Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα. Συνέχεια.
Ο Ερρίκος ήπιε λίγο νερό και άρχισε την συζήτηση.
-Κάθυ,τι είναι ο διάβολος.
-Ο διάβολος κατ εμένα,Ερρίκο,είναι το πνεύμα του κακού.
-Πολύ σωστά,Κάθυ,με αυτή την έννοια παρουσιάζει τον διάβολο η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη και με την ίδια έννοια παρουσιάζεται,γενικά,στην Δυτική σκέψη και την φιλολογία.
-Τι είναι ο διάβολος,Δημήτρη.
-Ο διάβολος, Ερρίκο,είναι ο αρχηγός των πεπτωκότων αγγέλων
-Ή των πονηρών πνευμάτων,είπε η Άννα.
-Με πρόλαβες Άννα πριν σου θέσω την ερώτηση.Η απάντηση σου είναι πολύ σωστή,όπως και η δική σου απάντηση,Δημήτρη.
-Το όνομα του ήταν Εωσφόρος,ο φέρων το φως.Αυτό αναφέρει η Χριστιανική Θεολογία.Αργότερα έγινε γνωστός ως σατανάς.Τι θα πει σατανάς,Άννα?
-Ο πονηρός,κύριε Ερρίκο.
-Πού σωστά Άννα.Εδώ, η περίπτωση αυτή εννοεί τον σατανά ως ο ενάντιος.
-Ερρίκο, η λέξη ενάντιος εννοεί τον σατανά,ως το αντίθετο του καλού,επομένως ο κακός,ο μοχθηρός.
-Κάθυ,πολύ καλή η ερμηνεία σου.
-Η Ελληνική λέξη,διάβολος,προήλθε από το διαβάλλω,που θα πει,συκοφαντώ.Αυτή η ελληνική λέξη πέρασε με διάφορες μορφές,μέσω της Λατινικής,στις ευρωπαϊκές γλώσσες. Διαμορφώθηκε έτσι στην Αγγλοσαξωνική,ως Deofol, στην Γερμανική,ως Teufel, στην Αγγλική,ως devile,στη Γαλλική,ως Diable,στην Ιταλική,ως Diavolo, και στην Ισπανική,ως diabdo και στις υπόλοιπες γλώσσες,ανάλογα.
-Ποιός έπλασε τον σατανά,Ερρίκο, ασφαλώς,όχι ο Θεός.Δεν μπορεί ο Θεός να έπλασε το "κακό".
-Πολύ σωστή η σκέψη σου,Κάθυ.Ο Θεός έπλασε αναρίθμητα πλάσματα που έχουν μόνο την πνευματική τους φύση,που έχουν μεγάλες νοητικές δυνάμεις με βούληση και δράση και είναι προικισμένα με υπερφυσικά δώρα γοητείας και ομορφιάς, χάριτος με μία λέξη,τα οποία εξηρτώντο μόνο από Αυτόν.
-Είναι οι άγγελοι,κύριε Ερρίκο.
-Ναι, Νίνα,ακριβώς,είναι οι άγγελοι.Με πρόλαβες. Έλα να καθίσεις στην παρέα μας ,αν θέλεις να ακούσεις.
-Όχι,κύριε Ερρίκο,μιλάτε για τον διάβολο και φοβάμαι.Κι εσύ,Νίνα,φοβάσαι? Έλα τότε,έλα,κάθισε εδώ και άκου,ο φόβος θα σου περάσει.
-Τα πλάσματα του,αυτά,τους αγγέλους,ο Θεός έθεσε υπό δοκιμασίες για να μπορέσουν με αυτές να εισέλθουν στους ουρανούς.Μερικοί από τους αγγέλους πειθάρχησαν,ήταν υπάκουοι και εφάρμοσαν τις εντολές του. Ενώ άλλοι άγγελοι μεταξύ αυτών και ο Εωσφόρος,ο υψηλότερος και φωτεινότερος από όλους,αρνήθηκε να υπακούσει και να υπηρετήσει τον Θεό και εστασίασε εναντίον Του.
-Οπότε ο διάβολος είναι ο άγγελος- επαναστάτης,είπε η Άννα.
-Ακριβώς,κορίτσι μου,οι αμαρτάνοντες,επαναστάτες άγγελοι,πορεύθηκαν προς την κόλαση,όπου και ερρίφθησαν. Η αμαρτία του σατανά,όπως και των οπαδών του επετελέσθη με απόλυτη γνώση,με τέλεια ελευθερία, με πλήρη ευθύνη και ερμηνεύεται ως αμάρτημα αλαζονείας,όχι ως αμάρτημα φιληδονίας,γιατί ένα καθαρό πνεύμα είναι απαλλαγμένο σαρκικών παθών.
-Ερρίκο,υποστήριζαν την περίπτωση,ότι ήταν αμάρτημα εκ φθόνου.
-Τελικά,Δημήτρη,δεν ήταν.Ο Εωσφόρος είδε την λαμπρότητα της ίδιας του της αγγελικής φύσης μαζί με τα υπερφυσικά δώρα του Θεού.
-Ποιά ήταν αυτά,Ερρίκο?
-Η έκπαγλη,η εκπληκτική ομορφιά του,Δημήτρη.
-"Αργές κινήσεις έκπαγλης γυμνότητας",όπως λέει ο ποιητής για την εκθαμβωτική ομορφιά.
-Ποιός ποιητής,Άννα?
- Ο Παπατσώνης,κύριε Ερρίκο.
-Δεν έχει,Άννα, μικρό όνομα? θέλω να ψάξω στον κατάλογο με τους Έλληνες ποιητές.
-Κύριε Ερρίκο,νομίζω είναι Γιώργος ή Γεράσιμος Ή κάτι παρόμοιο.
-Τι παρόμοιο μπορεί να είναι, Άννα μου?
-Δημήτρη μου, μπορεί να είναι Γαβριήλ ή Γρηγόρης
-Να μην αρχίσουν τώρα οι αμφιβολίες και για να μην ξεφύγουμε από το θέμα μας,να κάνουμε ένα διάλλειμμα,να κοιτάξω στη βιβλιοθήκη μου,ένα λεπτό, πιείτε λίγο νεράκι και σε λίγο επιστρέφω.
-Είναι Γιώργος,είπε ο Ερρίκος.
-Το πιο απλό όνομα,κύριε Ερρίκο, γιατί να μας κουράζουν με τα δύσκολα.
-Πολύ σωστά Άννα,για να μη μας παιδεύουν. Στο θέμα μας τώρα,πού είχαμε μείνει?
-Στα υπερφυσικά δώρα,Ερρίκο.
-Ευχαριστώ,Δημήτρη, έλεγα για την λαμπρότητα της αγγελικής του φύσης μαζί και με τα υπερφυσικά δώρα,με ρώτησες Δημήτρη,ποιά είναι αυτά και σου απάντησα,η έκπληκτική ομορφιά του.
-Ερρίκο, είπες και την έκπαγλη ομορφιά του.
-Δημήτρη,το ίδιο νόημα έχουν και οι δύο λέξεις,απλά έχουν ευχάριστο άκουσμα,ηχούν ωραία στο αυτί.Λοιπόν, εκτίμησε αυτά,όμως επιθυμούσε και δεν ήθελε να εξαρτάται από κανέναν άλλον,πλην από τον ίδιο του τον εαυτόν και αρνήθηκε να παραδεχτεί την εξάρτηση του από τον Θεό και ότι μόνο στο Θεό θα μπορούσε να βρει την ευδαιμονία.
Η αποστασία του από αλαζονεία έγινε από απόλυτο εγωϊσμό και καθαρή κακία.Αγαπούσε τον εαυτόν του και κανέναν άλλον.Χωρίς,μάλιστα,να υπάρχει δικαιολογία,ότι έγινε από άγνοια ή από πλάνη ή από πάθος ή και από αδυναμία βούλησης.
-Ερρίκο,και η αμαρτία από αλαζονεία ήταν όμοια και για τους άλλους αποστάτες αγγέλους?
-Προφανώς,Δημήτρη μου,ήταν η ίδια.
Η απόρριψη του Θεού από τον Σατανά είναι αιώνια,όπως είναι αιώνια και η τιμωρία του και λόγω της τελειότητας της αγγελικής βούλησης του η εκλογή του σατανά υπήρξε ανέκλητος. Το μεγαλύτερο όμως και ουσιοδέστερο βάσανο του είναι η οδύνη της απώλειας,της απώλειας του Θεού,από τον οποίον επλάσθη και για τον οποίον επλάσθη,γι αυτό τιμωρείται με το πυρ της κολάσεως και η απελπισία του είναι η έσχατη απελπισία.και είναι γεμάτος από μίσος εναντίον του Θεού,εναντίων των αγαθών αγγέλων,εναντίον του ανθρωπίνου γένους και εναντίον των συνδαιμόνων του.
-Στην Αγία Γραφή,μου έλεγε η μητέρα μου, ονομάζεται ως "ο πειράζων".
-Μιλούσατε με την μαμά σου για τον διάβολο?
-Ναι,Ερρίκο,είχαμε μια σχετική συζήτηση και με τον πατέρα, αρκετό καιρό πριν φύγω από κοντά τους. Με κατατόπιζαν σχετικά και μου έλεγαν τι να αποφεύγω έτσι η συζήτηση έφθασε και στον διάβολο με την έννοια του "πειρασμού".
-Πολύ χαίρομαι,Δημήτρη.είσαι κατατοπισμένος από μικρή ηλικία,
-Ναι,Ερρίκο, δεν έχω γνωρίσει γιαγιά και παππού γι αυτό οι γονείς μου είχαν αναλάβει και αυτόν τον ρόλο της γιαγιάς και του παππού.
-Πολύ χαίρομαι,Δημήτρη. Ναι,στην Αγία Γραφή αναφέρεται ο διάβολος με αρκετές ονομασίες,όπως "ο πειράζων",που ανέφερες,όπως " άρχων του κόσμου τούτου",όπως " ο πατήρ του ψεύδους",όπως "ο ανθρωποκτόνος",όπως "όφις αρχαίος",όπως "δράκων μέγας",όπως "λέων βρυχόμενος"και πολλά άλλα.
-Γνωρίζετε να μας πείτε πότε άρχισε και πότε τελείωσε η κυριαρχία του Σατανά πάνω στο ανθρώπινο γένος?
Επικράτησε σιωπή για μερικά λεπτά και σε λίγο ο Δημήτρης είπε.
-Ναι,Ερρίκο,η κυριαρχία του σατανά πάνω στο ανθρώπινο γένος άρχισε με την πτώση του Αδάμ και τελείωσε με τον θάνατο του Ιησού Χριστού πάνω στο σταυρό.
-Μπράβο,Δημήτρη,χαίρομαι. Παραμένει όμως ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου.Στις επιθέσεις του βέβαια δεν μεταχειρίζεται βία.Προτρέπει όμως τους ανθρώπους στις κακές πράξεις,μπορεί ακόμα να παραπλανήσει τον άνθρωπο και έτσι να τον οδηγήσει στην αμαρτία και στην λατρεία του σατανά και των άλλων δαιμόνων.
- Πώς μπορούμε να αποδείξουμε την ύπαρξη και την δράση του σατανά στον κόσμο? ρώτησε ο Ερρίκος και είπε.
-Δημήτρη,σε σένα απευθύνω την ερώτηση,γιατί βλέπω ότι έχεις τις σχετικές γνώσεις.
-Ναι, Ερρίκο,η απόδειξη της ύπαρξης του είναι η ύπαρξη του κακού στον κόσμο.
-Ω! πολύ σωστά,είπαν όλοι
και ο Ερρίκος συνέχισε: και οι δεισιδαιμονίες,που επικρατούν,ο χαρακτήρας μαγικών τελετών,τα επιβλαβή αποτελέσματα ορισμένων μορφών πνευματισμού,οι περιπτώσεις δαιμονοπληξίας,όπως περιγράφονται στα Ευαγγέλια, διάφορα παράδοξα φαινόμενα, ιδίως στο χώρο της ειδωλολατρείας και η ευρύτατα διαδεδομένη πίστη στους διαβόλους,στους σατανάδες.
-Ερρίκο,υπήρξε μία ενδιαφέρουσα, εντυπωσιακή εξέλλιξη στη νεότερη λογοτεχνία με θέμα τον διαβολισμό.
-Ναι,Δημήτρη, το δαιμονισμό, να πούμε πιό σωστά.Στα έργα τους. Ο Γκαίτε, ο Μπλαίηκ,ο Ντοστογιέφσκι,ο Μπαλζάκ,ο Ουγκό, ο Μποντλαίρ, ο Καρντούτσι,ο Ρεμπό,ο Ζιντ. Τα έργα τους είναι γεμάτα με αναφορές και μελέτες για τις απόκρυφες δυνάμεις του κόσμου.
-Κύριε Ερρίκ,πώς τα γνωρίζετε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπατε.
-Τα έχω διαβάσει,Άννα, στις μελέτες του επισκοπικού Θεολόγου επιστήμονα του Frederick.C Grant.
Όλοι χειροκρότησαν με ενθουσιασμό και είπαν στην Νίνα να τους φέρει νερό.
Ο Ερρίκος ήπιε λίγο νερό και άρχισε την συζήτηση.
-Κάθυ,τι είναι ο διάβολος.
-Ο διάβολος κατ εμένα,Ερρίκο,είναι το πνεύμα του κακού.
-Πολύ σωστά,Κάθυ,με αυτή την έννοια παρουσιάζει τον διάβολο η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη και με την ίδια έννοια παρουσιάζεται,γενικά,στην Δυτική σκέψη και την φιλολογία.
-Τι είναι ο διάβολος,Δημήτρη.
-Ο διάβολος, Ερρίκο,είναι ο αρχηγός των πεπτωκότων αγγέλων
-Ή των πονηρών πνευμάτων,είπε η Άννα.
-Με πρόλαβες Άννα πριν σου θέσω την ερώτηση.Η απάντηση σου είναι πολύ σωστή,όπως και η δική σου απάντηση,Δημήτρη.
-Το όνομα του ήταν Εωσφόρος,ο φέρων το φως.Αυτό αναφέρει η Χριστιανική Θεολογία.Αργότερα έγινε γνωστός ως σατανάς.Τι θα πει σατανάς,Άννα?
-Ο πονηρός,κύριε Ερρίκο.
-Πού σωστά Άννα.Εδώ, η περίπτωση αυτή εννοεί τον σατανά ως ο ενάντιος.
-Ερρίκο, η λέξη ενάντιος εννοεί τον σατανά,ως το αντίθετο του καλού,επομένως ο κακός,ο μοχθηρός.
-Κάθυ,πολύ καλή η ερμηνεία σου.
-Η Ελληνική λέξη,διάβολος,προήλθε από το διαβάλλω,που θα πει,συκοφαντώ.Αυτή η ελληνική λέξη πέρασε με διάφορες μορφές,μέσω της Λατινικής,στις ευρωπαϊκές γλώσσες. Διαμορφώθηκε έτσι στην Αγγλοσαξωνική,ως Deofol, στην Γερμανική,ως Teufel, στην Αγγλική,ως devile,στη Γαλλική,ως Diable,στην Ιταλική,ως Diavolo, και στην Ισπανική,ως diabdo και στις υπόλοιπες γλώσσες,ανάλογα.
-Ποιός έπλασε τον σατανά,Ερρίκο, ασφαλώς,όχι ο Θεός.Δεν μπορεί ο Θεός να έπλασε το "κακό".
-Πολύ σωστή η σκέψη σου,Κάθυ.Ο Θεός έπλασε αναρίθμητα πλάσματα που έχουν μόνο την πνευματική τους φύση,που έχουν μεγάλες νοητικές δυνάμεις με βούληση και δράση και είναι προικισμένα με υπερφυσικά δώρα γοητείας και ομορφιάς, χάριτος με μία λέξη,τα οποία εξηρτώντο μόνο από Αυτόν.
-Είναι οι άγγελοι,κύριε Ερρίκο.
-Ναι, Νίνα,ακριβώς,είναι οι άγγελοι.Με πρόλαβες. Έλα να καθίσεις στην παρέα μας ,αν θέλεις να ακούσεις.
-Όχι,κύριε Ερρίκο,μιλάτε για τον διάβολο και φοβάμαι.Κι εσύ,Νίνα,φοβάσαι? Έλα τότε,έλα,κάθισε εδώ και άκου,ο φόβος θα σου περάσει.
-Τα πλάσματα του,αυτά,τους αγγέλους,ο Θεός έθεσε υπό δοκιμασίες για να μπορέσουν με αυτές να εισέλθουν στους ουρανούς.Μερικοί από τους αγγέλους πειθάρχησαν,ήταν υπάκουοι και εφάρμοσαν τις εντολές του. Ενώ άλλοι άγγελοι μεταξύ αυτών και ο Εωσφόρος,ο υψηλότερος και φωτεινότερος από όλους,αρνήθηκε να υπακούσει και να υπηρετήσει τον Θεό και εστασίασε εναντίον Του.
-Οπότε ο διάβολος είναι ο άγγελος- επαναστάτης,είπε η Άννα.
-Ακριβώς,κορίτσι μου,οι αμαρτάνοντες,επαναστάτες άγγελοι,πορεύθηκαν προς την κόλαση,όπου και ερρίφθησαν. Η αμαρτία του σατανά,όπως και των οπαδών του επετελέσθη με απόλυτη γνώση,με τέλεια ελευθερία, με πλήρη ευθύνη και ερμηνεύεται ως αμάρτημα αλαζονείας,όχι ως αμάρτημα φιληδονίας,γιατί ένα καθαρό πνεύμα είναι απαλλαγμένο σαρκικών παθών.
-Ερρίκο,υποστήριζαν την περίπτωση,ότι ήταν αμάρτημα εκ φθόνου.
-Τελικά,Δημήτρη,δεν ήταν.Ο Εωσφόρος είδε την λαμπρότητα της ίδιας του της αγγελικής φύσης μαζί με τα υπερφυσικά δώρα του Θεού.
-Ποιά ήταν αυτά,Ερρίκο?
-Η έκπαγλη,η εκπληκτική ομορφιά του,Δημήτρη.
-"Αργές κινήσεις έκπαγλης γυμνότητας",όπως λέει ο ποιητής για την εκθαμβωτική ομορφιά.
-Ποιός ποιητής,Άννα?
- Ο Παπατσώνης,κύριε Ερρίκο.
-Δεν έχει,Άννα, μικρό όνομα? θέλω να ψάξω στον κατάλογο με τους Έλληνες ποιητές.
-Κύριε Ερρίκο,νομίζω είναι Γιώργος ή Γεράσιμος Ή κάτι παρόμοιο.
-Τι παρόμοιο μπορεί να είναι, Άννα μου?
-Δημήτρη μου, μπορεί να είναι Γαβριήλ ή Γρηγόρης
-Να μην αρχίσουν τώρα οι αμφιβολίες και για να μην ξεφύγουμε από το θέμα μας,να κάνουμε ένα διάλλειμμα,να κοιτάξω στη βιβλιοθήκη μου,ένα λεπτό, πιείτε λίγο νεράκι και σε λίγο επιστρέφω.
-Είναι Γιώργος,είπε ο Ερρίκος.
-Το πιο απλό όνομα,κύριε Ερρίκο, γιατί να μας κουράζουν με τα δύσκολα.
-Πολύ σωστά Άννα,για να μη μας παιδεύουν. Στο θέμα μας τώρα,πού είχαμε μείνει?
-Στα υπερφυσικά δώρα,Ερρίκο.
-Ευχαριστώ,Δημήτρη, έλεγα για την λαμπρότητα της αγγελικής του φύσης μαζί και με τα υπερφυσικά δώρα,με ρώτησες Δημήτρη,ποιά είναι αυτά και σου απάντησα,η έκπληκτική ομορφιά του.
-Ερρίκο, είπες και την έκπαγλη ομορφιά του.
-Δημήτρη,το ίδιο νόημα έχουν και οι δύο λέξεις,απλά έχουν ευχάριστο άκουσμα,ηχούν ωραία στο αυτί.Λοιπόν, εκτίμησε αυτά,όμως επιθυμούσε και δεν ήθελε να εξαρτάται από κανέναν άλλον,πλην από τον ίδιο του τον εαυτόν και αρνήθηκε να παραδεχτεί την εξάρτηση του από τον Θεό και ότι μόνο στο Θεό θα μπορούσε να βρει την ευδαιμονία.
Η αποστασία του από αλαζονεία έγινε από απόλυτο εγωϊσμό και καθαρή κακία.Αγαπούσε τον εαυτόν του και κανέναν άλλον.Χωρίς,μάλιστα,να υπάρχει δικαιολογία,ότι έγινε από άγνοια ή από πλάνη ή από πάθος ή και από αδυναμία βούλησης.
-Ερρίκο,και η αμαρτία από αλαζονεία ήταν όμοια και για τους άλλους αποστάτες αγγέλους?
-Προφανώς,Δημήτρη μου,ήταν η ίδια.
Η απόρριψη του Θεού από τον Σατανά είναι αιώνια,όπως είναι αιώνια και η τιμωρία του και λόγω της τελειότητας της αγγελικής βούλησης του η εκλογή του σατανά υπήρξε ανέκλητος. Το μεγαλύτερο όμως και ουσιοδέστερο βάσανο του είναι η οδύνη της απώλειας,της απώλειας του Θεού,από τον οποίον επλάσθη και για τον οποίον επλάσθη,γι αυτό τιμωρείται με το πυρ της κολάσεως και η απελπισία του είναι η έσχατη απελπισία.και είναι γεμάτος από μίσος εναντίον του Θεού,εναντίων των αγαθών αγγέλων,εναντίον του ανθρωπίνου γένους και εναντίον των συνδαιμόνων του.
-Στην Αγία Γραφή,μου έλεγε η μητέρα μου, ονομάζεται ως "ο πειράζων".
-Μιλούσατε με την μαμά σου για τον διάβολο?
-Ναι,Ερρίκο,είχαμε μια σχετική συζήτηση και με τον πατέρα, αρκετό καιρό πριν φύγω από κοντά τους. Με κατατόπιζαν σχετικά και μου έλεγαν τι να αποφεύγω έτσι η συζήτηση έφθασε και στον διάβολο με την έννοια του "πειρασμού".
-Πολύ χαίρομαι,Δημήτρη.είσαι κατατοπισμένος από μικρή ηλικία,
-Ναι,Ερρίκο, δεν έχω γνωρίσει γιαγιά και παππού γι αυτό οι γονείς μου είχαν αναλάβει και αυτόν τον ρόλο της γιαγιάς και του παππού.
-Πολύ χαίρομαι,Δημήτρη. Ναι,στην Αγία Γραφή αναφέρεται ο διάβολος με αρκετές ονομασίες,όπως "ο πειράζων",που ανέφερες,όπως " άρχων του κόσμου τούτου",όπως " ο πατήρ του ψεύδους",όπως "ο ανθρωποκτόνος",όπως "όφις αρχαίος",όπως "δράκων μέγας",όπως "λέων βρυχόμενος"και πολλά άλλα.
-Γνωρίζετε να μας πείτε πότε άρχισε και πότε τελείωσε η κυριαρχία του Σατανά πάνω στο ανθρώπινο γένος?
Επικράτησε σιωπή για μερικά λεπτά και σε λίγο ο Δημήτρης είπε.
-Ναι,Ερρίκο,η κυριαρχία του σατανά πάνω στο ανθρώπινο γένος άρχισε με την πτώση του Αδάμ και τελείωσε με τον θάνατο του Ιησού Χριστού πάνω στο σταυρό.
-Μπράβο,Δημήτρη,χαίρομαι. Παραμένει όμως ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου.Στις επιθέσεις του βέβαια δεν μεταχειρίζεται βία.Προτρέπει όμως τους ανθρώπους στις κακές πράξεις,μπορεί ακόμα να παραπλανήσει τον άνθρωπο και έτσι να τον οδηγήσει στην αμαρτία και στην λατρεία του σατανά και των άλλων δαιμόνων.
- Πώς μπορούμε να αποδείξουμε την ύπαρξη και την δράση του σατανά στον κόσμο? ρώτησε ο Ερρίκος και είπε.
-Δημήτρη,σε σένα απευθύνω την ερώτηση,γιατί βλέπω ότι έχεις τις σχετικές γνώσεις.
-Ναι, Ερρίκο,η απόδειξη της ύπαρξης του είναι η ύπαρξη του κακού στον κόσμο.
-Ω! πολύ σωστά,είπαν όλοι
και ο Ερρίκος συνέχισε: και οι δεισιδαιμονίες,που επικρατούν,ο χαρακτήρας μαγικών τελετών,τα επιβλαβή αποτελέσματα ορισμένων μορφών πνευματισμού,οι περιπτώσεις δαιμονοπληξίας,όπως περιγράφονται στα Ευαγγέλια, διάφορα παράδοξα φαινόμενα, ιδίως στο χώρο της ειδωλολατρείας και η ευρύτατα διαδεδομένη πίστη στους διαβόλους,στους σατανάδες.
-Ερρίκο,υπήρξε μία ενδιαφέρουσα, εντυπωσιακή εξέλλιξη στη νεότερη λογοτεχνία με θέμα τον διαβολισμό.
-Ναι,Δημήτρη, το δαιμονισμό, να πούμε πιό σωστά.Στα έργα τους. Ο Γκαίτε, ο Μπλαίηκ,ο Ντοστογιέφσκι,ο Μπαλζάκ,ο Ουγκό, ο Μποντλαίρ, ο Καρντούτσι,ο Ρεμπό,ο Ζιντ. Τα έργα τους είναι γεμάτα με αναφορές και μελέτες για τις απόκρυφες δυνάμεις του κόσμου.
-Κύριε Ερρίκ,πώς τα γνωρίζετε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα πράγματα που μας είπατε.
-Τα έχω διαβάσει,Άννα, στις μελέτες του επισκοπικού Θεολόγου επιστήμονα του Frederick.C Grant.
Όλοι χειροκρότησαν με ενθουσιασμό και είπαν στην Νίνα να τους φέρει νερό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου