Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Agaphto;i moy

Όταν λέμε παιδί δεν εννοούμε  μια ορισμένη ηλικία του ανθρώπου,την παιδική του ηλικία.Η λέξη παιδί περιλαμβάνει μια σειρά από έννοιες ή όρους καλύτερα. Η εννοιολογική σειρά  είναι:Νεογέννητο,βρέφος,νήπιο,παιδί σχολικής ηλικίας και έφηβος.Εκεί σταματά η ορολογία της παιδικής ηλικίας,επισήμως.Ανεπίσημα όμως και στην κυριολεξία της έννοιας παιδί αναφερόμαστε σε όλες τις ηλικίες της υπάρξεως του σαν μέλος της γονεϊκής οικογένειας στην οποίαν ανήκει και στους κόλπους της οποίας  γεννήθηκε.
Η γέννηση δηλώνει τον ερχομό του στον κόσμο,αλλά όμως δεν σηματοδοτεί την πραγματική αρχή της ζωής του ως ολοκληρωμένου ανθρώπου και ως λογικού όντος.Η ζωή του ανθρώπου αρχίζει από τη στιγμή της συλλήψεως του από τη μητέρα του.Είναι αυτή η στιγμή κατά την οποίαν τα γονίδια των δύο γονέων,το σπερματοζωάριο του πατέρα και το ωάριο της μητέρας  ενώνονται για να αρχίσει ο βιολογικός κύκλος του ανθρώπου.Το γονιμοποιημένο ωάριο,ένα μικροσκοπικό στρογγυλό κύτταρο, που είναι γεμάτο από μια ουσία που λέγεται κυτταρόπλασμα ή πρωτόπλασμα,είναι το έμβρυο,το έμβρυο αναπτύσσεται σε νεογέννητο,το νεογέννητο σε βρέφος,το βρέφος σε νήπιο,το νήπιο σε παιδί,έπειτα σε έφηβο και έπειτα σε ώριμο άνθρωπο,ο οποίος με τη σειρά του γίνεται γονέας για να αρχίσει ο κύκλος της αναπτύξεως  ενός άλλου νέου ανθρώπου.Οι πρώτες καταβολές τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχή του  βρίσκονται μέσα  στα γονίδια του ατόμου.Από την  πρωταρχική περίοδο της ανάπτυξης  του παιδιού σαν ανεξάρτητη προσωπικότητα τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχή με την οργανωτική διεργασία της ανάπτυξης του,η οποία αποτελεί τη βασική έννοια για την κατανόηση των φυσικών αναγκών του παιδικού πνεύματος.Το πνεύμα δεν αποτελεί μια ορισμένη  ανεξάρτητη ύπαρξη μέσα στο σώμα που το περιβάλλει.Είναι μέρος του οργανισμού που αναπτύσσεται και ο οποίος υφίσταται τις επιδράσεις των ενωμένων γονιδίων και ακόμα, όπως είναι φυσιολογικό, δέχεται και τις επιδράσεις από το περιβάλλον.Δεν μπορούμε να εννοήσουμε το πνεύμα ως αμιγή δράση για την επιτέλεση του έργου της πνευματικής ανάπτυξης του παιδιού, γιατί αποτελεί ένα σύστημα που είναι ήδη καθορισμένο βάσει προτύπου,που με τη σειρά του καθορίζει ορισμένα πρότυπα.Στη πραγματικότητα το παιδικό πνεύμα είναι ένα σύστημα δραστηριοποίησης της ανάπτυξης του παιδιού μέσα στον περιβάλλοντα κόσμο.Στη συνέχεια θα παρακολουθήσουμε  την λειτουργία της ανάπτυξης αυτού του συστήματος μέσα από τη δράση  του παιδιού, στα δέκα πρώτα χρόνια της ζωής του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου