Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
-Ωραία! Τακτοποιήσαμε και αυτό το θέμα.Δημήτρη μου,πάμε τώρα στην βιβλιοθήκη.
-Το τηλέφωνο χτυπά.Άννα,παίρνεις το ακουστικό,σε παρακαλώ?
-Αμέσως,Νίνα μου. Εμπρός.Ομιλείτε ,σας ακούω. Ναι η Άννα είμαι.Αdela εσύ? Ευχαριστώ σε λίγο θα είμαι εκεί.
-Άννα,τι συμβαίνει?
-Νίνα,μην ανησυχείς η τηλεφωνική κλίση ήταν για μένα.Δημήτρη μου,δε θα μπορέσω να σε συνοδεύσω στην Κρατική Βιβλιοθήκη.Ήταν η Adela.Η επικεφαλής προϊσταμένη του Δόκτορα Ράμπλιν.Ο καθηγητής μου,ο Δόκτορ Ράμπλιν καλεί επειγόντως τους φοιτητές του σε ένα δίωρο μάθημα αυτήν την ώρα. Αν θέλεις έλα,Δημήτρη μου,πάμε στη στάση.Εσύ να κατεβείς στη Κρατική Βιβλιοθήκη.
-Άστο,Αννούλα μου, σε λίγο νυχτώνει.Θα μου πάρει πολύ ώρα να βρω αυτά που θέλω. Το πρωϊ καλύτερα.Θέλω να είσαι μαζί μου.
-Όπως θέλεις,καλέ μου. Σας αφήνω τώρα.Έχω ήδη αργήσει.
-Oι ρευματικές παθήσεις είναι οι παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος και οι παθήσεις του συνδετικού ιστού.
-Κύριε καθηγητά,μπορούμε να εντάξουμε στις ρευματικές παθήσεις τις τραυματικές παθήσεις του μυοσκελετικού.
-Ασφαλώς όχι,κύριοι.Στις μυοσκελετικές παθήσεις δεν υπάγονται οι τραυματικές παθήσεις.
Επομένως,κύριοι,οι παθήσεις του μυοσκελετικού ανθρώπινου συστήματος είναι οι παθήσεις των αρθρώσεων,οι παθήσεις των συνδέσμων,οι παθήσεις των τενόντων,οι παθήσεις των οστών,οι παθήσεις των μυών και της σπονδηλικής στήλης.Όμως ορισμένες ρευματοειδείς παθήσεις όπως οι παθήσεις που ονομάζομε αυτοάνοσες δεν περιορίζονται μόνο στο μυοσκελετικό σύστημα.
-Αλλά,κύριε καθηγητά,που αλλού επεκτείνονται.
-Παιδιά δώσετε προσοχή. Το μυοσκελετικό σύστημα περικλείει και στηρίζει τα ζωτικά όργανα και συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού,τους νεφρούς,τους πνεύμονες,την καρδιά,τον εγκέφαλο.Συγχρόνως παρέχει στον οργανισμό την μεγαλύτερη δυνατότητα,το μεγαλύτερο αγαθό της ζωής,την κίνηση.
-Κύριε Καθηγητά, οι ρευματοειδείς παθήσεις που ονομάζονται αυτοάνοσες ποιά άλλα όργανα προσβάλλουν.
-Τα όργανα του ανθρώπινου οργανισμού,που προσβάλλουν είναι οι νεφροί,οι πνεύμονες,η καρδιά,το ήπαρ,τα μάτια,οι φλέβες,οι αρτηρίες και άλλα όργανα.
-Δεν είπε τον εγκέφαλο.
-Θα το ξέχασε.
-Παρακαλώ,μην ψιθυρίζετε μου αποσπάτε την προσοχή.Να λάβετε υπ όψιν σας,ότι το μάθημα δεν είναι της ειδικότητας μου.
Συγγνώμη,κύριε Καθηγητά,δεν είπατε τον εγκέφαλο.
-Είδατε,λοιπόν.Σας παρακαλώ, προσφέρετε μου ησυχία για να μπορέσω να παραδώσω το μάθημα του συναδέλφου καθηγητή σας.
- Δεσποινίς,γιατί με κοιτάζετε με τόση έκπληξη.
-Κύριε καθηγητά μου,εκπλήττομαι,που σας ακούω να παραδίδεται Ρευματολογία. Πού είναι ο Δόκτορ Χάνσεν?
-Ο συνάδελφος απουσιάζει σε συνέδριο και ανέθεσε σε μένα να σας παραδώσω το μάθημα του. Αυτό και μόνο δείχνει πόσο συνεπής στις υποχρεώσεις του είναι.Ησυχία,λοιπόν,σας παρακαλώ. Συνεχίζουμε.Το μυοσκελετικό σύστημα του ανθρώπου αποτελείται από διακόσια εξήντα οστά,που συνδέονται μεταξύ τους με τις αρθρώσεις και με περισσότερους από εξακόσιους μυς που σχηματίζουν τον αξονικό σκελετό ή σκελετό του κορμού,τον περιφερικό σκελετό ή σκελετό των άνω και κάτω άκρων. Ο αξονικός σκελετός ή σκελετός του κορμού αποτελείται από ογδόντα οστά.
-Ογδόντα οστά? Πώς θα τα μάθουμε?
-Μην τρομάζετε,όπως τα μάθαμε όλοι.Θα τα μελετήσετε κατά ομάδα.Αρχίζουμε από τα οστά του κρανίου και συνεχίζουμε. Πιο κάτω είναι τα οστά του προσώπου, τα οστά της σπονδηλικής στήλης,τα οστά του στέρνου και τα οστά των πλευρών.
Ο περιφερικός σκελετός αποτελείται από εκατόν εικοσιέξη οστά.
-Ω! Πώς θα τα μάθουμε,κύριε καθηγητά.
-Μην σας τρομάζει ο αριθμός τους,παιδιά.Θα τα πάρετε και αυτά κατά ομάδα. Είναι τα οστά της ωμικής ζώνης, είναι τα οστά της πυέλου,είναι τα οστά των άνω και κάτω άκρων.
-Εδώ να διακόψουμε την παράδοση,κύριε καθηγητά.
-Μα έχουμε αρκετή ώρα στη διάθεση μας ακόμη.
-Κύριε καθηγητά μου,να επιδοθούμε σε συζήτηση. Να μας υποδείξετε τη μέθοδο με την οποία θα μπορέσουμε να αποστηθισουμε όλον αυτόν τον αριθμό των οστών.
-Καλά,λέει ο συνάδελφος. Θέλουμε να ακούσουμε τον τρόπο αποστήθισης.
-Κύριοι θέλετε όλοι να σας μιλήσω για τον τρόπο αποστήθισης ή να συνεχίσω την παράδοση.
-Μην οχλαγωγείτε.Δε θα ξέρουν τι συμβαίνει και θα μας επισκεφθεί η πανεπιστημιακή αστυνομία.
-Υπάρχουν αστυνόμοι στο χώρο?
-Και βέβαια συνάδελφε,όπως παντού έτσι και εδώ.Δεν το γνωρίζεις?
-Ομολογώ,πως όχι.
-Ελάτε,λοιπόν,αφήσετε τις άσκοπες συζητήσεις και προβείτε σε μυστική ψηφοφορία.'Αλλοι φωνάζετε όχι και άλλοι φωνάζετε ναι. Τι θέλετε να κάνουμε.Περιμένω.Στη διάθεση σας έχετε πέντε λεπτά..
-Ορίστε.κύριε καθηγητά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
-Όπως βλέπω οι περισσότεροι προτιμάτε τη συζήτηση και την πληροφορία του τρόπου,με τον οποίον θα μπορέσετε να μάθετε απέξω όλα αυτά τα οστά του σώματος μας.
-Ναι,κύριε καθηγητά και σας ευχαριστούμε προκαταβολικά γι αυτό.
-Σας ευχαριστώ κι εγώ,που μου δίνετε την ευκαιρία να βοηθήσω τους φοιτητές μου επί της ουσίας.
-Σας ακούμε με πολύ προσοχή.
-Σας ευχαριστώ.
-Ωραία! Τακτοποιήσαμε και αυτό το θέμα.Δημήτρη μου,πάμε τώρα στην βιβλιοθήκη.
-Το τηλέφωνο χτυπά.Άννα,παίρνεις το ακουστικό,σε παρακαλώ?
-Αμέσως,Νίνα μου. Εμπρός.Ομιλείτε ,σας ακούω. Ναι η Άννα είμαι.Αdela εσύ? Ευχαριστώ σε λίγο θα είμαι εκεί.
-Άννα,τι συμβαίνει?
-Νίνα,μην ανησυχείς η τηλεφωνική κλίση ήταν για μένα.Δημήτρη μου,δε θα μπορέσω να σε συνοδεύσω στην Κρατική Βιβλιοθήκη.Ήταν η Adela.Η επικεφαλής προϊσταμένη του Δόκτορα Ράμπλιν.Ο καθηγητής μου,ο Δόκτορ Ράμπλιν καλεί επειγόντως τους φοιτητές του σε ένα δίωρο μάθημα αυτήν την ώρα. Αν θέλεις έλα,Δημήτρη μου,πάμε στη στάση.Εσύ να κατεβείς στη Κρατική Βιβλιοθήκη.
-Άστο,Αννούλα μου, σε λίγο νυχτώνει.Θα μου πάρει πολύ ώρα να βρω αυτά που θέλω. Το πρωϊ καλύτερα.Θέλω να είσαι μαζί μου.
-Όπως θέλεις,καλέ μου. Σας αφήνω τώρα.Έχω ήδη αργήσει.
-Oι ρευματικές παθήσεις είναι οι παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος και οι παθήσεις του συνδετικού ιστού.
-Κύριε καθηγητά,μπορούμε να εντάξουμε στις ρευματικές παθήσεις τις τραυματικές παθήσεις του μυοσκελετικού.
-Ασφαλώς όχι,κύριοι.Στις μυοσκελετικές παθήσεις δεν υπάγονται οι τραυματικές παθήσεις.
Επομένως,κύριοι,οι παθήσεις του μυοσκελετικού ανθρώπινου συστήματος είναι οι παθήσεις των αρθρώσεων,οι παθήσεις των συνδέσμων,οι παθήσεις των τενόντων,οι παθήσεις των οστών,οι παθήσεις των μυών και της σπονδηλικής στήλης.Όμως ορισμένες ρευματοειδείς παθήσεις όπως οι παθήσεις που ονομάζομε αυτοάνοσες δεν περιορίζονται μόνο στο μυοσκελετικό σύστημα.
-Αλλά,κύριε καθηγητά,που αλλού επεκτείνονται.
-Παιδιά δώσετε προσοχή. Το μυοσκελετικό σύστημα περικλείει και στηρίζει τα ζωτικά όργανα και συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού,τους νεφρούς,τους πνεύμονες,την καρδιά,τον εγκέφαλο.Συγχρόνως παρέχει στον οργανισμό την μεγαλύτερη δυνατότητα,το μεγαλύτερο αγαθό της ζωής,την κίνηση.
-Κύριε Καθηγητά, οι ρευματοειδείς παθήσεις που ονομάζονται αυτοάνοσες ποιά άλλα όργανα προσβάλλουν.
-Τα όργανα του ανθρώπινου οργανισμού,που προσβάλλουν είναι οι νεφροί,οι πνεύμονες,η καρδιά,το ήπαρ,τα μάτια,οι φλέβες,οι αρτηρίες και άλλα όργανα.
-Δεν είπε τον εγκέφαλο.
-Θα το ξέχασε.
-Παρακαλώ,μην ψιθυρίζετε μου αποσπάτε την προσοχή.Να λάβετε υπ όψιν σας,ότι το μάθημα δεν είναι της ειδικότητας μου.
Συγγνώμη,κύριε Καθηγητά,δεν είπατε τον εγκέφαλο.
-Είδατε,λοιπόν.Σας παρακαλώ, προσφέρετε μου ησυχία για να μπορέσω να παραδώσω το μάθημα του συναδέλφου καθηγητή σας.
- Δεσποινίς,γιατί με κοιτάζετε με τόση έκπληξη.
-Κύριε καθηγητά μου,εκπλήττομαι,που σας ακούω να παραδίδεται Ρευματολογία. Πού είναι ο Δόκτορ Χάνσεν?
-Ο συνάδελφος απουσιάζει σε συνέδριο και ανέθεσε σε μένα να σας παραδώσω το μάθημα του. Αυτό και μόνο δείχνει πόσο συνεπής στις υποχρεώσεις του είναι.Ησυχία,λοιπόν,σας παρακαλώ. Συνεχίζουμε.Το μυοσκελετικό σύστημα του ανθρώπου αποτελείται από διακόσια εξήντα οστά,που συνδέονται μεταξύ τους με τις αρθρώσεις και με περισσότερους από εξακόσιους μυς που σχηματίζουν τον αξονικό σκελετό ή σκελετό του κορμού,τον περιφερικό σκελετό ή σκελετό των άνω και κάτω άκρων. Ο αξονικός σκελετός ή σκελετός του κορμού αποτελείται από ογδόντα οστά.
-Ογδόντα οστά? Πώς θα τα μάθουμε?
-Μην τρομάζετε,όπως τα μάθαμε όλοι.Θα τα μελετήσετε κατά ομάδα.Αρχίζουμε από τα οστά του κρανίου και συνεχίζουμε. Πιο κάτω είναι τα οστά του προσώπου, τα οστά της σπονδηλικής στήλης,τα οστά του στέρνου και τα οστά των πλευρών.
Ο περιφερικός σκελετός αποτελείται από εκατόν εικοσιέξη οστά.
-Ω! Πώς θα τα μάθουμε,κύριε καθηγητά.
-Μην σας τρομάζει ο αριθμός τους,παιδιά.Θα τα πάρετε και αυτά κατά ομάδα. Είναι τα οστά της ωμικής ζώνης, είναι τα οστά της πυέλου,είναι τα οστά των άνω και κάτω άκρων.
-Εδώ να διακόψουμε την παράδοση,κύριε καθηγητά.
-Μα έχουμε αρκετή ώρα στη διάθεση μας ακόμη.
-Κύριε καθηγητά μου,να επιδοθούμε σε συζήτηση. Να μας υποδείξετε τη μέθοδο με την οποία θα μπορέσουμε να αποστηθισουμε όλον αυτόν τον αριθμό των οστών.
-Καλά,λέει ο συνάδελφος. Θέλουμε να ακούσουμε τον τρόπο αποστήθισης.
-Κύριοι θέλετε όλοι να σας μιλήσω για τον τρόπο αποστήθισης ή να συνεχίσω την παράδοση.
-Μην οχλαγωγείτε.Δε θα ξέρουν τι συμβαίνει και θα μας επισκεφθεί η πανεπιστημιακή αστυνομία.
-Υπάρχουν αστυνόμοι στο χώρο?
-Και βέβαια συνάδελφε,όπως παντού έτσι και εδώ.Δεν το γνωρίζεις?
-Ομολογώ,πως όχι.
-Ελάτε,λοιπόν,αφήσετε τις άσκοπες συζητήσεις και προβείτε σε μυστική ψηφοφορία.'Αλλοι φωνάζετε όχι και άλλοι φωνάζετε ναι. Τι θέλετε να κάνουμε.Περιμένω.Στη διάθεση σας έχετε πέντε λεπτά..
-Ορίστε.κύριε καθηγητά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
-Όπως βλέπω οι περισσότεροι προτιμάτε τη συζήτηση και την πληροφορία του τρόπου,με τον οποίον θα μπορέσετε να μάθετε απέξω όλα αυτά τα οστά του σώματος μας.
-Ναι,κύριε καθηγητά και σας ευχαριστούμε προκαταβολικά γι αυτό.
-Σας ευχαριστώ κι εγώ,που μου δίνετε την ευκαιρία να βοηθήσω τους φοιτητές μου επί της ουσίας.
-Σας ακούμε με πολύ προσοχή.
-Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου