Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα.

 Ο Δημήτρης  δε μπόρεσε να κοιμηθεί όλη νύχτα.Ανυπομονούσε να ξημερώσει  να ξυπνήσει η Άννα.Φλεγόταν από επιθυμία να  μάθει,να ακούσει από την Άννα την συνέχεια για την ουρολοίμωξη.Το θέμα ήταν πολύ προσιτό στον Δημήτρη. Πολλοί από τους εργαζόμενους συναδέλφους του στο υφαντουργικό εργοστάσιο στον Πειραιά,όπου εργαζόταν στα γυμνασιακά και στα φοιτητικά του χρόνια,συζητούσαν για το θέμα αυτό  στο σταμάτημα της εργασίας τους.Ήθελε από τότε να ρωτήσει,να μάθει λεπτομέρειες από τους μεγαλύτερους,αλλά ντρεπόταν λόγω ηλικίας και να τώρα που δόθηκε η ευκαιρία και δεν θέλει να την αφήσει να πάει χαμένη.Θέλει να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες για την φλεγμονή αυτή που είναι η συχνότερη στον ανθρώπινο οργανισμο. Ο Δημήτρης κοιμήθηκε λίγη ώρα τα ξημερώματα και κατά τις δέκα η ώρα χτύπησε την πόρτα του δωματίου της Αννας,που κοιμόταν ακόμα του καλού καιρού. Άνοιξε σιγανά την πόρτα και στάθηκε να την κοιτάζει, να την απολαμβάνει πόσο ήρεμα  κοιμόταν.Το ποτήρι με το νερό που είχε αφήσει στο κομοδίνο της το προηγούμενο βράδυ ήταν άγγιχτο..
-Άννα,ξύπνα,αγάπη μου.
-Ξημέρωσε κιόλας?
-Ναι,αγάπη μου,είναι δέκα η ώρα και έξω ο καιρός είναι τόσο όμορφος.Ο ήλιος λάμπει. Έλα,αγάπη μου,να πεταχτούμε μέχρι το σπίτι του πατέρα Ιωακείμ να ζητήσουμε από την πρεσβυτέρα του τα βότανα που είπες για την Νίνα.
-Ω! ναι,αγάπη μου,ξέχασα. Περίμενε στο σαλόνι να ετοιμαστώ και έρχομαι.Το ποτήρι με το νερό.
-Ναι,αγάπη μου,το νερό που μου ζήτησες.χθες βράδυ. Σου το έφερα,αλλά είχες αποκοιμηθεί.
-Ω!αγάπη μου,σ'αγαπώ πολύ.
-Και γω σ'αγαπώ,αγάπη μου. Ετοιμάσου τώρα. Μην αργείς.Σε περιμένω.

-Καλημέρα,πρεσβυτέρα Μαρία.
-Ω!καλώς τα παιδιά.Πώς από δω?Δεν έχετε μαθήματα σήμερα?
--Όχι,πρεσβυτέρα,γι αυτό και η πρωϊνή μας επίσκεψη.
-Ελάτε καθίστε. Ετοιμάζω τσάι.Όπου νάναι ο Ιωακείμ θάρθει.
-Τι κάνει ο πατέρας Ιωακείμ.Πού είναι?
-Είναι στην εκκλησία,κορίτσι μου,σήμερα είναι του αγίου Νικολάου.
-Γιορτάζει ο προστάτης άγιος των ναυτικών,είπε ο Δημήτρης.
-Ναι,αγόρι μου,όπως το λες.
-Το Μόναχο,πρεσβυτέρα,δεν είναι παραθαλάσσιο,πώς γίνεται..
-Τι σημασία έχει,κορίτσι μου,πως η πόλη δεν είναι παραθαλάσσια.Σημασία έχει πως σήμερα είναι του αγίου Νικολάου και η Ορθόδοξη εκκλησία τιμά τη μνήμη του αγίου με τη λειτουργία.Η ημέρα είναι εορτάσιμη.Μιά στιγμή,χτυπάει το κουδούνι.
-Ήρθες παπά μου?
-Χρόνια πολλά,πρεσβυτέρα.Βοήθεια μας ο άγιος.
-Βοήθεια μας,παπά μου. μας επισκέφθηκαν τα παιδιά,ο Δημήτρης και η Άννα είναι εδώ.
-Ω! τι ευχάριστη έκπληξη.Τι κάνετε παιδιά.Ο Ερρίκος και η Ηelga τι κάνουν.
-Καλά είναι.Βρίσκονται στην Αμερική κοντά στη Σημέτα την κόρη τους,τώρα και μιά εβδομάδα.Τηλεφώνησαν εχθές.Μίλησαν με τη Νίνα.Περνούν πολύ καλά είπαν.
-Η Νίνα τι κάνει,ο άνδρας της?Πολύ καλοί άνθρωποι.
-Ναι,πράγματικά.Είναι πολύ καλοί και πολύ εξυπηρετικοί.Η Νίνα αυτές τις ημέρες που οι κύριοι της απουσιάζουν,περισσότερο τώρα που δεν κατευθύνεται από την Helga, βρίσκεται σε μιά κατάσταση σύγχυσης. Tις καθημερινές της δουλειές,που πριν τις προγραμμάτιζε η Helga τώρα αναγκάζεται να τις διαχειρίζεται μόνη της και επί πλέον να τις επιτελεί  με αποτέλεσμα να βρίσκεται συνεχώς σε ένταση και να ξεχνά.Ξεχνά σοβαρά πράγματα,όπως χθες βράδυ.
-Τι έγινε χθες βράδυ?
-Είχα μάθημα,πατέρα Ιωακείμ,μέχρι αργά στο πανεπιστήμιο,που ήταν έκτακτο, εν όψει της αναχώρησης του καθηγητή σε συνέδριο στην Αμερική.Αναγκαστικά μετέφερε το μάθημα του το βράδυ της προηγούμενης από την αναχώρηση του ημέρας.Έτσι θα παρέμενα στο πανεπιστήμιο μέχρι αργά,μέχρι περίπου στις δέκα η ώρα,γι αυτό  πήρα τηλέφωνο τη Νίνα να ενημερώσει τον Δημήτρη σχετικά.Η Νίνα το ξέχασε.
-Ω!
-Ναι,πρεσβυτέρα,το ξέχασε κι εγώ περίμενα την Άννα χωρίς να γνωρίζω τι συμβαίνει.Είχα ανησυχήσει σε μεγάλο βαθμό.
-Καταλαβαίνω,παιδί μου,καταλαβαίνω.Τι έγινε μετά?
-Μετά,πατέρα Ιωακείμ,όταν η Άννα επέστρεψε μετά από αρκετή ώρα κι εγώ ήμουν έτοιμος να την επιπλήξω,τότε θυμήθηκε και μας ζήτησε συγγνώμη.Ήταν απασχολημένη με το φαγητό που είχε αρχίσει να μυρίζει.
-Ανησύχησα πολύ,πατέρα Ιωακείμ,είπα στον Δημήτρη να έρθουμε αμέσως να ζητήσουμε βοήθεια από την πρεσβυτέρα με τα βότανα που έχει στην κουζίνα της, Τα βότανα που ενισχύουν τη μνήμη.Ο Δημήτρης δεν ήθελε νυχτιάτικα,ήταν περασμένες δέκα.
-Έκανε περισσότερο κρύο χθες,πατέρα Ιωακείμ.
-Ναι, είχε αρκετό κρύο.Κι εγώ ήμουν μόνος στον εσπερινό χθες το απόγευμα.Εγώ και ο νεοκόρος.
-Σήμερα,παπά μου?
-Σήμερα,πρεσβυτέρα μου,ήταν η εκκλησία γεμάτη.
-Βοήθεια μας,παπά μου.
-Χρόνια πολλά,είπαν ο Δημήτρης και η Άννα.
-Χρόνια πολλά,είπαν ο πατέρας Ιωακείμ και η πρεσβυτέρα.
-Συγγνώμη,να σας προσφέρω ένα τσάϊ και ένα μελομακάρονο.Βρισκόμαστε στη νηστεία των Χριστουγέννων και το γλυκό δεν έχει ούτε βούτυρο ούτε αυγά.
-Πολύ νόστιμο,πρεσβυτέρα,γειά στα χέρια σου.
-Ευχαριστώ, παπά μου.
-Πολύ νόστιμο,είπε ο Δημήτρης.
-Μμ...πολύ νόστιμο,είπε και η Άννα.Χωρίς βούτυρο και αυγά το ζυμώσατε? νερό και αλεύρι μοναχά?
-Κορίτσι μου,και με λάδι ραφινέ και μπαχαρικά
-Πρεσβυτέρα μου,είναι πολύ μυρωδάτο.Τι άλλο βάλατε?
-Έβαλα,κορίτσι μου,κανέλα,μέλι,σουσάμι,ζάχαρη.
.-Πολύ νόστιμο.Να πάρω άλλο ένα?
-Πάρε,αγόρι μου,όσα θέλεις.
-Πάρε,Δημήτρη,η πρεσβυτέρα ετοιμάζει μελομακάρονα κάθε μέρα.
-Γειά στα χέρια σας.
-Ευχαριστώ,αγόρι μου. Να περνάτε να σας φιλεύομε.
-Ο σεβαστός Τιμόθεος τι κάνει?
-Για την ώρα καλά είναι μας λέει στο τηλέφωνο.Παίρνει τα φάρμακα ακριβώς όπως του είπε ο δόκτορ Ράμπλιν και επικοινωνεί μαζί του συχνά.
-Ω! πολύ ωραία,είπε η Άννα.
-Δεν θα έτρωγε τα γλυκά σας  ο αδελφός σας.
-Έτσι είναι,όπως το λες,αγόρι μου.Δεν του αρέσουν τα γλυκά.
-Να πάρουμε δύο μελομακάρουνα να κρατούμε στη Νίνα και στον Τόμας.
Να πάρετε όσα θέλετε.
-Να σας τα βάλω σε ένα πλαστικό κουτάκι  και για τον πρωϊνό καφέ σας.Εδώ έχω και τα βότανα για τη μνήμη.Είναι συνδυασμός βοτάνων.Να βράζει η Νίνα νερό σε ένα κατσαρολι,να ρίχνει μέσα στο βραστό νερό μιά κουταλιά από τα βότανα,να σκεπάζει το κατσαρόλι με ένα πιάτο για δέκα λεπτά και να πίνει από το αφέψημα ένα φλιτζάνι τρεις φορές την ημέρα.
-Πόσες ημέρες,πρεσβυτέρα μου?
-Μέχρι να τελειώσουν τα βότανα.Έβαλα επτά κουταλιές για επτά ημέρες και εδώ είμαστε πάλι.
-Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ και σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά.
Χρόνια Πολλά,παιδιά και καλή πρόοδο στα μαθήματα σας.
Σας ευχαριστούμε πολύ.Καλημέρα σας.
-Καλημέρα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου