ΤΑ ΕΘΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΠΥΡΓΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ
Η ονομασία ΕΒΡΑΙΟΙ προήλθε από το αραμαϊκό όνομα Εβράϊ ,που είναι αντίστοιχο με το όνομα Ιβρί, το οποίο συναντάται στην Παλαιά Διαθήκη,όπου αναφέρεται η ιστορία του κλάδου της σημιτικής οικογένειας που χαρακτηρίζεται με το όνομα ΕΒΡΑΙΟΙ.
Ο Έβερ δισέγγονος του Σημ ήταν ο πρόγονος των Εβραίων ,ο επώνυμος πρόγονος ,που έδωσε το όνομα του στο έθνος αυτό της οικουμένης.
Η ομοιότητα της λέξης ΄Εβερ με την λέξη εβέρ =η άλλη πλευρά,έγινε η αιτία να πιστέψουν οι αρχαίοι γλωσσολόγοι ερευνητές ότι είναι η ίδια λέξη ,η οποία δείχνει την έλευση των Εβραίων από την Μεσοποταμία, την άλλη πλευρά από τον Ιορδάνη ποταμό.
Μετά την βασιλεία του Σολομώντα,οι Εβραίοι διαιρέθηκαν σε δύο κράτη ,το κράτος του Ισραήλ,το οποίο υποτάχθηκε στους Ασσυρίους και το κράτος του Ιούδα,το οποίο υποτάχθηκε στους Βαβυλωνίους.Τα κράτη αυτά οδηγήθηκαν στην εξορία.
Μετά την κατάκτηση της Βαβυλώνας από τον Κύρο της Περσίας μερικοί από τους εξόριστους επέστρεψαν στην Παλαιστίνη και ίδρυσαν ένα νέο κράτος Μετά την επιστροφή τους απεκάλεσαν τον λαό αυτό Ιουδαίους από το όνομα Ιούδας μια ονομασία που επεκράτησε διεθνώς,όπως και η ονομασία Ισλαηλίτες.Εμείς γνωρίζουμε πιο πολύ την ονομασία Εβραίοι και με αυτό το όνομα θα τους αποκαλούμε στη μελέτη μας αυτή.
Η ιστορία των Εβραίων αρχίζει μετά το τέλος της Ουρ των Χαλδαίων
Ξεκινά από τα στάδια της οικογένειας ,της πατριάς και της φυλής και φθάνει σε αυτά του έθνους και του λαού περνώντας μέσα σχεδόν από κάθε πολιτισμένη χώρα του δυτικού κόσμου.
Γνωρίζει τις βίαιες μεταπτώσεις της τύχης που ξεκινούν από το αίσθημα ασφάλειας στη Γη της Επαγγελίας μέχρι την διασπορά προς όλες τις ηπείρους.Από το ύψιστο σημείο της ηθικής καθοδήγησης μέχρι τις δεισιδαιμονίες .Από τους πιο παράλογους φόβους από άγνοια και
Από τα μεγαλοπρεπή επιτεύγματα μέχρι τις δυσάρεστες εκμεταλλεύσεις και εξουθενώσεις.
Μέσα σε όλα όμως αυτά κινείται μία ισχυρά δύναμις ,την οποίαν ούτε οι αιώνες,ούτε τα πλήγματα της μοίρας ηδυνήθησαν να εξασθενήσουν την ισχυρή αυτή αίσθηση ενός μοναδικού πεπρωμένου το οποίο αισθάνεται κάθε εβραϊκή γενεά.
Οι αρχαίοι Βιβλικοί συγγραφείς εξέφρασαν το αίσθημα αυτό με την έννοια του " Περιούσιου λαού".
Οι προφήτες εξήγησαν ότι αυτό σημαίνει: ζωή σε ανώτατο ηθικό επίπεδο ενός εκλεγμένου λαού στον οποίον οι θλίψεις δεν ήταν άλλο από την τιμωρία για την εγκατάληψη του ηθικού αυτού επιπέδου
Οι ραββίνοι ερμήνευσαν αυτό ως αυστηρά πειθαρχία.
Οι μεγάλοι σύγχρονοι διδάσκαλοι και σοφοί θεώρησαν ότι η έννοια "περιούσιος λαός" σημαίνει παρότρυνση προς επίτευξη της παγκόσμιας ειρήνης και αδελφότητας.
Από την έρημο του Σινά μέχρι τα προαύλια του Ναού που υπηρέτησε ο Ησαϊας
Από τις ακαδημίες της Βαβυλώνας μέχρι τις χρυσές πόλεις της μεσαιωνικής Ισπανίας
Από τις σχολές της Βίλνας μέχρι τα ορεινά καταφύγια του μυστικιστικού Βάαλ και
Από τους πατριάρχες της Γένεσης μέχρι τον Αϊστάϊν και τον Μπραντάϊς οι Εβραίοι έζησαν με την επίδραση αυτής της έννοιας και δεν θεωρούσαν εαυτούς ως άτομα,ήταν μέρος ενός συνόλου,ήταν ένας χείμαρος ιστορικής συνείδησης
Σαν λαός ήταν υποταγμένος στις συμβουλές του Θεού προς δημιουργία ενός κόσμου,ο οποίος θα ζούσε με καθαρά χέρια και καθαρή καρδιά.
Το ισχυρό αυτό αίσθημα στο πεπρωμένο των Εβραίων εξηγεί γιατί ένας λαός μικρός σε αριθμό διασκορπισμένος σε όλα τα μέρη της γης, με όλους σχεδόν να είναι εναντίον του,κατόρθωσε να επιβιώσει και να δικαιώσει την επιβίωση του με μία καταπληκτική ικανότητα δημιουργικής δραστηριότητας τόσο εκπληκτική ακόμα και σε έθνη που είναι ασφαλή και ισχυρά.
ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ
Η ονομασία ΕΒΡΑΙΟΙ προήλθε από το αραμαϊκό όνομα Εβράϊ ,που είναι αντίστοιχο με το όνομα Ιβρί, το οποίο συναντάται στην Παλαιά Διαθήκη,όπου αναφέρεται η ιστορία του κλάδου της σημιτικής οικογένειας που χαρακτηρίζεται με το όνομα ΕΒΡΑΙΟΙ.
Ο Έβερ δισέγγονος του Σημ ήταν ο πρόγονος των Εβραίων ,ο επώνυμος πρόγονος ,που έδωσε το όνομα του στο έθνος αυτό της οικουμένης.
Η ομοιότητα της λέξης ΄Εβερ με την λέξη εβέρ =η άλλη πλευρά,έγινε η αιτία να πιστέψουν οι αρχαίοι γλωσσολόγοι ερευνητές ότι είναι η ίδια λέξη ,η οποία δείχνει την έλευση των Εβραίων από την Μεσοποταμία, την άλλη πλευρά από τον Ιορδάνη ποταμό.
Μετά την βασιλεία του Σολομώντα,οι Εβραίοι διαιρέθηκαν σε δύο κράτη ,το κράτος του Ισραήλ,το οποίο υποτάχθηκε στους Ασσυρίους και το κράτος του Ιούδα,το οποίο υποτάχθηκε στους Βαβυλωνίους.Τα κράτη αυτά οδηγήθηκαν στην εξορία.
Μετά την κατάκτηση της Βαβυλώνας από τον Κύρο της Περσίας μερικοί από τους εξόριστους επέστρεψαν στην Παλαιστίνη και ίδρυσαν ένα νέο κράτος Μετά την επιστροφή τους απεκάλεσαν τον λαό αυτό Ιουδαίους από το όνομα Ιούδας μια ονομασία που επεκράτησε διεθνώς,όπως και η ονομασία Ισλαηλίτες.Εμείς γνωρίζουμε πιο πολύ την ονομασία Εβραίοι και με αυτό το όνομα θα τους αποκαλούμε στη μελέτη μας αυτή.
Η ιστορία των Εβραίων αρχίζει μετά το τέλος της Ουρ των Χαλδαίων
Ξεκινά από τα στάδια της οικογένειας ,της πατριάς και της φυλής και φθάνει σε αυτά του έθνους και του λαού περνώντας μέσα σχεδόν από κάθε πολιτισμένη χώρα του δυτικού κόσμου.
Γνωρίζει τις βίαιες μεταπτώσεις της τύχης που ξεκινούν από το αίσθημα ασφάλειας στη Γη της Επαγγελίας μέχρι την διασπορά προς όλες τις ηπείρους.Από το ύψιστο σημείο της ηθικής καθοδήγησης μέχρι τις δεισιδαιμονίες .Από τους πιο παράλογους φόβους από άγνοια και
Από τα μεγαλοπρεπή επιτεύγματα μέχρι τις δυσάρεστες εκμεταλλεύσεις και εξουθενώσεις.
Μέσα σε όλα όμως αυτά κινείται μία ισχυρά δύναμις ,την οποίαν ούτε οι αιώνες,ούτε τα πλήγματα της μοίρας ηδυνήθησαν να εξασθενήσουν την ισχυρή αυτή αίσθηση ενός μοναδικού πεπρωμένου το οποίο αισθάνεται κάθε εβραϊκή γενεά.
Οι αρχαίοι Βιβλικοί συγγραφείς εξέφρασαν το αίσθημα αυτό με την έννοια του " Περιούσιου λαού".
Οι προφήτες εξήγησαν ότι αυτό σημαίνει: ζωή σε ανώτατο ηθικό επίπεδο ενός εκλεγμένου λαού στον οποίον οι θλίψεις δεν ήταν άλλο από την τιμωρία για την εγκατάληψη του ηθικού αυτού επιπέδου
Οι ραββίνοι ερμήνευσαν αυτό ως αυστηρά πειθαρχία.
Οι μεγάλοι σύγχρονοι διδάσκαλοι και σοφοί θεώρησαν ότι η έννοια "περιούσιος λαός" σημαίνει παρότρυνση προς επίτευξη της παγκόσμιας ειρήνης και αδελφότητας.
Από την έρημο του Σινά μέχρι τα προαύλια του Ναού που υπηρέτησε ο Ησαϊας
Από τις ακαδημίες της Βαβυλώνας μέχρι τις χρυσές πόλεις της μεσαιωνικής Ισπανίας
Από τις σχολές της Βίλνας μέχρι τα ορεινά καταφύγια του μυστικιστικού Βάαλ και
Από τους πατριάρχες της Γένεσης μέχρι τον Αϊστάϊν και τον Μπραντάϊς οι Εβραίοι έζησαν με την επίδραση αυτής της έννοιας και δεν θεωρούσαν εαυτούς ως άτομα,ήταν μέρος ενός συνόλου,ήταν ένας χείμαρος ιστορικής συνείδησης
Σαν λαός ήταν υποταγμένος στις συμβουλές του Θεού προς δημιουργία ενός κόσμου,ο οποίος θα ζούσε με καθαρά χέρια και καθαρή καρδιά.
Το ισχυρό αυτό αίσθημα στο πεπρωμένο των Εβραίων εξηγεί γιατί ένας λαός μικρός σε αριθμό διασκορπισμένος σε όλα τα μέρη της γης, με όλους σχεδόν να είναι εναντίον του,κατόρθωσε να επιβιώσει και να δικαιώσει την επιβίωση του με μία καταπληκτική ικανότητα δημιουργικής δραστηριότητας τόσο εκπληκτική ακόμα και σε έθνη που είναι ασφαλή και ισχυρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου