Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
-Καλησπέρα,κύριε καθηγητά!
-Καλησπέρα και σε σας,παιδιά.
-Είστε όλοι οι φοιτητές μου εδώ? Ελάτε,μην  χάνουμε ώρα.Μετά το μάθημα έχω δύο επισκέψεις ασθενών-πελατών μου στο γραφείο μου.
-Γι αυτό  χθες βιαστήκατε?
-Ναι,ήμουν ανήσυχος γιατί είχα δύο επισκέψεις στο γραφείο μου σε προγραμματισμένη ώρα.
- Ανησυχήσατε που πέρασ η ώρα παραδίδοντας μάθημα?
-Ναι,ακριβώς.Ή περίπτωση ήταν σχετική με όσα λέγαμε χθες. Η μητέρα με την κόρη της περίμεναν στο γραφείο μου.Η ασθενής ήταν η κόρη, που υπέφερε από έναν έντονο κοιλιακό πόνο στο υπογάστριο από το πρωϊ της ίδιας ημέρας.Την εξήτασα πρώτα από γαστρεντερολογική άποψη και λαμβάνοντας υπόψιν όλα όσα είπαμε χθες για  την κατάθλιψιν και αφού δεν διέγνωσα κάτι το ανησυχητικό από τις δύο αυτές πλευρές την παρέπεμψα στο συνάδελφο καθηγητής της γυναικολογίας-μαιευτικής.
-Γι αυτό,κύριε καθηγητά, είσαστε βιαστικός μόλις πέρασε η ώρα της παράδοσης?
-Ακριβώς,γι αυτό.
-Τι υποψιαστήκατε,κύριε καθηγητά και στείλατε την κοπέλα στον καθηγητή της γυναικολογίας-μαιευτικής.
- Θα σας πω αμέσως και θέλω να γνωρίζετε,ότι στην ηλικία αυτή,ένα μέρος του κοριτσίστικου πληθυσμού,όχι όλα τα κορίτσια,δεν μπορούν να διαχωρίσουν τον πόνο από που προέρχεται.
-Δεν έχουν δώσει την ανάλογη προσοχή,θέλετε να πείτε.
-Ακριβώς,αυτό συμβαίνει.
-Το κορίτσι αυτό
-Τι ηλικία είχε,κύριε καθηγητά
-Ηταν στην αρχή της εφηβίας.
-Α! γι αυτό.
-Ναι! ακριβώς.
- Ένα φούσκωμα που ένοιωθε στη κοιλίτασα της και ένας πόνος,που επικεντρωνόταν στο υπογάστριο.και  η  κακή ψυχολογική διάθεση,που βρισκόταν μερικές ημέρες, με κατάθλιψη και με ξεσπάσματα νεύρων μαζί με κλάμα με εναλλαγή στις ώρες του ύπνου,πότε με υπνηλία και πότε με αϋπνία,όπως μου είπε η μητέρα της.  Παρατήρησα  μία ευαισθησία που έδειξε, στον έντονο φωτισμό του γραφείου μου και μία δυσφορία στις συνεχείς ερωτήσεις που της έθετα.και το σημαντικότερο,αυτό που με παρακίνησε να την παραπέμψω στο συνάδελφο καθηγητή της γυναικολογίας-μαιευτικής,ήταν  ο πόνος που ένοιωσε,όταν πρότεινα  στη μητέρα της να αγγίξει το στηθάκι της, αυτό ήταν.Έπασχε από προεμμηνορροϊκό σύνδρομο και ήταν  η δεύτερη φορά από την  έναρξη της εμμήνου ρύσεως γι αυτό και ανησύχησε,  περισσότερο η μητέρα.
-Η μητέρα  δεν το αντιλήφθηκε?δεν γνώριζε από τον εαυτόν της?
-Παιδιά,εδώ είναι αναγκαίο να σας καταστήσω γνωστό,ότι ο οργανισμός  κάθε γυναίκας  αντιδρά με διαφορετικό τρόπο στα ερεθίσματα,όπως και τα συμπτώματα  στο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο παρουσιάζουν ποικιλία και διαφορετικότητα και χρειάζεται μεγάλη προσοχή από τους ιατρούς των άλλων ειδικοτήτων για τη σωστή διάγνωση τους.
-Συγγνώμη,κύριε καθηγητά, τα προεμμηνοροϊκά  αυτά συμπτώματα επηρεάζονται από το ορμονικό σύστημα?
-Απολύτως,σωστό,δεσποινίς Χαρή και είναι ανάγκη να προσθέσω,ότι μία υπολειτουργία στο ορμονικό σύστημα συνδέεται με την κακή λειτουργία στο νευρικό σύστημα.Οι νευροδιαβιβαστές,οι ουσίες που επικοινωνούν με τον εγκέφαλο,επηρεάζουν τα επίπεδα της σεροτονίνης,τα οποία μειώνονται δραστικά στο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.Στη περίπτωση της πελάτισσας μου,η μείωση στα επίπεδα της σεροτονίνης επηρεάζουν τα αισθήματα,τη διάθεση,τη μνήμη,την όρεξη,τον ύπνο,την αντοχή στον πόνο και ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του σώματος.
-Πώς,κύριε καθηγητά,θα ανεβάσουμε τα μειωμένα επίπεδα της σεροτονίνης στο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο?
-Κύριοι, με τις τροφές που περιέχουν βιταμίνη Μπε και δεν είναι δύσκολο να τις πάρουμε από τις πατάτες,από το ψωμί,από τα λαχανικά,από το καλαμπόκι,από τα αυγά,από το κοτόπουλο.και από τη σοκολάτα,που περιέχει τρυπτοφάνη,που αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης.
-Η σοκολάτα!
-Κύριε καθηγητά,και τα εσπεριδοειδή ΄με την βιταμίνη Cε περιέχουν και η βιταμίνη Μπε.
 -Πολύ σωστά,παιδιά.Εδώ είναι ανάγκη να σας πω,ότι την ορμόνη σεροτονίνη την ονομάζουμε και  χαρούμενη ορμόνη.Αυξάνοντας τα επίπεδα της διώχνουμε την αϋπνία και το άγχος και νοιώθουμε πολύ καλά.
-Έχουμε καλύτερη διάθεση,κύριε καθηγητά.
-Ακριβώς.Μία βόλτα στον ήλιο μία ημέρα με ηλιοφάνεια,δε χρειάζεται να παραμείνουμε αρκετή ώρα,
-Πόση ώρα,κύριε καθηγητά?
-Μέχρι και τριάντα λεπτά μπορούμε να περπατήσουμε ή να καθίσουμε στον ήλιο,που είναι πηγή ζωής και που εδώ,στη χώρα αυτή που κατοικούμε είναι τόσο σπάνιος.
-Να περιμένουμε το καλοκαίρι. Η πατρίδα μου είναι ηλιόλουστη.
-Δεσποινίς Χαρή,μη μας κάνετε να ζηλεύουμε.
-Το καλοκαίρι σας προσκαλώ στη πατρίδα μου.
-Ω!ναι,πολύ θέλω να γνωρίσω την Ελλάδα και τον περιβόητο ήλιο της.
- Με τον καταγάλανο ουρανό της.Πατρίδα μου αγαπημένη.
-Ησυχάστε,παιδιά. Μόνο αν περάσετε τα μαθήματα σας. Γι αυτό να δώσετε προσοχή στην παράδοση και στο διάβασμα, με  αρκετή επιμέλεια.Τώρα που έρχεται ο χειμώνας να έχετε στο νου σας όμορφα καλοκαίρια σε ακρογιαλιές,με μπάνια χορούς,διασκέδαση και βόλτες.
Κύριε καθηγητά,επιδίδομαι στη πεζοπορία.
-Αν θέλετε να έλθετε στην ομάδα μας.Προς στιγμήν περπατάμε με τον κύριο Ερρίκο,τη Helga,τον πατέρα Ιωακείμ.
-Θέλω κι εγώ να έρθω στην ομάδα σας.
-Κι εγώ.Μου αρέσει πολύ το περπάτημα.
-Περπατάμε και με το κρύο,μετά γευόμαστε τα νοστιμότατα μικρά γλυκά  της πρεσβυτέρας Μαρίας ζυμωμένα με αλεύρι,με μέλι και  καρύδια
.-Παιδιά,και τα καρύδια περιέχουν βιταμίνες που αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης.
Σας παρακαλώ,να  συνεχίσουμε το μάθημα μας για την Κατάθλιψη. Οι βαρύτερες μορφές της προκαλούνται κυρίως από βιολογικούς παράγοντες,ενώ οι ηπιότερες μορφές της από ψυχοκοινωνικούς παράγοντες..Έχουν γίνει έρευνες επιδημιολογικές σε οικογένειες,οι οποίες απέδειξαν τις πιθανότητες που μπορεί να νοσήσει κάποιος με κατάθλιψη.Η πιθανότητα είναι τριπλάσια από το γενικό πληθυσμό στους συγγενείς πρώτου βαθμού,στους γονείς, στα αδέλφια. Στους συγγενείς δευτέρου βαθμού, όπως είναι οι παππούδες,τα εγγόνια,οι θείοι,τα ανήψια,τα ετεροθαλή αδέλφια,η πιθανότητα είναι διπλάσια από το γενικό πληθυσμό.
-Νοσούν από κατάθλιψη σε μικρότερο βαθμό,κύριε καθηγητά.
-Ναι,ακριβώς.Στους συγγενείς τρίτου βαθμού είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.Αυτοί,κύριοι,είναι οι γενετικοί παράγοντες. Οι ασθενείς με κατάθλιψη υποτιμούν τον εαυτόν τους και τον επικρίνουν τόσο πολύ,που αν δε βρεθεί κάποιο κοντινό τους πρόσωπο  να τους αποσύρει από το τέλμα της μοναξιάς ,στο οποίο έχουν περιέλθει,κυρίως τα ηλικιωμένα άτομα,καθώς στη σκέψη τους λιμνάζουν παρελθοντικά,μελαγχολικά γεγονότα, εγκλωβισμένα τα ηλικιωμένα άτομα στη μονότονη ζωή τους,πολλές φορές καταστρώνουν σχέδια αυτοκαταστροφής.Και εδώ βρίσκεται η μεγάλη σημασία της φαρμακευτικής αγωγής,η οποία με τα κατάλληλα φάρμακα επαναφέρει σε καλή λειτουργία τους νευροδιαβιβαστές,που υπολειτουργούν,μαζί και με τη διατροφή που προαναφέραμε,με την χαρά και την ευζωϊα,τις συναθροίσεις  με κόσμο,την απομάκρυνση από την μοναξιά, με  την προσφερόμενη βοήθεια και μία ανθρώπινη αγκαλιά,επιτυγχάνεται ο προσδωκόμενος χρόνος ζωής και στους ηλικιωμένους,που θεωρούν τον εαυτόν τους,οι καταθλιμένοι ηλικιωμένοι,θεωρούν τον εαυτόν τους,πώς να το πούμε.. ανήμπορους.
-Η γιαγιά μου,κύριε καθηγητά,αγρότισα από τα νιάτα της και τώρα στα γεράματα της είναι χαρωπή γυναίκα με τις μαντινάδες της και τα γλυκά της λόγια υποδέχεται τους γνωστούς μα και τους άγνωστους που έρχονται το καλοκαίρι να παραθερίσουν στο χωριό,όπου κατοικεί.
-Είναι μία τολμηρή γυναίκα η γιαγιά σου,συνάδελφε.
-Ναι, συνάδελφε,είναι μία γηραιά γυναίκα γεμάτη ζωντάνια και πάντοτε έχει στο στόμα της μία καλή κουβέντα να σου  πει.
-Και ο δικός μου παππούς,είναι πολύ ζωντανός άνθρωπος.Γλεντάει ακόμη με τους φίλους του και τώρα στα ογδόντα του,στις μπυραρίες και τα βλέπει όλα ρόδινα.
-Είναι πολύ αισιόδοξος.
-Ναι,πολύ.
-Παίρνει αντικαταθλιπτικά?
-Όχι! διατρέφεται όμως καλά και είναι πάντοτε χαμογελαστός.
-Μπορούμε να πούμε,κύριε καθηγητά,ότι ο χαρούμενος άνθρωπος γεννιέται χαρούμενος και το ίδιο συμβαίνει στην αντίθετη περίπτωση? στον καταθλιμένο?
-Μπορούμε,δεσποινίς Χαρή,,με τη διαφορά,ότι η κατάθλιψη που εκδηλώνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες,προέρχεται από τις συνθήκες, τις αντίξοες συνθήκες της ζωής.
-Κατάλαβα,κύριε καθηγητά.
-Τι θα πει,αντίξοες?
-Εξήγησε,δεσποινίς Χαρή,στο συνάδελφο σου.
- Που δημιουργεί δυσκολίες,συνάδελφε.
-΄Φέρνει στη σκέψη του τα περασμένα χρόνια και ο χαρούμενος άνθρωπος και ο άνθρωπος με κατάθλιψη, Η συμπεριφορά τους, .στην ηλικία συτή τη γεροντική, είναι ανάλογη με τις συνθήκες της ζωής που έζησαν στα νιάτα τους..
-Ευχαριστώ,κύριε καθηγητά, κατάλαβα.
.Παρακαλώ.Αουφίντερζεν
-Αουφίντερζεν

.


-.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου