Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

To Kυριακάτικο Μυθιστόρημα
-Κύριε Κόνιαλη ετοιμαστείτε.Είναι η σειρά σας τώρα.
-Ευχασιστώ Μάρκους είμαι έτοιμος.
Ήταν ο γραμματέας της σχολής,που εφιστούσε την προσοχή στο κάθε ένα μεταπτυχιακό φοιτητή λέγοντας ότι έφτασε η σειρά του να παρουσιάσει την εργασία του.Ο Δημήτρης ανέβηκε στην έδρα και...
-Κύριε Πρύτανη,κύριε αντιπρύτανη,κύριε πρόεδρε του τμήματος της σχολής μου,κύριοι συνάδελφοι,κυρίες και κύριοι.Εκλήθην υπό του κυρίου καθηγητού μου,δόκτορα Αρμπέϊτερ να δια πραγματευθώ το θέμα που αφορά το επερχόμενο μεταναστευτικό ρεύμα Ελλήνων εργατών στη Γερμανία και να αναφερθώ τόσο στις δυσμενείς όσο και στις ωφέλημες επιπτώσεις που θα προκύψουν από αυτή την θαρραλέα απόφαση που από κοινού έλαβαν οι κυβερνήσεις των δύο χωρών. Αν κοιτάξουμε την  ιστορία της ανθρωπότητας  από την αρχή θα συμπεράνουμε ότι εμφανίζεται ως η ιστορία των πολέμων.Για πολλές χιλιετίες θεωρούσαν ότι ο πόλεμος ήταν μία ανεξήγητη θεομηνία,η οποία παύει κάθε εργασία τίμια και ειρηνική.Την θεομηνία αυτή  η ανθρωπότητα έπρεπε να την υποφέρη,όπως ακριβώς υπέφερε τη χολέρα,τη πείνα και 'αλλες ασθένειες.Οι ειρηνιστικές τάσεις ως κίνημα της ανθρώπινης κοινωνίας του πολέμου που εκδηλώθηκαν στη σύγχρονη εποχή θεωρούμενες,όπως και οι άλλοι κοινωνικοί θεσμοί ως έργο ανθρώπινο που εμπίπτει στη δύναμη της ανθρωπότητας και άρα μπορεί να γίνει αντικείμενο ελέγχου.Οι αρχαίοι Ελληνες αυγγραφείς είναι οι πρώτοι που δίδουν τις πρώτες έγγραφες αναφορές περί ειρήνης.Ο σπουδαιότερος ρητοροδιδάσκαλος και εκ
φραστής της πανελλήνιας ιδέας,ο Ισοκράτης.Ο ρήτορας και πολιτικός της εποχής εκείνης ο Δημοσθένης και ο μεγάλος κωμωδιογράφος ο Αριστοφάνης
Ο Ισοκράτης στο σύγγραμμα του 'Περί Ειρήνης' αναφέρεται στη προετοιμασία των Αθηναίων που μετά από τη μάχη στα Λεύκτρα.Ο Δημήτρης ακούμπησε πάνω στο έδρανο τα χαρτιά,τις κόλλες όπου ήταν γραμμένη η εργασία του  κοίταξε το ακροατήριο και είπε.Στο σημείο αυτό θα σας μιλήσω για την μάχη στα Λεύκτρα. με λίγα λόγια. Τα Λεύκτρα είναι ένα μικρό χωριό της πατρίδας μου στο Νομό Βοιωτίας.Βρίσκεται χτισμένο πάνω σε ένα λόφο και έγινε γνωστό από την ιστορική μάχη των Λεύκτρων μεταξύ των Σπαρτιατών και των Θηβαίων.Στη μάχη αυτή νίκησαν οι Θηβαίο και εδώ στη μάχη αυτή αναδείχθηκε η προσωπικότητα και οι διοικητικές ικανότητες του Θηβαίου στρατηγού Επαμεινώνδα,ο οποίος απάλλαξε τους Θηβαίους από την Σπαρτιατική κυριαρχία και μετέτρεψε τη Θήβα σε μία ισχυρή πόλη-κράτος.Αφορμή για τη μάχη αυτή υπήρξε η σθεναρή στάση του Επαμεινώνδα στο συνέδριο των Ελληνικών πόλεων που έγινε στη Σπάρτηκαι αφορούσε την εφαρμογή της Ανταλκίδειας ειρήνης.Ο Επαμεινώνδας που εκπροσωπούσε στο συνέδριο τη Θήβα ζήτησε να υπογράψει στο σύμφωνο ειρήνης και ως εκπρόσωπος και των άλλων Βοιωτικών πόλεων.Ο βασιλιάς της Σπάρτης Αγησίλαος αρνήθηκε να εκπροσωπήσει ο Επαμεινώνδας και τις άλλες Βοιωτικές πόλεις και διέγραψε τη Θήβα από το σύμφωνο ειρήνης.Αυτό σήμαινε την κήρυξη του πολέμου της Σπάρτης εναντίον των Θηβών και η μάχη δόθηκε στα Λεύκτρα. Μετά τη μάχη έστειλαν τον στρατηγό Χάρη να υποτάξει την αυτόνομη πόλη,την Αμφίπολη.Συμβουλεύει ο Ισοκράτης να μη ζητούν περισσότερα από όσα είχαν ανάγκη.Ο ρήτορας Δημοσθένης,όταν οι Αθηναίοι αισθάνονταν ζωηρά την πίεση του Φιλίππου στην επικράτεια τους,υπερασπίζεται τις επιλογές του Φιλίππου προς τη κατεύθυνση της ειρήνης όχι γιατί  ήταν αντάξια της Αθήνας,αλλά γιατί ήταν αναγκαία.
Το ίδιο αναγκαία θεώρησαν οι κυβερνήσεις των δύο κρατών,της Γερμανίας και της Ελλάδαςτη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών  για να προβούν στο εγχείρημα αυτό.Πρόκειται για μία προσπάθεια καλλιέργειας της φιλίας και της ειρήνης ανάμεσα στους νέους εργαζόμενους,οι οποίοι είναι επιδεκτικοί και ευκολότερα συνάπτουν φιλικές σχέσεις μεταξύ τους.Το πρόβλημα έγκειται στο περισσότερο στο ποσοστό προσαρμογής και οφείλεται  στην προσωπική ικανότητα του κάθε ένα και από τα δύο μέρη και λιγότερο στον ανταγωνισμό,ο οποίος είναι φυσικό να εκδηλωθεί λόγω του νεαρού της ηλικίας των μεταναστών εργατών και που είναι δυνατόν  να ελεγχθεί με την κατάλληλη εκπαίδευση καλής συμπεριφοράς προς τους προσκαλεσμένους από ομάδα ψυχολόγων που θα ασχοληθούν με την επιμόρφωση των φιλοξενούντων ξένων συναδέλφων τους και δεν θα είναι η πρώτη φορά που ο Γερμανικός λαός υποδέχεται  εργάτες αλλοδαπούς συναδέλφους. Σε ανάλογη επιμόρφωση είναι ανάγκη να  υποβληθούν πριν από την αναχώρηση τους και οι Έλληνες εργάτες θα μέχρι τον ερχομό τους και μέχρι να αντιληφθούν  τη πραγματικότητα,τις ζημιές από τον πόλεμο που προξενήθηκαν και στη χώρα αυτή,όπως σε όλο τον κόσμο.Με τον τρόπο αυτό οι συνέπειες του ερχομού των Ελλήνων εργατών θα στεφθεί με επιτυχία και η ενασχόληση με το ίδιο αντικείμενο θα τους φέρει πιο κοντά με φιλικούς δεσμούς και εργασιακούς και είναι σίγουροι λόγω ηλικίας οιη δεσμοί αγάπης ανάμεσα στους νέους ανθρώπους,που θα παραμείνουν στη χώρα για αρκετό χρονικό διάστημα ίσως και για όλη τη ζωή τους,αν είναι άνθρωποι που προσαρμόζονται με ευκολία στο ξένο περιβάλλον. Η  προσαρμογή αυτή,η εύκολη προσαρμογή είναι αναπόσπαστα εξαρτημένη από τον οικονομικό παράγοντα και είναι φυσικότατο να συμβαίνει αυτό όταν οι πρώτες ανάγκες για την επιβίωση,οι σημαντικές ανάγκες ελλείπουν,όταν υπάρχει ένδεια είναι φυσικό να τολμάς,να αποδέχεσαι την πρόσκληση από όπου και αν προέρχεται.Η ένδεια είναι φυσικό επακόλουθο σε έναν πόλεμο.Η ένδεια από όλες τις απόψεις.Ένδεια τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό,όσο και σις μηχανές.Και τα δύο ένας πόλεμος τα αχρηστεύει και τότε χειάζονται και τα δύο αντικατάσταση από όπου είναι δυνατόν και από όπου είναι πιο εύκολο να γίνει αυτό,λαμβάνοντας υπ όψιν τις ανάγκες και από τα δύο μέρη.Αυτό που θα συμβεί με την απόσπαση από τα πατρικά τους εδάφη μερικών χιλιάδων νέων από τη μία αποδυναμώνει τη χώρα τους,από την άλλη όμως ο νέος προορισμός τους ωφελεί όλον αυτόν τον νέο πληθυσμό σε προσωπικό επίπεδο με την προσφορά μίας αξιοπρεπούς εργασίας και την εξασφάλιση των προς το ζειν στους ίδιους και στις οικογένειες τους.Η εργασία επηρεάζει την συναισθηματική κατάσταση του ανθρώπου,την αντίληψη του εαυτού του και την εκτίμηση που απολαμβάνει από τους γύρω του.Βιοποριστικοί είναι οι λόγοι που ωθούν τις δύο κυβερνήσεις να προβούν στην επίτευξη του φαινομένου αυτού,της μετανάστευσης των Ελλήνων εργατών στη Γερμανία και είναι ψυχολογικά τα φαινόμενα που συνοδεύουν την ανεργία.Ο Σίγκμουντ Φρόυδ που όλοι γνωρίζουμε και που θεωρείται ο πατέρας της ψυχολογίας,αναφέρεται στη σημασία που έχει η εργασία στη ζωή του ανθρώπου.Ο Φρόυδ τόνισε ότι για τη φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού χρειάζεται η συνύπαρξη και ο συνδυασμός σε δύο βασικές ικανότητες,Είναι η ικανότητα του ανθρώπου να αγαπά και η ικανότητα να εργάζεται.Η αγάπη και η εργασία λέγει ο Φρόυδ είναι εγγύηση στη ψυχική ισορροπία του ανθρώπου.Μέσα από την επίτευξη της αγάπης ικανοποιείται η συναισθηματική ανάγκη  και μέσα από την εργασία επιτυγχάνει τις προϋποθέσεις που οδηγούν στην   στην αγάπη για την εργασία και στην αγάπη προς τον ίδιον τον εαυτόν που επιδίδεται στην εργασία.Η πληρωμή,η κατανομή του ημερομίσθιου θα είναι δίκαιο να γίνεται με βάση την οικογενειακή κατάσταση του εργάτη και βεβαίως την εργατική απόδοση του,το έργο που παράγει  Στο επίπεδο αυτό οι Έλληνες γενικά είναι φιλότιμος λαός. Εργάζονται σκληρά αν πρόκειται να εξασφαλίσουν τα προς το ζειν στη πολυπληθή οικογένεια τους.Η εργασία,αγαπητοί μου,είναι μία καθημερινή άσκηση, είναι μία ανθρώπινη δραστηριότητα,η οποία χρησιμεύει  στη δημιουργία  ενός τέλειου  αποτελέσματος,όπως αναφέρει ο Φρόϋδ.Η σχέση ανάμεσα στην εργασία και την ψυχική ισορροπία αποτελεί το κριτήριο αξιολόγησης για το πόσο σημαντική είναι η εργασία και η σχέση αυτή είναι αρρηκτη,γιατί η εργασία δεν είναι απλά το μέσον για τη βιολογική επιβίωση του ανθρώπου.Αποτελεί βασικό παράγοντα που εξασφαλίζει την αποδοχή του από τους γύρω.του ενώ ταυτόχρονα την διαφοροποίηση από αυτούς.Κάθε άνθρωπος μεταφέρει στην εργασία τις ανάγκες του και αναμένει την εκπλήρωση τους μέσα από αυτήν.Με την εργασία ο άνθρωπος απολαμβάνει υλική και ηθική ευχαρίστηση.Η εργασία αγαπητοί μου εξευγενίζει τον άνθρωπο.Ψυχικά υγιής θεωρείται ο άνθρωπος που αγαπά και που εργάζεται αυτή είναι άλλη μία απάντηση του πατέρα της ψυχοαναλυτικής θεωρίας του Σίγκμουντ Φρόϋδ,όταν ζητήθηκε να δώσει τον ορισμό για το τι εστί ο ψυχικά υγιής άνθρωπος και σε τούτο το σημαντικό στοιχείο στοχεύουν οι κυβερνήσεις των δύο κρατών,οι οποίες απεφάσισαν από κοινού την είσοδο στη Γερμανία με καλή πίστη,με εμπιστοσύνη τους Έλληνες εργάτες που σε λίγο καιρό από τώρα θα εισέλθουν στη χώρα για να εργαστούν και να
προσφέρουν όφελος τόσο στην προσωπική τους ζωή όσο και στην οικογενειακή. Επικροτούμε την απόφαση αυτή και δεν έχουμε να πούμε τίποτε άλλο.Τους αξίζει ένα μεγάλο Εύγε!
Παρατεταμένα χειροκροτήματα κάλυψαν το τέλος της εκφώνησης της εργασίας από τον Δημήτρη.Το ακροατήριο ενθουσιασμένο χειροκροτούσε τον Δημήτρη,που επέστρεψε στο κάθισμα του συγκινημένος και αγέρωχος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου