιακή ομάδα  των μαθητευόμενων ιατρών,αν και είμαι  φοιτήτρια.
-Πώς  προήλθε αυτή η ταχύτατη συνεργασία,Άννα?
-Η Άννα,κυρία Σούζαν,είναι κινητή εγκυκλοπαίδεια.
-Τι θες να πεις,αγαπητέ μου,Δημήτρη.Είναι καλή έκφραση αυτή για την αγαπητή Αννα ή όχι.
-Είναι πολύ καλή έκφραση,κύριε καθηγητά μου.Θέλω να πω,ότι η Άννα έχει πολλές γνώσεις σε πολλά θέματα και ο καθηγητής της, ο Δόκτορ Ράμπλιν, το αντελήφθη  από τις πρώτες ημέρες.
-Σ'ευχαριστώ,Δημήτρη μου. Ο καθηγητής μου,κυρία Σούζαν,με έχρησε βοηθό του από τον πρώτο μήνα  από τότε που  άρχισαν  τα μαθήματα.Έχω βοηθήσει αρκετές φορές στο χειρουργείο  και με έχει εντάξει στην ομάδα των  νέων ιατρών βοηθών.
-Η Άννα,κυρία Σούζαν, έχει προσφέρει τις ώρες της από την προσωπική της ζωή, και πολλές ώρες εις βάρος των καθηκόντων της στα υπόλοιπα μαθήματα,αρκετές φορές,για να εξυπηρετήσει τον καθηγητή της.
-Με ποιό τρόπο,αγαπητέ μου, Δημήτρη. Η αγαπητή Άννα είναι μία φοιτήτρια ιατρικής στα πρώτα της βήματα,δίχως μεγάλη πείρα.
-Με κάθε τρόπο,κύριε καθηγητά μου,με την προθυμία της,την καλοσύνη της,την εργατικότητά της, την αντοχή της  και την ψυχραιμία της στις δύσκολες ώρες των χειρουργείων,που ο καθηγητής της, ζητούσε την συμπαράσταση της.
-Συγχαρητήρια,Άννα,είπε η Σούζαν.
-Χαίρομαι πολύ,που ακούω,αγαπητή Άννα, και μαθαίνω για την προσφορά σου,την αληθινή ανθρωπιά σου στους άρρωστους και χειρουργημένους ασθενείς.
-Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.Δεν έκανα και κάτι σπουδαίο.Μη  νομίζετε,ότι χειρουργούσα κιόλας.Εξυπηρετήσεις έκανα στην προετοιμασία των ασθενών πριν το χειρουργείο.Πολλές φορές  ήμουν στη θέση της  αδελφής νοσοκόμας,όταν ο ασθενής, δεν δεχόταν την παρουσία της, στη διάρκεια της επέμβασης και έδειχνε περισσότερη εμπιστοσύνη στη δική μου παρουσία,ως εκπαιδευόμενη βοηθός ιατρός.
-Πολύ ωραία.Έλα Άννα,να σου πάρω την πίεση.Ω,συγγνώμη,έλα Σούζαν θέλω να πω.
-Αγάπη μου,σε λίγο,θέλω να ακούσω την Άννα,έχει κάτι σπουδαίο να μου πει.
-Θέλω να πω,ότι ο Δόκτορ Ράμπλιν,άνθρωπος του καθήκοντος,όπως είναι, μου εξήγησε πλήρως το μάθημα  της πρώτης ώρας που δεν παρακολούθησα. Μετά το τέλος της δεύτερης ώρας παρέμεινε στην αίθουσα.Είπε στους συμφοιτητές μου,αν είχαν κάποια  άλλη σπουδαία ασχολία,μπορούσαν  να αποχωρήσουν από την αίθουσα,αν  όχι να παραμείνουν. Επανέλαβε,κυρία Σούζαν μου,το μάθημα που παρέδωσε την πρώτη ώρα  έτσι δεν έχασα το μάθημα ούτε της πρώτης ώρας.Μην ανησυχείτε.
Στους συμφοιτητές μου που παρέμειναν στην αίθουσα είπε,ότι δεν βλάπτει η επανάληψη της παράδοσης.
-Πολύ σπουδαίος καθηγητής και σπουδαίος άνθρωπος ο Δόκτορ Ράμπλιν.Τον γνωρίζις Λόϊς;
-Όχι, Σούζαν,δεν έτυχε.
-Έλα,αγαπητέ μου,Δημήτρη,πάμε στην τραπεζαρία να δεις και τους άλλους πίνακες.
-Κύριε καθηγητά μου,θέλω να είναι και η Άννα μαζί μας  να θαυμάσει.
-Ελα,Σούζαν,να σου πάρω την πίεση και μετά συνεχίζεις  την συνομιλία σου με την αγαπητή  Άννα,αν έχουμε ώρα.
-Κυρία Σούζαν,πηγαίνετε να σας πάρει ο σύζυγος σας την πίεση και μετά συνεχίζουμε,αν  η ώρα δεν έχει περάσει.
-Αγαπητά μου παιδιά,εσείς περάστε  στην τραπεζαρία να θαυμάσετε και τα άλλα πορτραίτα.
-Ναι,κύριε καθηγητά μου, ευχαριστούμε.
Ο Δημήτρης και η Άννα πέρασαν στην τραπεζαρία και ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ με τη σύζυγο του στην κρεβατικάμαρα να της πάρει την πίεση.
-Αννα.δες εδώ πάνω από το κομό το πορτραίτο της Μαρίας Θηρεσίας σε νεαρά ηλικία.
Πολύ ωραία Αυτοκράτειρα,Δημήτρη μου,πολύ ωραία γυναίκα.Δες τα χείλη της.Τα μάτια της δεν είναι τόσο ωραία,όσο είαι τα χείλη της.Δες το πάνω χείλι της,έχει ένα ωραίο χαμόγελο, που μοιάζει   σαν περισπωμένη.
-"Ρόδινη περισπωμένη πάνω στο ρήμα σ'αγαπώ",είπε ο Δημήτρης.
-Δημήτρη μου,αυτοσχεδίασες;
-Όχι,αγάπη μου,θυμήθηκα,στο σχολείο, τα αγόρια από τις μεγαλύτερες τάξεις.  Έλεγαν αυτή την έκφραση.Τώρα καταλαβαίνω.Θα ήταν παρμένη από την ερωτική αλληλογραφία της Μαρίας Θηρεσίας.
-Τόσο όμορφφη και δυναμική γυναίκα,Δημήτρη μου,θα είχε πολλούς θαυμαστές και αγαπημένους. Η  ρομαντική εποχή,που ζούσε ,επέτρεπε τέτοιου είδους εκφράσεις  αγάπης.
-Σε όλες τις εποχές,Αννούλα μου,υπάρχουν ρομαντικοί άνθρωποι. Αννούλα, δες
εδώ αριστερά. Είναι πιο νέα στο πορτραίτο αυτό και πιο όμορφη.
Η Άννα πλησίασε να δει καλύτερα.Διάβασε στο κάτω μέρος του πίνακα και είπε στο Δημήτρη.
-Δημήτρη μου,είναι η κόρη της. Είναι η Μαρία Αντουανέτα,η βασίλισσα της Γαλλίας.
-Τι γράφει,Άννα μου,κάτω από την εικόνα της.
-Γράφει,Δημήτρη μου,το όνομα του καλλιτέχνη.
Ποιός είναι,Αννα μου;
- Να δω καλύτερα,Δημήτρη μου.Η Άννα  τεντώθηκε,πάτησε στις μύτες των παπουτσιών της και είπε.Είναι γυναίκα,Δημήτρη μου.Είναι η Ελιζαμπέτα Λε Μπράντ.
-Ημερομηνία που φιλοτέχνησε το πορτραίτο γράφει;
-Δημήτρη μου έχει τη χρονολογία 1783 και τις χρονολογίες γεννήσεως και θανάτου.
-Άννα μου, τη χρονολογία γέννησης πες μου.Η χρονολογία  θανάτου της βασίλισσας Αντουανέτας μας είναι γνωστή. Το  έτος 1793 στο Παρίσι από το οργισμένο πλήθος.
-Για το παντεσπάνι,Δημήτρη μου.
-Αννούλα μου,και για το παντεσπάνι,αλλά πιο πολύ για τις πολυτέλειες που έκανε. Ξόδευε πολλά χρήματα ενώ ο λαός πεινούσε.
Εγώ,είπε η Άννα,γνωρίζω ότι ήταν μία πολύ ευγενική βασίλισσα.Λίγο πριν τη καρατομήσει ο δήμιος,πάτησε το πόδι του,κατά λάθος, και  η Αντουανέτα  του ζήτησε συγγνώμη.
-Αλήθεια,Αννούλα μου,πολύ συγκινητικό.Δε μου είπες όμως πότε γεννήθηκε.
-Να δω τι γράφει,Δημήτρη μου.Η ημερομηνία γεννήσεως είναι.Δεν διακρίνω,Δημήτρη μου,ημερομηνία.Τη χρονολογία βλέπω καθαρά και το μέρος που γεννήθηκε. Γράφει 1755 στο Παλάτι Χόφμπουρκ στη Βιέννη.
-Αννούλα μου,ήταν νεότατη,όταν την καρατόμησαν.
-Ναι,Δημήτρη μου,νεότατη και  δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε αυτό.Τι ήθελαν. Ήθελαν η βασίλισσα τους να είναι ντυμένη με κουρέλια; 
-Αννούλα μου,πώς φαίνεται ότι δεν έχεις πεινάσει ποτέ.
 -Δημήτρη μου,όπως ξέρεις, λιγοστά είναι τα φαγητά που μου αρέσουν.
-Αννούλα δες το όμορφο τραπέζι είναι γεμάτο σερβίτσια.
-Ναι,Δημήτρη μου,ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ είπε,ότι  η Σούζαν,η γυναίκα του,παίρνει το τσάϊ της με τις φίλες της,κάθε απόγευμα.
Ο Δημήτρης έβγαλε το σκέπασμα  τη; πιατέλας  που ήταν μπροστά. Ήταν άδεια  από λιχουδιές.Το ίδιο έκανε και στις άλλες πιατέλες.Βρήκε μερικές μπουκίτσες με αλλαντικά και έφαγε μία.Έλα Άννα δοκίμασε,είπε,είναι πολύ νόστιμα.Την ίδια στιγμή  ήρθε ο Δόκτορ Αρμπέϊτερ.
-Πώς είναι η πίεση της γυναίκας σας; ρώτησε η Άννα.
-Αγαπητή μου η πίεση της Σούζαν σήμερα είναι ανεβασμένη. Πήρε το χάπι της  και σε λίγο θα την πάρει ο ύπνος. .
-Δείτε,κύριε καθηγητά,είναι  άδειες οι πιατέλες.
-Περίμενε τις φίλες της. Δεν θα έλθουν σήμερα, είπαν στο τηλέφωνο.Παιδιά,όπως καταλαβαίνετε,θα καθίσω στο σπίτι σήμερα κοντά στη γυναίκα μου.Εσείς επιστρέψετε στο πανεπιστήμιο με τη συγκοινωνία.
-Με ποιό μέσον,κύριε καθηγητά μου;
Εδώ,κοντα στο σπίτι μας,λίγη απόσταση σε ευθεία γραμμή,σταθμεύει το αστικό αυτοκίνητο.Το τραίνο βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση ,αν θέλετε να σας εξυπηρετήσω,να σας μεταφέρω μέχρι το σταθμό με το αμάξι μου.
 -Κύριε καθηγητά, καθίστε κοντά  στη γυναίκα σας. Ευχαριστούμε,είπαν ο Δημήτρης και η Άννα. 
-Αγαπητέ,Δημήτρη,να εξηγήσεις στους συμφοιτητές σου.
-Μείνετε ήσυχος,κύριε καθηγητά μου.
-Περαστικά στη γυναίκα σας,κύριε καθηγητά μου.
-Περαστικά στην κυρία Σούζαν,κύριε καθηγητά.
-Ευχαριστώ,παιδιά. Σας χαιρετώ μέχρι αύριο.
-Αννα,τι έλεγες στην Σούζαν για το ηλιακό πλέγμα,ρώτησε ο Δημήτρης την Άννα,όταν μπήκαν στο αυτοκίνητο της στγκοινωνίας.Σας παραδίδει ο καθηγητής αυτό το θέμα; Αυτό, Άννα μου,
είναι θέμα της παραψυχολογίας.Τι σχέση έχει με  τα μαθήματα γαστροεντερολογίας,που παραδίδει ο Δόκτορ Ράμπλιν.
-Έχει,Δημήτρη μου,κάποια σχέση,αλλά δεν είναι επακριβώς θέμα της ειδικότητας αυτής.
-Τι σχέση μπορεί να έχει,κορίτσι μου.
-Δημήτρη μου,να σου πω πρώτα ότι  έχει σχέση με τον εγκέφαλο και τα άλλα όργανα του ανθρωπίνου σώματος.όπου απλώνεται και κυριαρχεί.Περιβάλλει και επιδρά  μέχρι και την ψυχολογική σφαίρα.                             Το Ηλιακό πλέγμα,Δημήτρη μου,είναι σαν ένας ήλιος που ακτινοβολεί εντός μας.Τρέφει τα ζωτικά μας όργανα  αναπτύσει το εγώ μας, απεικονίζει την εικόνα μας και αντανακλάται στις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους.Γιατί με κοιτάς,Δημήτρη μου,περίεργα;
-Γιατί λες ανοησίες,Αννούλα μου; Κουράστηκες,κορίτσι μου,η διαδρομή,το σπίτι σαν παλάτι,τα ρομαντικά πορτραίτα,η μοναχική Σούζαν,κούρασαν το θετικό κορίτσι μου.
-Δημήτρη μου,δεν είναι αυτό.Ήθελα να πω κάτι στη Σούζαν,που ήθελε να ξέρει ποιό μάθημα θα παρέδιδε ο Δόκτορ  Ράμπλιν και θα έχανα την παράδοση. Για να μην αρχίσει να ξεροβήχει με τα ιατρικά θέματα γι αυτό ανέφερα το ηλιακό πλέγμα.
-Θα μου πεις  πώς  ήρθε στη σκέψη σου να το αναφέρεις?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου