Αγαπημένοι μου αναγνώστες μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών
Σήμερα είναι Τρίτη 16 Ιουλίου 2013.Πριν ξεκινήσουμε το μάθημα μας να μου επιτρέψετε να θυμηθούμε ένα σπουδαίο γεγονός που συνετελέσθη
Στις 16 Ιουλίου του έτους 1054 μ.Χ.
Ο Καρδινάλιος Ουβέρτος.
Καρδινάλιος είναι ο Επίσκοπος της Καθολικής Εκκλησίας.
Ο Καρδινάλιος Ουβέρτος και δύο λεγάτοι.
Λεγάτος είναι ανώτερος αξιωματικός του Ρωμαϊκού στρατού.
Εισέρχονται,κατά την διάρκεια της λειτουργίας, στην Αγιά Σοφιά,στην Κωνσταντινούπολη και επιδίδουν παπική βούλα,με την οποία αφορίζεται ο τότε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Μιχαήλ Α' Κηρουλάριος. Αυτό το γεγονός οδήγησε στο Σχίσμα του ιδίου έτους και στην διαίρεση του Χριστιανισμού σε Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία και στην Δυτική Καθολική Εκκλησία.
Το σχίσμα μεταξύ των δύο Εκκλησιών,Ανατολικής και Δυτικής, ήταν αποτέλεσμα της αποξένωσης των δύο Εκκλησιών η οποία συντελέστηκε στη διάρκεια μιας μεγάλης χρονικής περιόδου μέσα στην Βυζαντινή Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία των Παπών και των Πατριαρχών.
Ο Πάπας απαιτούσε να έχει ανώτερη εξουσία από τους Πατριάρχες της Ανατολικής Εκκλησίας και ακόμη απαιτούσε να ασκεί εξουσία επάνω τους.Αυτές όλες οι διενέργειες δεν διημείφθησαν μέσα σε ήπιο κλίμα. Ο Πάπας Λέων Θ' και ο Πατριάρχης Μιχαήλ Α' Κηρουλάριος αντάλαξαν μεταξύ τους αναθέματα και έτσι έφτασαν στο γεγονός της διαίρεσης των δύο Εκκλησιών,που συνεχίζει να υφίσταται μέχρι των ημερών μας.
Να έλθουμε όμως στο μάθημα μας και να προχωρήσουμε στην κ λ ί σ η των Α ν α φ ο ρ ι κ ώ ν Α ν τ ω ν υ μ ι ώ ν
Η Αν τ ω ν υ μ ί α qui quae quod κλίνεται ως εξής
Singularis Pluralis
Nominativus qui quae quod qui quae quae
Genetivus cuius quorum quarum quorum
Dativus cui quibus
Accusativus quem quam quod quos quas quae
Ablativus quo qua quo quibus
Η κλίση της uter utra utrum
Singularis Pluralis
Nominativus uter utra utrum utri utrae utra
Genetivus utrius utrorum utrarum utrorum
Dativus utri utris
Accusativus utrum utram utrum utros utras utra
Ablativus utro utra utro utris
H Aφαιρετική του πληθυντικού utris utr-is μας παραπέμπει στο παράδειγμα κλισης των δευτεροκλίτων επιθέτων.Kλίνεται το ίδιο με το επίθετο niger -nigr-i.
Στην Αφαιρετική του Ενικού της Αντωνυμίας qui -quae-quod είναι quo γίνεται χρήση του τύπου qui=quo,του οποίου γίνεται χρήση στη φράση quicum = μαζί με τον οποίον.
Η άκλιτη αναφορική αντωνυμία quot όταν διπλασιάζεται γίνεται αοριστολογική quotquot =οσοιδήποτε.
Αοριστολογικές γίνονται όλες οι αναφορικές αντωνυμίες,όταν προσλαμβάνουν το μόριο -cumque,το οποίο κατά την κλίση μένει αμετάβλητο pronomina relativa indefinita = αοριστολογικές αντωνυμίες.
1) quicumque, quaecumque, quodcumque = οποιοσδήποτε.
genetivus cuius-cumque
dativus cui-cumque και τα λοιπά/
2) qualiscumque, qualqcumque =οιοσδήποτε, οποιοσδήποτε
3) quantuscumque, quantacumque, quantumcumque =οσοσδήποτε
4) quotcumque = οσοιδήποτε
5) utercumque, utracumque, utrumcumque = οποιοσδήποτε από τους δύο
genetivus utrius-cumque
dativus utricumque και τα λοιπά.
Αύριο στο στόχαστρό μας οι Α ν τ ω ν υ μ ί ε ς οι Ε ρ ω τ η μ α τ ι κ ές.
Καλό διάβασμα
Καλά μπάνια.
Σήμερα είναι Τρίτη 16 Ιουλίου 2013.Πριν ξεκινήσουμε το μάθημα μας να μου επιτρέψετε να θυμηθούμε ένα σπουδαίο γεγονός που συνετελέσθη
Στις 16 Ιουλίου του έτους 1054 μ.Χ.
Ο Καρδινάλιος Ουβέρτος.
Καρδινάλιος είναι ο Επίσκοπος της Καθολικής Εκκλησίας.
Ο Καρδινάλιος Ουβέρτος και δύο λεγάτοι.
Λεγάτος είναι ανώτερος αξιωματικός του Ρωμαϊκού στρατού.
Εισέρχονται,κατά την διάρκεια της λειτουργίας, στην Αγιά Σοφιά,στην Κωνσταντινούπολη και επιδίδουν παπική βούλα,με την οποία αφορίζεται ο τότε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Μιχαήλ Α' Κηρουλάριος. Αυτό το γεγονός οδήγησε στο Σχίσμα του ιδίου έτους και στην διαίρεση του Χριστιανισμού σε Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία και στην Δυτική Καθολική Εκκλησία.
Το σχίσμα μεταξύ των δύο Εκκλησιών,Ανατολικής και Δυτικής, ήταν αποτέλεσμα της αποξένωσης των δύο Εκκλησιών η οποία συντελέστηκε στη διάρκεια μιας μεγάλης χρονικής περιόδου μέσα στην Βυζαντινή Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία των Παπών και των Πατριαρχών.
Ο Πάπας απαιτούσε να έχει ανώτερη εξουσία από τους Πατριάρχες της Ανατολικής Εκκλησίας και ακόμη απαιτούσε να ασκεί εξουσία επάνω τους.Αυτές όλες οι διενέργειες δεν διημείφθησαν μέσα σε ήπιο κλίμα. Ο Πάπας Λέων Θ' και ο Πατριάρχης Μιχαήλ Α' Κηρουλάριος αντάλαξαν μεταξύ τους αναθέματα και έτσι έφτασαν στο γεγονός της διαίρεσης των δύο Εκκλησιών,που συνεχίζει να υφίσταται μέχρι των ημερών μας.
Να έλθουμε όμως στο μάθημα μας και να προχωρήσουμε στην κ λ ί σ η των Α ν α φ ο ρ ι κ ώ ν Α ν τ ω ν υ μ ι ώ ν
Η Αν τ ω ν υ μ ί α qui quae quod κλίνεται ως εξής
Singularis Pluralis
Nominativus qui quae quod qui quae quae
Genetivus cuius quorum quarum quorum
Dativus cui quibus
Accusativus quem quam quod quos quas quae
Ablativus quo qua quo quibus
Η κλίση της uter utra utrum
Singularis Pluralis
Nominativus uter utra utrum utri utrae utra
Genetivus utrius utrorum utrarum utrorum
Dativus utri utris
Accusativus utrum utram utrum utros utras utra
Ablativus utro utra utro utris
H Aφαιρετική του πληθυντικού utris utr-is μας παραπέμπει στο παράδειγμα κλισης των δευτεροκλίτων επιθέτων.Kλίνεται το ίδιο με το επίθετο niger -nigr-i.
Στην Αφαιρετική του Ενικού της Αντωνυμίας qui -quae-quod είναι quo γίνεται χρήση του τύπου qui=quo,του οποίου γίνεται χρήση στη φράση quicum = μαζί με τον οποίον.
Η άκλιτη αναφορική αντωνυμία quot όταν διπλασιάζεται γίνεται αοριστολογική quotquot =οσοιδήποτε.
Αοριστολογικές γίνονται όλες οι αναφορικές αντωνυμίες,όταν προσλαμβάνουν το μόριο -cumque,το οποίο κατά την κλίση μένει αμετάβλητο pronomina relativa indefinita = αοριστολογικές αντωνυμίες.
1) quicumque, quaecumque, quodcumque = οποιοσδήποτε.
genetivus cuius-cumque
dativus cui-cumque και τα λοιπά/
2) qualiscumque, qualqcumque =οιοσδήποτε, οποιοσδήποτε
3) quantuscumque, quantacumque, quantumcumque =οσοσδήποτε
4) quotcumque = οσοιδήποτε
5) utercumque, utracumque, utrumcumque = οποιοσδήποτε από τους δύο
genetivus utrius-cumque
dativus utricumque και τα λοιπά.
Αύριο στο στόχαστρό μας οι Α ν τ ω ν υ μ ί ε ς οι Ε ρ ω τ η μ α τ ι κ ές.
Καλό διάβασμα
Καλά μπάνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου