Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

-Το Κυριακάτικο Μυθιστόρημα
-Καλησπέρα παιδιά
Ήταν ο Δόκτορ Ράμπλιν,που για άλλη μία φορά αντικαθιστούσε στα καθήκοντα του το Δόκτορα Χάντσεν,τον καθηγητή της ρευματολογίας.
-Κύριε καθηγητά εσείς? Πού είναι ο Δόκτορ Χάντσεν.
Ή Άννα  ρώτησε τον καθηγητή Ράμπλιν,εκπροσωπώντας τους άυμφοιτητές της,που είχαν μείνει άφωνοι από την ξαφνική παρουσία του Δόκτορα Ράμπλιν  στο μάθημα  του Δόκτορα Χάντσεν.
-Μην εκπλήττεσθε,δεσποινίς Χαρή και εσείς παιδιά.Ο Δόκτορ Χάντσεν δεν είναι σε θέση να παρευρίσκεται στη  σημερινή παράδοση. Ένα ατύχημα,ένας τραυματισμός στον οφθαλμό του δεν του επιτρέπει να μετακινηθεί και να προσέλθει στο καθήκον του,στη παράδοση του μαθήματος του.
-Τι σοβαρό έπαθε ο καθηγητής μας?
-Παιδιά ηρεμήσετε,ο Δόκτορ Χάντσεν σήμερα το πρωϊ έπαθε αποκόλληση στον αμφιβληστροειδή χιτώνα  στο δεξιό  οφθαλμό του και ενωρίς το απόγευμα υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση.
Στην αίθουσα επικράτησε σιγή. Μετά την πρώτη έκπληξη, η Άννα ρώτησε αν είναι καλά και πού βρίσκεται.
-Παιδιά ο Δόκτορ Χάντσεν  είναι πολύ καλά.Τώρα βρίσκεται στο σπίτι του με το τραυματισμένο μάτι του σκεπασμένο με γάζες.Όπως καταλαβαίνετε  μερικές ημέρες θα απέχει από τα καθήκοντα του και όπως βλέπετε τον αντικαθιστώ και πάλι εγώ.
-Σας ευχαριστούμε,κύριε καθηγητά για την προθυμία σας.
-Παρακαλώ παιδιά,με καλεί και το δικό μου καθήκον.
-Πότε θα βρίσκεται κοντά μαςο Δόκτορ Χάντσεν.
-Ελπίζω την ερχόμενη εβδομάδα.Προσευχηθείτε για τον καθηγητή σας.
-Τι είναι η αποκόλληση αμφιβληστροειδούς,κύριε καθηγητά?
-Όπως γνωρίζετε παιδιά  η λεπτή μεμβράνη  που καλύπτει το εσωτερικό του ματιού είναι ο αμφιβληστροειδής.Στο Δόκτορα Χάνυσεν αποκολλήθηκε,έπαθε ρωγμή,σκίστηκε δηλαδή 
-Έπαθε χαραγματιά
-Ράγισε,κύριε καθηγητά
-Ακριβώς,παιδιά.
-Πώς έπαθε την αποκόλληση στον αμφιβληστροειδή του,κύριε καθηγητά?
-Δε γνωρίζω,παιδί μου. Κατά πάσα πιθανότητα  από κάποιο τραυματισμό.
-Κύριε καθηγητά?
-Ορίστε παιδί μου.
-Ο Δόκτορ Χάντσεν στο  χθεσινό μάθημα μας άφησε έκπληκτους καθώς  μας δίδαξε τα οστά του κρανίου που μας παρουσίασε μέσα από  ένα χάρτη που έφερε από το ταξίδι του.
-Μέσα από ένα χάρτη έγχρωμο,κύριε καθηγητά,που είχε στην τσάντα του.Νομίζω,κύριε καθηγητά,ότι τραυμάτισε το μάτι του τη στιγμή που ξετύλιγε το χάρτη για να τον τοποθετήσει στον πίνακα.Όπως βλέπετε καθόμουν και χθές στην ίδια θέση,εδώ μπροστά και παρατήρησα το περιστατικό.
-Επομένως,παιδιά,μην ανησυχούμε,αν προέρχεται η αποκόλλησαη από ένα απλό τραυματισμό γρήγηρα θα αναρρώσει και θα τον έχουμε κοντά μας.
- Πέστε μου τώρα.Είστε σε θέση να παρακολουθήσετε την παράδοση?
Ναι,είπαν όλα τα παιδιά και ο Δόκτορ Ράμπλιν άρχισε να παραδίδει,αφού προηγουμένως κάλεσε τη γραμματέα του στο τηλέφωνο,τη Μαρία να φέρει από τη βιβλιοθήκη στο γραφείο του τον έγχρωμο χάρτη με τα οστά του προσώπου.Όπως βέπετε ο Δόκτορ Χάντσεν έφερε από το ταξίδι του στην Αμερική όλους τους χάρτες με τα οστά του ανθρώπινου σώματος χωριστά,όπως και έναν ολόσωμο έγχρωμο χάρτη με όλα τα οστά του σώματος  για να σας διευκολύνει στη μάθηση τους.
-Ω! ευχαριστούμε πολύ και τον ευγνωμονούμε τον Δόκτορα Χάντσεν.Είθε ο Δόκτορ Χάντσεν  /να γίνει γρήγορα καλά.
-Μην ανησυχείτε παιδιά,ο καθηγητής σας σύντομα θα βρίσκεται κοντά σας.Ελάτε τώρα να συγκεντρωθούμε αμφότεροι και να αρχίσει η παράδοση.Με την προσοχή σας θα με βοηθήσετε να  διεξαχθεί ομαλά το σημερινό μάθημα που θα είναι επωφελές για την δική σας πρόοδο.Το σημερινό μάθημα συμπεριλαμβάνει τα οστά του προσώπου και είναι αναπόσπαστα δεμένο με τα οστά του κρανίου που σας παρέδωσε χθες ο Δόκτορ Χάντσεν.Κατά τον χρόνο της διδασκαλίας είναι ανάγκη να χρησιμοποιήσετε και τις δύο αισθήσεις συγχρόνως,την ακοή και την όραση.Θα ακούτε την παράδοση,ενώ συγχρόνως θα είσσστε προσηλωμένοι σε αυτόν εδώ το χάρτη για την καλύτερη δυνατή αποστήθιση των οστών του προσώπου.
-Το μετωπισίο οστό βρίσκεται στη πρόσθια επιφάνεια του κρανίου και σχηματίζει το μέτωπο.
Είναι αυτό εδώ,είπε ο καθηγητής και έδειξε το μέτωπο του.Είναι αυτό εδώ,είπε και έδειξε το χάρτη.
-Το βρεγματικό οστόΤα  βρεγματικά οστά είναι δύο και βρίσκονται στην άνω και στην πλάγια πλευρά του προσώπου.
-Συγγνώμη κύριε καθηγητά τα οστά του κρανίου μας τα παρέδωσε ο Δόκτορ Χάντσεν στο χθεσινό μάθημα.
-Δεν πειράζει,παιδί μου,είναι μια καλή ευκαιρία να τα αποστηθίσετε.Είναι ένας τρόπος μάθησης.Αυτό που  μου ζητήσατε σε ένα περασμένο μάθημα,αν θυμάστε.
-Η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως,είπε η Άννα.
-Ακριβώς,παιδί μου.Έλάτε δεσποινίς Χαρή.Επαναλάβετε.
-..Το Μετωπιαίο οστό βρίσκεται στην πρόσθια επιφάνεια του κρανίου και σχηματίζει το μέτωπο.
-Πολύ ωραία,δεσποινίς.
-Πες εσύ,παιδί μου,το Βρεγματικό οστό......
- Συγγνώμη.κύριε καθηγητά,δε θυμάμαι.
-Να πω εγώ,κύριε καθηγητά?
-Ναι ,δεσποινίς Χαρή σε ακούμε
-Τα βρεγματικά οστά είναι δύο και βρίσκονται στην άνω και πλάγια πλευτά του προσώπου.
-Πολύ ωραία,δεσποινίς Χαρή.Καλύτερα να πούμε την λέξη "επιφάνεια".και όχι  τη λέξη "πλευρά"
-Όπως θέλετε,κύριε καθηγητά. Τα βρεγματικά οστά είναι δύο και βρίσκονται  στην άνω και πλάγια επιφάνεια του κρανίου.
-Πολύ ωραία,δεσποινίς Χαρή.
-Το Ινιακό οστό βρίσκεται στην..
-Οπίσθια επιφάνεια του κρανίου.
-Πολύ ωραία,δεσποινίς Χαρή. Μήπως θέλετε να ανεβείτε στην έδρα να διδάξετε εσείς τους συμφοιτητές σας?
-Όχι,κύριε καθηγητλά.Δεν έχω μελετήσει όλα τα οστά.Μία δεύτερη δική σας παράδοση μας είναι πιο επωφελής.
-Ευχαριστώ.Συνεχίζουμε,λοιπόν.Το Κροταφικό οστό.Τα κροταφικά οστά είναι δύο και βρίσκονται στην πλάγια επιφάνεια του κρανίου Στο κροταφικό οστό βρίσκεται ο ακουστικός πόρος από τον οποίον ακούμε.Προχωρούμε στο Σφηνοειδές οστό.Το σφηνοειδές οστό βρίσκεται στη βάση του κρανίου.Το Ηθμοειδές οστό είναι ένα μικρό οστό,που βρίσκεται στην "οροφή"της κοιλότητας της μύτης.Τα οστά του κρανίου συνδέονται μεταξύ τους με ραφές......
-Τη στιγμή αυτή χτύπησε η πόρτα και στο άνοιγμα της εμφανίστηκε ο Δόκτορ Χάντσεν με το δεξί του μάτι σκεπασμένο με γάζες.Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και όλα μαζί ενθουσιασμένα φώναξαν Ω! καλώς ήλθατε,κύριε καθηγητά.Ο Δόκτορ Χάντσεν έδωσε το χέρι του στον Δόκτορα Ράμπλιν,τον ευχαρίστησε για την αλληλεγγύη του και συνάχισε την παράδοση του μυοσκελετικού συστήματος με τα οστά του Θώρακα.Τα οστά του θώρακα είναι το Στέρνο και οι Πλευρές.Το στέρνο βρίσκεται μπροστά και απέναντι από τη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης.
-Τι εννοείται λέγοντας "μοίρα",κύριε καθηγητά.,μπορείται να μας  εξηγήσετε περισσότερο τη λέξη?
-Ευχαρίστως,παιδιά.Όταν αναφερόμαστε στη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης εννοούμε το "μέρος",ένα μέρος από το σύνολο των οστών της σπονδυλικής στήλης.
-Ω!σας ευχαριστούμε,κύριε καθηγητά.
-Παρακαλώ.Συνεχίζουμε.Το στέρνο,όπως είπα,βρίσκεται  μπροστά και απέναντι από τη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης και αποτελείται από τη λαβή,το σώμα και τη ξιφοειδή απόφυση.
-Το στέρνο,κύριε καθηγητά,έχει σχήμα ξίφους.
-Ακριβώς,δεσποινίς Χαρή.Είσαι πολύ διαβασμένη,ευχαριστώ.
-Συνεχίζουμε με τις πλευρές.Οι πλευρές βρίσκονται δεξιά και αριστερά στο στέρνο.σε δώδεκα ζεύγη που ενώνονται μεταξύ τους  στο ένα άκρο με τους δώδεκα θωρακικούς σπονδύλουε και στο άλλο άκρο  συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με το στέρνο και σχηματίζουν τη θωρακική κοιλότητα μέσα στην οποία προστατεύονται οι πνεύμονες...Εδώ τελειώνει η παράδοση στο σημερινό μάθημα.Σας ευχαριστώ που με παρακολουθήσατε.
Πολύ γρήγορα τελείωσε το μάθημα ο Δόκτορ Χάντσεν.
-Ε? δε καταλαβαίνεις συνάδελφε?Ήταν βιαστικός  για να κάνει αλλαγή στη γάζα,να βάλει κολύριο στο μάτι του και να πάρει αναλγητικό.
-Καλά λες,συνάδελφε,δεν το σκέφτηκα.
-Να φωνάξουμε το Δόκτορα Ράμπλιν να συνεχίσει το μάθημα.Πήγαινε Άννα στο γραφείο του να τον καλέσεις.
-Εγώ λέω συνάδελφοι,να συνεχίσουμε το μάθημα μέχρι να τελειώσει η ώρα,μόνοι μας.Ο χάρτης βρίσκεται στον πίνακα.Να σηκωθούμε κατά ομάδες και να τον μελετήσουμε από κοντά
-Αυτό είναι το καλύτερο,ετοιμαστείτε.
Η πόρτα χτύπησε.Ήταν ο Δόκτορ Ράμπλιν.
-Κύριοι,επέστρεψα.Ο καθηγητής Χάντσεν πέρασε από το γραφείο μου και με παρακάλεσε να επανέλθω στην αίθουσα να συνεχίσω την παράδοση.Είναι ανάγκη να επισκεφτεί το Δόκτορα Σεμπάστιαν
-Για αλλαγή της γάζας?
-Ναι,για κολύρια και τα παρόμοια.Συνεχίζομε τη παράδοση.Παιδιά εφιστώ τη προσοχή σας.
-Σας ευχαριστούμε εκ βαθέων,κύριε καθηγητά.
-Παρακαλώ,κύριοι,δώσετε την ανάλογη προσοχή. Οι πλευρικοί χόνδροι είναι οι χόνδροι που συνδέουν τις πλευρές με το στέρνο.Είναι οι Αληθείς πλευρές  και οι Νόθες  πλευρές,.Οι Αληθείς πλευρές  είναι οι πλευρές  που συνδέονται με το στέρνο με τους πλευρικούς χόνδρους.Οι Νόθες πλευρές  είναι δύο ειδών.Είναι οι πλευρές που συνδέονται με το στέρνο με τους πλευρικούς χόνδρους της ανώτερης πλευράς  και οι  Νόθες που είναι ασύντακτες  και δεν συνδέονται με το στέρνο και η κατάληξη τους βρίσκεται ελεύθερη μέσα στους κοιλιακούς μύες.Προσέξετε εδώ στον χάρτη.Οι Αληθείς πλευρές είναι αυτές εδώ οι επτά πλευρές.Η οκτώ,η εννέα και η δέκα είναι οι Νόθρε πλευρές και οι ένδεκα και δώδεκα είναι οι ασύντακτες Νόθες πλευρές.
Εδώ κύριοι ολοκληρώσαμε το σημερινό μάθημα.Μελετήσετε το σπουδαίο αυτό κεφάλαιο του μυοσκελετκού συστήματος.-Κύριε καθηγητά,να υποβάλω μία ερώτηση?=Οι ερωτήσεις στο επόμενο μάθημα στον καθηγητή Χάντσεν ή σε εμένα.Μελετήσετε προσεκτικά.Αουφίντερζεν
-Αουφίντερζεν,κύριε καθηγητά.
-.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου