Αγαπητοί μου αναγνώστες η ενασχόληση μας σήμερα αφορά τα παιδιά.
Τα ευφυή παιδιά.
Με την έννοια της πρόωρης πνευματικής ανάπτυξης τους και με τι ενέργειες και φροντίδες συντελείται η εκπαίδευση τους.
Το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση των παιδιών με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη είναι τόσο παλιό όσο και η ίδια η εκπαίδευση.
Από την αρχαία εποχή δινόταν οι ευκαιρίες για την εκπαίδευση και τη μάθηση κοντά σε ανθρώπους αναγνωρισμένης ικανότητας,ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιοτεχνίες,με την απόκτηση των οποίων θα γίνονταν χρήσιμα μέλη της κοινωνίας.
Από την εποχή που ο Πλάτωνας έγραψε την "Πολιτεία",όπου προβάλλει τη γνώμη του, λέγοντας,πως οι νέοι που η πνευματική τους ανάπτυξη είναι αποδεδειγμένα ανώτερη και η πνευματική τους ικανότητα βρίσκεται σε επάρκεια,προτείνει να λάβουν ειδική αγωγή για να γίνουν καλοί στρατιώτες και άξιοι ηγέτες της πολιτείας.
Σταθμός για την παιδαγωγική και την ψυχολογία των παιδιών με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη απετέλεσε ο 20ος αιώνας με την εφαρμογή των "τεστ" για τη διαπίστωση της πνευματικής τους ικανότητας.Με αυτό τον τρόπο τέθηκε επί επιστημονικής βάσεως το πρόβλημα της αγωγής των ιδιοφυών ατόμων,ώστε τα σχολεία να λάβουν τα ενδεικνυόμενα πρακτικά μέτρα.Ένα από τα μέτρα αυτά αποβλέπει στην βελτίωση της τεχνικής της μελέτης και τη διαπίστωση των αναγκών αυτών των παιδιών.
Ο πρώτος που εφάρμοσε τα τεστ ,ήταν ο Αμερικανός Λιούϊς Μάντισον Θέρμαν ,τα οποία χρησιμοποίησε ευρύτατα.Μετά οι ψυχολόγοι ανελάμβαναν την φροντίδα των εξαιρετικών περιπτώσεων.Οι περιπτώσεις αυτές αφορούσαν τα πολύ ευφυή και ταλαντούχα παιδιά με ασυνήθιστες και ολοφάνερες ικανότητες.
Οι μελέτες με τα τεστ αποκάλυψαν,ότι τα παιδιά με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη υπερτερούσαν από το μέσο όρο φυσικής και κοινωνικής αναπτύξεως, καθώς επίσης υπερείχαν τους συμμαθητές τους σε σωματική διάπλαση ,σε δύναμη,ρώμη δηλαδή,και στην υγιεινή.Η γενική κατάσταση τους ήταν αρίστη.
Εδώ να ανοίξω μια παρένθεση και να πω κάτι που θυμήθηκα για τον Δημοσθένη,τον πολιτικό και ρήτορα,τον πολέμιο του βασιλιά Φιλίππου με τους γνωστούς "Φιλιππικούς"του που εξαπέλυε εναντίον του.Ο Αθηναίος Δημοσθένης, ως γνωστόν, ήταν πολύ καλός ρήτορας,αλλά υστερούσε σε σωματικά χαρίσματα καθότι ήταν κοντός και χωλός,κούτσαινε όταν περπατούσε.Δε ήταν, λοιπόν, σύμφωνος με τα έργα και τις πράξεις του Φιλίππου και του τα "έψελνε" κανονικά.Όταν πέθανε οι Αθηναίοι έστησαν τύμβο,όπου στη βάση του έγραψαν τα εξής λόγια."Αν,Δημοσθένη,είχες ίση με τη γνώση και τη δύναμη σου δεν θα μας εξουσίαζαν οι Μακεδόνες".Εδώ κλείνω την παρένθεση και συνεχίζω. Επικρατούσε η αντίληψη, ότι τα παιδιά με την πρόωρη πνευματική ανάπτυξη είναι καθυστερημένα σωματικά,είναι ακοινώνητα,είναι διοπτροφόρα,είναι απροσάρμοστα.Αυτό όμως αποδείχτηκε κατά τη διάρκεια της μελέτης με τα τεστ,ως αβάσιμο.Αυτά τα παιδιά υπερείχαν σε γενικές γραμμές στην ικανότητα τους να γράφουν και να διαβάζουν με ευχέρεια.
Η υπεροχή τους στην ανάγνωση ήταν ιδιαιτέρως αξιόλογη.Το 45%των παιδιών από την ομάδα του Θέρμαν και το 1/3 από την ομάδα του συνεργάτη του Γουϊτυ,γνώριζαν ανάγνωση πριν εγγραφούν στο σχολείο και πολλές φορές η πνευματική τους πρωϊμότητα ήταν καταπληκτική.Το ιδιάζον χαρακτηριστικό αυτής της πρωϊμότητας των ήταν η γρήγορη μάθηση,η αφομοιωτική με ιδιαίτερο τρόπο.Απίστευτη ήταν η ευχέρεια με την οποίαν μάθαιναν τα σχολικά μαθήματα.Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρήθηκε πως τα παιδιά με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη,στην ηλικία των δέκα ετών είχαν το μέσο όρο των γνώσεων στα μαθήματα, από τα παιδιά που προηγούνταν κατά δύο ή τρεις τάξεις.
Όλες σχεδόν οι έρευνες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τα έτη από το 1920 μέχρι και το 1945 απέδειξαν ότι τα σχολεία δεν ελάμβαναν κανένα ιδιαίτερο μέτρο γι αυτά τα παιδιά.
Ένας συγγραφέας είπε ότι"τα ταλαντούχα παιδιά ,οι εν δυνάμει ηγήτορες,οι ερευνητές,οι εφευρέτες, οι δημιουργοί,αφήνονται μόνοι τους,με δική τους πρωτοβουλία να αναπτύξουν τις ικανότητες τους.
Αυτά αγαπητοί μου αναγνώστες συνέβαιναν κατά το πρώτο ήμισυ του 20ου αιώνα.
Από τότε έχουν επιτελεσθεί πολλές αλλαγές σε αυτό τον τομέα της εκπαίδευσης των παιδιών με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη.Έχουν ιδρυθεί πολλά σχολεία-σε πολλές χώρες- τα οποία είναι εξειδικευμένα στο να παρέχουν γνώσεις στα παιδιά αυτής της κατηγορίας και να τα προπαρασκευάζουν για να καταλάβουν εξέχουσες θέσεις στους επιστημονικούς και ερευνητικούς τομείς,οι οποίοι είναι τόσο σημαντικοί για την ευημερία της σύγχρονης κοινωνίας.
Τα ευφυή παιδιά.
Με την έννοια της πρόωρης πνευματικής ανάπτυξης τους και με τι ενέργειες και φροντίδες συντελείται η εκπαίδευση τους.
Το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση των παιδιών με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη είναι τόσο παλιό όσο και η ίδια η εκπαίδευση.
Από την αρχαία εποχή δινόταν οι ευκαιρίες για την εκπαίδευση και τη μάθηση κοντά σε ανθρώπους αναγνωρισμένης ικανότητας,ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιοτεχνίες,με την απόκτηση των οποίων θα γίνονταν χρήσιμα μέλη της κοινωνίας.
Από την εποχή που ο Πλάτωνας έγραψε την "Πολιτεία",όπου προβάλλει τη γνώμη του, λέγοντας,πως οι νέοι που η πνευματική τους ανάπτυξη είναι αποδεδειγμένα ανώτερη και η πνευματική τους ικανότητα βρίσκεται σε επάρκεια,προτείνει να λάβουν ειδική αγωγή για να γίνουν καλοί στρατιώτες και άξιοι ηγέτες της πολιτείας.
Σταθμός για την παιδαγωγική και την ψυχολογία των παιδιών με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη απετέλεσε ο 20ος αιώνας με την εφαρμογή των "τεστ" για τη διαπίστωση της πνευματικής τους ικανότητας.Με αυτό τον τρόπο τέθηκε επί επιστημονικής βάσεως το πρόβλημα της αγωγής των ιδιοφυών ατόμων,ώστε τα σχολεία να λάβουν τα ενδεικνυόμενα πρακτικά μέτρα.Ένα από τα μέτρα αυτά αποβλέπει στην βελτίωση της τεχνικής της μελέτης και τη διαπίστωση των αναγκών αυτών των παιδιών.
Ο πρώτος που εφάρμοσε τα τεστ ,ήταν ο Αμερικανός Λιούϊς Μάντισον Θέρμαν ,τα οποία χρησιμοποίησε ευρύτατα.Μετά οι ψυχολόγοι ανελάμβαναν την φροντίδα των εξαιρετικών περιπτώσεων.Οι περιπτώσεις αυτές αφορούσαν τα πολύ ευφυή και ταλαντούχα παιδιά με ασυνήθιστες και ολοφάνερες ικανότητες.
Οι μελέτες με τα τεστ αποκάλυψαν,ότι τα παιδιά με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη υπερτερούσαν από το μέσο όρο φυσικής και κοινωνικής αναπτύξεως, καθώς επίσης υπερείχαν τους συμμαθητές τους σε σωματική διάπλαση ,σε δύναμη,ρώμη δηλαδή,και στην υγιεινή.Η γενική κατάσταση τους ήταν αρίστη.
Εδώ να ανοίξω μια παρένθεση και να πω κάτι που θυμήθηκα για τον Δημοσθένη,τον πολιτικό και ρήτορα,τον πολέμιο του βασιλιά Φιλίππου με τους γνωστούς "Φιλιππικούς"του που εξαπέλυε εναντίον του.Ο Αθηναίος Δημοσθένης, ως γνωστόν, ήταν πολύ καλός ρήτορας,αλλά υστερούσε σε σωματικά χαρίσματα καθότι ήταν κοντός και χωλός,κούτσαινε όταν περπατούσε.Δε ήταν, λοιπόν, σύμφωνος με τα έργα και τις πράξεις του Φιλίππου και του τα "έψελνε" κανονικά.Όταν πέθανε οι Αθηναίοι έστησαν τύμβο,όπου στη βάση του έγραψαν τα εξής λόγια."Αν,Δημοσθένη,είχες ίση με τη γνώση και τη δύναμη σου δεν θα μας εξουσίαζαν οι Μακεδόνες".Εδώ κλείνω την παρένθεση και συνεχίζω. Επικρατούσε η αντίληψη, ότι τα παιδιά με την πρόωρη πνευματική ανάπτυξη είναι καθυστερημένα σωματικά,είναι ακοινώνητα,είναι διοπτροφόρα,είναι απροσάρμοστα.Αυτό όμως αποδείχτηκε κατά τη διάρκεια της μελέτης με τα τεστ,ως αβάσιμο.Αυτά τα παιδιά υπερείχαν σε γενικές γραμμές στην ικανότητα τους να γράφουν και να διαβάζουν με ευχέρεια.
Η υπεροχή τους στην ανάγνωση ήταν ιδιαιτέρως αξιόλογη.Το 45%των παιδιών από την ομάδα του Θέρμαν και το 1/3 από την ομάδα του συνεργάτη του Γουϊτυ,γνώριζαν ανάγνωση πριν εγγραφούν στο σχολείο και πολλές φορές η πνευματική τους πρωϊμότητα ήταν καταπληκτική.Το ιδιάζον χαρακτηριστικό αυτής της πρωϊμότητας των ήταν η γρήγορη μάθηση,η αφομοιωτική με ιδιαίτερο τρόπο.Απίστευτη ήταν η ευχέρεια με την οποίαν μάθαιναν τα σχολικά μαθήματα.Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρήθηκε πως τα παιδιά με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη,στην ηλικία των δέκα ετών είχαν το μέσο όρο των γνώσεων στα μαθήματα, από τα παιδιά που προηγούνταν κατά δύο ή τρεις τάξεις.
Όλες σχεδόν οι έρευνες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τα έτη από το 1920 μέχρι και το 1945 απέδειξαν ότι τα σχολεία δεν ελάμβαναν κανένα ιδιαίτερο μέτρο γι αυτά τα παιδιά.
Ένας συγγραφέας είπε ότι"τα ταλαντούχα παιδιά ,οι εν δυνάμει ηγήτορες,οι ερευνητές,οι εφευρέτες, οι δημιουργοί,αφήνονται μόνοι τους,με δική τους πρωτοβουλία να αναπτύξουν τις ικανότητες τους.
Αυτά αγαπητοί μου αναγνώστες συνέβαιναν κατά το πρώτο ήμισυ του 20ου αιώνα.
Από τότε έχουν επιτελεσθεί πολλές αλλαγές σε αυτό τον τομέα της εκπαίδευσης των παιδιών με πρόωρη πνευματική ανάπτυξη.Έχουν ιδρυθεί πολλά σχολεία-σε πολλές χώρες- τα οποία είναι εξειδικευμένα στο να παρέχουν γνώσεις στα παιδιά αυτής της κατηγορίας και να τα προπαρασκευάζουν για να καταλάβουν εξέχουσες θέσεις στους επιστημονικούς και ερευνητικούς τομείς,οι οποίοι είναι τόσο σημαντικοί για την ευημερία της σύγχρονης κοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου