Δύο δολοφονίες σημαντικών ανδρών παρακινημένες από πολιτικά αίτια και με διαφορά δύο ημερών στην ημερομηνία και σχεδόν δύο χιλιάδων εξήντα χρόνων στην χρονολογία,χωρίζουν την πρώτη που είναι η δολοφονία του σημαντικού πολιτικού και στρατηγού Ιουλίου Καίσαρα.
Η δεύτερη δολοφονία αφορά έναν συμπατριώτη του πρώτου.Έναν πρωθυπουργό του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος της Ιταλίας που συνέβη στις 16 Μαρτίου 1978 στη Ρώμη.Αυτές οι δύο συνωμοσίες εναντίον ενός Καίσαρα η μία και ενός απλού πρωθυπουργού η άλλη έχουν διαφορές ως προς τον τρόπο και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για να εκτελέσουν τις απάνθρωπες αυτές πράξεις.
Η διαφορά έγκειται στο χρόνο.Έχουν μεγάλη χρονική απόσταση η μία από την άλλη αλλά διαφέρουν και ως προς τα αίτια.
Η Ιστορία που γράφουν οι πράξεις των ανθρώπων ανά τους αιώνες είναι παρόμοια. " Η Ιστορία επαναλαμβάνεται".
Και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά αφού η ιστορία περιγράφει τα κατορθώματα των ηρώων των οποίων οι γενναίες πράξεις πηγάζουν από τη βία. Να πούμε " Τα βίαια κατορθώματα των ηρώων". Η Ιστορία είναι η πηγή όλων των συνωμοσιών και των εσκεμμένων ενεργειών εναντίον αυτών των χαρισματικών ανθρώπων που ο βίαιος θάνατος τους σταματά και ανατρέπει τον ρουν των πραγμάτων που αυτοί οι άνθρωποι έθεσαν σε τροχιά χρησιμοποιώντας το νου τους και βάζοντας όλη τη δύναμη της ψυχής τους για το καλό της χώρας τους και όλου του κόσμου.
Η παγκόσμια ιστορία είναι διανθισμένη και από τα καλά κατορθώματα ηρώων που με την αλληλεγγύη της ψυχής τους και την ανδρεία του σώματος τους, σώζουν ζωές ανθρώπων και κρατών. Οι δολοφόνοι βέβαια σε όποιο αιώνα της ιστορίας και αν ανήκουν με κανένα τρόπο δεν θα απολαύσουν τον παράδεισο. Οι ψυχές τους ατρόμητες και ανυπάκουες μπροστά στα κελεύσματα του Θεού και προ παντός ανυπάκουες στην πρώτη εντολή Του. Ου φονεύσεις.Δεν έχεις το δικαίωμα να αγγίξεις με δόλο τα πλάσματα του Θεού,από τον οποίον θα εισπράξεις συν τω χρόνω τον θυμό και την οργή του και εσύ και όλες οι επόμενες γενιές σου.
Ο ευφυέστερος πολιτικός και στρατιωτικός Ιούλιος Καίσαρας ο διαμορφωτής της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας δολοφονήθηκε στις 15 Μαρτίου του 44 προ Χριστού
Δολοφονήθηκε από μια ομάδα συνωμοτών ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο αγαπημένος του θετός υιός ο Βρούτος,για τον οποίον είπε
την γνωστή φράση που έμεινε στην ιστορία "Και συ τέκνον Βρούτε".
Πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα και έφθασαν στην δολοφονία. του Ιουλίου Καίσαρα.
Στις 15 Φεβρουαρίου του 44 προ Χριστού, στη διάρκεια μιας γιορτής ο ύπατος Μάρκος Αντώνιος απένειμε στον Ιούλιο Καίσαρα βασιλικό διάδημα,το οποίο ο Καίσαρας αρνήθηκε να λάβει αντιλαμβανόμενος την οργή του λαού.Μερικοί από αυτούς που ήταν σφοδρά αφοσιωμένοι στο δημοκρατικό ιδεώδες παρεξήγησαν τον Καίσαρα. Μόνον από την φιλική διάθεση που έδειξε ο στρατηγός Μάρκος Αντώνιος υποπτεύθηκαν τον Καίσαρα.Τι φοβήθηκαν οι αντίπαλοι και τι δικαιολογία βρήκαν για να προχωρήσουν στο διάβημα αυτό, να αφαιρέσουν την ζωή του συνανθρώπου των.
Φοβήθηκαν πως η αύξηση της δύναμης του και η τρομερή αγάπη που έτρεφε ο λαός του γι αυτόν,αν είναι δυνατόν,φοβήθηκαν μην τον οδηγήσουν σε παρεκτροπές.Φοβήθηκαν μην προβεί σε ανάρμοστες πράξεις και απεφάσισαν να του αφαιρέσουν την ζωή,ώστε το όνομα του να μείνει στην ιστορία γραμμένο όχι με μελανά γράμματα,αλλά με γράμματα χρυσά γραμμένο.Θα ζούσε αν είχε αποσυρθεί από τα αξιώματα του,ήταν ήδη 56 ετών και γέρων για εκείνη την εποχή. Μπορούσε να ζήσει και να περατώσει τον βίον του φυσιολογικά,αλλά όπως συνήθως λένε για τους μεγάλους άνδρες, ότι δεν πεθαίνουν στο κρεβάτι του πόνου από τις συνηθισμένες αρρώστιες των κοινών θνητών.Πεθαίνουν στα πεδία των μαχών ηττημένοι ή νικητές.Οι χρόνοι της περιόδου της Ρωμαϊκής κυριαρχίας και της Ελληνιστικής περιόδου βρίθουν συνωμοσιών και εγκλημάτων.
Να ξαναγυρίσουμε όμως στον Ιούλιο Καίσαρα για να πούμε πόσο αγαπητός ήταν στον Ελληνικό λαό εκείνης της εποχής για τις ενέργειες στις οποίες προέβη δείχνοντας μεγάλη καλοσύνη χωρίς ίχνος κακίας.
Έχτισε εκ θεμελίων την Κόρινθο,την οποίαν είχε καταστρέψει ο Μόμμιος.Και σχεδίασε την διώρυγα του Ισθμού της Κορίνθου της οποίας η κατασκευή δεν ξεκίνησε μεσολαβούσης της δολοφονίας του.
Ο Ιούλιος και από τους σημερινούς Έλληνες απολαμβάνει συμπαθείας.Πολύ συχνά μνημονεύουμε τις επιτυχημένες εκφράσεις του,που έμειναν παροιμιώδεις.
Η συνηθέστερη έκφραση που επαναλαμβάνουμε συχνά είναι η έκφραση "Η γυναίκα του Καίσαρος όχι μόνο πρέπει να είναι τίμια,αλλά πρέπει και να φαίνεται τίμια".
Αυτή την φράση είπε ο Ιούλιος Καίσαρας όταν κατά την διάρκεια μιας γιορτής στο σπίτι του,της γιορτής "Των μυστηρίων της Αγαθής Θεάς",στην οποίαν απαγορευόταν να προσέρχονται άνδρες,ένας νεαρός αριστοκράτης ντυμένος γυναικεία κατόρθωσε να μπει στο σπίτι του Καίσαρα έγινε όμως αντιληπτός αμέσως,τον συνέλαβαν και τον έδιωξαν.
Το γεγονός έδωσε ευκαιρία για σχόλια από τους αντιπάλους εις βάρος της δεύτερης συζύγου του, την οποίαν μετά από αυτό το γεγονός την χώρισε λέγοντας την γνωστή φράση "Η γυναίκα του Καίσαρα όχι μόνο πρέπει να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται τίμια".
Μία άλλη έκφραση του Ιουλίου Καίσαρα παρέμεινε παροιμιώδης.Είναι η φράση "ο κύβος ερρίφθη",την οποίαν είπε όταν έφθασε στον Ρουβίκωνα ποταμό.
Ο Πομπήϊος προσκάλεσε τον Ιούλιο Καίσαρα στη Ρώμη με σκοπό να τον κατατροπώσει.Ο Ιούλιος Καίσαρας πληροφορήθηκε τις προθέσεις του και έσπευσε να τον συναντήσει με πολλή λίγη δύναμη,παίζοντας τα όλα για όλα.Πήρε μαζί του μόνο έξη χιλιάδες άνδρες με τους οποίους όδευε προς την Ρώμη.Όταν έφθασε στον Ρουβίκωνα ποταμό, καθώς προηγούνταν και ορμούσε να τον περάσει, είπε την φράση αυτή "ο κύβος ερρίφθη" . Έμεινε επίσης παροιμιώδης η φράση " διέβη τον Ρουβίκωνα".
Αργότερα νίκησε στον Βόσπορο τον βασιλιά Φαρνάκη και την υπερήφανη νίκη του ανακοίνωσε στους Ρωμαίους με τις γνωστές μας λέξεις veni,vidi,vici(ήλθα,είδα,νίκησα).
Με τόση ευκολία θέλει να πει.Ο ευφυέστατος Ιούλιος Καίσαρας ο πολιτικός,ο στρατιωτικός,ο ρήτορας,ο νομοθέτης,ο ποιητής,ο αρχιτέκτονας,ο αστρονόμος,ο μαθηματικός δεν αιφνιδιάστηκε από τους δέκα περίπου δολοφόνους του,ανάμεσα τους και ο αγαπημένος του Βρούτος,όταν τον πλησίασαν στο βουλευτήριο που βρισκόταν για να του ζητήσουν δήθεν κάποια εκδούλευση.Κατάλαβε τις προθέσεις τους και είπε το περίφημο "Και συ τέκνο Βρούτε?"Κάλυψε το κεφάλι του με την τήβεννο του και δέχτηκε τα χτυπήματα από τα μαχαιρίδια των δολοφόνων του.
Οι πράξεις αυτές που είναι πολύ συχνές στην ιστορική αυτή περίοδο της Ρωμαϊκής ιστορίας και της Ελληνιστικής περιόδου δεν πρέπει να γίνονται παράδειγμα προς μίμηση στις σύγχρονες γενιές και σε αυτούς τους ανήσυχους ανθρώπους που έχουν την έφεση να καταναλώνουν τον εαυτόν τους, δίκην θηρίου, εναντίον συνανθρώπων τους που πασχίζουν να προσφέρουν κάτι σημαντικό στο σύγχρονο κόσμο και που διακόπτουν την προσπάθεια τους αυτή παρασυρόμενοι από το νεαρόν της ηλικίας τους και εξαιτίας τούτου από λάθος εκτιμήσεις προσώπων και πραγμάτων. Παραδειγματίζονται από τις ειδεχθείς πράξεις ανθρώπων που έζησαν σε παρωχημένους χρόνους και που μη έχοντας τι άλλο κατόρθωμα να επιδείξουν στα στενά όρια του χώρου που ζούσαν προέβαιναν σε τέτοιου είδους πράξεις, ανεξέλεγκτα και χωρίς τον φόβο του Θεού. Οι σύγχρονοι άνθρωποι,οι εξελιγμένοι στο νου και στις γνώσεις,οι οποίοι γνωρίζουν την ανθρώπινη αξία και την ανθρώπινη ανωτερότητα γιατί να προβαίνουν σε πράξεις βίας ωσάν θηρία που στερούνται λογικό και οι πράξεις τους οδηγούνται μόνο από το ζωώδες ένστικτο.
Ο άνθρωπος είναι ον δεν είναι ζώο.Είναι λογικό ον με αγάπη και συναίσθημα,Είναι ον που ελέγχει τις πράξεις του,τις πράξεις που τις καθοδηγεί το συναίσθημα κατά κύριο λόγο.
Δεν είναι επιτρεπτό και αρεστό στον Θεό να τολμάς να αφαιρείς τη ζωή του συνανθρώπου σου επειδή τα πιστεύω του είναι διαφορετικά από τα δικά σου.
Δεν είμαστε όλοι όμοιοι,δεν πρέπει να είμαστε όλοι όμοιοι.
Η διαφοροποίηση είναι το στοιχείο που βοηθά αυτόν τον πλανήτη να αφυπνίζεται, να ξαναγεννιέται, να προοδεύει, να ζει.
Η δεύτερη δολοφονία αφορά έναν συμπατριώτη του πρώτου.Έναν πρωθυπουργό του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος της Ιταλίας που συνέβη στις 16 Μαρτίου 1978 στη Ρώμη.Αυτές οι δύο συνωμοσίες εναντίον ενός Καίσαρα η μία και ενός απλού πρωθυπουργού η άλλη έχουν διαφορές ως προς τον τρόπο και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για να εκτελέσουν τις απάνθρωπες αυτές πράξεις.
Η διαφορά έγκειται στο χρόνο.Έχουν μεγάλη χρονική απόσταση η μία από την άλλη αλλά διαφέρουν και ως προς τα αίτια.
Η Ιστορία που γράφουν οι πράξεις των ανθρώπων ανά τους αιώνες είναι παρόμοια. " Η Ιστορία επαναλαμβάνεται".
Και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά αφού η ιστορία περιγράφει τα κατορθώματα των ηρώων των οποίων οι γενναίες πράξεις πηγάζουν από τη βία. Να πούμε " Τα βίαια κατορθώματα των ηρώων". Η Ιστορία είναι η πηγή όλων των συνωμοσιών και των εσκεμμένων ενεργειών εναντίον αυτών των χαρισματικών ανθρώπων που ο βίαιος θάνατος τους σταματά και ανατρέπει τον ρουν των πραγμάτων που αυτοί οι άνθρωποι έθεσαν σε τροχιά χρησιμοποιώντας το νου τους και βάζοντας όλη τη δύναμη της ψυχής τους για το καλό της χώρας τους και όλου του κόσμου.
Η παγκόσμια ιστορία είναι διανθισμένη και από τα καλά κατορθώματα ηρώων που με την αλληλεγγύη της ψυχής τους και την ανδρεία του σώματος τους, σώζουν ζωές ανθρώπων και κρατών. Οι δολοφόνοι βέβαια σε όποιο αιώνα της ιστορίας και αν ανήκουν με κανένα τρόπο δεν θα απολαύσουν τον παράδεισο. Οι ψυχές τους ατρόμητες και ανυπάκουες μπροστά στα κελεύσματα του Θεού και προ παντός ανυπάκουες στην πρώτη εντολή Του. Ου φονεύσεις.Δεν έχεις το δικαίωμα να αγγίξεις με δόλο τα πλάσματα του Θεού,από τον οποίον θα εισπράξεις συν τω χρόνω τον θυμό και την οργή του και εσύ και όλες οι επόμενες γενιές σου.
Ο ευφυέστερος πολιτικός και στρατιωτικός Ιούλιος Καίσαρας ο διαμορφωτής της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας δολοφονήθηκε στις 15 Μαρτίου του 44 προ Χριστού
Δολοφονήθηκε από μια ομάδα συνωμοτών ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο αγαπημένος του θετός υιός ο Βρούτος,για τον οποίον είπε
την γνωστή φράση που έμεινε στην ιστορία "Και συ τέκνον Βρούτε".
Πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα και έφθασαν στην δολοφονία. του Ιουλίου Καίσαρα.
Στις 15 Φεβρουαρίου του 44 προ Χριστού, στη διάρκεια μιας γιορτής ο ύπατος Μάρκος Αντώνιος απένειμε στον Ιούλιο Καίσαρα βασιλικό διάδημα,το οποίο ο Καίσαρας αρνήθηκε να λάβει αντιλαμβανόμενος την οργή του λαού.Μερικοί από αυτούς που ήταν σφοδρά αφοσιωμένοι στο δημοκρατικό ιδεώδες παρεξήγησαν τον Καίσαρα. Μόνον από την φιλική διάθεση που έδειξε ο στρατηγός Μάρκος Αντώνιος υποπτεύθηκαν τον Καίσαρα.Τι φοβήθηκαν οι αντίπαλοι και τι δικαιολογία βρήκαν για να προχωρήσουν στο διάβημα αυτό, να αφαιρέσουν την ζωή του συνανθρώπου των.
Φοβήθηκαν πως η αύξηση της δύναμης του και η τρομερή αγάπη που έτρεφε ο λαός του γι αυτόν,αν είναι δυνατόν,φοβήθηκαν μην τον οδηγήσουν σε παρεκτροπές.Φοβήθηκαν μην προβεί σε ανάρμοστες πράξεις και απεφάσισαν να του αφαιρέσουν την ζωή,ώστε το όνομα του να μείνει στην ιστορία γραμμένο όχι με μελανά γράμματα,αλλά με γράμματα χρυσά γραμμένο.Θα ζούσε αν είχε αποσυρθεί από τα αξιώματα του,ήταν ήδη 56 ετών και γέρων για εκείνη την εποχή. Μπορούσε να ζήσει και να περατώσει τον βίον του φυσιολογικά,αλλά όπως συνήθως λένε για τους μεγάλους άνδρες, ότι δεν πεθαίνουν στο κρεβάτι του πόνου από τις συνηθισμένες αρρώστιες των κοινών θνητών.Πεθαίνουν στα πεδία των μαχών ηττημένοι ή νικητές.Οι χρόνοι της περιόδου της Ρωμαϊκής κυριαρχίας και της Ελληνιστικής περιόδου βρίθουν συνωμοσιών και εγκλημάτων.
Να ξαναγυρίσουμε όμως στον Ιούλιο Καίσαρα για να πούμε πόσο αγαπητός ήταν στον Ελληνικό λαό εκείνης της εποχής για τις ενέργειες στις οποίες προέβη δείχνοντας μεγάλη καλοσύνη χωρίς ίχνος κακίας.
Έχτισε εκ θεμελίων την Κόρινθο,την οποίαν είχε καταστρέψει ο Μόμμιος.Και σχεδίασε την διώρυγα του Ισθμού της Κορίνθου της οποίας η κατασκευή δεν ξεκίνησε μεσολαβούσης της δολοφονίας του.
Ο Ιούλιος και από τους σημερινούς Έλληνες απολαμβάνει συμπαθείας.Πολύ συχνά μνημονεύουμε τις επιτυχημένες εκφράσεις του,που έμειναν παροιμιώδεις.
Η συνηθέστερη έκφραση που επαναλαμβάνουμε συχνά είναι η έκφραση "Η γυναίκα του Καίσαρος όχι μόνο πρέπει να είναι τίμια,αλλά πρέπει και να φαίνεται τίμια".
Αυτή την φράση είπε ο Ιούλιος Καίσαρας όταν κατά την διάρκεια μιας γιορτής στο σπίτι του,της γιορτής "Των μυστηρίων της Αγαθής Θεάς",στην οποίαν απαγορευόταν να προσέρχονται άνδρες,ένας νεαρός αριστοκράτης ντυμένος γυναικεία κατόρθωσε να μπει στο σπίτι του Καίσαρα έγινε όμως αντιληπτός αμέσως,τον συνέλαβαν και τον έδιωξαν.
Το γεγονός έδωσε ευκαιρία για σχόλια από τους αντιπάλους εις βάρος της δεύτερης συζύγου του, την οποίαν μετά από αυτό το γεγονός την χώρισε λέγοντας την γνωστή φράση "Η γυναίκα του Καίσαρα όχι μόνο πρέπει να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται τίμια".
Μία άλλη έκφραση του Ιουλίου Καίσαρα παρέμεινε παροιμιώδης.Είναι η φράση "ο κύβος ερρίφθη",την οποίαν είπε όταν έφθασε στον Ρουβίκωνα ποταμό.
Ο Πομπήϊος προσκάλεσε τον Ιούλιο Καίσαρα στη Ρώμη με σκοπό να τον κατατροπώσει.Ο Ιούλιος Καίσαρας πληροφορήθηκε τις προθέσεις του και έσπευσε να τον συναντήσει με πολλή λίγη δύναμη,παίζοντας τα όλα για όλα.Πήρε μαζί του μόνο έξη χιλιάδες άνδρες με τους οποίους όδευε προς την Ρώμη.Όταν έφθασε στον Ρουβίκωνα ποταμό, καθώς προηγούνταν και ορμούσε να τον περάσει, είπε την φράση αυτή "ο κύβος ερρίφθη" . Έμεινε επίσης παροιμιώδης η φράση " διέβη τον Ρουβίκωνα".
Αργότερα νίκησε στον Βόσπορο τον βασιλιά Φαρνάκη και την υπερήφανη νίκη του ανακοίνωσε στους Ρωμαίους με τις γνωστές μας λέξεις veni,vidi,vici(ήλθα,είδα,νίκησα).
Με τόση ευκολία θέλει να πει.Ο ευφυέστατος Ιούλιος Καίσαρας ο πολιτικός,ο στρατιωτικός,ο ρήτορας,ο νομοθέτης,ο ποιητής,ο αρχιτέκτονας,ο αστρονόμος,ο μαθηματικός δεν αιφνιδιάστηκε από τους δέκα περίπου δολοφόνους του,ανάμεσα τους και ο αγαπημένος του Βρούτος,όταν τον πλησίασαν στο βουλευτήριο που βρισκόταν για να του ζητήσουν δήθεν κάποια εκδούλευση.Κατάλαβε τις προθέσεις τους και είπε το περίφημο "Και συ τέκνο Βρούτε?"Κάλυψε το κεφάλι του με την τήβεννο του και δέχτηκε τα χτυπήματα από τα μαχαιρίδια των δολοφόνων του.
Οι πράξεις αυτές που είναι πολύ συχνές στην ιστορική αυτή περίοδο της Ρωμαϊκής ιστορίας και της Ελληνιστικής περιόδου δεν πρέπει να γίνονται παράδειγμα προς μίμηση στις σύγχρονες γενιές και σε αυτούς τους ανήσυχους ανθρώπους που έχουν την έφεση να καταναλώνουν τον εαυτόν τους, δίκην θηρίου, εναντίον συνανθρώπων τους που πασχίζουν να προσφέρουν κάτι σημαντικό στο σύγχρονο κόσμο και που διακόπτουν την προσπάθεια τους αυτή παρασυρόμενοι από το νεαρόν της ηλικίας τους και εξαιτίας τούτου από λάθος εκτιμήσεις προσώπων και πραγμάτων. Παραδειγματίζονται από τις ειδεχθείς πράξεις ανθρώπων που έζησαν σε παρωχημένους χρόνους και που μη έχοντας τι άλλο κατόρθωμα να επιδείξουν στα στενά όρια του χώρου που ζούσαν προέβαιναν σε τέτοιου είδους πράξεις, ανεξέλεγκτα και χωρίς τον φόβο του Θεού. Οι σύγχρονοι άνθρωποι,οι εξελιγμένοι στο νου και στις γνώσεις,οι οποίοι γνωρίζουν την ανθρώπινη αξία και την ανθρώπινη ανωτερότητα γιατί να προβαίνουν σε πράξεις βίας ωσάν θηρία που στερούνται λογικό και οι πράξεις τους οδηγούνται μόνο από το ζωώδες ένστικτο.
Ο άνθρωπος είναι ον δεν είναι ζώο.Είναι λογικό ον με αγάπη και συναίσθημα,Είναι ον που ελέγχει τις πράξεις του,τις πράξεις που τις καθοδηγεί το συναίσθημα κατά κύριο λόγο.
Δεν είναι επιτρεπτό και αρεστό στον Θεό να τολμάς να αφαιρείς τη ζωή του συνανθρώπου σου επειδή τα πιστεύω του είναι διαφορετικά από τα δικά σου.
Δεν είμαστε όλοι όμοιοι,δεν πρέπει να είμαστε όλοι όμοιοι.
Η διαφοροποίηση είναι το στοιχείο που βοηθά αυτόν τον πλανήτη να αφυπνίζεται, να ξαναγεννιέται, να προοδεύει, να ζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου