Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015


Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα

Το στομάχι του ανθρώπου, στην εσωτερική του επιφάνεια, καλύπτεται από ένα στρώμα βλέννας. Η βλέννα  του στομάχου έχει έναν ορισμένο ρόλο σην προστασία του στομάχου. Ενεργεί σαν  ένα προστατευτικό "τείχος",σαν ένα εμπόδιο, ανάμεσα στο ευαίσθητο τοίχωμα του και στα οξέα,τα γαστρικά υγρά  που εκκρίνονται από το στομάχι.Το δωδεκαδάκτυλο περιέχει το ίδιο είδος βλέννας με το στομάχι. Το μικρόβιο,που προκαλεί τη γαστρίτιδα ή το έλκος ταιριάζει αρμονικά, και ορμονικά μπορούμε να πούμε,και μπορεί να ζει στο στρώμα αυτό της βλέννας, θεωρώντας την ως το φυσικό του περιβάλλον.Το μικρόβιο ερεθίζει την εσωτερική επιφάνεια του στομάχου και προκαλεί φλεγμονή στο στομάχι, τη γνωστή μας  γαστρίτιδα.Το ίδιο μικρόβιο παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του πεπτικού έλκους στο στομάχι και στο δωδεκαδάκτυλο.
Το μικρόβιο αυτό δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που προκαλεί το έλκος στο πεπτικό σύστημα του ανθρώπου. Το έλκος προκαλεί ένας συνδυασμός παραγόντων,οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν, το μικρόβιο, τις κληρονομικές ιδιότητες που αποτελούν το γενετικό υλικό, τα γαστρικά οξέα του στομάχου, η κατανάλωση ασπιρίνης ή  και άλλα φάρμακα,που παίρνει ο άνθρωπος για να καταπολεμήσει τον πόνο,όπως της αρθρίτιδας. Ακόμα,ακόμα και το κάπνισμα μπορεί να συμβάλλει  στην ανάπτυξη του έλκους στο στομάχι και στο δωδεκαδάκτυλο. Όταν η φλεγμονή παραμείνει αθεράπευτη και καταστεί χρόνια,τότε σε ένα ποσοστό πληθυσμού,στη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου,είναι δυνατόν, η μόλυνση να μετατραπεί σε καρκίνο του στομάχου. Αυτό που δε γνωρίζουμε σήμερα, και σας παρακινώ,δεσποινίδες και κύριοι,σας παρακινώ στη γνώση. Εμπρός,λοιπόν,κύριοι συνάδελφοι,σας παρακινώ στην έρευνα. Δεν γνωρίζουμε,αν η φαρμακευτική αγωγή,που εκριζώνει το μικρόβιο, μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στο στομάχι.
Η φαρμακευτική αγωγή με τα σύγχρονα φάρμακα είναι σημαντική για τη θεραπεία του έλκους,γιατί αν αφεθεί,ο πάσχων ασθενής,χωρίς θεραπεία,τα επώδυνα επεισόδια έλκους επαναλαμβάνονται και έτσι οδηγείται το έλκος σε χρόνια κατάσταση,που δυσκολεύει τη ζωή του ίδιου του πάσχοντα ανθρώπου και των συγγενικών προσώπων του. Αν όμως με τη φαρμακευτική αγωγή το μικρόβιο εξουδετερωθεί τότε οι υποτροπές του έλκους και η επανεμφάνιση του γίνονται όλο και πιο σπάνιες.
Εκριζώνοντας το μικρόβιο τα περισσότερα έλκη και στο στομάχι και στο δωδεκαδάκτυλο θεραπεύονται οριστικά. Η  εγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή,που αντιμετωπίζει το μικρόβιο,που προκαλεί το έλκος,συνίσταται στη χορήγηση αντιβιοτικών. Οι περισσότερες θεραπείες περιλαμβάνουν πολλά διαφορετικά φάρμακα,που η λήψη τους διαρκεί από μία εβδομάδα μέχρι και ένα μήνα περίπου. Η θεραπεία περιλαμβάνει δύο αντιβιοτικά και ένα φάρμακο που καταστέλλει την οξύτητα του στομάχου. Η διαφορετικότητα των φαρμάκων αφορά την θετική ή αρνητική  ευαισθησία ή επίδραση  που δυνατόν να έχει το φάρμακο στον οργανισμό.,μέχρι  το μικρόβιο να θεραπευθεί .Αν η θεραπεία ολοκληρωθεί κάθε λοίμωξη μπορεί να θεραπευθεί.
- Είναι δυνατόν,κύριε καθηγητά,η θεραπεία να παρουσιάσει παρενέργειες?
-Δεσποινίς μου, πολύ σωστή η ερώτηση σας. Ναι,μπορεί η θεραπεία να έχει παρενέργειες σε ορισμένους ασθενείς, που υποβάλλονται σε μακροχρόνια θεραπεία,οπως διαταραχές στη γεύση,ναυτία και διάρροια.
-Ανάλογα με την ηλικία και την ευαισθησία του ασθενούς? κύριε καθηγητά.
-Ναι, δεσποινίς,οπωσδήποτε. 
Οι  ασθενείς με μακροχρόνια θεραπεία προστατεύονται από την υποτροπή του έλκους με την χρησιμοποίηση φαρμάκων που ελαττώνουν την οξύτητα από τα γαστρικά υγρά.
Εδώ τελειώνει η σημερινή μας παράδοση για το Έλκος του στομάχου και του δωδεκαδακτύλου. Σας συνιστώ,κύριοι και κυρίες συνάδελφοι να μελετήσετε επακριβώς το ζητούμενο σημερινό θέμα,που είναι τόσο σημαντικό για την ωφέλιμη αξία που παρουσιάζει  στο κοινωνικό σύνολο. Σας ευχαριστώ,που με παρακολουθήσατε.

-Καλησπέρα,κύριε καθηγητά.
-Γειά σου,Άννα! Πώς σου φάνηκε το σημερινό μάθημα?
-Πολύ κατατοπιστικό,κύριε καθηγητά μου
.-Άννα,σε είδα λίγο μελαγχολική? κατά τη διάρκεια της παράδοσης?
-Πολύ σωστά διακρίνατε,κύριε καθηγητά μου. Ήμουν στεναχωρημένη, με τις ερωτήσεις μου προσπάθησα να ξεπεράσω τη στενοχώρια μου.
-Πού οφείλεται,Άννα?
-Κύριε καθηγητά μου, μίλησα στο τηλέφωνο με τον πατέρα μου,αλλά δεν μίλησα με την μαμά μου,που ήθελα τόσο πολύ να την ακούσω.Δεν ήταν στο σπίτι.Ήταν στην αγορά,στα εμπορικά καταστήματα.
-Μη στενοχωριέσαι,Άννα. Όταν επιστρέψεις στο σπίτι κάλεσε την ξανά στο τηλέφωνο.
-Δεν είναι και τόσο εύκολη η τηλεφωνική επικοινωνία,κύριε καθηγητά μου.
-Έλα,Άννα,σε προσκαλώ για ένα περίπατο στο κέντρο της πόλης,να σου περάσει η μελαγχολία. 
-Ευχαριστώ,κύριε καθηγητά μου,για την καλή σας διάθεση,αλλά δεν μπορώ.Σε λίγο έχω να παρακολουθήσω παράδοση στο μάθημα της Ουρολογίας.
- Ο συνάδελφος δόκτορ Μπράουν,γιατί τόσο αργά?
- Ο δόκτορ Μπράουν,,αναχωρεί  για  Αμερική,τις πρωϊνές ώρες,ποσκαλεσμένος σε συνέδριο,γι αυτό μετέφερε την ώρα του αυριανού μαθήματος, σήμερα το βράδυ.Σε μισή ώρα αρχίζει η παράδοση.
Ευχαριστώ,κύριε καθηγητά μου. Θα περιοριστώ σε ένα περίπατο στον κήπο.
-Βραδιάζει,Άννα.
-Εκεί θα συναντήσω τον συνάδελφο μου,τον Πωλ.
-Είναι το αγόρι,που κάθεται δίπλα σου,συνήθως?
-Ναι,κύριε καθηγητά μου.
-Στο μάθημα της περασμένης Δευτέρας και στο σημερινό τον είδα να αποχωρεί από την αίθουσα.
-Κύριε καθηγητά μου,δεν αντέχει, βγαίνει στον κήπο για να αλλάξει περιβάλλον.Οι παραδόσεις της Γαστρεντερολογίας του προξενούν διαταραχές στο στομάχι και γι αυτό αποχωρεί.
- Άννα,σε όλες τις παραδόσεις και  των άλλων μαθημάτων κάθεται συνέχεια δίπλα σου?
-Ναι,κύριε καθηγητά μου,γι αυτό σκοπεύω να τον εντάξω στην ομάδα μου των Ψυχιάτρων συναδέλφων,που ετοιμάζω. Η Ψυχιατρική είναι το μοναδικό μάθημα που επιδέχεται θετικά και παρακολούθεί χωρίς να έχει στομαχικές διαταραχές.
-Πιστεύω να του περάσουν. Είναι ενωρίς για να τον προδικάσουμε.
-Τι εννοείτε,κύριε καθηγητά μου.
-Άννα,δεν μπορούμε να θεωρήσουμε εκ των προτέρων κάτι ως δεδομένο.
-Καληνύχτα,κύριε καθηγητά μου.
- Άννα,Καλό μάθημα.Αουφίντερζεν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου